Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eten in Amerika

Bericht door elninjoo »

Dat valt wel tegen hoor! Deze reis heb ik in Vancouver, Jasper, Banff, Yellowstone, Cody en Calgary chloor gekregen en alleen op Vancouver Island, Whistler, Wolf Creek, Montana en West Yellowstone was het kraanwater goed van smaak. Ze zuiveren het dus niet overal. Ik ruik altijd eerst voorzichtig en ruikt het naar chloor bestel ik wel normaal water naast m'n biertje.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

elninjoo schreef:Ze zuiveren het dus niet overal.
Nogmaals: het is wel gezuiverd. Overal in Amerika is kraanwater schoon. Dat je het niet lekker vindt ruiken is een ander verhaal.
"Keep Georgia On Your Mind"
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Betekent gezuiverd water dat ze er ook chloor aan toevoegen?

Ik vind zowel het kraanwater als de ijsblokjes in de plaatsen waar wij tot nu toe geweest zijn erg vies smaken (en ruiken) Zelfs voor tandenpoetsen en koffie/theezetten gebruiken wij flesjes water.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Bandido schreef:
Nogmaals: het is wel gezuiverd. Overal in Amerika is kraanwater schoon. Dat je het niet lekker vindt ruiken is een ander verhaal.
Zuiveren zullen ze wel doen, want ik denk toch dat het kraanwater zo goed als overal drinkbaar is. Maar dat wil niet altijd zeggen dat het lekker smaakt. Wij gebruiken zo'n brita filter en dat haalt de chloor en dergelijke smaken eruit. Als we op vakantie gaan naar het binnenland van British Columbia dan drinken we het water daar zo van de kraan omdat het ook wel echt goed smaakt. De smaakt hangt dus wel wat af van streek tot streek, maar het zal op de meeste plaatsen toch wel zuiver zijn.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

vana schreef:Betekent gezuiverd water dat ze er ook chloor aan toevoegen?
Nee, niet per definitie. Het water is overal gezuiverd, maar het verschilt van plaats tot plaats hoe ze het doen. Het heeft toevoegen van chloor heeft met name tot gevolg dat zich geen bacterien kunnen vormen in de pijpeidingen en dat de kwaliteit beter te handhaven is. Je ziet het vooral in de grotere steden, maar ook veel in het Zuid-Westen. Het chloor zelf is in principe ongevaarlijk, maar over smaak valt niet te twisten, sommige mensen vinden het inderdaad vies. In NL weet ik niet hoe het zit, maar wel dat het NL kraanwater van zeer hoge kwaliteit is. Van Frankrijk weet ik bv dat er ook chloor aan toegevoegd wordt in bepaalde streken. Zo was ik op Corsica op en camping en testte de vriend die daar werkte voor de grap het kraanwater met zo'n testje waarmee het zwembadwater werd getest. En wat bleek: het kraanwater bevatte meer chloor dan het zwembadwater! Zo erg is het hier bepaald niet. :wink:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bandido schreef:
Het mag dan drinkbaar zijn, maar ik noem water pas gezuiverd als het niet naar chloor smaakt. En 't kan he! Ik logeerde in Calgary bij 'n forumster en 't kraanwater was puur chloor, maar in hun koelkast hadden ze 'n filter zitten dus het water wat je daaruit tapte smaakte gewoon goed. Dat restaurants die moeite niet nemen snap ik dus niet.
En om te douchen is het ook niet fijn trouwens, slecht voor je huid dat chloor.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

elninjoo schreef:Dat restaurants die moeite niet nemen snap ik dus niet.
Ik wel: filters kosten geld... :wink: Plus zijn weer een extra punt waar eventuele inspecties op zouden kunnen beoordelen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat het voor Amerikanen ook niet nodig is. Als die het ook smerig vonden zou er allang iets aan gedaan zijn.
Toeristen nemen gewoon hun drankje zonder ijs (zit er nog veel meer in ook :lol: )
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

elninjoo schreef:En 't kan he! Ik logeerde in Calgary bij 'n forumster en 't kraanwater was puur chloor, maar in hun koelkast hadden ze 'n filter zitten dus het water wat je daaruit tapte smaakte gewoon goed. Dat restaurants die moeite niet nemen snap ik dus niet.
Natuurlijk kan het, ik drink zelf ook gefilterd water rechtstreeks uit een tapje in mijn koelkast en dat ruikt ook niet naar chloor. En dat restaurants die moeite soms niet nemen komt puur omdat veel mensen hier het volgens mij gewoon niet zoveel kan schelen. Hier op het forum komt het eens in de zoveel tijd weer op, maar hier hoor ik het werkelijk nooit. Behalve van bezoek uit NL dan. :lol:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ben er ook wel erg vies van hoor, ik poets zelfs m'n tanden met flessenwater als er zwembadwater uit de kraan komt. :mrgreen:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kraanwater of ijsblokjes nemen is een beginnersfout. Maakt niet uit, daarna zal je het nooit meer doen. :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het zal voor bepaalde regio's vast erger zijn dan anderen. Hier en in Michigan heb ik het altijd erg vinden meevallen wat betreft chloor uit de kraan. Ik had vaak in Zuid Europa meer last ervan.

Sommige staten voegen ook fluoride aan het drinkwater toe.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Altijd als ik de kraan voor het eerst opendraai in Amerika ruik ik altijd eerst de chloorlucht. Na een paar dagen merk je het niet eens meer. Kwestie van gewenning denk ik. Drinken zal ik het niet zo snel doen maar mijn mond spoelen na het poetsen wel gewoon.

Overigens heb ik bij een mall wel eens een beker Coca Cola genomen die volgens mij met (chloor)water aangelengd was. Niet te zuipen..ehhh... te drinken. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Maarten86
Amerika-ontdekker

Bericht door Maarten86 »

Bij mijn laatste bezoek afgelopen winter had ik erg veel moeite met het opdrinken van een halve liter fles Cola en toen ik op het etiket keek zag ik dat ze caramel eraan toegevoegd hadden.

Met het zoute eten viel het bij McDonalds en Burger King hardstikke mee maar de kip was alsof ik een zak zout beet of dit nou bij Popeys was of KFC of een van de betere restaurants zoals de Cheesecake factory overal vond ik de chicken/buffalo wings erg zout.

Ik zal het vast wel vaker weer proberen maar minder vaak dan ik zou doen in Nederland.

Subway broodjes waren dan ook een hele mooie oplossing.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Subway is voor mij een van mijn favoriete luchrestaurants in de VS. Zeker hun value meal, dan wel hun aanbieding van een half foot sub voor $2,50. (tentijde dat ik er was gold deze aanbieding) En, Subway biedt een goede manier om behoorlijk gezond te eten.
Maarten86
Amerika-ontdekker

Bericht door Maarten86 »

ruime keuze, gezond en goedkoop en makkelijk mee te nemen.

Enige wat ik graag zou willen zien, zijn meer gezonde alternatieven voor het drinken.

Nog een geweldig iets, de onbeperkte refills.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Water is héél gezond... :mrgreen: :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Subway vind ik echt niet lekker. Doe mij maar 'n écht goede clubsandwich.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Maarten86 schreef: Enige wat ik graag zou willen zien, zijn meer gezonde alternatieven voor het drinken.
Zoals wat precies? Ik zie namelijk persoonlijk niet zo'n groot verschil tussen de soorten drankjes die beschikbaar zijn. Grootste probleem is waarschijnlijk dat je de merken niet kent.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Maarten86
Amerika-ontdekker

Bericht door Maarten86 »

Ik doelde op het aanbod qua drinken bij Subway, er zijn naast alle sodadrinks ook multivitamine dranken en orange juice maar er zitten net zoveel suikers in als de soda's en er is water maar dat is vaak gewoon chloor, wat ik wel kan hebben maar smaken doet t niet.

Weinig gezonde alternatieven qua drinken dus.
Laatst gewijzigd door Rob op 13 okt 2011, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer