Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2013 Slow Chat
Re: DV-2013 Slow Chat
Hmm dat is totaal nieuw voor mij. Ik dacht ook altijd dat er 50.000 nummer uitgegeven werden, en dat de echtgenoten en kinderen niet meetelden. De bronnen van goldenhills zien er echter overtuigender uit dan het message board waar ik op kwam en het tegenovergestelde vond.
Interessant. Ik was er ook altijd van overtuigd dat alleen de winnaar meetelde voor het quotum, maar het wordt in die links heel duidelijk uitgelegd. Jammer dat de winskans dus nog kleiner is ...
Dus balen als je net na het stel met 37 kinderen op gesprek komt en er waren nog 2 van de 50.000 GC beschikbaar! 

- goldenhills
- Amerika-expert
En dat stel ook balen, want als er niet genoeg visa over zijn moet je kiezen welke kinderen achter gelaten worden.

"Moet Igor het maar wezen?", "Nee, want Igor speelt viool"
"Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!"
"En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt"
Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan krijgen ma en pa ruzie over welke kinderen ze achter moeten laten, besluiten ze om maar te scheiden, en wordt er maar 1 green card uitgedeeld aan de winnaar binnen dat koppel.
Dus ben jij, die er vlak achter komt, weer helemaal in de running.
Dus ben jij, die er vlak achter komt, weer helemaal in de running.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoeveel geld heb je nou echt nodig om te starten in Amerika? Geld voor GC, vliegticket, eerst wss een motelletje, dan een apartement huren etc.
10.000, 20.000, 50.000, 100.000? Om maar wat te noemen..
10.000, 20.000, 50.000, 100.000? Om maar wat te noemen..
Je hebt ook nog een auto nodig en verzekeringen en voedsel.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Xeritos: dat zal voor iedereen verschillend zijn. Dat is als vragen hoeveel je in Nederland moet verdienen om leuk te kunnen leven. Sommigen zullen vinden dat je met een inkomen van 50.000e euro/jaar al heel leuk kan leven, terwijl anderen die het dubbele verdienen zullen zeggen dat ze echt niet kunnen doen wat ze allemaal leuk vinden.
Sommigen zijn blij met een 1-kamerflatje in een best groezeligge buurt, anderen willen echt wel minstens 3 slaapkamers en een tuin in een nieuwbouwwijk. Sommigen rijden met een auto van 1000 euro rond, anderen vinden het al een opgave om een auto te vinden die 10 keer zoveel kost.
Ook: vertrek je alleen, of draag je de verantwoordelijkheid over een gezin? Heb je ginder al een heel netwerk, of moet je echt nog beginnen bouwen aan je contacten? Heb je een achtergrond die je kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk verhogen, of heb je geen enkel diploma behaald?
(mag ik je vragen om je hier even voor te stellen: viewforum.php?f=17 Dat zou wel netjes zijn.
)
Sommigen zijn blij met een 1-kamerflatje in een best groezeligge buurt, anderen willen echt wel minstens 3 slaapkamers en een tuin in een nieuwbouwwijk. Sommigen rijden met een auto van 1000 euro rond, anderen vinden het al een opgave om een auto te vinden die 10 keer zoveel kost.
Ook: vertrek je alleen, of draag je de verantwoordelijkheid over een gezin? Heb je ginder al een heel netwerk, of moet je echt nog beginnen bouwen aan je contacten? Heb je een achtergrond die je kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk verhogen, of heb je geen enkel diploma behaald?
(mag ik je vragen om je hier even voor te stellen: viewforum.php?f=17 Dat zou wel netjes zijn.

Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bij deze: viewtopic.php?f=17&t=37447 

Laatst gewijzigd door kastelke op 12 okt 2011, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van het volledige voorgaande bericht weggehaald.
Reden: Quote van het volledige voorgaande bericht weggehaald.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je! 

Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Allez, jongens, waar zitten de die hards? Hebben die het allemaal al opgegeven? Kijk eens hier, het zijn allemaal groentjes
die deelnemen!: viewtopic.php?f=12&t=36475&p=633018#p633018

Elke
Die blijven zo ver mogelijk van de eerste inschrijvingsdatum weg
Denk dat wij ons (verspreid over meerdere dagen) ook maar eens aan gaan melden een dezer dagen.

- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wellicht dat de die hards net als ons op hebben gegeven?kastelke schreef:Allez, jongens, waar zitten de die hards? Hebben die het allemaal al opgegeven? Kijk eens hier, het zijn allemaal groentjesdie deelnemen!: viewtopic.php?f=12&t=36475&p=633018#p633018

Zoals we allebei kunnen beamen kan het leven een hele andere wending krijgen in een korte tijd.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hier ook 
Dat zijn er toch al wel drie die hards minder.
En had ik meegedaan, had ik no way op de eerste inschrijvingsdatum ingeschreven dit jaar

Dat zijn er toch al wel drie die hards minder.
En had ik meegedaan, had ik no way op de eerste inschrijvingsdatum ingeschreven dit jaar

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Toch niet?
Kan me voorstellen, heeft toch een nare bijsmaak gekregen.
Overigens, ik bedenk me net. Er wordt nogal eens gesproken over het feit dat mensen zich inschrijven en daarna gewonnen hebben het dan niet doorzetten en dat dat een gemiste kans is voor iemand anders. Maar ik denk dat zowel Elke als Sophie als ik een voorbeeld zijn van waarom mensen afhaken. Onze situatie is dan wel veranderd tussen de loterijen door of tijdens de verandering hebben we ons niet meer ingeschreven. Maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn waarbij hun situatie ineens veranderd nadat ze zich hebben ingeschreven en dan niet doorzetten.

Kan me voorstellen, heeft toch een nare bijsmaak gekregen.
Overigens, ik bedenk me net. Er wordt nogal eens gesproken over het feit dat mensen zich inschrijven en daarna gewonnen hebben het dan niet doorzetten en dat dat een gemiste kans is voor iemand anders. Maar ik denk dat zowel Elke als Sophie als ik een voorbeeld zijn van waarom mensen afhaken. Onze situatie is dan wel veranderd tussen de loterijen door of tijdens de verandering hebben we ons niet meer ingeschreven. Maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn waarbij hun situatie ineens veranderd nadat ze zich hebben ingeschreven en dan niet doorzetten.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ja dat viel mij ook al opkastelke schreef:Allez, jongens, waar zitten de die hards? Hebben die het allemaal al opgegeven? Kijk eens hier, het zijn allemaal groentjesdie deelnemen!: viewtopic.php?f=12&t=36475&p=633018#p633018
Ik voelde me nogal alleen als "die-hard"

Zat gisteren nog te fantaseren waar ik dan zou willen gaan wonen....denk dat we toch voor de regio Washington/Oregon zouden gaan of anders Californie of de East Coast rond Boston en New York.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja in een half jaar tijd (inschrijfperiode tot uitslag) kan ook al veel gebeuren. Het zal niet voor iedereen zo zijn, maar kan zeker een reden zijn waarom sommige winnaars toch besluiten niet te gaan. Ik ben met name blij nu dat ik de hele periode achter me heb gelaten. Het had een hele mooie wending voor m'n leven kunnen zijn, maar dat heb ik nu ook, op een andere manier. En daar ben ik ook zo gelukkig meeMarcel87 schreef: Maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn waarbij hun situatie ineens veranderd nadat ze zich hebben ingeschreven en dan niet doorzetten.

Iris, ik ga voor jullie als die hards duimen! Even kijken of Staceybeesie ook mee doet, ik duim ook extra voor haar!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Ik mag me ook onder de die hards scharen....en ik vindt dat de die hards ook het eerst aan de beurt zouden moeten komen. Ik bedoel, hoeveel mensen doen er voor de eerste en enige keer mee en bedenken zich het jaar erna toch weer. Diegene die al meerdere jaren meedoen, hebben misschien toch serieuzere plannen denk. Maar ik wil niet oordelen over de gedachten, waarom mensen meedoen hoor, dat is toch voor iedereen persoonlijk. Ik vindt het ook begrijpelijk dat mensen meedoen, winnen en er niet mee door gaan. Je mag niet oordelen over de beweegredenen van andere mensen, want je weet nooit wat die zijn. Wat dat aangaat zullen er misschien mensen zijn die vinden dat wij niet mee mogen doen, omdat wij met 3 kinderen zullen gaan en dus al 5 plekken innemen. Ik heb ook altijd gedacht dat er voor de winnaar een plek telt en niet dat er dan, in ons geval, gelijk 5 van de quotum af gaan.
gr Judy

gr Judy
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Klein vraagje over het invullen van de DV-2013 en "level of Education"
Heb een diploma MBO nivo 3 en vroeg me af waar deze opleiding het besten kan onder vallen ?
Ik zit zelf aan "Vocational School" te denken.
Heb een diploma MBO nivo 3 en vroeg me af waar deze opleiding het besten kan onder vallen ?
Ik zit zelf aan "Vocational School" te denken.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht