Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Diefstal uit koffer door personeel vliegveld Schiphol!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Diefstal uit koffer door personeel vliegveld Schiphol!

Bericht door kaap koraal »

Sommige reaguurders hierboven bagataliseren de boel een beetje door te zeggen " wellicht ,misschien,geen bewijs " word er op schiphol (en andere vliegvelden) gestolen.
Ik kan me nl nog goed een rel herinneren waarbij er tiental(len) mensen op schiphol waren opgepakt die samen een `bende` vormden die koffers openmaakten en leeg haalden !
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja Kaap, maar dat was dan wel na een gedegen politie onderzoek, de bende is gepakt en veroordeelt, dan is het toch heel duidelijk dat er criminelen aan het werk zijn geweest. Dat wil toch helemaal niet zeggen dat alle medewerkers zich daar schuldig aan maken.
Nu blijkt ook ineens dat de TS zijn of haar koffers ook nog in het hotel achtergelaten heeft en daar opgeslagen, dan kan het toch net zo goed daar gebeurt zijn.
Het lijkt mij dat de titel van dit onderwerp beter even aangepast kan worden, ik blijf de ongefundeerde beschuldigingen van het personeel van Schiphol die daar staan niet juist vinden. (TS kan dat zelf aanpassen)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

SpaceAce schreef:Hoef je voor de verzekering geen aangifte te doen dan?
In het buitenland lukt dit je vaak niet. In Nederland iig niet meer. (zie aanwijzing college Procureurs-Generaal)

De Nederlandse opsporingsambtenaar is uitsluitend verplicht een aangifte op te nemen van een in het buitenland gepleegd misdrijf indien de Nederlandse strafwet van toepassing is. In alle overige gevallen zal er geen aangifte worden opgenomen.

http://www.politie.nl/PolitieABC/U_en_d ... enland.asp
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

mtl schreef:En wat te denken van dat briefje wat je wel eens in je koffer vindt "we hebben uw bagage onderzocht".
Wij hadden ook zo'n briefje in de koffer maar dit was toen we thuis waren. Ik wist niet dat de Amerikaanse douane ook je koffer doorkijkt op de terugweg. Dacht (misschien naief) dat dit alleen bij de ingaande koffers was.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik zou het toch melden zowel bij het hotel als bij de luchtvaartmaatschappij, als iedereen zulke dingen meldt dan is de pakkans groter want het is vast niet eenmalig. nu is het (maar) een klein bedrag, maar als ze dit dagelijks doen dan hebben ze een leuke bijverdienste.

Ik type dit omdat wij zelf begin dit jaar ook bestolen zijn en dat met een enorme schade, motor geparkeerd op een heel druk parkeerterrein, geen hangslot erom want het was ja zo druk. Hij is gestolen, genoeg mensen die het gezien hebben en niemand die heeft gereageerd) de nasleep was erg vervelend, motor niet vergoed en de bagage maar voor 70% (want ik bewaarde de bonnen van kleding ed nooit)
Achteraf blijkt dat deze bende dit zo vaker doet, en ze komen er mee weg omdat niemand reageert.

Dit is wel een ander verhaal, maar als ik jou was meldde ik het wel overal, misschien ontdekken ze een lijn en worden de schuldigen gepakt.
Zaten de koffers wel op slot toen je ze in het hotel achterliet? Anders zou je denken dat het daar al gebeurd was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer