Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco - Yosemite
Re: San Francisco- Yosemite
Hallo
Mariposa Grove willen we zeker doen. We hebben twee overnachtingen in Yosemite.
Bij Tioga geven ze aan dat Road Bear geen eerdere pick-up biedt.
gr
Jan
Mariposa Grove willen we zeker doen. We hebben twee overnachtingen in Yosemite.
Bij Tioga geven ze aan dat Road Bear geen eerdere pick-up biedt.
gr
Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee nachten is niet veel voor Yosemite, ik zou zelf in dat geval proberen die eerste nacht zo ver mogelijk richting Yosemite te rijden. Yosemite is prachtig in juni!
En als je naar de Mariposa Grove gaat is het handig om via de zuidingang het park binnen te gaan, dan kun je op weg naar de vallei de sequoia's bekijken.
Rij je het park uit via de Tioga Pass? je loopt een risico dat die nog niet open is begin juni.
Marianne
En als je naar de Mariposa Grove gaat is het handig om via de zuidingang het park binnen te gaan, dan kun je op weg naar de vallei de sequoia's bekijken.
Rij je het park uit via de Tioga Pass? je loopt een risico dat die nog niet open is begin juni.
Marianne
Re: San Francisco - Yosemite
Hallo
Dat was wel de bedoeling, maar inderdaad afhankelijk of de pas open is. We gaan dan ook proberen zo dicht mogelijk bij Yosemite te komen. Toch allemaal wel een beetje afhankelijk van de aflevering van de camper. Als dat vlotjes verloopt kunnen we dichter bij Yosemite komen.
Bedankt allemaal
gr
Jan Budding
Dat was wel de bedoeling, maar inderdaad afhankelijk of de pas open is. We gaan dan ook proberen zo dicht mogelijk bij Yosemite te komen. Toch allemaal wel een beetje afhankelijk van de aflevering van de camper. Als dat vlotjes verloopt kunnen we dichter bij Yosemite komen.
Bedankt allemaal
gr
Jan Budding
Wij hadden dit jaar een rit vanaf Las Vegas richting Salt Lake en ik had van te voren de weg bepaald die we zouden rijden (niet zoveel keus dus makkelijk) en aan deze weg gekeken op internet waar een grote supermarkt (Walmart oid) en cg zaten zodat we onderweg konden bepalen waar we gingen stoppen.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Roas Bear geeft miet de mogelijkheid een vroege pickup te boeken, maar vaak krijg je die alsnog, zeker als ze je moeten ophalen bij een hotel. Bij ons is het altijd nog gelukt, gewoon vragen.
Hallo
Wat kost zo'n vroege pick-up en wanneer kun je het beste bellen?
gr
Jan
Wat kost zo'n vroege pick-up en wanneer kun je het beste bellen?
gr
Jan
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De vroege pick-up kost niets. Ik bel altijd een paar dagen van te voren om te vragen of het kan. Ze kunnen het dan vaak nog niet zeggen, maar maken er wel een notitie van. Een en ander is ook afhankelijk van het feit, of jouw camper al klaar staat, of dat ze hem die ochtend nog binnen moeten krijgen.
Hallo
Gaan we zeker proberen en dan maar hopen dat het lukt.
gr
Jan
Gaan we zeker proberen en dan maar hopen dat het lukt.
gr
Jan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
ik bedoelde hier geen Oakland maar Oakhurst!nieuwenoord schreef: Er is een prachtige route van Chowchilla binnendoor naar Oakland als je eerst naar de Mariposa Grove wilt in Yosemite. The Lakes is goed haalbaar op de eerste dag, maar zelf zou ik voor Gilroy gaan.
Hallo
Waarom precies zou je voor Gilroy gaan?
gr
Jan
Waarom precies zou je voor Gilroy gaan?
gr
Jan
Hallo
Ik had eingelijk gedacht dat we na het ophalen van de camper in een rit naar Yosemite konden rijden. Gezien tijdstip ophalen camper zullen we toch nog een extra overnachting buiten Yosemite moeten doen. Dit alles kost ons een extra dag.
Nu hadden we afgezien van Yosemite, een extra overnachting in Zion, Arches (Moab) en Page. Bij welke van deze zouden jullie het op 1 overnachting houden?
Dit was de geplande route.
1. Amsterdam- San Francisco
2. San Francisco Alcatraz etc
3. San Francisco- Yosemite North Pines site 136
4. Yosemite
5. Yosemite- mono lake mono vista rv park
6. Mono lake- las vegas circus circus
7. las vegas- zion (via Vof) Watchman campground A014R
8. zion
9. Zion- bryce canyon North campground 59- 60- 61
10. Bryce canyon- capitol reef 1000 lakes rv park
11. Capitol reef- arches Devils garden plaats 48
12. Arches
13. Arches- monument valley Gouldings site 65
14. Monument valley- page Wahweap RV
15. Page
16. Page- grand canyon Mather campground site 188
17. Grand canyon- needles koa park
18. needles- Bakersfield river run rv park
19. bakersfield- big sur Big sur riverside campground
20. Big sur-san Francisco camper inleveren .
21. San Francisco- Amsterdam
Graag jullie mening/ideeën.
Bedankt
gr
Jan
Ik had eingelijk gedacht dat we na het ophalen van de camper in een rit naar Yosemite konden rijden. Gezien tijdstip ophalen camper zullen we toch nog een extra overnachting buiten Yosemite moeten doen. Dit alles kost ons een extra dag.
Nu hadden we afgezien van Yosemite, een extra overnachting in Zion, Arches (Moab) en Page. Bij welke van deze zouden jullie het op 1 overnachting houden?
Dit was de geplande route.
1. Amsterdam- San Francisco
2. San Francisco Alcatraz etc
3. San Francisco- Yosemite North Pines site 136
4. Yosemite
5. Yosemite- mono lake mono vista rv park
6. Mono lake- las vegas circus circus
7. las vegas- zion (via Vof) Watchman campground A014R
8. zion
9. Zion- bryce canyon North campground 59- 60- 61
10. Bryce canyon- capitol reef 1000 lakes rv park
11. Capitol reef- arches Devils garden plaats 48
12. Arches
13. Arches- monument valley Gouldings site 65
14. Monument valley- page Wahweap RV
15. Page
16. Page- grand canyon Mather campground site 188
17. Grand canyon- needles koa park
18. needles- Bakersfield river run rv park
19. bakersfield- big sur Big sur riverside campground
20. Big sur-san Francisco camper inleveren .
21. San Francisco- Amsterdam
Graag jullie mening/ideeën.
Bedankt
gr
Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik het wel veel vind allemaal.
Die plaatsen waar je 2 overnachtingen hebt zou ik echt zo houden. Laat liever iets weg en hou een beetje rust in de route. Er is in de parken meer dan genoeg te doen om er meerdere dagen te blijven. En je wilt je toch ook niet altijd haasten op vakantie?
Ik zou Moab vergeten, en misschien Capitol Reef ook. Dan heb je veel meer rust om ook nog op je gemak te genieten van de natuur.
Je noemt allerlei campings; heb je al iets geboekt? Gok bij Yosemite niet op 1 camping of een bepaalde plaats; je mag blij zijn als je er op tijd bij bent voor ene plaatsje. Ga zeker een maand van te voren oefenen met reserveren.
In Las Vegas zou je eens bij Sam's Town kunnen kijken; CircusCircus is echt helemaal niets.
Kijk ook eens naar die laatste dag; vanuit Big Sur is het nog wel even rijden naar SF, ik weet niet of je dan voldoende tijd hebt voor het inleveren van de camper.
Marianne
Die plaatsen waar je 2 overnachtingen hebt zou ik echt zo houden. Laat liever iets weg en hou een beetje rust in de route. Er is in de parken meer dan genoeg te doen om er meerdere dagen te blijven. En je wilt je toch ook niet altijd haasten op vakantie?
Ik zou Moab vergeten, en misschien Capitol Reef ook. Dan heb je veel meer rust om ook nog op je gemak te genieten van de natuur.
Je noemt allerlei campings; heb je al iets geboekt? Gok bij Yosemite niet op 1 camping of een bepaalde plaats; je mag blij zijn als je er op tijd bij bent voor ene plaatsje. Ga zeker een maand van te voren oefenen met reserveren.
In Las Vegas zou je eens bij Sam's Town kunnen kijken; CircusCircus is echt helemaal niets.
Kijk ook eens naar die laatste dag; vanuit Big Sur is het nog wel even rijden naar SF, ik weet niet of je dan voldoende tijd hebt voor het inleveren van de camper.
Marianne
hallo
We hebben nog niets geboekt, kan pas eind december (werk). Ga route nog eens heroverwegen.
Bedankt
Jan
We hebben nog niets geboekt, kan pas eind december (werk). Ga route nog eens heroverwegen.
Bedankt
Jan
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hier wil ik toch wel een kleine nuance in aanbrengen.In Las Vegas zou je eens bij Sam's Town kunnen kijken; CircusCircus is echt helemaal niets
Wij hebben op beide gestaan. Dit jaar hadden we een middag en een avond in Las Vegas en hebben we gekozen voor Circus Circus. CC is duurder dan Sam's town. Je kunt voor 7 dollar een busticket kopen en daar de hele dag gebruik van maken op de strip. Sam's town is rustiger, maar je hebt geen ruimte bij je camper. Bij CC hadden wij meer ruimte om bij de camper te zitten dan op Sam's town. Bij CC ben je niet afhankelijk van de bus tijden zoals bij Sam's Town.
Als wij weer voor een middag en een avond in Las Vegas zouden staan, zouden wij weer voor CC kiezen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je kijkt naar de prijs van de KOA bij C-C kan je beter de camper op de parking zetten en een kamer nemen in C-C dan ben je maar de helft kwijt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht