Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wel of niet citizenship?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: wel of niet citizenship?

Bericht door Heleen72 »

Je moet een verblijfsvergunning hebben om legaal in Nederland te verblijven als Amerikaan. Er zijn natuurlijk verschillende soorten verblijfsvergunningen. Helaas ben ik al te veel thuis in de Nederlandse verblijfsvergunningen. Maar als je dus een jaar een verblijfsvergunning hebt en in dat jaar je hoofdverblijf in Nederland hebt gehad én je bent ooit Nederlander geweest, dan kun je via een verkorte procedure je Nederlanderschap weer terug krijgen. Je zal dan waarschijnlijk je Amerikeraanse nationaliteit weer op moeten geven, maar dat zou ik na moeten kijken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar echt zo evident zal het waarschijnlijk niet zijn, om als gepensioneerde Amerikaan een verblijfsvergunning te krijgen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik weet het niet. Nogmaals ik ben niet zo op de hoogte van de wetgeving rond verblijfsvergunningen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer