Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Bericht door dimple »

Ik vind het er wel super uit zien hoor!

Ik vind het er goed uit zien.

Denk zelf even na wat je 2 volle dagen met een kind in SF wilt doen. Niet om nog lastiger te willen doen want wij zijn helemaal fan van SF, maar dan zonder kinderen.
We hebben er deze zomer 1 volle dag gehad en dat was meer dan genoeg. Je hebt toch je vervoer nodig als taxi, tram oid. En voor kinderen zijn er gewoon minder leuke dingen om te doen. Zeker op deze leeftijd.
Pier is leuk om te doen, maar ben je ook niet heel erg lang zoet. Cable cars zijn vreselijk druk, hangen met de benen buiten.

Dit is dus niet om negatief te doen want wij vinden SF echt een geweldige stad, maar vanuit de kinderen bekeken was dit voor ons geen goede beslissing. Die had ik liever aan Yosemite toegevoegd.

Overigens wel een aanrader is de Evergreen Lodge. Weliswaar buiten het park gelegen, maar wel een ideaal uitgangspunt voor Hetch Hetchy. Bijv 1 nacht daar, Hetch Hetchy bezoeken en daarna naar een andere locatie in Yosemite Valley.
Het zijn tenslotte best behoorlijke afstanden die je daar rijdt.

Succes met plannen 8)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor een bezoek aan het Hetch Hetchy reservior geld wel een lengte beperking voor campers, maximaal 25 ft, ben je langer dan mag je er niet in, er staan bij de ingang strepen op de weg en als je camper daar niet tussen past moet je omdraaien.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Zat ik inderdaad net te lezen....dat gaat hem dus niet worden. Wil dat trouwens wel eens zien, straatje keren met een >25 ft camper :lol:

Voor de Evergreen Lodge krijg ik trouwens ook de melding dat je min. 2 nachten moet blijven. Hetch Hetchy gaat dus maar op de lijst voor de volgende keer! Jammer, Evergreen Lodge ziet er wel erg leuk uit!

We hinken trouwens nog op 2 gedachten m.b.t. de route...
1) de route zoals hiervoor, dus met Monterey
2) nachtje extra in Page, nog een nachtje extra in Yosemity (2 Northpines, 2 Wawoma bijv.) en dan naar SF. Dan slaan we dus de kust over. Kunnen we een volgende keer de kustroute op ons gemak doen.
Bij deze tweede optie hebben we nog meer rust in de route, meer op 1 plaats en dus meer kan op een dagje 'niksen'. En anders is er genoeg te doen en hoeven we ons niet te vervelen.
Laatst gewijzigd door Rob op 27 sep 2011, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat omkeren hebben ze keurig opgelost hoor, er is een lus gemaakt bij de ingang zodat je in een keer om kan draaien.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Maar goed ook, anders werd het een regelrechte ramp. Maar voor het leedvermaak is het wel jammer!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Leedvemaak kan je meestal op de ca,pgrounds al genoeg vinden, je snapt soms niet hoe de mensen het voor elkaar krijgen om bijna dwars in een site te komen terwijl men alleen maar recht achteruit moet :lol:
Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

Hallo SteVis, wij zijn net terug van 4 weken West USA (auto, niet camper) ook met kleine kinderen. Je gaat een mooie reis maken, dat is zeker!

Een ding om van te voren rekening mee te houden met een klein kind: in veel van de parken sta je voor dat je het weet aan de rand van een afgrond, en vaak zonder hekje ertussen. Wij hebben om die reden de kids vaak in de auto gelaten en zijn per tourbeurt naar de uitkijkpunten gegaan. Later hebben we voor de oudste (3,5) een tuigje gekocht zoals bergbeklimmers dat hebben, dan kon hij wel zelf klauteren maar onder begeleiding. Maar in de auto was vaak het beste, ik vond sommige plekken echt super link voor kleintjes! Dit had ik mij van tevoren niet gerealiseerd en bij eerdere reizen ook niet meegemaakt (maar daar waren ook geen canyons :P ).

Andere tips op de route:
San Francisco: fiets huren en de brug over fietsen:"bike the bridge!". Ze hebben in ieder geval bij Blazing Saddles fietsen met (goede) kinderzitjes achterop. Pauze aan de overkant van het water bij Sausolito en met de ferry weer terug naar SF.
Yosemite - Mariposa Grove, bomen kijken (rondrit per open busje) en Glacier Point. Verder vond ik zelf Yosemite het minst indrukwekkend, als je het vergelijkt met andere parken
Mono Lake - zonsondergang bij de zuidpunt, en er is vlak bij Lee Vining een gemeente speeltuintje/parkje met gras - lekker ontspannen is ook fijn! Routes vragen bij infocentre in Lee Vining
Moab - heeft net een nieuw zwembad (Aquatic Centre, klein maar fijn). Kinderen t/m 3 een plastic zwemluier aan, als ze nog niet zindelijk zijn. Leuke glijbaantjes voor de kleine buiten, coole glijbaan binnen voor jullie ;-)
Canyonlands - Mesa Arch zien, makkelijke wandeling en erg mooie viewpoint
Page - Antelope canyon, liefst rond 12 uur 's middags ivm stand van de zon. Statief/goede camera mee! Boottocht is ook leuk, maar niet spectaculair vonden wij.
Zion: hebben we een wandeling gemaakt aan het einde van de route die de shuttlebus rijdt. Je loopt dan door de kloof heen en kunt picknicken bij een watertje. Lekkere wandeling, te doen met een buggy. Emerald Pool zou ook te doen zijn met kids, hadden we geen tijd voor.
Sedona - Slide Rock Park, zelf niet geweest maar door velen aangeraden als picknickplek/leuke plek voor kids. Sedona vonden we wel een leuk stadje, ons zwembad beviel zo goed dat we daar verder geen excursies hebben gemaakt ;-)

Veel succes met het verwerken van alle tips... veel werk maar ook leuk, die voorpret :-)
Laatst gewijzigd door Lindsey op 01 okt 2011, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
nov-dec 2008 Nieuw Zeeland (camper)
aug-sept 2010 West Canada (camper)
aug-sept 2011 West USA (auto)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Zit er in Capitol Reef ook een Mesa Arch? Ik ken deze wel van Canyonlands.

De afgronden hebben wij niet zo ervaren moet ik zeggen. We hadden wel het tuigje vanaf begin af aan bij ons (Yellowstone, hete geisers) en de kids in de buggy indien nodig.
Die moet je ook weer net alleen laten staan want ik ken een verhaal van een kindje die met buggy en al..................meer hoef ik vast te niet vertellen.

Hetzelfde geldt als altijd met jonge kinderen. Hou ze constant in het oog! :wink:
Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

Dank je Dimple: ik bedoelde Canyonlands niet Capitol Reef - heb de tekst boven inmiddels aangepast! :thumbup:
En inderdaad: kind in de buggy bij je houden is goed waar het kan - niet altijd heb je een looppad, sommige viewpoints liggen een stukje van de weg vandaan zonder aangeleg pad. Ook hadden wij voor de 2 kids maar 1 buggy mee, en de oudste van 3,5 is een snelle rakker: die schiet voor je het weet bij je weg en dat risico wilden we niet nemen (je staat toch foto's te maken, wordt afgeleid door anderen, etc)... Een tuigje/harnas is wat ons betreft een aanrader.
nov-dec 2008 Nieuw Zeeland (camper)
aug-sept 2010 West Canada (camper)
aug-sept 2011 West USA (auto)
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

@Lindsey, bedankt voor je reactie, wat een nuttige en handige tips. Dat tuigje hadden we zelf inderdaad ook bedacht, want die van ons is ook zo'n snelle doerak. Pfff je moet er toch niet aan denken zeg....
Yosemity hebben we nu maar liefst 4 nachten in totaal gepland staan. Meer omdat we voor 15 juni door Death Valley willen zijn. Misschien kunnen we anders ook de route wijzigen en niet door Death Valley rijden zodat we ergens anders nog een nachtje extra hebben. Ik verwacht ook dat DV voor kleine kinderen niet echt een doorslaan succes is...
4 nachten Yosemite, ook zo zonde als je aan het einde van de reis juist het minste park hebt. Had Sedona eigenlijk alweer geschrapt uit de route, maar misschien moeten we toch maar weer overwegen om het erin op te nemen.

Hmm, we hebben weer iets om over na te denken :wink: Stel je voor dat je je verveelt :lol:

@Dimple, over tuigjes gesproken...jij verkoopt (of verkocht) toch van die kindergordels voor in het vliegtuig?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

SteViS schreef:4 nachten Yosemite, ook zo zonde als je aan het einde van de reis juist het minste park hebt.
???? :wink:

Het zijn maar 3 dagen. Een dagje luieren in de vallei (fietsen, wandelen, aan de rivier zitten nietsdoen), vuurtje stoken bij de camping, een dagje naar de Mariposa Grove met een bezoek aan Wawona (ritje met de postkoets), en een dagje Tioga road en dan zul je zien dat je nog te weinig tijd hebt voor bijvoorbeeld een bezoek aan Glacier Point (de wandeling naar Sentinel dome is wellicht best te doen voor je zoon, en is niet gevaarlijk).

Marianne
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Marianne, als je het zo stelt, dan valt het inderdaad wel weer mee :lol: En die drie dagen komen we ook wel door als het ons ook tegenvalt, want een dagje niets doen is altijd heerlijk. Zeker omdat je genoeg indrukken opdoet in zo'n vakantie.

Scheelt me wel weer een hoop gepuzzel :thumbup:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Je gaat zeker genieten in Yosemite! Ik zou het lekker zo laten. Yosemite is echt fantastisch, we hebben er vreselijk genoten ondanks de drukte.

Over een paar jaar gaan wij weer naar Evergreen Lodge!

Ik verkoop inderdaad de CARES gordels. PB anders maar even, mag hier geen reclame maken :wink:
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Ik zag je bericht op mijn topic. We zijn sinds gisteren weer thuis. We hebben echt een super vakantie gehad!
Hier het overzicht met de hoogtepunten voor de kids en dingen die we anders gedaan zouden hebben:
-Het was pittig de eerste dagen. Wonderlijk genoeg sliepen de kinderen gelijk zoals het hoort. Wij waren degenen die om 2 uur 's nachts klaarwakker waren..

-SFO Ik weet niet of je al gereserveerd hebt, maar het hotel in Fishermans wharf beviel goed. Wij hadden geen wandelwagen mee.
We hebben de hopon-hopoff bus genomen (pas v. 48 uur), zou ik zeker doen.
Alcatraz was erg leuk voor ons, de kinderen vonden het ook leuk, vooral de boottocht en de gevangenis met de boeven sprak erg tot de verbeelding.
We hebben ook in ashbury haight geweest. Zeer bekend in de sixty's, de mainstreet heeft hele leuke winkeltjes. Het was een leuk uitstapje. Wel veel zwervers en andere vage figuren gezien. Maar dat gold voor heel San Francisco. Echt een superleuke stad.

-camper ophalen. We werden vroeg opgehaald (zonder early bird)! Dus eerst de boodschappen toen de bestelde autostoeltjes&comforters opgehaald bij Walmart. Dit was allemaal een beetje stressen met kleine kinderen. Stel je daar maar vast op in.. Ik was halverwege mijn man nog kwijt (maar heb hem weer gevonden hoor :D ). We zijn doorgereden naar Hollister ipv gilroy (casa de fruta heel leuk met kleine kids!)

-Yosemite Northpines cg. gereserveerd Jammer genoeg veel regen gehad in Yosemite. Daarom minder gezien dan gepland. Little cub boekje gehaald. Leuk voor onze 4jarige dochter, Timo van 3 vond het vooral leuk om erin te krassen. Dus bespaar je de moeite. Trail naar de mirrorlake gelopen. Ging prima, makkelijk te lopen. Verder is het meer niet zo interessant. Volgende keer zou ik een andere trail uitkiezen. Verder is het super om in de pines te kamperen (het berenbos noemden de kinderen het, het was wel een teleurstelling dat er geen beren te zien waren :lol: ) Ook doen: het indianendorp.

-Yosemite-Beatty We zijn helemaal naar Beatty gereden. Niet doen, je kunt beter in lee vining oid een camping zoeken. De campings zijn daarna namelijk zeeer dun gezaaid (dat is ook de enige reden dat we helemaal naar Beatty zijn gereden).
-Las Vegas Sams town RV park, ik zou zeker op dit park verblijven. De afstanden vallen tegen in LV (wandelwagen is fijn). En neem pleisters/zakdoeken mee. Timo viel op de stoep. De eerst ingang van een hotel was zeker een kwartier lopen..
We zijn ook 's avonds terug geweest, de kinderen vonden het fantastisch. De vulkaanshow van de Mirage: niet vooraan gaan staan! De kids hebben een trauma eraan over gehouden geloof ik.. :oops:
Fremont was leuker voor de kinderen. Het is een autovrij gedeelte en ook minder druk. Verder heb je daar pubs met een terras en livemuziek.

-Zion, Watchman cg. geboekt We hadden een superplek! Heel fijn dat er in bijna elk park shuttlebussen rijden. We zijn naar de narrows gelopen (riverwalk). De narrows zelf is niet geschikt voor een 3 jarige (toen wij er waren tenminste). De 2e dag naar de lower emeraldpool en de upper emeraldpool gelopen. Was heel leuk voor de kinderen. De upper is wel pittiger. Bij Zion gaat de shuttle ook naar een plaatsje buiten het park met erg leuke winkeltjes. Restaurant spotted dog is een aanrader.

-Bryce, North cg. geres. Dit is ook een mooi park, we hebben de Navajoloop gelopen (3,5 km).

-Capitol reef We hebben voor de kinderen een dag een camping genomen met zwembad en speeltuin. Ze moesten echt even bijtanken. Fruita is net zo leuk als ik verwacht had! Wel op tijd bij zijn: om half 11 's ochtends stond de camping vol...

-Moab, Canyonlands cg. geres.Dit viel tegen vonden wij. We zijn een halve dag naar arches geweest. Geweldig park. Maar voor Timo was het moeilijker te bewandelen. Bovendien was het te warm en waren de kinderen parkenmoe.
Moab zelf is leuk, maar als je een keer door de straat hebt gewandeld heb je het wel weer gezien. Ze hebben er wel een recreatiecentrum met een heel leuk zwembad speciaal voor kleine kinderen.
Monument Valley, gouldings cg. Indiaantjes kijken was erg leuk, we hebben de tour gedaan.

-Grand Canyon, We zijn via Page naar de Grand Canyon gereden. Heel vroeg opgestaan. De antelope canyon is een aanrader. Grand canyon: De kijktoren is heel leuk voor kinderen.

-Needles, de route vanuit de Grand Canyon was erg leuk. We hebben een groot stuk van route 66 gereden. In Seligman hebben ze veel oude auto's een Cars uiterlijk gegeven. Nou weet ik niet of je een jongetje of een meisje hebt. Maar voor een kleine Carsfan is dit een must! Ook heel leuk: een ijsje eten bij snowcap. Kingman hebben we geskipt omdat we ook nog naar de Grand Canyon caverns wilden. Dit is echt heel leuk met kids. er zit een speeltuin bij, een brandweerwagen waarin geklauterd mag worden en een levensechte dino.

-San Diego:Leuke stad, old town is een groot openluchtmuseum. De zoo is een gewone dierentuin, niet echt speciaal vonden wij. Legoland is heel leuk voor kleine kinderen.

-Anaheim, disneyland. Daar hoeft geen uitleg bij denk ik..

Btw check je camper goed voor vertrek. We hadden bij vertrek een soort matrasbeschermer op het bed. Met daarop alle beddengoed. Bleek bij terugkomst dat er onder de matrasbeschermer het matras beschadigd was. Dit hadden we dus niet gezien, kosten 225 dollar...
Hopelijk heb je iets aan de informatie!
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Nog even aanvulling: Wij zijn bij Capitol reef ook naar Thousand lakes Rv park geweest. De kids hebben zich prima vermaakt in de speeltuin en zwembad. 's Avonds naar een cookout op het park geweest. Dit was erg lekker!

Verder hebben we de laatste 2 dagen in een hotel in Anaheim genomen. Hier is onze Nintendo gestolen :x . Of tijdens de opslag van de koffers (we konden niet gelijk de kamer in), of uit de koffer op de hotelkamer. Een gewaarschuwt mens...
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Dide,
Goed om te lezen dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. En wat een waardevolle informatie allemaal!
-SFO Ik weet niet of je al gereserveerd hebt, maar het hotel in Fishermans wharf beviel goed. Wij hadden geen wandelwagen mee.

We hebben nu een reservering staan bij Argonaut hotel in Fishermans wharf. Bij de reservering zit een pakket met tickets voor de bus, entree tot Pier 39 en nog wat andere zaken. Moet dus goed komen... Alcatraz willen we ook graag naartoe.
-camper ophalen.
Gelukkig dat je je man weer hebt gevonden, anders was de vakantie heel anders verlopen :lol:. Ik had een PB met Dimple en die had echt een geweldig idee (mag ik dat vermelden Dimple, ook al heb ik nog niet via PB gereageerd?). Haar man haalt de camper op, doet boodschappen. Ze slapen nog in een hotel en de volgende dag vertrekken ze op hun gemak. Vond ik zo'n goed idee dat ik dat gelijk ben gaan regelen :thumbup: .
-Yosemite-Beatty We zijn helemaal naar Beatty gereden. Niet doen

Wij hebben nu in de planning staan om van Pharump richting Lee Vining te rijden via DV (mag nog net op die datum). We reserveren niets, maar zien wel hoe ver we komen. Is het Bishop dan ook prima. De volgende dag rijden we dan naar Yosemite. Wordt waarschijnlijk wel één van de langere reisdagen.
-Capitol reef
Heb je daar dan op 2 verschillende campings gestaan? Eén nachtje Fruita en één nachtje op Thousand Lakes of begrijp ik je verkeerd. Ik denk ook echt dat we die volle dag Fruita gaan gebruiken om lekker bij te tanken (en de beroemde taart te eten :clap: )
-Moab, Canyonlands cg. geres.Dit viel tegen vonden wij.
Hier hebben wij nu, volgens mij net als jullie, 2 volle dagen gepland staan. We twijfelen nog tussen Canyonlands in het dorp of de KOA. In ieder geval doen we anders gewoon lekker een dagje zwembad of het waterpark(je).
-Grand Canyon, We zijn via Page naar de Grand Canyon gereden.
Jullie hebben niet in Page overnacht?
In Seligman hebben ze veel oude auto's een Cars uiterlijk gegeven.
We hebben een knulletje die nu helemaal CARS-gek is. Die gaat dit dus helemaal geweldig vinden :thumbup: Staat genoteerd als noodzakelijke stop voor onderweg. En de Grand Canyon Caverns klinkt ook erg aantrekkelijk; zeker die brandweerauto. Die heeft die dag dan gelijk al zijn hoogtepunten van de vakantie gehad.

Ga ermee aan de slag om alle informatie te verwerken in het reisschema.

Wat balen trouwens dat jullie Nintendo is gestolen. Daar zit je helemaal niet op te wachten.
En nu weer wennen aan het lekkere herfst-achtige weer in Nederland....valt niet mee waarschijnlijk :x
Sterkte met acclimatiseren en nogmaals bedankt voor je uitgebreide info!
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

SteViS schreef:Haar man haalt de camper op, doet boodschappen. Ze slapen nog in een hotel en de volgende dag vertrekken ze op hun gemak.
Wij waren bij het ophalen blij dat we met z'n 2en waren, je krijgt zoveel informatie.. Bovendien vond mijn man het fijn dat hij het eerste stuk met het rijden al zijn aandacht bij de weg kon houden (ipv de Tom tom, hij is ambulancechauffeur dus wel gewend met grote voertuigen te rijden). Maar dit is misschien voor iedereen anders!
SteViS schreef:We reserveren niets, maar zien wel hoe ver we komen. Is het Bishop dan ook prima.
Die planning hadden wij dus ook.. het is denk ik wel handig van te voren te kijken welke mogelijkheden je hebt onderweg om te overnachten. Wij kwamen tussen Bishop en Beatty alleen maar aftandse campings tegen waar je echt niet wilt staan.
SteViS schreef:Heb je daar dan op 2 verschillende campings gestaan? Eén nachtje Fruita en één nachtje op Thousand Lakes of begrijp ik je verkeerd. Ik denk ook echt dat we die volle dag Fruita gaan gebruiken om lekker bij te tanken (en de beroemde taart te eten )
De kids hadden de dag ervoor echt een baaldag, vandaar dat we een relaxdag (met full hookup) ingelast hadden. Bij Zion hebben ze direct uit het park trouwens ook een camping (wij hadden al in het park gereserveerd). Wij vonden het wat lastig dat we na Las Vegas 6 dagen op campings stonden zonder full hookup. Ik weet zo even niet hoe je planning daarin is.
SteViS schreef:Hier hebben wij nu, volgens mij net als jullie, 2 volle dagen gepland staan. We twijfelen nog tussen Canyonlands in het dorp of de KOA. In ieder geval doen we anders gewoon lekker een dagje zwembad of het waterpark(je).
Canyonlands was in aan de rand van het centrum. Wij kwamen laat in de middag aan en zijn gelijk door het centrum gewandeld.n Ik vond de camping verder niet zo bijzonder. Wel hoorde ik dat veel campings in Moab al voor de hele maand september vol zaten.
SteViS schreef:Jullie hebben niet in Page overnacht?
Nee we hadden een reservering bij Mather in GC al staan. Zo hadden we het oorspronkelijk gepland.
SteViS schreef:We hebben een knulletje die nu helemaal CARS-gek is. Die gaat dit dus helemaal geweldig vinden Staat genoteerd als noodzakelijke stop voor onderweg. En de Grand Canyon Caverns klinkt ook erg aantrekkelijk; zeker die brandweerauto. Die heeft die dag dan gelijk al zijn hoogtepunten van de vakantie gehad.
Ik weet zeker dat hij het super vind! Bij de caverns werd een heel leuke rondleiding gegeven. Timo was wel een beetje bang voor draken, tijgers en beren in de grotten. 'straks eten ze jullie op en dan blijf ik alleen over' :lol: (heeft nogal een rijke fantasie).
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zal ook even reageren :wink:

Wij gaan natuurlijk met relatief 2 kleine kinderen (dan 2,5 en 4,5 jaar) Ik zie het totaal niet zitten om met 2 kinderen de camper op te halen. Daarbij is het voordeel van ophalen van de camper in Vegas dat het dichtbij is. Ik weet bijv dat Seattle en Vancouver de campers op dezelfde plaats worden opgehaald. Dat is ruim 1,5 uur rijden werd ons verteld bij Tioga Tours.

De hoeveelheid informatie kan ik me wel voorstellen dat het veel is, maar mijn vriend heeft een grote harde schijf :lol: en anders vragen we het gewoon op de camping aan andere reizigers.

Dide, je verslag klinkt goed!
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

@Dimple, groot gelijk dat je je er ook in mengt... Had je nog niet terug ge-PBt (nieuw werkwoord uitgevonden :D ), maar wij vonden jullie plan geweldig. Ik hoor wel hoe manlief de info en het stuk rijden vond :lol:. Hij zegt nu dat hij het niet erg vindt. We halen de camper ook op in LV, ook omdat het hier véél dichter was dan bijv. LA.
Moet alleen nog even opzoeken of we de camper bij het hotel kunnen parkeren. En zo nee, wat het alternatief dan is.....maar daar is altijd wel een oplossing voor.

@Dide,
Wij vonden het wat lastig dat we na Las Vegas 6 dagen op campings stonden zonder full hookup. Ik weet zo even niet hoe je planning daarin is.
Wij hebben bij het uitzoeken van de campings gekeken of we konden afwisselen. Inderdaad ook omdat ik met een kleintje het niet zag zitten om zo vaak zonder full hookup te zitten. Zo kijken we ook wel naar campings met een zwembad en/of speeltuin. Niet altijd natuurlijk, maar de kleine man wil natuurlijk ook wel 's even gewoon spelen ipv parken kijken en rijden (en ik kan hem geen ongelijk geven).

Dan hebben jullie trouwens een lange dag gehad van Grand Canyon naar Monument Valley via Page. Was dit wel te doen (met de kinderen)? Ik zag in Google Maps dat het toch 5 uur (met camper waarschijnlijk 6 uur) rijden is. Waarschijnlijk moet je niet te veel van dat soort dagen hebben.

Hoe zag jullie definitieve route er nu uit, als ik vragen mag? En heb je achteraf gezien voldoende rust in de route gehad of zou je de opbouw nu anders doen?
(Maak nu natuurlijk gelijk even gebruik van je ervaring!)
Timo was wel een beetje bang voor draken, tijgers en beren in de grotten. 'straks eten ze jullie op en dan blijf ik alleen over' (heeft nogal een rijke fantasie).
Ahhhh, krijg nu toch wel een beetje medelijden met je kinderen. Eerst bezorg je ze een trauma door vooraan te staan bij de vulkaan, kapotte knieën en daarna denkt Timo ook nog dat hij alleen over blijft :wink:. Zonder gekheid; klinkt hartstikke leuk voor kinderen, staat allemaal weer genoteerd!
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

@Dimple:We hebben een supervakantie gehad! Amerika is een heel mooi en afwisselend (qua natuur) land.
Wat me vooral opviel is hoe kindvriendelijk het is. Het Hiltonhotel bij de airport van SFO spande de kroon: Daar kregen de kinderen een ballon en ze mochten een cadeautje uitzoeken. Ze waren helemaal gelukkig :D

Over het ophalen v/d camper: het was bij ons ook geen optie. Het was idd wel zo dat het af en toe wel lastig was om en op ze te letten (nee, niet aankomen!) en ook nog te luisteren. Dus wat dat betreft snap ik het wel. Bij ons is het zo dat ik meer van het welk knopje-waarvoor ben en mijn man is meer gewend grote voertuigen te rijden. Vandaar dus. Maar dat is voor iedereen anders :)
Btw. op de eerste camping zag een amerikaan ons met het boekje staan dus hij heeft alles nog een keer uitgelegd. Verder was er een afsluitring niet goed meer, die heeft hij vervangen, geweldig toch?
SteViS schreef:Dan hebben jullie trouwens een lange dag gehad van Grand Canyon naar Monument Valley via Page.
andersom dan he.. We zijn om 6.30 vertrokken. Wel een supermooie zonsopgang meegemaakt bij Monument Valley! We waren tegen 14.00 in de Grand Canyon.

Ik heb een website op wordpress: dverhoeven.wordpress.com, misschien wil je die lezen (pb me maar voor het wachtwoord) scheelt me een hoop typen :lol: ,
Ik ben er alleen nog niet helemaal klaar met alles erin zetten.
SteViS schreef:Ahhhh, krijg nu toch wel een beetje medelijden met je kinderen.
Jajaja, bezorg me maar een schuldgevoel.. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer