Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

scheiden in california

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hollywood
Amerika-newbie

scheiden in california

Bericht door hollywood »

Hallo iedereen
ik heb een vraagje over scheiden in california
ik ben bijna 2.5 jaar getrouwd in amerika, heb mijn greencard voor 10 jaar juist gekrege maar het loopt niet meer zo vlotjes met mijn vrouw
teveel problemen enzo met elkaar!
We hebbe te same een huis in hollywood en al
Nu mijn vraag is hoe moeilijk is scheide in california en wie heeft er recht op wat???

dank u vriendelijk :thumbup:
goldenhills
Amerika-expert

Re: scheiden in california

Bericht door goldenhills »

Da's een vervelende situatie. Je hebt echter goede kans dat Google meer hulp kan geven dan het forum hier...
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Volgens mij is het in California een kwestie van 50-50, dus gelijk verdelen tussen beide partners.

Inderdaad beter even Google gebruiken.

Sterkte :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Beste hollywood, wees welkom hier. Jouw vraag is nu niet te beantwoorden daar wij op basis van jouw bericht geen enkel inzicht hebben in wat jullie met elkaar hebben afgesproken. Doch zelfs als we dit weten durf ik niet mijn hand in het vuur te steken dat mensen hier op jouw vraag een volledig juist antwoord weten.
Ik zou ook zeggen gebruik Google en ga langs bij een advocaat.
hollywood
Amerika-newbie

Bericht door hollywood »

idd het beste wat ik kan doen is gewoon een advocaat raadplege

mercie vooor al jullie hulp :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

CA is een community property state. Maar c.p. is iets anders dan gemeenschap van goederen in Ned. In CA blijf je in principe zelf verantwoordelijk voor schulden ed. aangegaan voor je trouwde. Geld dat je bezat voor je het huwelijk aanging, dan wel roerende en onroerende goederen die je ermee kocht, blijven ook van de originele eigenaar/eigenares, tenzij anders overeengekomen.
Gemeenschappelijk is in het huwelijk wat verworven wordt 'with the work of the hand, by the sweat of the brow'. Een erfenis die een van beide partners kreeg tijdens het huwelijk kan ook eigendom van deze persoon blijven, idem schenkingen in geld of natura, of onroerend goed.
Het wordt allemaal anders als je voor je trouwde een pre-nup hebt gedaan en daar dingen in hebt vastgelegd.
Dit is wat ik overgehouden heb aan een cursus legal classes hier jaren geleden gevolgd.
Maar raadpleeg een advocaat ! Hoewel als je alles zeker weet, er geen (financiële ea.) issues zijn, en er zijn ook geen kids bij betrokken, dan is het mogelijk te werken met een paralegal meen ik me te herinneren. Eigendom van een huis (hoe is de title geregeld ?) kan al maken dat dit onmogelijk is, overigens.
Ik dacht ook dat er minstens een half jaar overheen moet gaan voor een scheiding gefinalized kan worden hier in CA.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik weet niet hoe het in California zit maar ik was in eerste instantie hier getrouwd in USA met een Amerikaanse peach van Georgia en dat huwelijk duurde maar 3 maanden.Ik ben zelf naar het stadhuis gegaan en heb papieren opgevraagd en heb totaal niks gedaan met een advocaat en ze zelf ingevuld.
Na twee weken was ik gescheiden en het koste mij $68 US total.
Moet er wel bij zeggen dat dan beide partyen het eens moeten zijn met elkaar met verdelen enzo en de scheiding maar als je beide dat wilt dan is het in een piep gebeurt.Zodra er onenigheid is of kinderen dan gaat dat natuurlijk niet zo makkelijk en heb je beter iemand nodig die je vertegenwoordigd.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En hoe ben je dan in de US kunnen blijven? Heel snel terug getrouwd?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

kastelke schreef:En hoe ben je dan in de US kunnen blijven? Heel snel terug getrouwd?
Het is een lang verhaal ... ja dus en 8 maanden later was ik weer getrouwd en had een heleboel uitleg te doen aan de department of homeland security maar het gaf uiteindelijk geen probleem.

