Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iPhone 4S op AT&T, Verizon of Sprint?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Lisbecks
Amerika-newbie

Re: iPhone 4S op AT&T, Verizon of Sprint?

Bericht door Lisbecks »

Ik ga terug, maar ik heb eigenlijk geen zin om hier een los toestel te kopen voor zoveel geld, want ik zit een beetje krap bij kas, dus wilde m graag bestellen met abonnement...
jackvdW
Amerika-newbie

Bericht door jackvdW »

Lisbecks schreef:Dag allen, ik ben op zoek naar wat info. Ik wil namelijk via de iphone 4s pagina van kpn dat ding pre-orderen (zou kunnen, werd me verteld), maar ik kom maar niet op de pre-order pagina (alleen meer info)... iemand een idee of het uberhaupt wel kan? Nog ff wat anders, als ik m hier pre-order, kan ik m dan laten versturen naar Nederland? En dat SIRI, dr staat op diezelfde kpn pagina een filmpje en daar zie je hoe dat SIRI werkt, maar werkt het echt zo losjes? Vaak moet je die spraakbesturing echt als een robot inspreken, anders doet ie het niet... zou wat zijn in ieder geval, als het zo werkt!! Thnx alvast
dit is alleen een informatie-portaal, de pre-order kan je wel doen, maar moet via de klantenservice geloof ik. en over dat siri; als je het super vindt om een engelse opdracht aan je telefoon te geven, dan is t wel oke, verder zou ik dr niet teveel van verwachten...
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Maar het heeft wel humor ... zie
Alleen igv 'krap bij kas' zou ik zeer beslist niet voor een 4s gaan.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

jackvdW schreef: en over dat siri; als je het super vindt om een engelse opdracht aan je telefoon te geven, dan is t wel oke, verder zou ik dr niet teveel van verwachten...
Het is ook beta software ;) NL vertaling zal vast wel komen, net als uitbreidingen. En vergeleken met alle spraakcomputers die ik hier dagelijks aan de telefoon heb (een simpele 'toets 1 voor, 2 voor' kom ik hier vrijwel niet meer tegen), ziet SIRI er goed werkend uit. Iig geen gesprek als:
ik: Tech Support
Telefoon: Sorry, I did not get that, did you mean 'Billing'?
Ik: No
Telefoon: ok, I'm transferring you to billing.
Vervolgens kan je 20 minuten in de wachtrij gaan staan voor billing zodat zij je doorverbinden (waar je vervolgens weer mag wachten), of ophangen en opnieuw proberen :P
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Clint schreef:
jackvdW schreef: en over dat siri; als je het super vindt om een engelse opdracht aan je telefoon te geven, dan is t wel oke, verder zou ik dr niet teveel van verwachten...
Het is ook beta software ;) NL vertaling zal vast wel komen, net als uitbreidingen. En vergeleken met alle spraakcomputers die ik hier dagelijks aan de telefoon heb (een simpele 'toets 1 voor, 2 voor' kom ik hier vrijwel niet meer tegen), ziet SIRI er goed werkend uit. Iig geen gesprek als:
Vervolgens kan je 20 minuten in de wachtrij gaan staan voor billing zodat zij je doorverbinden (waar je vervolgens weer mag wachten), of ophangen en opnieuw proberen :P

Wij hebben een spraak gestuurde bluetooth carkit geïntegreerd met het audio systeem in de auto. Werkt ook voor geen meter. Voor je het weet ben je allerlei mensen aan het bellen.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Afgelopen maandag mijn Verizon iPhone 4S 64GB besteld, wordt na 28/10 geleverd. Ik ben blij :) (alleen de $400 deposito was wat minder..)
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Clint schreef:
En daarvoor is er http://www.gethuman.org met stappenplannen hoe je op de snelste manier iemand in plaats van iets aan de telefoon hebt (er is ook een app-versie). Het wil ook wel helpen door op alle vragen met 'agent' te antwoorden. Ik heb zooooo'n hekel aan dat soort 'handige' telefoonmenu's!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Aquell schreef: Wij hebben een spraak gestuurde bluetooth carkit geïntegreerd met het audio systeem in de auto. Werkt ook voor geen meter. Voor je het weet ben je allerlei mensen aan het bellen.
Er zit ook een hoop kaf tussen het koren wat dat soort systemen betreft. In de Explorer van mijn vrouw zit het MyFord Sync systeem die werkelijk niets "verstaat", of ik het nu zeg of mijn vrouw. Wij hebben het met het instructie boekje erbij geprobeerd, met de motor uit in een stille garage, maar uiteindelijk maar opgegeven.

Hier een youtube filmpje die vergelijkbaar is met onze ervaringen:
[youtube]uHT1NAWKEYA[/youtube]

In mijn Mercedes zit ook een dergelijk systeem waarin ik rijdend op de snelweg met een mond vol eten kan vragen "Call Gepke" en hij belt netjes op, terwijl de uitspraak van "Gepke" in het nederlands niets lijkt op hoe het engels gezegd zou kunnen worden. Ik kan daar ook in normale zinnen spreken: "Set radio station to The Pulse" bijvoorbeeld en hoef me nooit te herhalen.

Ik denk dat het dus helemaal ligt aan het systeem hoe goed het werkt en we zouden wel een vergelijkend warenonderzoek van een consumenten organizatie kunnen gebruiken op dit gebied.
Laatst gewijzigd door Loek op 21 okt 2011, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mercedes gebruikt het beste spraaksysteem in auto's, ik heb het namelijk ook in mijn auto in NL zitten, en het is echt geweldig! Het wordt volgens mij gemaakt door Nuance.
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

Bericht door kathleen.vw »

het topic hier ligt al wel een tijdje stil, dus ik blaas er even terug leven in.

Ik ben aan het kijken om een iphone (4S)en een ipad (wifi + 3G/ 16GB) aan te schaffen en zal dus een keuze moeten maken tussen at&t en Verizon. Voor e ipad kan ik blijkbaar geen Sprint nemen??

Nu welke raden jullie me aan in yelloswtone en idaho. Want ontvangst zou natuurlijk leuk zijn :)
Ook zou ik graag een nemen waar ik later als ik een vaste stek heb ook internt bij kan nemen. Ik zit liever bij alles hetzelfde. Of is dat ginder een slecht idee?

Hoe komt het trouwens dat een iphone inde VS maar 99$ kost en bij ons bijna onbetaalbaar is? een ipad is dan weer hetzelfde prijskaartje in belgie als in de VS....
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

kathleen.vw schreef:Hoe komt het trouwens dat een iphone inde VS maar 99$ kost en bij ons bijna onbetaalbaar is?
Omdat ze met het abonnement het verschil (ruim?) terugverdienen...
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

bwa als ik kijk naar mijn abonnement hier is het daar ook goedkoper hoor
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik zou Verizon aanraden, betere kwaliteit netwerk... en de geluidskwaliteit is goed op een iPhone 4S, naar mijn mening.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

kathleen.vw schreef:bwa als ik kijk naar mijn abonnement hier is het daar ook goedkoper hoor
Dat is inderdaad wel vreemd dan. De 4S 16GB is trouwens $199, de 4 8GB $99, en de 3G 8GB $0. Een Sprint abo van $80 p/m (ex. tax & fees) vind ik best veel geld...
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

goldenhills schreef:
kathleen.vw schreef:bwa als ik kijk naar mijn abonnement hier is het daar ook goedkoper hoor
Dat is inderdaad wel vreemd dan. De 4S 16GB is trouwens $199, de 4 8GB $99, en de 3G 8GB $0. Een Sprint abo van $80 p/m (ex. tax & fees) vind ik best veel geld...

Ik betaalde $250 voor een 4 toen de 4s nog net niet uit was. Wist ik veel, ik hou dat allemaal niet in de gaten. Die apen bij Verizon zeiden natuurlijk ook niets. Twee weken later ging ie voor 99 de deur uit. Mijn vrouw en ik betalen 200 per maand voor 700 minuten ik 500 berichtjes en zij onbeperkt en dan voor beide onbeperkt internet. Ik vind het buitengewoon veel geld. Mijn vrouw had als eerst een Verizon abonnement en betaalde toen al 120, ik kon dus voor 80 erbij op wat ik ook ergens anders zou betalen. Zit overigens wel twee keer verzekering bij in. Minuten neem je niet mee en berichtjes ook niet. Maar wel tevreden met mijn iphone!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Verizon heeft misschien betere ontvangst in YNP (zou je echt moeten navragen overigens) maar voor zover ik weet heeft Sprint als enige ook een unlimited dataplan en dat is natuurlijk ook wel erg aantrekkelijk. Misschien kun je daar ook naar kijken kathleen?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

kathleen.vw schreef:Hoe komt het trouwens dat een iphone inde VS maar 99$ kost en bij ons bijna onbetaalbaar is?
Dat komt omdat je er dan verplicht een spraak- en data-abonnement van twee jaar bij moet doen (pak 'm beet $80 tot $100 per maand). Dan kost een iPhone 4S hier $199 (16 GB), $299 (32 GB) of $399 (64 GB). Zonder contract liggen die bedragen een stuk hoger, respectievelijk $649, $749 en $849. Hoezo, goedkoop?
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

een abonnement van 80$ is toch niet zo veel? maar inderdaad zonder koppelverkoop is hij helemaal niet goedkoper. grrr, ook hier weer moet ik mijn ssn geven?? ik heb dat nog niet ontvangen dus ik zal nog wat geduld moeten hebben. Vervelend want wil zo snel mogelijk op internet geraken daar om mijn ouders en familie te laten weten hoe het met me gaat. En in YNP is er op veel plaatsen geen internet dus zag dit dan als alternatief.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Als ik 69$ lees voor een abonnement dan val ik al achter over, dan begin ik nog niet over de NOG duurdere abonnementen.
Er zal wel een groot verschil zitten hier & the US natuurlijk, maar als ik 't zo bekijk dan ben ik toch nog blij dat ik in België woon.
Voor een herlading van 15€ krijg ik 62 belminuten, 1000 smsjes en 2GB internet traffiek bij MobileVikings.
Als mijn belwaarde op is blijf ik nog altijd gratis sms'en & internetten tot't einde van de maand, toch een heel verschil.
Langs de andere ben ik ook wel iemand die weinig belt, maar wel veel smsjes stuurt & op internet zit én ik moet mijn toestel natuurlijk wel volledig zelf betalen, wat voor iPhone 4S 16GB toch een goede 630€ is.

Maar toch :mrgreen:
Reisblog: thisisfraa.be
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het grote verschil zit dat je in de VS ook betaald voor inkomende gesprekken. Je hebt dus hogere belbundels nodig. 450 minuten per maand is een beetje het minimum bij de grote providers. Ook stunten de providers hier niet zo als dat de Nederlandse providers doen wat betref hun abonnement prijzen.

Ja het is hier duur, maar als je een hele nette vergelijking maakt (zonder stunt prijzen!):
Mijn abbo bij Sprint is een family plan, dus voor twee personen. 1500 minuten (minimum), onbeperkt sms, onbeperkt mms, onbeperkt data. $149.99 per maand.
Bij Hi: 1500 minuten, onbeperkt sms, 2.2gb data per maand: €150 euro, voor 1 lijn. Dat is zonder de stunt prijzen van '6 maanden bla bla procent korting'.

Ben ik bij Sprint voordeliger uit (unlimited data).

Beetje extreem voorbeeld misschien, maar goed. Ik wil vooral aantonen dat onze minuten eens stuk hoger moeten zijn en dat het in NL met een hoog aantal minuten ook niet zo goedkoop is. Jullie kunnen alleen af met minder minuten (yay voor jullie). Maar zo vreemd is het dus niet dat het hier duurder is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer