Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat is er op tv?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Precarious
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

wat is er op tv?

Bericht door Precarious »

Ik ben nu 3 weken in Amerika en ben nu een beetje een gevoel te krijgen van wat er leuk is op tv en wat niet. Jersey shore is zo een beetje de Amerikaanse Oh oh cherso. Vind het zeer amusante, spijtige is wel dat er heel wat meer reclame is dan in België en dat ze het verschillende keren uitzenden per dag op Mtv. Criminal minds is ook wel leuk

Naar welke Amerikaanse tv kanalen kijken jullie? Wat zijn jullie favoriete tv programma's?
bergmeid
Amerika-ontdekker

Re: wat is er op tv?

Bericht door bergmeid »

Dancing with the Stars, komt op ABC op maandagavond prime time..... Dinsdag avond de uitslag ervan.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Dit jaar had ik nergens 'n reclamevrije zender als HBO, dus heb ik nauwelijks van de tv's gebruik gemaakt. In NL kan ik al niet tegen reclames en in de USA/Canada is het nog 'n pak erger. Gelukkig had ik wat tv-series op dvd meegenomen en die via m'n laptop gekeken.
Broertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Broertje »

Hallo,

Ik woon dan wel in Nederland, maar misschien een tip voor jullie?
Ik kijk eigenlijk bijna niks meer op tv, omdat ik me erger aan de reclames. Ik kijk dan het meeste terug op uitzending gemist, voor de afleveringen die ik wil zien. Misschien bestaat hier ook iets van in Amerika?
Zo kijk ik Grey's Anatomy, en dat staat online een dag nadat het is uitgezonden in Amerika, waardoor ik het eerder kan zien dan het in Nederland wordt uitgezonden, en zonder reclames.

Groetjes van Puk
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschein heb je iets aan dit topic.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hier zijn DVR's veel normaler dan in NL. Kost meestal maar een tientje meer per maand. Wij nemen bijna alle shows op en kunnen dus door de reclames skippen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Clint schreef:Hier zijn DVR's veel normaler dan in NL.

Is hier inmiddels ook heel normaal hoor.
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Wij hebben ook zo'n apparaat. Ideaal, wij nemen nu alles op en kijken bijna geen 'Live" TV meer.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Harry schreef:

Is hier inmiddels ook heel normaal hoor.
Oh ok, ik ken in NL niemand met zo'n ding. Voornamelijk omdat ze altijd zo veel duurder waren dan de receivers zonder DVR. Hier krijg je meestal gewoon zo'n ding met DVR en ligt het eraan of je de dienst activeert of niet, of het werkt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Slaat ie bij jullie vanzelf de reclameblokken over of moet je alsnog opschonen?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Die dingen noemen ze toch geen DVR in NL, maar "interactieve hd recorder" ofzo?

Zijn blijkbaar populair, Ziggo:
Wegens overweldigende vraag is de Interactieve HD recorder op dit moment helaas niet meer leverbaar. Wij vinden dit natuurlijk heel vervelend.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

elninjoo schreef:Slaat ie bij jullie vanzelf de reclameblokken over of moet je alsnog opschonen?
Van de receivers van de kabel aanbieders zelf (ik heb Comcast, Time Warner en AT&T geprobeerd) moet je zelf doorspoelen. Anders zouden ze teveel gezeik krijgen van de netwerken (zij leven van reclame inkomsten).
Clint's Thoughts
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik kijk altijd naar Mad Money van Jim Cramer zodra ik in de VS ben. Die man gedraagt zich af en toe heel vreemd tijdens de uitzending maar alles wat hij zegt schijnt wel zinnig te zijn. Zo nu en dan geeft hij tips hoe je je geld het beste kan beleggen.
Precarious
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Precarious »

vana schreef:Misschein heb je iets aan dit topic.
interessant!

voor de mensen die netflix kennen: ik heb hier zonet een abonnement op genomen en dit werkt heel goed. geen reclame meer en ik kijk naar wat ik wil en wanneer ik wil!
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Precarious schreef: voor de mensen die netflix kennen: ik kijk naar wat ik wil
Ik hoor je over een maand nog wel als je alle afleveringen van je favoriete serie gezien hebt en je eindeloos wacht tot Netflix eindelijk eens een recent seizoen/show upload. Of niet alleen maar van die wazige b films. Of ze weer de zoveelste prijsverhoging doorvoeren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, Netflix is fijn, maar verre van ideaal. Heel veel films kun je niet streamen maar alleen op DVD krijgen, maar dan moet je wel naast je unlimited streaming abonnement van $7.99 per maand ook nog een DVD abonnement van $7.99 per maand nemen, waarmee je dan per keer één DVD krijgt. Na hun recente prijsverdubbeling is het DVD deel toch een stuk minder aantrekkelijk geworden (en dat gaan we ook opzeggen).

Vaak loopt Netflix ook vrij ver achter met het aanbieden van recentere films. Wat dat betreft kun je voor DVD's beter naar iets als redbox gaan (als die bij je in de buurt zitten), waar je voor $1 per dag een film kunt huren (hoewel het aanbod daar ook sterk varieert).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik heb sinds een paar maanden Netflix en dat bevalt me erg goed. Ik kijk veel series en af en toe ene film. Het klopt inderdaad dat ze een beetje achterlopen, maar voor mij valt er voorlopig nog genoeg te kijken. Voordeel is dat je het opzeggen wanneer je wilt, dus als het je niet meer bevalt, zeg je het gewoon op.
donut

Bericht door donut »

Ik kijk Pan Am via Comcast on demand en voor het eerst ervaar ik dat je de reclames via on demand niet door kunt spoelen :? Desalniettemin zijn de blokjes wel korter dan 'live' op tv kijken.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dento schreef:Inderdaad, Netflix is fijn, maar verre van ideaal. Heel veel films kun je niet streamen maar alleen op DVD krijgen, maar dan moet je wel naast je unlimited streaming abonnement van $7.99 per maand ook nog een DVD abonnement van $7.99 per maand nemen, waarmee je dan per keer één DVD krijgt. Na hun recente prijsverdubbeling is het DVD deel toch een stuk minder aantrekkelijk geworden (en dat gaan we ook opzeggen).
Nou blijkbaar dachten meer mensen er zo over, want Netflix gaat niet meer met de split door http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 10578.html.

We hebben nu ongeveer een half jaar Netflix, en het meeste wat we wilden zien hebben we dan ook wel gezien. Voor de nieuwere films wordt het vaak redbox, erg gemakkelijk.
En voor de nog nieuwere films hebben we hier in Buffalo een bioscoop waar je voor $2 films kunt kijken, deze bioscoop krijgt de films een paar weken later dan de andere bioscopen, maar hey.. het is dan ook maar $2.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

SemJes schreef:Nou blijkbaar dachten meer mensen er zo over, want Netflix gaat niet meer met de split door http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 10578.html.
Het niet doorgaan van de split heeft alleen betrekking op het onderbrengen in een nieuwe site - Qwikster - voor het DVD deel: dat gaat niet meer gebeuren; het gesplitst blijven van streaming en DVD's in twee separate abonnementen (en dus de daarmee gepaard gaande prijsverhoging als je beide diensten wilt hebben) blijft wel gehandhaafd.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer