Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisburo Nijenhuis failliet / ook wij gedupeerd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reisburo Nijenhuis failliet / ook wij gedupeerd

Bericht door Liz »

Vandaag las ik in de krant dat het reisburo waar ik mijn samengestelde USA reis heb geboekt gisteren failliet is verklaard.
Het is reisburo Nijenhuis, een goed bekend staand buro met een degelijke reputatie en vele vestigingen vooral in Gelderland.

Ik heb alles al betaald en toevallig vorige week donderdag alle reispapieren opgehaald.
De e-tickets, het hotel voucher voor de eerste nacht én het voucher voor de Hertz SUV, alles ligt al klaar voor de reis van volgende week.
So far so good, denk je dan.

Niet dus. Ik heb meteen gebeld met het reisburo om te vragen of zij alle betrokkenen wel betaald hadden en nu blijkt dat zij de autohuur van Hertz nooit hebben betaald. Wel de tickets (die heb ik tenslotte al in huis) en het hotel, maar dus niet de auto.
Een strop van 1000 euro !!
Vanmiddag meteen een nieuwe reservering gemaakt bij Hertz, want het oude voucher zal nu als No Show beschouwd worden. De kosten die daaraan verbonden zijn (ongeveer 45 euro volgens Hertz) worden bij het reisburo in rekening gebracht.
Achter aansluiten, zou ik zeggen.
Nu moet ik zelf met de SGR aan de slag om de betaalde autohuur terug te krijgen.

Tjonge, het was wel een domper vanmorgen.
En dat precies 1 week voor vertrek, bah.
Een pleister op de wonde is dat ik dezelfde auto nu voor 100 euro minder krijg.
Maar de rompslomp die ik er vandaag mee heb gehad...ppffff.

Overigens is het voor de dames van het reisburo, die ik allemaal goed ken, natuurlijk verschrikkelijk.
Baan kwijt, onzekerheid en dan moeten ze ook nog vandaag en morgen alle klanten bellen om het nieuws te vertellen en het telefoonnummer van het SGR door te geven.
Ik benijd ze niet en dan ook nog met de herfstvakantie voor de deur, waarvoor natuurlijk nog veel mensen hebben geboekt.

Nou ja, volgende week donderdag sta ik in Houston, TX voor de balie van Hertz en dan zullen we zien of het allemaal goed is gegaan met de boeking van vandaag.

Leermomentje: Als je al via een reisburo boekt, doe dat dan ALTIJD bij een SGR reisburo !!
16x USA / 30 staten
OrangeDaisy
Amerikafan

Re: Reisburo Nijenhuis failliet / ook wij gedupeerd

Bericht door OrangeDaisy »

Jeetje, dat wist ik nog niet. We wilden eigenlijk morgen daar (vestiging Bemmel) een reis naar Barca gaan boeken, maar dat gaat dus niet door. Gelukkig maar dat we niet vorige week al geboekt hebben.

Wel echt heel vervelend voor jullie! Lijkt me dat het echt vakantiegevoel nu een beetje weg is. Ik hoop dat je nog iets voor elkaar krijgt bij het reisbureau/bij de curator...

Maar ondanks alles, geniet van je vakantie!
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Bemmel is de vestiging waar ik al jaren mijn reizen boekte.
Volgens een bericht in de Gelderlander gaat morgenmiddag de deur op slot, dus het is goed dat je niet geboekt hebt.
Ik ga ze wel missen, want nu is ook het laatste reisburo uit het dorp verdwenen.
16x USA / 30 staten
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Dat is erg vervelend.
Ik hoop dat je de autohuur zsm terug krijgt.

In 2009 is het reisburo vlak na terugkomst van onze vakantie in de usa waar we geboekt hadden failliet gegaan.
We hadden van te voren problemen met het krijgen van de reispapieren. We hebben toen via de email contact opgenomen met de toeroperator en zij melden aan ons toen dat vanochtend de betaling was ontvangen. :(

Gelukkig kregen we de volgende dag, 2 dagen voor vertrek onze reispapieren. Na onze reis heeft het reisburo een bos bloemen en een taart bij ons laten bezorgen vanwege het ongemak.

Laat je vakantie niet verpesten en wens je heel veel plezier toe.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
OrangeDaisy
Amerikafan

Liz schreef:Bemmel is de vestiging waar ik al jaren mijn reizen boekte.
Volgens een bericht in de Gelderlander gaat morgenmiddag de deur op slot, dus het is goed dat je niet geboekt hebt.
Ik ga ze wel missen, want nu is ook het laatste reisburo uit het dorp verdwenen.
Ja, ik vind het ook echt jammer! We weten nu ook even niet waar we nu gaan boeken... Het was zo'n goed en gezellig bureau.

Maar, wij wonen dus dicht bij elkaar in de buurt, leuk hoor :D.
Groet, Gerda

CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Dat was ons gevoel ook toen ons reisburo failliet ging ( waar Suus aan refereerde). Wij zijn contact blijven houden met de meiden die er werkte. Toevallig is degene die ons het vaakst hielp voor haarzelf begonnen als mobiel reisagent en sindsdien boeken we bij haar. En als ze niet beschikbaar is dan kunnen we bij haar ex-xollega terecht die hetzelfde is gaan doen. Lekker vertrouwd dus!
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Is Tioga Tours een stabiele organisatie? Wij gaan ook bijna en hebben nog niet alles binnen.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Wat een gedoe zo vlak voor je op reis gaat. Een geluk dat je de etickets al had.

Toch vraag ik me af of een samengestelde reis wel onder SGR valt. Of is het een reis uit een reisgids?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Balen Liz; hopelijk valt de schade straks nog mee :sadcry:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jaydee84 schreef:Is Tioga Tours een stabiele organisatie? Wij gaan ook bijna en hebben nog niet alles binnen.
Wij boeken al verschillende jaren bij Tioga Tours en hebben er nog nooit problemen gehad altijd vlot antwoord op vragen en goede service, de reispapieren willen inderdaad wel eens aan de late kant zijn.
Een garantie is het natuurlijk niet, zeker in deze moeilijke tijden hebben de reisbureau's het zwaar en er kan er altijd een omvallen.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Inderdaad onzekere tijden, Rob.
Mijn reisburo had het ook altijd hartstikke druk en regelde alles geweldig goed en niets, maar dan ook helemaal niets wees erop dat ze failliet zouden gaan. Een familiebedrijf dat al 40 jaar bestaat, met vele vestigingen.
De medewerksters wisten van niks, en dat vind ik dan wel weer erg.
Als je het aan ziet komen kun je zelf al weggaan of rondkijken naar een nieuwe baan, maar op deze manier is het van de ene op de andere dag afgelopen.

Ik heb contact gehad met de SGR en ze vragen mij alles op te sturen. Zover ik nu begrijp valt mijn reisovereenkomst die ik met het reisburo heb wél onder de garantie, maar ze begon al met te zeggen dat losse autohuur daar niet onder valt. Een samengestelde reis valt wel onder de garantie, een modulair geboekte reis, met losse onderdelen, valt er niet onder.
Als ik mijn papieren kijk staat alles los geboekt, toch wordt ook het woord samengestelde reis gebruikt, dus ik weet eigenlijk op dit moment niet zo goed hoe zij het zullen interpreteren.
Ik ben er nog helemaal niet gerust op dat ik mijn geld terugkrijg, maar ik ga natuurlijk wel alle bewijsstukken opsturen en dan wacht ik maar af.
Krijg ik het terug is het mooi, krijg ik het niet terug dan heb ik zwaar pech.

@Daisy: Ja grappig, kennelijk wonen we dicht bij elkaar. Ik woon in Bemmel en jij?
16x USA / 30 staten
OrangeDaisy
Amerikafan

Het is toch alleen de autohuur waar je nu problemen mee hebt? De reis an sich gaat toch wel door? Ik hoop echt dat je nog wat geregeld kunt krijgen, het is niet leuk als je zo'n schadepost hebt...

Ik woon sinds 2008 in Haalderen, maar daarvoor heb ik altijd in Bemmel gewoond :thumbup: .
Groet, Gerda

Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Liz, ik hoop dat je de autohuur vergoed krijgt. 1000 euro is toch een flink bedrag.

Ook ik had/heb bij Nijenhuis geboekt. Ik heb daar tot een jaar geleden gewerkt, dus wilde het graag bij mijn ex-collega's onderbrengen. Toen ik woensdag het nieuws van het faillisement hoorde was dat dus ook heel dubbel. Mijn hart ging/gaat als eerste uit naar mijn lieve ex-collega's die waarschijnlijk allemaal op straat staan. Maar daarnaast vreesde ik ook even voor mijn eigen boeking.

Qua tickets zit ik gelukkig safe, maar wel net op het randje, want anderhalve week na boeking gingen ze failliet. Heb net dubbelgecheckt of Nijenhuis nog wel de betaling heeft gedaan aan luchtvaartmaatschappij en gelukkig wel, anders was ik bijna 4000 euro kwijt geweest (valt niet onder SGR).

De aanbetaling van de hotels ga ik via SGR proberen terug te halen, maar dat is gelukkig 'slechts' 250 euro. Nu dus nog wel kijken bij wie ik de hotels ga boeken.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar waar hebben jullie dat reisbureau eigenlijk voor nodig? Enkel in het pre internet tijdperk heb ik reisbureaus gebruikt, nadien nooit meer... W
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Tot nu toe hebben wij het geluk gehad dat onze reisagent vaak veel goedkopere vliegtickets had dan waar dan ook op internet. Laatste keer scheelde het ons bijna 200 euro p.p. Enige voorwaarde is dat je ook minimaal 1 hotelovernachting bij hun boek, zodat het een pakketreis is.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

kastelke schreef:Maar waar hebben jullie dat reisbureau eigenlijk voor nodig? Enkel in het pre internet tijdperk heb ik reisbureaus gebruikt, nadien nooit meer... W
Tja, dat is een keuze die je maakt.
Ik zoek zelf de reis tot in de puntjes uit. Ik beslis met wie ik vlieg, waar ik de eerste overnachting heb en bij wie ik de auto huur.
Als ik dat allemaal heb uitgedokterd laat ik het boekingswerk aan het reisburo over, zodat ik nergens meer omkijken naar heb.

De korte tripjes of Europese vluchten die ik maak boek ik zelf rechtstreeks via internet, maar de USA reizen deed ik dus altijd via het reisburo.
Twee weken voor vertrek word ik dan gebeld dat alles klaar ligt en zo hoefde ik zelf nergens meer aan te denken. En dat vind ik een groot voordeel.
Vandaar mijn keuze voor een reisburo.

Hoe vaak ik hier niet lees dat het weer eens fout is gegaan met vliegtickets en zo, dat heb ik nooit gehad.
Nu gaat het dan wel goed fout, maar elk bedrijf waar je zaken mee doet kan failliet gaan, dus ook de internetbedrijven die vluchten aanbieden of de touroperator.
Dus een zeker risico loopt iedereen die iets koopt en dat vooraf geheel of gedeeltelijk betaalt.

Het gaat bij mij inderdaad alleen maar om de autohuur, de vliegtickets zitten al veilig in mijn reistas.

* Ik had ook 1 overnachting erbij geboekt zodat het een pakketreis wordt, dus waarschijnlijk gaat het wel goedkomen met mijn vordering.
16x USA / 30 staten
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

edit: ok eens met petra :lol:
Laatst gewijzigd door DejaVu op 14 okt 2011, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Volgens mij dwalen we een beetje van het oorspronkelijke onderwerp af.

De discussie reisbureau vs internet is hier op het forum ook al vaker gevoerd. Lijkt me onzinnig om dat nu weer opnieuw te gaan doen.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ja, lijkt mij ook onzinnig.
Je moet je hier maar steeds verdedigen omdat je (soms) voor het gemak van een reisburo kiest.
16x USA / 30 staten
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Heb net het hotel in Houston gebeld, blijkt dat onze kamer ook niet betaald is :evil:
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer