Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
South East Amerika
-
- Amerika-newbie
South East Amerika
Hoi allemaal,
volgend jaar willen wij van NY naar Florida reizen en komen dus door de, als ik het zo mag uitdrukken, de voormalige slaven staten.
South en North Carolina, Georgia, Virginia enz. Ik zou zo graag het echt leven willen zien. Geen massa toerisme. wat ik voor me zie zijn donkere mensen, houten huisjes, spelende kinderen,
opa en oma die voor de deur zitten enz. We willen zo veel mogelijk B wegen pakken. Nu is mijn vraag: Kom je wat ik wil zien automatisch tegen of moet je ernaar op zoek? Iemand suggesties??
volgend jaar willen wij van NY naar Florida reizen en komen dus door de, als ik het zo mag uitdrukken, de voormalige slaven staten.
South en North Carolina, Georgia, Virginia enz. Ik zou zo graag het echt leven willen zien. Geen massa toerisme. wat ik voor me zie zijn donkere mensen, houten huisjes, spelende kinderen,
opa en oma die voor de deur zitten enz. We willen zo veel mogelijk B wegen pakken. Nu is mijn vraag: Kom je wat ik wil zien automatisch tegen of moet je ernaar op zoek? Iemand suggesties??
Re: South East Amerika
Toevallig zat ik van de week ook even naar die staten te kijken.
Ik vraag me ook wat dingen af:
Zijn er ook natuurgebieden die de moeite waard zijn in die regio's?
Wat zijn dé highlights in die staten? (vooral op natuurgebied, ben niet heel erg into steden)
Ik heb eerder interesse in die grote landhuizen uit North & South.
Hoe 'zwart' is het er? Is het wel veilig als vrouw alleen?
Zijn er ook ranches?
Ik vraag me ook wat dingen af:
Zijn er ook natuurgebieden die de moeite waard zijn in die regio's?
Wat zijn dé highlights in die staten? (vooral op natuurgebied, ben niet heel erg into steden)
Ik heb eerder interesse in die grote landhuizen uit North & South.
Hoe 'zwart' is het er? Is het wel veilig als vrouw alleen?
Zijn er ook ranches?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jullie hebben het wel over enorme gebieden en het zijn nogal algemene vragen. De natuur varieert van glooiende bergen tot kustgebied. Hoe zwart het is varieert ook erg. Swiebertje, jouw beschrijving klinkt voor mij net als iemand, die naar Nederland wil komen om daar kinderen op klompen en volwassenen in klederdracht te zien. Het zal er heus zijn, maar ik heb heel wat door het zuiden gereden en heb dat niet als typerend straatbeeld ervaren. Er zijn wel veel leuke oude plaatsjes en mooie plantages te bezoeken (meestal niet meer bewoond). Wat als vrouw alleen reizen betreft is het niet anders, dan in andere delen van de VS. Ik ben wel benieuwd naar de andere antwoorden, die jullie zullen krijgen, vooral dan of er inderdaad gebieden zijn, waar het straatbeeld, dat Swiebertje schetst, voorkomt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mag ik vragen hoe jij die kant op gaat? Middels vliegtuig en auto, of middels een tijdmachine?Swiebertje schreef:wat ik voor me zie zijn donkere mensen, houten huisjes, spelende kinderen, opa en oma die voor de deur zitten enz.
Als ik jouw gedachten zo lees wil jij de wereld van meer dan 100 jaar geleden zien.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Geloof dat je niet helemaal het juiste beeld van deze regio hebt, maar los daarvan is het wel zeker de moeite waard. Historische stadjes als Charles en Savannah zijn erg fraai, bergen vind je in het westen en moerasparken meer in het zuiden. De historie is nog wel aanwezig bijv langs de Antebellum trail in Georgia en Boone Hall Plantation (als je into North & South bent een must). Hier een paar foto's uit Okefenokee Swamp (grens Georgia-Florida): viewtopic.php?f=15&t=30597&p=505681&hilit=okefenokee#p505089
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hockey schreef:Mag ik vragen hoe jij die kant op gaat? Middels vliegtuig en auto, of middels een tijdmachine?Swiebertje schreef:wat ik voor me zie zijn donkere mensen, houten huisjes, spelende kinderen, opa en oma die voor de deur zitten enz.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Volg de US1 en je ziet de USA in alle facetten
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Zo vreemd vind ik de voorstelling die Swiebertje heeft eigenlijk niet. Ik heb in Louisiana en Mississippi genoeg kleine plaatsjes gezien met houten huisjes waar de bewoners op de verranda zitten en een biertje of glas sweet tea drinken. Maar ook in een grote stad als New Orleans kom je deze taferelen tegen. De oma van een vriend van mij woont in een kleurrijk houten huis, een paar straten van St. Charles Ave. verwijderd. Ze woont in een 'zwarte' buurt, waar de mensen graag voor hun huizen zitten, praten over vanalles en kijken hoe het gras groeit. Kinderen spelen en fietsen op straat en als je de auto's wegdenkt, lijkt het soms net alsof je terug in de tijd bent beland. Over de Carolina's and Virginia kan ik niet oordelen, maar je hebt zeker geen tijdmachine nodig om dit soort dingen te zien.
@Elninjoo: Wat bedoel je precies met "Hoe zwart is het er"? Op de vraag of het Zuiden veilig is om als vrouw alleen doorheen te reizen kan ik kort zijn. Ja, het is veilig. Natuurlijk moet je altijd je gezonde verstand erbij houden en 's avonds laat niet door afgelegen gebieden huppelen, maar ik reis al jaren als vrouw alleen door het diepe zuiden en heb mij nog nooit ongemakkelijk of onveilig gevoeld. Er is mij nog nooit iets naars overkomen. Sterker nog, ik ervaar het Zuiden altijd als enorm hartelijk en gastvrij! Een paar jaar geleden was ik in Greenville, Mississippi en wilde ik naar het Jim Henson museum in Leland. Er ging geen openbaar vervoer naartoe en een taxi was enorm duur. Een zwarte inwoner heeft mij toen een lift aangeboden. Het was een grote omweg voor hem, maar hij wilde me niet op straat laten staan. Hij kwam mij later ook weer ophalen, samen met zijn vrouw en hun zoon, die nog nooit iemand uit Europa had ontmoet en me voor zijn school wilde interviewen. Het museum was al dicht toen ze me kwamen ophalen, maar de dame die in het museum werkte, besloot om een uur langer open te blijven en trakteerde me op ijsthee en een lekkere sandwich! Niets geen nare bijbedoelingen of iets dergelijks, gewoon pure southern hospitality!
@Elninjoo: Wat bedoel je precies met "Hoe zwart is het er"? Op de vraag of het Zuiden veilig is om als vrouw alleen doorheen te reizen kan ik kort zijn. Ja, het is veilig. Natuurlijk moet je altijd je gezonde verstand erbij houden en 's avonds laat niet door afgelegen gebieden huppelen, maar ik reis al jaren als vrouw alleen door het diepe zuiden en heb mij nog nooit ongemakkelijk of onveilig gevoeld. Er is mij nog nooit iets naars overkomen. Sterker nog, ik ervaar het Zuiden altijd als enorm hartelijk en gastvrij! Een paar jaar geleden was ik in Greenville, Mississippi en wilde ik naar het Jim Henson museum in Leland. Er ging geen openbaar vervoer naartoe en een taxi was enorm duur. Een zwarte inwoner heeft mij toen een lift aangeboden. Het was een grote omweg voor hem, maar hij wilde me niet op straat laten staan. Hij kwam mij later ook weer ophalen, samen met zijn vrouw en hun zoon, die nog nooit iemand uit Europa had ontmoet en me voor zijn school wilde interviewen. Het museum was al dicht toen ze me kwamen ophalen, maar de dame die in het museum werkte, besloot om een uur langer open te blijven en trakteerde me op ijsthee en een lekkere sandwich! Niets geen nare bijbedoelingen of iets dergelijks, gewoon pure southern hospitality!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Ben niet zwart, maar ik wil best wel even met een pilsje op mijn veranda zitten. Misschien moet ik een oud krot kopen en dan een potje voor de touristen neerzetten.
nee, serieus, ik zie een negerhut van oom tom voor mij en dat zie je toch echt niet. Natuurlijk zijn er gebieden en buurten waar het wat minder gaat maar dat is niet het beeld dat in mij op komt als ik je zo hoor. je komt wel langs één van de drukst bezochte parken in de VS, de Great Smoky Mountains national Park, GSMNP, Je kan Appalachia door genoeg wegen die je langs kleine plaatsjes brengen, bv hwy 209 van Lake Januluska naar Hot Springs.

nee, serieus, ik zie een negerhut van oom tom voor mij en dat zie je toch echt niet. Natuurlijk zijn er gebieden en buurten waar het wat minder gaat maar dat is niet het beeld dat in mij op komt als ik je zo hoor. je komt wel langs één van de drukst bezochte parken in de VS, de Great Smoky Mountains national Park, GSMNP, Je kan Appalachia door genoeg wegen die je langs kleine plaatsjes brengen, bv hwy 209 van Lake Januluska naar Hot Springs.
rijocaer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3711 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-