Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas
Reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas
Volgend jaar willen wij samen voor de vierde keer een usa tripje maken, voor mij eigenlijk de vijfde en voor Evy zal het dus de vierde oversteek worden.
Het is nog even onder voorbehoud want ik moet op het werk weer toestemming gaan vragen om buiten het normale verlof weer op vakantie te kunnen/mogen gaan. Normaal mag dat geen probleem vormen.
Periode : september, wellicht vertrekken op zondag 2 september
We reizen met de wagen en slapen graag in cabins, B&B en motels (kaliber super 8, Days Inn)
We wilden graag Washington state en Oregon bezichtigen en daarom starten we in Seattle en gaan dan helemaal naar beneden, tot in LA om opnieuw te eindigen in Las Vegas, wat ons betreft een perfecte afsluiter voor onze reizen.
San Francisco, Olympic NP, LA (een filmstudio bezoeken) en Las Vegas zijn must-sees voor ons. We willen ook graag eens gaan whale watchen want dat hebben we nog nooit eerder gedaan.
Ik heb een voorlopig schema gemaakt maar misschien zijn er dingen die anders kunnen en kan er beter ergens geschoven worden. Ik heb al diverse reisverslagen (Marjon, Rob en Annie, Martin en Marianne, Jasmino, Ingrid en Cor, enz...) gelezen (of delen ervan) om hetgeen eruit te pikken wat ons aanspreekt. Al ben ik van sommige dingen nog niet helemaal zeker. Wellicht kan ik met jullie tips wat dat betreft enkele knopen doorhakken.
voorlopige route:
Dag 01 : Brussel - Seattle
Dag 02 : Seattle - Port Angeles (labour day)
Dag 03 : Port Angeles - Forks
Dag 04 : Forks
Dag 05 : Forks - Seattle
Dag 06 : Seattle (Boeing Fabrieken bezoeken)
Dag 07 : Seattle - Mount Rainier
Dag 08 : Mount Rainier - Bend (onderweg Mt St-Helens?)
Dag 09 : Bend - Crater Lake
Dag 10 : Crater Lake - Lassen Volcanic
Dag 11 : Lassen Volcanic
Dag 12 : Lassen Volcanic - Eureka (redwood)
Dag 13 : Eureka - San Francisco
Dag 14 : San Francisco
Dag 15 : San Francisco
Dag 16 : San Francisco
Dag 17 : San Francisco - Monterey
Dag 18 : Monterey - Santa Barbara
Dag 19 : Santa Barbara - Los Angeles
Dag 20 : Los Angeles (filmstudio en venice beach)
Dag 21 : Los Angeles - Anza Borrego
Dag 22 : Anza Borrego - 29 palms
Dag 23 : 29 palms - Las Vegas (stukje R66, Mojave National Preserve)
Dag 24 : Las Vegas
Dag 25 : Las Vegas
Dag 26 : Las Vegas
Dag 27 : Las Vegas - Brussel
Dag 28 : aankomst Brussel
Ik ben nog in volle onderhandlingen met ons Evy om nog één dag extra in te plannen, dat wil dan wel zeggen wat we op zondag weer thuiskomen en maandag meteen moeten gaan werken.
Waar kan ik best die extra dag spenderen moest die er komen? Ik dacht ergens tussen Mount Rainier en Bend (voor Mount St-Helens wat ik nu op de doortocht wil bezoeken) of ergens aan Colombia River Gorge voor de Multnomah Falls ?
Eigenlijk wilde we er nog meer een kusttrip van maken, dus langs de kust afrijden, maar dan 'mis' je dingen in het binnenland zoals Crater Lake, Lassen Volcanic, ... Kan iemand me overtuigen om toch meer kustroute op te nemen??
Misschien nog wat uitleg over sommige keuzes:
-Op dag één gaan we graag snel op stap, vandaar de keuze om eerst richting Olympic NP te rijden en nadien pas naar Seattle terug te keren vooral voor de boeing fabriek in Everett. Ondanks dat ik erg veel lees dat Seattle een mooie stad is willen we hier toch niet te veel tijd voor uittrekken. Met San Francisco en Las Vegas (en een beetje LA) staat er voldoende stad op het menu.
-Overnachtingplekken als 29 palms, Bend, ... hoeven niet vast te staan, hier kan gerust in geschoven worden.
-Monterey willen we gaan whale watchen of doen we dit beter in Seattle ? zoja kunnen we daar een dag wegnemen en terug bij Seattle plaatsen.
-Hwy 1 hebben we al eerder gereden en daar hoeven we dus niet alles stops opnieuw te doen, ook Hearst Castle hoeft voor ons niet.
Zo, toch weer een hele boterham geworden, die eerste post. Hopelijk mag ik toch weer op veel tips rekenen de komende weken en maanden.
Rest mij zowiezo nog een eerste vraag. We willen graag wat Covered Bridges bekijken. Ik had eerder een site tegen gekomen maar niet opgeslagen in mijn favorieten. Weet iemand een site hiervoor of liggen er enkel op onze route?
Bart
Het is nog even onder voorbehoud want ik moet op het werk weer toestemming gaan vragen om buiten het normale verlof weer op vakantie te kunnen/mogen gaan. Normaal mag dat geen probleem vormen.
Periode : september, wellicht vertrekken op zondag 2 september
We reizen met de wagen en slapen graag in cabins, B&B en motels (kaliber super 8, Days Inn)
We wilden graag Washington state en Oregon bezichtigen en daarom starten we in Seattle en gaan dan helemaal naar beneden, tot in LA om opnieuw te eindigen in Las Vegas, wat ons betreft een perfecte afsluiter voor onze reizen.
San Francisco, Olympic NP, LA (een filmstudio bezoeken) en Las Vegas zijn must-sees voor ons. We willen ook graag eens gaan whale watchen want dat hebben we nog nooit eerder gedaan.
Ik heb een voorlopig schema gemaakt maar misschien zijn er dingen die anders kunnen en kan er beter ergens geschoven worden. Ik heb al diverse reisverslagen (Marjon, Rob en Annie, Martin en Marianne, Jasmino, Ingrid en Cor, enz...) gelezen (of delen ervan) om hetgeen eruit te pikken wat ons aanspreekt. Al ben ik van sommige dingen nog niet helemaal zeker. Wellicht kan ik met jullie tips wat dat betreft enkele knopen doorhakken.
voorlopige route:
Dag 07 : Seattle - Mount Rainier
Dag 08 : Mount Rainier - Bend (onderweg Mt St-Helens?)
Dag 09 : Bend - Crater Lake
Dag 10 : Crater Lake - Lassen Volcanic
Dag 11 : Lassen Volcanic
Dag 12 : Lassen Volcanic - Eureka (redwood)
Dag 13 : Eureka - San Francisco
Dag 14 : San Francisco
Dag 15 : San Francisco
Dag 16 : San Francisco
Dag 17 : San Francisco - Monterey
Dag 18 : Monterey - Santa Barbara
Dag 19 : Santa Barbara - Los Angeles
Dag 20 : Los Angeles (filmstudio en venice beach)
Dag 21 : Los Angeles - Anza Borrego
Dag 22 : Anza Borrego - 29 palms
Dag 23 : 29 palms - Las Vegas (stukje R66, Mojave National Preserve)
Ik ben nog in volle onderhandlingen met ons Evy om nog één dag extra in te plannen, dat wil dan wel zeggen wat we op zondag weer thuiskomen en maandag meteen moeten gaan werken.
Waar kan ik best die extra dag spenderen moest die er komen? Ik dacht ergens tussen Mount Rainier en Bend (voor Mount St-Helens wat ik nu op de doortocht wil bezoeken) of ergens aan Colombia River Gorge voor de Multnomah Falls ?
Eigenlijk wilde we er nog meer een kusttrip van maken, dus langs de kust afrijden, maar dan 'mis' je dingen in het binnenland zoals Crater Lake, Lassen Volcanic, ... Kan iemand me overtuigen om toch meer kustroute op te nemen??
Misschien nog wat uitleg over sommige keuzes:
-Op dag één gaan we graag snel op stap, vandaar de keuze om eerst richting Olympic NP te rijden en nadien pas naar Seattle terug te keren vooral voor de boeing fabriek in Everett. Ondanks dat ik erg veel lees dat Seattle een mooie stad is willen we hier toch niet te veel tijd voor uittrekken. Met San Francisco en Las Vegas (en een beetje LA) staat er voldoende stad op het menu.
-Overnachtingplekken als 29 palms, Bend, ... hoeven niet vast te staan, hier kan gerust in geschoven worden.
-Monterey willen we gaan whale watchen of doen we dit beter in Seattle ? zoja kunnen we daar een dag wegnemen en terug bij Seattle plaatsen.
-Hwy 1 hebben we al eerder gereden en daar hoeven we dus niet alles stops opnieuw te doen, ook Hearst Castle hoeft voor ons niet.
Zo, toch weer een hele boterham geworden, die eerste post. Hopelijk mag ik toch weer op veel tips rekenen de komende weken en maanden.
Rest mij zowiezo nog een eerste vraag. We willen graag wat Covered Bridges bekijken. Ik had eerder een site tegen gekomen maar niet opgeslagen in mijn favorieten. Weet iemand een site hiervoor of liggen er enkel op onze route?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: reis dude, Nr 4 : Westcoast Trip : Seattle - Las Vegas
neen dat was ze niet volgens mij maar ze staat nu wel bij mijn favorieten 

Grts, Bart
In plaats van in Forks kun je er ook voor kiezen om bij Kalaloch Lodge of Lake Quinault Lodge (Lake Cresent Lodge en Sol Duc Hot Springs ken ik niet uit eigen ervaring) te logeren. Bij Kalaloch hadden we een cabin met prima uitzicht en 50 meter van de oceaan. En bij Lake Quinault hadden we een kamer in het oude gedeelte van een prachtig gebouw vol historie. Beide was echt heel sfeervol en voor ons was het de meerprijs meer dan waard. Je kan bij beide lodges ook prima en romantisch eten. Voor meer informatie: http://www.olympicnationalparks.com
In Oregon is er geen tax bij aankopen
het is een rede om wat outlets te gaan opzoeken of een dagje in Portland (leuke stad) rond te kijken en te shoppen als je daar interesse voor hebt. Het tv-kanaal Travel Channel heeft een programma over Oregon: http://www.oregonuncovered.com/ Altijd leuk voor tips.
Ik zou persoonlijk wat van S.F. en/of Las Vegas af halen om wat meer rust in te bouwen in de eerste 14 dagen. Het is daar echt prachtig in het noordwesten.
In Oregon is er geen tax bij aankopen

Ik zou persoonlijk wat van S.F. en/of Las Vegas af halen om wat meer rust in te bouwen in de eerste 14 dagen. Het is daar echt prachtig in het noordwesten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wil jij ruzie met EvyIk zou persoonlijk wat van Las Vegas af halen

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Heerlijk dat jullie weer gaan Bart!
Met het stuk Seattle - San Francisco zijn wij niet vertrouwd, maar zowel Seattle (echt een grootstad, met veel zwervers, maar veel te doen! wij kochten hier zo een pas waarbij toegang tot alle topattracties en een haventochtje inbegrepen was) als San Francisco zijn zeer de moeite!
en zo leuk dat jullie ook naar anza borrego gaan! het is daar zo heerlijk uitgestrekt, en leeg, en mooie dirtroads. Daarvoor haal je vast inspiratie uit ons reisverslag.
Hier misschien toch best op voorhand motel reserveren want hier is niet zoveel.
In 29 Palms hadden wij een enorm sfeervol hotel: sunnyvale garden suites - een aanrader hoor.
Sla tussen AB en 29Palms zeker Ladder Canyon (en misschien Salvation mountain - dat hebben wij niet gedaan maar Ilona wel) niet over!
Veel plezier met plannen!
Met het stuk Seattle - San Francisco zijn wij niet vertrouwd, maar zowel Seattle (echt een grootstad, met veel zwervers, maar veel te doen! wij kochten hier zo een pas waarbij toegang tot alle topattracties en een haventochtje inbegrepen was) als San Francisco zijn zeer de moeite!
en zo leuk dat jullie ook naar anza borrego gaan! het is daar zo heerlijk uitgestrekt, en leeg, en mooie dirtroads. Daarvoor haal je vast inspiratie uit ons reisverslag.
Hier misschien toch best op voorhand motel reserveren want hier is niet zoveel.
In 29 Palms hadden wij een enorm sfeervol hotel: sunnyvale garden suites - een aanrader hoor.
Sla tussen AB en 29Palms zeker Ladder Canyon (en misschien Salvation mountain - dat hebben wij niet gedaan maar Ilona wel) niet over!
Veel plezier met plannen!
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 10 okt 2011, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag van LV afhalen staat inderdaad gelijk aan zelfmoord
Die dagen staan zowiezo vast.
Ben het wel eens dat er in de eerste 14 dagen misschien wat extra ruimte nodig is maar weet niet waar die te halen, buiten die eventuele extra dag die nog in onderhandeling is.
Anza Borrego stond al langer op mijn lijstje en gezien mijn voorkeur voor deserts kijk ik hier echt naar uit. Evy wou niet nu al opnieuw naar Death Valley (ik wel
) dus neem ik er zeker AB en Mojave voor in de plaats.
Jouw verslag had ik ook al opnieuw gelezen Leen, Ladder Canyon komt zeker op het lijstje. Salvation Mountain trekt me niet echt maar als we echt kort in de buurt zijn kan een stop er zeker inzitten. Moet nog even bekijken waar dit precies ligt.
Bart

Ben het wel eens dat er in de eerste 14 dagen misschien wat extra ruimte nodig is maar weet niet waar die te halen, buiten die eventuele extra dag die nog in onderhandeling is.
Anza Borrego stond al langer op mijn lijstje en gezien mijn voorkeur voor deserts kijk ik hier echt naar uit. Evy wou niet nu al opnieuw naar Death Valley (ik wel

Jouw verslag had ik ook al opnieuw gelezen Leen, Ladder Canyon komt zeker op het lijstje. Salvation Mountain trekt me niet echt maar als we echt kort in de buurt zijn kan een stop er zeker inzitten. Moet nog even bekijken waar dit precies ligt.
Bart
Grts, Bart
"Een afsluiter voor de reizen" ??? Je begint pas jongen!
Neem dit van mij aan, de grootste fout die je kan maken is om door WA en OR te jagen. Twee weken hiervoor is al erg kort, je kan hier gemakkelijk je hele vakantie doorbrengen. En september is een prima periode. Combineer dit met het prachtige noord California en sluit af in Las Vegas. Just mho
Yeehaw
Neem dit van mij aan, de grootste fout die je kan maken is om door WA en OR te jagen. Twee weken hiervoor is al erg kort, je kan hier gemakkelijk je hele vakantie doorbrengen. En september is een prima periode. Combineer dit met het prachtige noord California en sluit af in Las Vegas. Just mho
Yeehaw
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Las Vegas als afsluiter voor al hun USA reizen he Yeehaw
Ik denk niet dat ze bedoelen dat dit de laatste is.
Ik kan je hier jammergenoeg niet mee helpen Bart, maar kijk al wel uit naar jullie verslag.

Ik kan je hier jammergenoeg niet mee helpen Bart, maar kijk al wel uit naar jullie verslag.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
In Redwood vonden wij de wandeling door de Fern Canyon erg mooi. Ook de Cal-Barrel Road was zeer de moeite waard zie http://michelly.nl/USA_2009/dag14.htm
In Lassen Volcanic is de wandeling naar Bumpass Hell mooi http://michelly.nl/USA_2009/dag12.htm
Elly
In Lassen Volcanic is de wandeling naar Bumpass Hell mooi http://michelly.nl/USA_2009/dag12.htm
Wij vonden de cabins in Union Creek (vlakbij Crater Lake) wel leuk http://unioncreekoregon.com/index.htmDude schreef: We reizen met de wagen en slapen graag in cabins, B&B en motels
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ha Bart,
Wij hebben deze zomer ook Oregon en Washington in onze planning staan. Een overzicht van Covered bridges in Oregon kun je vinden op www.oregon.com/covered_bridges
Veel plezier bij je planning gewenst. Ik heb altijd erg genoten van jullie reisverslagen.
Met groet, Winny
Wij hebben deze zomer ook Oregon en Washington in onze planning staan. Een overzicht van Covered bridges in Oregon kun je vinden op www.oregon.com/covered_bridges
Veel plezier bij je planning gewenst. Ik heb altijd erg genoten van jullie reisverslagen.
Met groet, Winny
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben eens een topic begonnen over covered bridges in het zuidwesten, maar dat is toen wat breder getrokken en in het algemeen forum beland. Zie hier voor wat links.
Ik heb verder weinig tips want je hebt ons reisverslag al gevonden.
Wij vonden de cabins bij Union Creek ook erg leuk. En lekker eten daar!
Marianne
Ik heb verder weinig tips want je hebt ons reisverslag al gevonden.

Wij vonden de cabins bij Union Creek ook erg leuk. En lekker eten daar!
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bart, ik weet dat jij graag van lange afstanden rijden houdt, maar ik kan helemaal meegaan met het bericht van Yeehaw hierboven. Jij doet Washington State en Oregon te kort door er zo snel doorheen te racen. Ik vind trouwens wel erg veel "stad" in de planning zitten, terwijl de natuur daar zo prachtig is.
Neem bijvoorbeeld twee nachten bij Mount Rainier National Park, zodat jij tenminste een hele dag de tijd hebt om dit park te bezoeken en heerlijk te wandelen, in de hoop dat het goed weer is.
Ook voor een bezoek aan Mount St. Helens National Volcanic Monument zou ik een dag uittrekken.
Neem bijvoorbeeld twee nachten bij Mount Rainier National Park, zodat jij tenminste een hele dag de tijd hebt om dit park te bezoeken en heerlijk te wandelen, in de hoop dat het goed weer is.
Ook voor een bezoek aan Mount St. Helens National Volcanic Monument zou ik een dag uittrekken.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Wat was dat prachtig! Ik zal een beetje op proberen te schieten met het deel van het reisverslag over Lassen Volcanic National Park. Wij hadden ook 2 nachten in Mineral, maar achteraf had ik liever nog een nachtje extra gehad. Wat een prachtig park is dat. Nou had ik ook nog de mazzel dat de Lassen Peak Trail geopend was. Dit gebeurt zoals ik het las maar 3 weekenden per jaar. Wat ook een mooie wandeling is, is de Kings Creek Falls trail. Probeer alleen niet zoals ik op de terugweg te verdwalen.michelly schreef:In Lassen Volcanic is de wandeling naar Bumpass Hell mooi

Jullie zijn trouwens echt Las Vegas-verslaafd, he? Haha. Je zou ook nog kunnen overwegen om op het einde van je reis een binnenlandse vlucht naar Las Vegas te nemen, bijvoorbeeld vanaf San Francisco. Dan heb je al 6 extra dagen te besteden.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Hans en Marco,
Ik had (uiteraard) ook enkele andere routes gemaakt, ook een paar met meer WA en OR. Ikzelf was voorstander van zo'n route omdat ik liefst nieuwe dingen wil zien maar Evy wou graag eens terug naar LA voor een filmstudio. Omdat ik voor de volgende reis, niet deze maar dus al een volgende in 2013 ofzo
(kunnen we nog gekker worden), opnieuw het echte zuiden wou aandoen (South California, South Arizona, New Mexico) kunnen we LA dan opnieuw in de route opnemen. Ik heb het daar met Evy over gehad en zij gaat akkoord om meer tijd te spenderen aan nieuwe dingen, dus meer tijd voor WA en OR.
Eén van de schema's die in mijn kladboek stond is de volgende:
Dag 07 : Seattle (Whale Watching)
Dag 08 : Seattle - Mount Rainier
Dag 09 : Mount Rainier
Dag 10 : Mount Rainier - The Dalles (of omgeving)
Dag 11 : The Dalles - Bend
Dag 12 : Bend - Crater Lake
Dag 13 : Crater Lake - Lassen Volcanic
Dag 14 : Lassen Volcanic
Dag 15 : Lassen Volcanic - Eureka
Dag 16 : Eureka - San Francisco
Dag 17 : San Francisco
Dag 18 : San Francisco
Dag 19 : San Francisco
Dag 20 : San Francisco - ??? (rijdag)
Dag 21 : ???? - Big Pine
Dag 22 : Big Pine (Alabama Hills)
Dag 23 : Big Pine - Las Vegas
De dagen Seattle en Olympic NP kunnen eventueel omgedraaid worden. Ook wil ik gerust nog een dag Seattle inruilen voor elders maar we willen wel graag eens gaan walvissen kijken. Misschien kan dat op de dag van Seattle naar Port Angeles ??
Graag zou ik ook nog een extra dag in Redwood willen spenderen omdat het de dag ervoor en erna een behoorlijke rit is, maar ik weet niet waar ik die moet halen. Las Vegas zowiezo niet en San Francisco willen we liever zo laten staan, omdat we daar nooit eerder waren. Misschien één lange rijdag maken tussen SF en Bischop om een dag te winnen?? Dan moeten we wel over de Tioga Pass, maar dat is geen straf natuurlijk. Zal ruim 6 uur rijden zijn dan.
Bedoeling is dat we deze vakantie opnieuw meer gaan wandelen, iets wat de voorbije reis niet altijd gelukt is vanwege veel sneeuw op de wandelpaden (RMNP, Yellowstone, Beartooth Pass, ...)
De wandelingen die als tips voorbij kwamen worden netjes genoteerd
Union Creek cabins zien er inderdaad gezellig uit, bedankt voor de tip.
Bart
Ik had (uiteraard) ook enkele andere routes gemaakt, ook een paar met meer WA en OR. Ikzelf was voorstander van zo'n route omdat ik liefst nieuwe dingen wil zien maar Evy wou graag eens terug naar LA voor een filmstudio. Omdat ik voor de volgende reis, niet deze maar dus al een volgende in 2013 ofzo

Eén van de schema's die in mijn kladboek stond is de volgende:
Dag 07 : Seattle (Whale Watching)
Dag 08 : Seattle - Mount Rainier
Dag 09 : Mount Rainier
Dag 10 : Mount Rainier - The Dalles (of omgeving)
Dag 11 : The Dalles - Bend
Dag 12 : Bend - Crater Lake
Dag 13 : Crater Lake - Lassen Volcanic
Dag 14 : Lassen Volcanic
Dag 15 : Lassen Volcanic - Eureka
Dag 16 : Eureka - San Francisco
Dag 17 : San Francisco
Dag 20 : San Francisco - ??? (rijdag)
Dag 21 : ???? - Big Pine
Dag 22 : Big Pine (Alabama Hills)
Dag 23 : Big Pine - Las Vegas
De dagen Seattle en Olympic NP kunnen eventueel omgedraaid worden. Ook wil ik gerust nog een dag Seattle inruilen voor elders maar we willen wel graag eens gaan walvissen kijken. Misschien kan dat op de dag van Seattle naar Port Angeles ??
Graag zou ik ook nog een extra dag in Redwood willen spenderen omdat het de dag ervoor en erna een behoorlijke rit is, maar ik weet niet waar ik die moet halen. Las Vegas zowiezo niet en San Francisco willen we liever zo laten staan, omdat we daar nooit eerder waren. Misschien één lange rijdag maken tussen SF en Bischop om een dag te winnen?? Dan moeten we wel over de Tioga Pass, maar dat is geen straf natuurlijk. Zal ruim 6 uur rijden zijn dan.
Bedoeling is dat we deze vakantie opnieuw meer gaan wandelen, iets wat de voorbije reis niet altijd gelukt is vanwege veel sneeuw op de wandelpaden (RMNP, Yellowstone, Beartooth Pass, ...)
De wandelingen die als tips voorbij kwamen worden netjes genoteerd

Union Creek cabins zien er inderdaad gezellig uit, bedankt voor de tip.
Bart
Grts, Bart
Daar heb ik zelf inderdaad ook al gedacht maar nog niet met Evy besproken. Als we dat zouden doen winnen we inderdaad een paar dagen. Nadeel is vooral voor mij, geen desert ritjegleuknie schreef: Jullie zijn trouwens echt Las Vegas-verslaafd, he? Haha. Je zou ook nog kunnen overwegen om op het einde van je reis een binnenlandse vlucht naar Las Vegas te nemen, bijvoorbeeld vanaf San Francisco. Dan heb je al 6 extra dagen te besteden.

Maar het is wel een discussie waard, ik zal het straks eens opnemen met Evy. En haast je eens man, met dat verslag

Bart
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bart, de Alabama Hills zijn bij Lone Pine, niet bij Big Pine. Bij Big Pine zou je wel de bristlecone pines kunnen bezoeken.
Wil je door DV rijden naar Las Vegas?
De Tioga Pass rijden is inderdaad geen straf, maar je zou ter afwisseling ook en andere pas kunnen nemen, en nog een stuk van de goudzoekersroute meenemen.
Ik mis nog Mt St Helens.
Whalewatchen zou je ook bij Port Townsend kunnen doen, en er zijn ongetwijfeld nog meer mogelijkheden (zie ook in het noordwesten forum).
En voor die extra dag: gewoon een dag langer op vakantie gaan!
Marianne
Wil je door DV rijden naar Las Vegas?
De Tioga Pass rijden is inderdaad geen straf, maar je zou ter afwisseling ook en andere pas kunnen nemen, en nog een stuk van de goudzoekersroute meenemen.
Ik mis nog Mt St Helens.
Whalewatchen zou je ook bij Port Townsend kunnen doen, en er zijn ongetwijfeld nog meer mogelijkheden (zie ook in het noordwesten forum).
En voor die extra dag: gewoon een dag langer op vakantie gaan!
Marianne
Ik heb hier (en hier is op dit moment Port Aransas TX meteen aan het strand bij 88F)) geen documentatie dus moet even uit het hoofd citeren.
Heb je overwogen Cascades NP te bezoeken? Kijk eens in een boek naar de scenic routes in WA. Er zijn er heel veel, en ook in Oregon en NoCal. Het oosten van Oregon is woestijn. Het kan daar in sept rustig tegen de 100F zijn en koel aan de kust. Een geheel ander klimaat. Ook het oosten van WA is de moeite waard met oa Walla Walla en vergeet Coulee Dam niet en verbaas je eens in Leavenworth. En voor de kust.... we kwamen eens aan de kust na Portland bezocht te hebben (ook veel te kort toen...) en bleven toen in Cannon Beach. Zo hebben we ook eens een dag aan Columbia River Gorge besteed en een scenic route van The Dallas gemaakt (kan ook van Portland maar vnaf The Dallas draaide de zon mooi met ons mee en reden we vrijwel de gehele dag met de zon in de rug
Crater Lake vind ik zelf nogal tegenvallen en zou ik aleen bezoeken als je zeker weet dat het geen bewolkte dag wordt anders gaat de lol er snel vanaf (Lake is grijs ipv blauw...). Lassen is zeker de moeite waard en bij Bend ook de Sisters area. Btw, bij Crater Lake hadden we sneeuw in september.
En dan heb je natuurlijk nog het niet te missen Redwood NP en Humboldt redwoods SP met de Avenue of the Giants en drive thru trees en vergeet vooral de Lost Coast route niet. Schitterende en niet vaak gereden classic byway.
Misschien komen we elkaar nog tegen Bart. Ook wij willen volgend jaar weer naar het NW voorafgegaan door Alaska en gevolgd door onze cross country naar GA of FL.
Ben je in California al eens in Gold Country geweest? En in Nevada in plaatsen als Virginia City? En lees eens wat over de Pony Express die naar Sacramento liep en slechts een paar jaar bestaan heeft. Erg interessant. We bezochten het Pony Express museum maar dat is niet op jullie route (is in St. Joseph MO).
Yeehaw
Heb je overwogen Cascades NP te bezoeken? Kijk eens in een boek naar de scenic routes in WA. Er zijn er heel veel, en ook in Oregon en NoCal. Het oosten van Oregon is woestijn. Het kan daar in sept rustig tegen de 100F zijn en koel aan de kust. Een geheel ander klimaat. Ook het oosten van WA is de moeite waard met oa Walla Walla en vergeet Coulee Dam niet en verbaas je eens in Leavenworth. En voor de kust.... we kwamen eens aan de kust na Portland bezocht te hebben (ook veel te kort toen...) en bleven toen in Cannon Beach. Zo hebben we ook eens een dag aan Columbia River Gorge besteed en een scenic route van The Dallas gemaakt (kan ook van Portland maar vnaf The Dallas draaide de zon mooi met ons mee en reden we vrijwel de gehele dag met de zon in de rug
Crater Lake vind ik zelf nogal tegenvallen en zou ik aleen bezoeken als je zeker weet dat het geen bewolkte dag wordt anders gaat de lol er snel vanaf (Lake is grijs ipv blauw...). Lassen is zeker de moeite waard en bij Bend ook de Sisters area. Btw, bij Crater Lake hadden we sneeuw in september.
En dan heb je natuurlijk nog het niet te missen Redwood NP en Humboldt redwoods SP met de Avenue of the Giants en drive thru trees en vergeet vooral de Lost Coast route niet. Schitterende en niet vaak gereden classic byway.
Misschien komen we elkaar nog tegen Bart. Ook wij willen volgend jaar weer naar het NW voorafgegaan door Alaska en gevolgd door onze cross country naar GA of FL.
Ben je in California al eens in Gold Country geweest? En in Nevada in plaatsen als Virginia City? En lees eens wat over de Pony Express die naar Sacramento liep en slechts een paar jaar bestaan heeft. Erg interessant. We bezochten het Pony Express museum maar dat is niet op jullie route (is in St. Joseph MO).
Yeehaw
Je hebt (natuurlijk) helemaal gelijk Marianne. Ik had snel op google maps gekeken en zag de white mountain road ipv deMartin & Marianne schreef:Bart, de Alabama Hills zijn bij Lone Pine, niet bij Big Pine.
Whitney Portal Road. Al ben ik die eerste ook eens tegen gekomen in één of ander reisverslag maar dat moet ik een allemaal terug opzoeken. Voor de Alabama Hills haal ik mijn info op de site van Henriëtte, zoals zo vaak

Die dag extra zal er wellicht niet komen, helaas. De onderhandelingen gaan de slechte kant op wat dat betreft

Hoe en waar kan ik best Mt St-Helens inplannen en hoeveel tijd vraagt dat ?
Bart
Grts, Bart
Hans, ik heb jouw tips bekeken en opgezocht, maar aangezien we nu al te weinig tijd hebben volgens de meeste hier, kunnen we niet helemaal naar het oosten van WA en OR reizen. Om die reden had ik ook zowiezo al Cascades NP laten vallen, net als het Canada gedeelte (Vancouver, Victoria), wat veel mensen toch ook opnemen in zulke routes.
Wij hebben helaas niet de luxe om drie maanden op vakantie te gaan zoals jullie dat doen
en moeten tevreden zijn met 'maar' 28 dagen.
Dus moeten we kijken wat we echt willen zien en daarop verder bouwen. In dat rijtje zit : Olympic NP, Lassen Volcanic, Redwood NP, San Francisco en Las Vegas. Verder wil ik heel graag naar de Boeing Fabriek en ook wat woestijn wil ik graag erin (Ik hoop voldoening te krijgen bij Alabama Hills)
Het staat dus zowiezo vast dat we het south California gedeelte laten vallen voor meer tijd in Washington en Oregon. Dus geen LA, Anza Borrego en Mojave.
De zware onderhandelingen (het leken wel Belgische regeringsonderhandelingen) voor die extra dag zijn dan toch in mijn voordeel uit gedraaid, zoals altijd eigenlijk, lol. En dus hebben we 28 dagen in te vullen, 27 ter plaatse.
Met deze gegevens kom ik tot de volgende route:
Dag 02 : Seattle (bezoek Boeing fabriek + stad)
Dag 03 : Seattle - Port Angeles (Whale watching ?)
Dag 04 : Port Angeles - Forks
Dag 05 : Forks (Olympic NP)
Dag 06 : Forks - Mount Rainier NP
Dag 07 : Mount Rainier NP
Dag 08 : Mount Rainier NP - Castle Rock (rit 1,5 uur - tijd genoeg voor Mount St.-Helens ?)
Dag 09 : Castle Rock - The Dalles (Multnomah Falls)
Dag 10 : The Dalles - Bend
Dag 11 : Bend (Three Sisters Area, iemand wandeltips?)
Dag 12 : Bend - Crater Lake NP
Dag 13 : Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP
Dag 14 : Lassen Volcanic NP
Dag 15 : Lassen Volcanic NP - Eureka
Dag 16 : Eureka (Redwood NP)
Dag 17 : Eureka - San Francisco (Avenue of the Giants)
Dag 20 : San Francisco
Dag 21 : San Francisco - Mono Vista (ergens in de omgeving net voor of na Sonara Pass)
Dag 22 : Mono Vista - Lone Pine
Dag 23 : Lone Pine (Alabama Hills)
Dag 24 : Lone Pine - Las Vegas
Dag 27 : Las Vegas
Dag 28 : Las Vegas - Brussel
Dag 29 : Aankomst Brussel
Ik denk dat we een evenwichtige route hebben op deze manier, of zouden jullie nog aanpassingen doen? We willen weer meer gaan wandelen deze reis en ik denk dat we voldoende punten hebben waar dit kan ( Olympic NP, Mount Rainier, Three Sisters Wilderness, Lassen Volcanic en Redwood)
Wat zijn mooie wandelgelegenheden in de Bend Area?
Ik kom nu op 2220 mijl, welliswaar naakte mijlen dus daar komt nog wel wat bij. Gemiddeld is dit 92 mijl/dag tot we in Las Vegas aankomen (dus geteld op 24 dagen), wat voor ons toch erg weinig is.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie van deze route vinden.
Bart
Wij hebben helaas niet de luxe om drie maanden op vakantie te gaan zoals jullie dat doen

Dus moeten we kijken wat we echt willen zien en daarop verder bouwen. In dat rijtje zit : Olympic NP, Lassen Volcanic, Redwood NP, San Francisco en Las Vegas. Verder wil ik heel graag naar de Boeing Fabriek en ook wat woestijn wil ik graag erin (Ik hoop voldoening te krijgen bij Alabama Hills)
Het staat dus zowiezo vast dat we het south California gedeelte laten vallen voor meer tijd in Washington en Oregon. Dus geen LA, Anza Borrego en Mojave.
De zware onderhandelingen (het leken wel Belgische regeringsonderhandelingen) voor die extra dag zijn dan toch in mijn voordeel uit gedraaid, zoals altijd eigenlijk, lol. En dus hebben we 28 dagen in te vullen, 27 ter plaatse.
Met deze gegevens kom ik tot de volgende route:
Dag 02 : Seattle (bezoek Boeing fabriek + stad)
Dag 03 : Seattle - Port Angeles (Whale watching ?)
Dag 04 : Port Angeles - Forks
Dag 05 : Forks (Olympic NP)
Dag 06 : Forks - Mount Rainier NP
Dag 07 : Mount Rainier NP
Dag 08 : Mount Rainier NP - Castle Rock (rit 1,5 uur - tijd genoeg voor Mount St.-Helens ?)
Dag 09 : Castle Rock - The Dalles (Multnomah Falls)
Dag 10 : The Dalles - Bend
Dag 11 : Bend (Three Sisters Area, iemand wandeltips?)
Dag 12 : Bend - Crater Lake NP
Dag 13 : Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP
Dag 14 : Lassen Volcanic NP
Dag 15 : Lassen Volcanic NP - Eureka
Dag 16 : Eureka (Redwood NP)
Dag 17 : Eureka - San Francisco (Avenue of the Giants)
Dag 20 : San Francisco
Dag 21 : San Francisco - Mono Vista (ergens in de omgeving net voor of na Sonara Pass)
Dag 22 : Mono Vista - Lone Pine
Dag 23 : Lone Pine (Alabama Hills)
Dag 24 : Lone Pine - Las Vegas
Dag 27 : Las Vegas
Dag 28 : Las Vegas - Brussel
Dag 29 : Aankomst Brussel
Ik denk dat we een evenwichtige route hebben op deze manier, of zouden jullie nog aanpassingen doen? We willen weer meer gaan wandelen deze reis en ik denk dat we voldoende punten hebben waar dit kan ( Olympic NP, Mount Rainier, Three Sisters Wilderness, Lassen Volcanic en Redwood)
Wat zijn mooie wandelgelegenheden in de Bend Area?
Ik kom nu op 2220 mijl, welliswaar naakte mijlen dus daar komt nog wel wat bij. Gemiddeld is dit 92 mijl/dag tot we in Las Vegas aankomen (dus geteld op 24 dagen), wat voor ons toch erg weinig is.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie van deze route vinden.
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 912 Weergaves