Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Handbagage

Bericht door Dento »

Je hebt nu gekeken bij het stukje over reizen tussen Mexico en de VS, Mexico en Puerto Rico, Mexico en de US Virgin Islands, Mexico en Canada, Mexico en Europa, en tussen Mexico en India.

Je moet ietsje lager kijken:
The U.S., Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands to, from or through Europe and India
Customers who purchase tickets on or after September 14, 2009, may check one bag for no charge and a second bag for $50 USD within the size and weight limitations for the destination. Customers purchasing Economy Class tickets prior to September 14, 2009, may check two bags at no charge within the size and weight limitations.
Als je je ticket vóór 14 september 2009 had geboekt, dan had je gratis twee koffers mee mogen nemen. Nu is dat echter één koffer van 23 kg zonder toeslag; een tweede koffer, of een koffer tussen 23 en 32 kg, kost $50.

In deze tabel kun je het makkelijk zien, en wel bij "Travel to/through/from Europe" (in de linkerkolom).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Wij konden met KLM heen gewoon de rugzakken 2 en de laptop meenemen.
Terug uit Amerika heb ik mensen gezien met 3 stuks hand bagage en verbaasde mij dat dat zo maar mocht.
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

http://www.bcdtravel.com/aw/home/nl-sit ... andbagage/

Toegestane formaat en gewicht
Een EU voorstel in de Europese commissie (wordt wet in mei 2008) voor alle luchtvaartmaatschappijen van, in en via de EU: Beperking op handbagage: maten: 56/45/25, opgeteld 126cm. Carriers die nu al aan deze maten voldoen: British Airways, Continental Airlines en bmi.
Carriers with smaller dimensions :

Delta Air Lines55/35/25 115cm 18k
KLM (en AF,NW,KQ)55/35/25 115cm
Brussels Airlines55/40/20 115cm
United Airlines55/35/25 115cm
Continental 56/45/25 126CM 18k
Handbagage KLM

Carry-on luggage KLM
Economy Class: Alle vluchten (m.u.v. vanuit de VS):
Eén stuk handbagage (max. afmeting 55 x 35 x 25 cm, 12 kg/26 lbs), inclusief een jas/deken, paraplu/wandelstok, handtas, cameratas en een redelijke hoeveelheid leesmateriaal.

Vluchten vanuit de VS:
Een stuk handbagage (max. afmeting 115 cm, 12 kg/26 lbs), Inclusief een persoonlijke tas (handtasje of laptop), jas, paraplu en opvouwbare buggy.

Het is op papier dan redelijk duidelijk maar in de praktijk dus niet... We verdelen het wel over 4 personen.
Lowepro 200 en handtasje, Laptop in trolley met allerlei zooi, kids beiden ook een rugzak met hun spullen. Da's dus 4 stuks.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
angelino
Amerikafan

Bericht door angelino »

Bij American Airlines kan jij nu het volgende gratis meenemen (bron: http://www.americanairlines.be/intl/be/ ... mation.jsp)

1 koffer van max 23kg en max 157cm ((L x B x H)
plus 1 handbagage van max 18 kg en max 114 cm (L x B x H)
plus 1 persoonlijk stuk ( dit is of een handtas, of een aktetas of een kleine rugzak)

angelino
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Toch blijft het een vreemd verhaal. Bij inchecken mag er 1 stuk handbagage mee maar na de douane mag je nog wel uitgebreid gaan shoppen en met tig extra tassen aan boord.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Joycee schreef:Toch blijft het een vreemd verhaal. Bij inchecken mag er 1 stuk handbagage mee maar na de douane mag je nog wel uitgebreid gaan shoppen en met tig extra tassen aan boord.
Nee, dat mag dus niet. De gate agent doet de laatste check voor het boarden en als jij dan teveel handbagage hebt moet je het of combineren (en vaak kan dat met een slof sigaretten of een fles drank wel), of je moet een van je tassen alsnog inchecken. En dat is eventueel tegen extra betaling, als je al andere bagage hebt gecheckt. Maar het zal zo'n vaart niet lopen, hoeveel koopt iemand nou helemaal in duty free.
"Keep Georgia On Your Mind"
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

al een oud topic, eens kijken of er toch nog reactie op komt, anders moet ik maar een nieuw openen :)

Wij vliegen in september met air canada naar west usa. Daar gaan we rond trekken en in de nationale parken zullen we in de tent overnachten. De tent nemen we vanuit België mee. Nu is men vraag of het toegestaan is om een tent als handbagage mee te nemen of of deze in de koffer moet.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat om het formaat en het gewicht van de handbagage, niet om de inhoud, tenzij de stokken als wapen aangemerkt zouden kunnen worden? Wat voor tent heb je?

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

een tunnel tent. gewoon zo een lange koepel of hoe moet ik dat beschrijven :D
Er zitten 3 glasvezel stokken bij en dan nog de piquetten natuurlijk
Afbeelding
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik denk persoonlijk dat je beter zeker speelt en de tent in je gewone bagage meeneemt

de stokken tot daar aan toe, maar de piketten :?

maar zelf geen evaring mee, wij gaan altijd op hotel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er nog nooit over gedacht om een tent als handbagage mee te nemen, die van ons is daar ook te groot voor. De piquetten (is dat wat wij haringen noemen?) zou ik inderdaad niet in de handbagage meenemen. Waarom niet in het ruim meenemen? Ik gebruik de handbagage altijd om wat extra kleren mee te nemen voor het geval de koffer niet aankomt, en voor de wat zwaardere en breekbare dingen.
Misschien is het wel zo eenvoudig en goedkoop om een tentje bij de Walmart te kopen, extra betalen als je bagagelimit overschreden wordt is al snel duurder.

Marianne
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Bij het controleren van de handbagage vraagt men altijd of je een laptop bij hebt.
Ik ga dit jaar voor de eerste keer mijn laptop meenemen, wat gaan ze ermee doen als ik "ja" antwoord?
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Niets, je moet hem alleen uit je handbagage halen en los in een bak door de scaner laten gaan.
Wij hebben een laptop en een notebook bij en daar is nog nooit verder naar gekeken.
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Ah, mooi zo. Bedankt :)
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Ivm het achterblijven van bagage kwam ik juist op het idee om ze misschien als handbagage mee te nemen. Want als net die valies met de tent achterblijft nuja.. dan hebben we een probleem :D
En een tentje kopen in walmart vinden we niet zo een goed idee omdat de tent niet al te zwaar mag zijn voor de wandeling naar Havasupai. Anders hadden we dat zoiezo gedaan..
Afbeelding
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

Rob schreef:Niets, je moet hem alleen uit je handbagage halen en los in een bak door de scaner laten gaan.
Wij hebben een laptop en een notebook bij en daar is nog nooit verder naar gekeken.
Enkele keren werd mij gevraagd, om de laptop te activeren. Zo gauw men zag, dat het Microsoft logo verscheen, kon ik verder. Ook vraagt men soms om de flitser van een fotoset te activeren. (gebeurde mij in Muenchen)
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dan ben jij net steeds de steekproef geweest? Wij reizen altijd met een laptop en hebben hem nog geen enkele keer aan hoeven zetten.
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

Dit draadje is vrij bejaard inmiddels. De handbagageregels zijn behoorlijk aangescherpt.
Als ik over de KLM spreek is het 1 stuks handbagage van max 12 kg en 1 stuks personal item (damestas, kleine fototas, laptop, enz.) Op onze laatste reis naar Napels (enkele weken geleden) gold voor Transavia slechts 1 stuks handbagage 10 kg per persoon en moest de handtas in een van de tassen en dat gold ook voor mijn iPad. Let dus op, het kan vervelend zijn.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het is per maatschappij verschillend en zeker de lowfare airlines kennen veel beperkingen, bij Ryanair zelfs maar 6 kilo dacht ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer