Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
pasfoto voor loterij
Re: pasfoto voor loterij
Als je niet precies weet hoe je het moet doen doe het dan echt niet. Het kost niet zo vreselijk veel en zeg nou zelf, je gaat toch niet zuinig doen op een paar pasfoto's als je toch geld moet uitgeven om je droom te laten uitkomen? Niemand weet hoe nauwkeurig er naar je pasfoto's wordt gekeken maar ik zou zelf geen enkel risico nemen en het gewoon professioneel laten doen mits je precies weet wat je moet doen.
Ik ben zelf bij http://www.fotoamericaine.nl/ in Den Haag geweest en zij vertelden mij al veel blije mensen te hebben gezien omdat ze de loterij gewonnen hadden. Veel mensen, inclusief ik, kwamen namelijk terug omdat je, als je wordt geselecteerd, wederom up-to-date foto's moet hebben.
Ik ben zelf bij http://www.fotoamericaine.nl/ in Den Haag geweest en zij vertelden mij al veel blije mensen te hebben gezien omdat ze de loterij gewonnen hadden. Veel mensen, inclusief ik, kwamen namelijk terug omdat je, als je wordt geselecteerd, wederom up-to-date foto's moet hebben.
Even een opmerking over de lijst met fotografen op de site van de ambassade. Wij zijn in Arnhem geweest bij de genoemde zaak (3 jaar geleden). Zijn meer dan een uur binnen geweest. Ze hadden geen idee hoe het moest, wat de eisen waren en waarom ze op de site van de ambassade staan. Ze hebben wel 10 foto's gemaakt, allen niet goed. En dan de opmerking na een uur foto's maken "daar zullen ze toch niet zo moeilijk over doen?" toen ik vertelde dat de foto niet aan de eisen voldeed.
Aanrader voor Arnhem en omgeving: http://www.maartensfotohoek.nl
Binnen 10 minuten stonden we weer buiten. We kregen ze ook nog eens digitaal mee.

Aanrader voor Arnhem en omgeving: http://www.maartensfotohoek.nl
Binnen 10 minuten stonden we weer buiten. We kregen ze ook nog eens digitaal mee.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad niet zo'n geweldige referentie! Laat ons hopen dat ze het daar ondertussen wel kennen. Maar gelukkig is er in ieder geval een goed alternatief. Ik heb het ook zo mee opgenomen in het lijstje.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
@semjes
Bij Walgreens hadden we gevraagd om de foto digitaal mee te krijgen en we hebben de specificaties laten zien, maar ze konden er helemaal niks mee zeiden ze. Helaas.
Iemand gaf target aan, dus dat gaan we van het weekend even proberen. Als we er niet uitkomen, ga ik zeker op je aanbod in semjes, bedankt!
Bij Walgreens hadden we gevraagd om de foto digitaal mee te krijgen en we hebben de specificaties laten zien, maar ze konden er helemaal niks mee zeiden ze. Helaas.
Iemand gaf target aan, dus dat gaan we van het weekend even proberen. Als we er niet uitkomen, ga ik zeker op je aanbod in semjes, bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
Soortgelijke ervaring met De Fotograaf [MK] in Rotterdam uit de lijst van het consulaat. Men wist niet wat de Greencard lottery was en wat de vereisten van de foto waren. Zucht!
Vandaar dat ik eerder had gepost en vroeg wie een fotograaf in Rotterdam kent die bekend is met de eisen.
Vandaar dat ik eerder had gepost en vroeg wie een fotograaf in Rotterdam kent die bekend is met de eisen.
-
- Amerika-newbie
[quote="SvS"]Nederlanders in Amerika om hulp gevraagd.
Vorig jaar hebben wij ze in Leiden laten maken, maar aangezien we nu in Illinois wonen, wordt dat wat lastig. Dus wij op naar de fotograaf, ze keken alsof ze water zagen branden of ze vroegen er $ 50 p.p. voor. Heeft iemand een tip bij welke zaak ze te laten maken?
Wij hebben onze pasfoto's 2 weken geleden bij de CVS laten maken, 2 stuks uit laten printen en de foto's op een cd laten zetten, de pasfoto's zijn $ 10,00 per persoon en $ 3,00 voor de cd.
Succes
Vorig jaar hebben wij ze in Leiden laten maken, maar aangezien we nu in Illinois wonen, wordt dat wat lastig. Dus wij op naar de fotograaf, ze keken alsof ze water zagen branden of ze vroegen er $ 50 p.p. voor. Heeft iemand een tip bij welke zaak ze te laten maken?
Wij hebben onze pasfoto's 2 weken geleden bij de CVS laten maken, 2 stuks uit laten printen en de foto's op een cd laten zetten, de pasfoto's zijn $ 10,00 per persoon en $ 3,00 voor de cd.
Succes
De Target in ons dorp had geen fotostudio. Dus naar een andere Walgreens gegaan, maar die konden wel foto's maken, maar ze niet op CD zetten.
Dus toen maar zelf gedaan en via de tips hier op het forum bewerkt. Ze werden bij de DV2013 goedgekeurd, dus dat is gelukt. Was inderdaad niet moeilijk, zoals iemand eerder aangaf, zelfs niet voor ons!
Bedankt voor de hulp. Hopenlijk voor volgend jaar niet nodig, maar zowel, is het dan zo gepiept.
Dus toen maar zelf gedaan en via de tips hier op het forum bewerkt. Ze werden bij de DV2013 goedgekeurd, dus dat is gelukt. Was inderdaad niet moeilijk, zoals iemand eerder aangaf, zelfs niet voor ons!

Bedankt voor de hulp. Hopenlijk voor volgend jaar niet nodig, maar zowel, is het dan zo gepiept.
Probeer 'foto van der Graaf' aan de Meent eens (vanaf de Coolsingel, voorbij de markt aan de rechterkant). Daar hebben wij 1 set laten maken (de andere in den haag bij Foto Americain).suriboy777 schreef: Vandaar dat ik eerder had gepost en vroeg wie een fotograaf in Rotterdam kent die bekend is met de eisen.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik zit n middenin een verhuizing maar ik kan het ook
Maak mn foto's altijd zelf met mn studiolampen.
Misschien kan ik volgend jaar mensen helpen.
Maak mn foto's altijd zelf met mn studiolampen.
Misschien kan ik volgend jaar mensen helpen.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Amerika-ontdekker
Goed nieuws: Ik heb intussen mijn foto kunnen laten maken bij Afo in Rotterdam. De fotograaf had een speciaal programma voor DV-2013. Dat vond ik goed. Want het was secondenwerk voor hem om het in orde te krijgen.
Wellicht mis ik iets, maar je kan toch gewoon een vriend foto's laten maken met een digitale camera en deze dan aanpassen middels de "Fig Cropper" die bij de loterij hoort?
http://travel.state.gov/_res/flash/crop ... pper.html#
http://travel.state.gov/_res/flash/crop ... pper.html#
Voor mensen die moeite hebben met de pasfoto op de juiste formaat te krijgen (600x600). stuur het naar mij toe wijnandADdalmijn.com. Ik kan met behulp van PAIN.NET de foto op de juiste formaat krijgen. Zolang je een foto laat maken die voor deamerikaanse paspoorten geld (elke foto winkel heeft dit) dan is er geen probleem. Zorg er ecter wel voor dat er een deel van je schoulders op de foto staan dat laatste is heel belangrijk!
Laatst gewijzigd door Rob op 15 okt 2011, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: email adres aangepast om spam te voorkomen.
Reden: email adres aangepast om spam te voorkomen.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb vorig jaar foto's laten maken en heb die via email in een bestand aangekregen . Als ik die nu terug download en ga naar eigenschappen bij die foto ,dan zie ik dat de aanmaakdatum op vandaag staat . Kan ik deze herbruiken ,ik weet dat hij niet ouder mag zijn dan 6 maanden maar op enkele grijze haartjes na ,is er toch weinig verschil . Ik weet dat je ergens de data kunt terugvinden van wanneer die foto is gemaakt ,is dat die bij eigenschappen staat of is het ergens dieper verborgen ?
Zou me een rit tot in 't stad besparen
Gr,
Zou me een rit tot in 't stad besparen

Gr,
Ik heb voor de veiligheid gewoon een nieuwe laten maken kost 8 euro en het scheelt een enorm gezeik. Als je vaak naar amerika gaat maken ze bij de douane al een foto van je. DAarboven weet je ook niet of ze je oude applicaties + foto bewaren. Als ze het laatste doen val je denk ik door de mand. Als je bijvoorbeeld enorm bent afgevallen of aangekomen zou ik gewoon een nieuwe maken.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Thanks ! Ik zal hoogstwaarschijnlijk ook wel een nieuwe laten maken . Beter op veilig spelen ,je weet inderdaad niet of ze foto's bijhouden en zou maar al te zot zijn om die redenen al af te vallen .
Gr,
Gr,
-
- Amerika-ontdekker
In Groningen zit in de nieuwe ebbingestraat 3 een prima fotograaf Bouchier, we hebben er een hele vracht foto's vandaan gehaald. Toen bleek dat we er meer nodig hadden komen we die voor verlaagd tarief na laten drukken. Als je van ver komt zou ik een afspraak maken en ook een prijs afspraak. Je hebt meer foto's nodig dan je denkt.
De eerste foto's voor de loterij hadden wij zelf gemaakt, middels wat goochelen met een fotoprogramma. Maar als je daar niet handig in bent, of geen tijd voor hebt dan zou ik de fotograaf vragen voor digitale exemplaren.
http://www.foto-bouchier.nl
De eerste foto's voor de loterij hadden wij zelf gemaakt, middels wat goochelen met een fotoprogramma. Maar als je daar niet handig in bent, of geen tijd voor hebt dan zou ik de fotograaf vragen voor digitale exemplaren.
http://www.foto-bouchier.nl
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik heb de digital pasfotos voor mijn vrouw gemaakt (voor de DV-2013), maar dat was lastiger dan ik had gedacht. Ik heb wel een goede camera plus lens, maar geen externe flits ofzo. De truuk is vooral (als je geen fotostudiospullen hebt) om een goede plek in huis te vinden met een neutrale achtergrond en egale belichting, zodat je geen schaduwen krijgt. Ik heb een diffuser van een A4tje gefabriekt, die over de popup-flash gefrutseld, en de flash power op max gezet. Dat werkte wel goed, samen met het daglicht in een redelijk witte kamer. Het croppen bleek niet zo moeilijk, Aperture kan extra lijnen tonen in het crop window zodat je kunt zien of de kin en kruin op de goede hoogte zitten. Voordeel van thuis doen is dat je op je gemak een hele berg pasfotos kan maken totdat je tevreden bent. Maar een goede fotograaf doet het natuurlijk in een tiende van de tijd...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze fotograaf in Belgie maakte altijd een paar foto's, die we dan op scherm konden bekijken. En als hij of jij niet tevreden was, dan maakte hij gewoon opnieuw foto's. Vond ik wel lief.
Elke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Maar wat een heisa voor de pasfoto !
Er staat hier in dit forum de link naar de USA Embassy website waar je de foto zelf kan aanpassen naar hun normen !
G R A T I S ! ! ! !
Neem gewoon even de tijd en probeer het gewoon zelf.
Ze laten je weten als de foto voldoet aan de normen.
Pretty easy
Er staat hier in dit forum de link naar de USA Embassy website waar je de foto zelf kan aanpassen naar hun normen !
G R A T I S ! ! ! !
Neem gewoon even de tijd en probeer het gewoon zelf.
Ze laten je weten als de foto voldoet aan de normen.
Pretty easy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neem dat laatste niet te letterlijk. Als je zorgt dat jouw foto van je goudvis in zijn bokaal ook de juiste afmetingen heeft, dan wordt die ook goedgekeurd. 

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1718 Weergaves
-
Laatste bericht door 1N9R1D