Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mooiste plekje in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

mooiste plekje in Florida

Bericht door orlandotina »

Toen ik voor het eerst in Florida was, was ik behoorlijk onder de indruk van de natuur. Eigenlijk denk je bij Florida eerst aan pretparken, maar er is gewoon heel veel natuur. Ik heb vorig jaar al het één en ander gezien, maar we waren voornamelijk met pretparken bezig. Dit jaar wil ik dit anders aanpakken. Mijn vraag is dan ook wat volgens jullie het mooiste plekje van Florida is. Waar heb je prachtige natuur en waar zijn veel dieren te zien?
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog veel te zien heb in Florida. Maar ik vond clearwater en de dolphin cruise wel heel erg mooi.

Maar het mooiste plekje in Florida voor mij persoonlijk? Het Dolphin Cove in Seaworld Orlando 's morgens vroeg als het park net open is. De dolfijnen zijn dan heel speels en met ballen in de weer. De perfecte plek en tijd om dan wat met de dolfijnen te spelen. Echt fantastich. Het heeft wel niks met mooie natuur parken te maken maar voor mij een heel mooi en rustgevend plekje.

Wat ik met dolfijnen heb? Geen idee eigenlijk.
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dan ben ik blij dat ik de kaarten voor Seaworld al in huis heb. Hé, ik woon ook in Lelytown... :lol:
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ik vond de Everglades toch wel erg mooi. Niet spectacualair, zoals de Grand Canyon, maar als je de natuur weet te waarderen kun je je hier prima vermaken. Net de Biesbosch maar dan met krokodillen :wink:

Myakka River SP was ook erg mooi. De weg er naartoe, omzoomd door die gekke bomen, het rustige meer, de houten boardwalk door de boomtoppen, gaaf. Wat ik je ook zeker kan aanbevelen is een ritje met een airboot. ALs je over de Tamiami Trail (US 41) rijdt, kom je genoeg aanbieders tegen.

Kijk anders eens op mijn website; we zijn er afgelopen februari geweest.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben nu 2 keer ruim 3 weken in Florida geweest, en ik vond de natuur niet echt bijzonder hier. Als ik moet zeggen wat het mooiste was zou ik kiezen voor:
- de witte stranden aan de westkust (golf van Mexico)
- Ocala National Forest, met een bezoekje aan Silver Springs

Myakka vond ik wel leuk, maar niet echt bijzonder. Everglades vond ik persoonlijk niet veel aan, en in vergelijking met het westen van de VS is er niet zoveel bijzondere natuur.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Echt op nr. 1 Naples (ten zuiden van Fort Myers)
2 Captiva Island
3 Sanibel Island

(vooral veel Golf van Mexico)
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Het plekje wat er bij mij uitsprong niet qua natuur, maar wel qua sfeer was Key West. Ook de weg er naar toe over de verschillende eilanden
is heel leuk om te doen. Onderweg kan je een bezoekje brengen aan het Bahia honda state park.

En inderdaad het Ocala National Forrest, Sanibel Island en natuurlijk de Everglades waar je een geweldige tocht kan maken met een propellorboot(of heet dat anders?). We hebben daar manatee's gezien (lamantijnen in het Nederlands), heel bijzonder.

Veel plezier!

Groetjes Danielle
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

De Everglades en de Keys zijn erg mooi. Het is een beetje raar om de natuur in Florida te vergelijken met de natuur in het Westen. Het is een totaal ander klimaat en er spelen andere factoren. De natuur is juist mooi door de variatie. En het ontdekken van die variatie, dat maakt vakantie leuk.

Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

orlandotina schreef:Dan ben ik blij dat ik de kaarten voor Seaworld al in huis heb. Hé, ik woon ook in Lelytown... :lol:
Ik heb ook in Lelytown gewoond: Karveel (Boeierschool) en Kempenaar (Basisschool Springplank en middelbare school: OSG de Rietlanden). Het mooiste plekje in Florida weet ik niet omdat ik alleen in Miami geweest ben. Het leukste stukje in Miami, vond ik Calle 8.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hi Orlando Tina leuk dat je ook in Lelystad woont.

Veel plezier alvast in Seaworld. Wanneer ga je?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik vind St. Augustine heel erg leuk. Verder wil ik graag naar de eilanden aan de Golf kust, die lijken me ook prachtig (zoals Petra schrijft).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hi Orlando Tina leuk dat je ook in Lelystad woont.

Veel plezier alvast in Seaworld. Wanneer ga je?
Over 2 maanden, 1 week en 2 dagen, haha. Zie mijn balkje bij de berichten.
St. Augustine staat ook op mijn lijstje. Ik wilde daar vorig jaar al heen, maar daar is het niet van gekomen. Vorig jaar las ik in de krant dat het strand Fort de Soto aan de Golf van Mexico tot het mooiste strand van Amerika was uitgeroepen. Daar zijn we toen naar toe gegaan en dat was inderdaad heel mooi.
raygwencaith
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door raygwencaith »

Hoi ook ik woon in Lelystad, leuk dat ik steeds meer mensen uit lelytown op de forums zie. Wij gaan dit jaar voor het eerst dus kan niet echt antwoord geven op het topic.

Ook wij gaan naar Seaworld en afgelopen woensdag waren we 4 jaar getrouwd en kreeg ik van mijn man een dag Discovery Cove met zwemmen met dolfijnen. Dus daar heb ik me mega veel zin in.

26 juni vertrekken we dus we zijn al aan het aftellen. Morgen bij AV de reisbescheiden halen.

Groet

Gwenda
De Smitjes

Bekijk ook eens onze website: http://www.delelystadamerikalijn.web-log.nl

Afbeelding
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Bij Titusville afslag 420: Merrit Island National Wildlife Refuge. Je waant je in de Everglades wanneer je de Blackpointtrail gaat rijden, veel soorten vogels, veel alligators, een observationdeck waar je manatees in 't wild kunt bewonderen. Later nog een andere trail genomen, daar hebben we (uiteraard) een wandeling gemaakt, we kwamen een observatietoren tegen met verrekijker, we ontdekten toen een meertje met lepelaars, indrukwekkend hoor!! Toen richting Beaches gekozen, als je die richting gaat, heb je onderweg een prachtig uitzicht op de launchplatforms van KSC. Op die beaches wordt heeeeeel veel gevist, er lopen behoorlijke tamme pelikanen rond om een vissie mee te pikken, heel leuk om te zien.
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi Gwenda,

Wat leuk zeg zwemmen op Discovery Cove. Heel erg veel plezier. Ik heb gehoord dat dit super is. Toen ik destijds voor stage in Orlando vlakbij Seaworld woonde heb ik Discovery Cove zien bouwen, ben er zelf nog niet geweest maar wel heel erg benieuwd.

Sue
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

zal ik je weten te vertellen als ik terug ben :wink: ...
Speakingtongues
Amerikakenner

Onze achtertuin ?

Bericht door Speakingtongues »

Om misschien wel de bovenverdieping als de Hurricane shutters dicht zijn met windsnelheden van 75 miles per uur buiten. :P

In winter zijn vooral de stranden van de Westkust erg mooi en rustiger dan bij Miami alleen is er verder niet veel te doen .
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Onze achtertuin ?

Bericht door enger003 »

Speakingtongues schreef:Om misschien wel de bovenverdieping als de Hurricane shutters dicht zijn met windsnelheden van 75 miles per uur buiten. :P

In winter zijn vooral de stranden van de Westkust erg mooi en rustiger dan bij Miami alleen is er verder niet veel te doen .
Kan iemand dit voor mij uitleggen?
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Speakingtongues
Amerikakenner

Just

Bericht door Speakingtongues »

Alleen maar om te zeggen dat ik graag thuis ben hier in de zomer in Florida. Ben je veilig voor de hurricanes als je de shutters sluit.

En daarnaast zijn de stranden aan de westkust mooier dan aan de oostkust, vooral tussen Naples en Sarasota,

De Everglades zijn zeker mooi om een paar keer te zien, Je kunt er zelfs fietsen in een park ten westen van Miami. Maar krokidillen zitten hier ook af en toe in een grote vijver achter ons huis, dus die vindt je op een gegeven moment iets minder interessant en zelfs moet je er goed voor uitkijken als je s'avonds in de buurt van open water loopt.
De laatste 2 maanden zijn er 3 vrouwen gestorven door aanvallen van die beesten, dus altijd blijven opletten.

Neen als je mag kiezen is Florida qua natuur zeker niet de mooiste staat van de USA, maar het is hier in Zuid Florida wel gezellig met al die lationo's uit Midden en Zuid Amerika.
:wink:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Eveline
Amerika-newbie

Bericht door Eveline »

Wij waren vorig jaar in Florida en de plek waarnaar ik zeker terug zou gaan is Fernandina Beach op Amelia Island. Dat ligt boven St. Augustine en vlakbij Georgia. Je kunt in de buurt ook nog een plantage bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer