Ik zag je bericht op mijn topic. We zijn sinds gisteren weer thuis. We hebben echt een super vakantie gehad!
Hier het overzicht met de hoogtepunten voor de kids en dingen die we anders gedaan zouden hebben:
-Het was pittig de eerste dagen. Wonderlijk genoeg sliepen de kinderen gelijk zoals het hoort. Wij waren degenen die om 2 uur 's nachts klaarwakker waren..
-SFO Ik weet niet of je al gereserveerd hebt, maar het hotel in Fishermans wharf beviel goed. Wij hadden geen wandelwagen mee.
We hebben de hopon-hopoff bus genomen (pas v. 48 uur), zou ik zeker doen.
Alcatraz was erg leuk voor ons, de kinderen vonden het ook leuk, vooral de boottocht en de gevangenis met de boeven sprak erg tot de verbeelding.
We hebben ook in ashbury haight geweest. Zeer bekend in de sixty's, de mainstreet heeft hele leuke winkeltjes. Het was een leuk uitstapje. Wel veel zwervers en andere vage figuren gezien. Maar dat gold voor heel San Francisco. Echt een superleuke stad.
-camper ophalen. We werden vroeg opgehaald (zonder early bird)! Dus eerst de boodschappen toen de bestelde autostoeltjes&comforters opgehaald bij Walmart. Dit was allemaal een beetje stressen met kleine kinderen. Stel je daar maar vast op in.. Ik was halverwege mijn man nog kwijt (maar heb hem weer gevonden hoor

). We zijn doorgereden naar Hollister ipv gilroy (casa de fruta heel leuk met kleine kids!)
-Yosemite Northpines cg. gereserveerd Jammer genoeg veel regen gehad in Yosemite. Daarom minder gezien dan gepland. Little cub boekje gehaald. Leuk voor onze 4jarige dochter, Timo van 3 vond het vooral leuk om erin te krassen. Dus bespaar je de moeite. Trail naar de mirrorlake gelopen. Ging prima, makkelijk te lopen. Verder is het meer niet zo interessant. Volgende keer zou ik een andere trail uitkiezen. Verder is het super om in de pines te kamperen (het berenbos noemden de kinderen het, het was wel een teleurstelling dat er geen beren te zien waren

) Ook doen: het indianendorp.
-Yosemite-Beatty We zijn helemaal naar Beatty gereden. Niet doen, je kunt beter in lee vining oid een camping zoeken. De campings zijn daarna namelijk zeeer dun gezaaid (dat is ook de enige reden dat we helemaal naar Beatty zijn gereden).
-Las Vegas Sams town RV park, ik zou zeker op dit park verblijven. De afstanden vallen tegen in LV (wandelwagen is fijn). En neem pleisters/zakdoeken mee. Timo viel op de stoep. De eerst ingang van een hotel was zeker een kwartier lopen..
We zijn ook 's avonds terug geweest, de kinderen vonden het fantastisch. De vulkaanshow van de Mirage: niet vooraan gaan staan! De kids hebben een trauma eraan over gehouden geloof ik..
Fremont was leuker voor de kinderen. Het is een autovrij gedeelte en ook minder druk. Verder heb je daar pubs met een terras en livemuziek.
-Zion, Watchman cg. geboekt We hadden een superplek! Heel fijn dat er in bijna elk park shuttlebussen rijden. We zijn naar de narrows gelopen (riverwalk). De narrows zelf is niet geschikt voor een 3 jarige (toen wij er waren tenminste). De 2e dag naar de lower emeraldpool en de upper emeraldpool gelopen. Was heel leuk voor de kinderen. De upper is wel pittiger. Bij Zion gaat de shuttle ook naar een plaatsje buiten het park met erg leuke winkeltjes. Restaurant spotted dog is een aanrader.
-Bryce, North cg. geres. Dit is ook een mooi park, we hebben de Navajoloop gelopen (3,5 km).
-Capitol reef We hebben voor de kinderen een dag een camping genomen met zwembad en speeltuin. Ze moesten echt even bijtanken. Fruita is net zo leuk als ik verwacht had! Wel op tijd bij zijn: om half 11 's ochtends stond de camping vol...
-Moab, Canyonlands cg. geres.Dit viel tegen vonden wij. We zijn een halve dag naar arches geweest. Geweldig park. Maar voor Timo was het moeilijker te bewandelen. Bovendien was het te warm en waren de kinderen parkenmoe.
Moab zelf is leuk, maar als je een keer door de straat hebt gewandeld heb je het wel weer gezien. Ze hebben er wel een recreatiecentrum met een heel leuk zwembad speciaal voor kleine kinderen.
Monument Valley, gouldings cg. Indiaantjes kijken was erg leuk, we hebben de tour gedaan.
-Grand Canyon, We zijn via Page naar de Grand Canyon gereden. Heel vroeg opgestaan. De antelope canyon is een aanrader. Grand canyon: De kijktoren is heel leuk voor kinderen.
-Needles, de route vanuit de Grand Canyon was erg leuk. We hebben een groot stuk van route 66 gereden. In Seligman hebben ze veel oude auto's een Cars uiterlijk gegeven. Nou weet ik niet of je een jongetje of een meisje hebt. Maar voor een kleine Carsfan is dit een must! Ook heel leuk: een ijsje eten bij snowcap. Kingman hebben we geskipt omdat we ook nog naar de Grand Canyon caverns wilden. Dit is echt heel leuk met kids. er zit een speeltuin bij, een brandweerwagen waarin geklauterd mag worden en een levensechte dino.
-San Diego:Leuke stad, old town is een groot openluchtmuseum. De zoo is een gewone dierentuin, niet echt speciaal vonden wij. Legoland is heel leuk voor kleine kinderen.
-Anaheim, disneyland. Daar hoeft geen uitleg bij denk ik..
Btw check je camper goed voor vertrek. We hadden bij vertrek een soort matrasbeschermer op het bed. Met daarop alle beddengoed. Bleek bij terugkomst dat er onder de matrasbeschermer het matras beschadigd was. Dit hadden we dus niet gezien, kosten 225 dollar...
Hopelijk heb je iets aan de informatie!