Ps: wel rare getallen hoor.haha....eerste huwelijk 33 jaar...tweede 3 maanden LOL...maar dan nu uiteindelijk alweer getrouwd en finaly happy voor zo'n 7 jaar.
Drie keer is scheeps recht ...right ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tuurlijk! :thumbup:

Ben je in die tussenliggende 8 maanden dan in de US gebleven, of heb je het land verlaten?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Wel ik had om zo te zeggen all een ticket in mijn zak om naar Holland terug te gaan.(wel uit armoede hoor)
Maar dan zie je maar weer dat het leven vaakt loopt anders dan al je plannen.
Vlak voor mijn plannen om te scheiden viel er dus een tijdelijke greencard binnen.
Binnen twee weken had ik een baan en begon wat geld te verdienen en dat opende de mogelijkheid om dus niet terug te hoeven naar Holland.
Daar was ik well verschrikkelijk dankbaar voor want ik voelde daar echt niet veel voor.
Ben hartstikke hard aan het werk geslagen en intussen divorced en kreeg ineens een goede vriend die ook al zo'n over 30 jaar huwelijk door de drain had zien gaan en wij hadden dus allebei een schouder.je telt 1+1 op dan hier zijn we nu en nog steeds happy voor zo'n 7 jaar.
We hadden beide geen stuiver en alleen maar schulden en allebei 57 jaar of age en dan tog nog opniew moeten beginnen.
Nu wonen we gedurende de week in een studio apartment en hebben buiten de grote stad of Dallas zo'n 10 acres met twee huisen daarop :)
Volgens mij kan dit alleen maar in USA. :D
Om je vraag dus te beantwoorden ....dus lekker hier gebleven. 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar ben je dan eigenlijk een tijdje illegaal in de US geweest? Want je conditions voor de green card waren niet meer in orde wegens die scheiding, dus dan moet je vrij snel het land verlaten. Terwijl je er dan nog een heel aantal maanden geweest bent zonder dat je terug gehuwd was? We krijgen altijd de indruk dat men best wel streng kan zijn, zeker met een overstay. Maar dat is bij jou dus geen probleem geweest?
Elke
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Nee...Ik heb nergens geen probleem mee gehad.
Begrijp niet echt precies what je bedoelt.
Ik kreeg de greencard toen ik nog niet gescheiden was.
Dat deed ik zo'n 3 maanden later (after the card) en 5 maanden daarna was ik weer getrouwd.
Ik weet niet of ik illegal was of niet,in ieder geval niemand deed er moeilijk over.
Ook niemand vertelde mij dat ik het land moest verlaten,ook niet in court bij de scheiding.
De judge zei (en ik weet het nog precies Haha) this marriage looks like for having a good time at Christmas only :roll:
Laatst gewijzigd door dirkwood op 22 okt 2011, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

dirkwood schreef:Ik kreeg de greencard toen ik nog niet gescheiden was.
Maar was jouw greencard dan unconditional, en niet gekoppeld aan een huwelijksvisum?
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Het was een tijdelijke green card maar dat geld tog voor iedereen.
Je gaat eerst zo gezegd op probation zelfs als je getrouwd bent en dan pas later krijg je een permanente.
Ja het was gekoppeld aan het getrouwd zijn.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ben even gaan snuffelen en het lijkt erop dat je inderdaad mag blijven als je via K1 binnenkomt, trouwt en dan je greencard krijgt en daarna scheidt:
http://www.visapro.com/Immigration-Arti ... =1169&z=36
the court held that foreign nationals who marry their fiancé after entering the United States on a K-1 fiancé visa, and who subsequently obtain a divorce prior to obtaining permanent resident status, are still entitled to adjust to resident status.
Dit is punt iv, bij de zaak Choin vs Mukasey.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@Hockey...moet wel zeggen dat ik zo het land niet binnen gekomen bent.
Officieel kwam ik binnen als een tourist en had geen plannen om te trouwen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Elke - Dirkwood kreeg zijn conditionele groene kaart, is vlak daarna gescheiden, en mocht toen gewoon op zijn conditionele kaart blijven. Ik vermoed, maar dat kan Dirkwood beter vertellen, dat hij, toen de kaart twee jaar later verliep, de I751 ingediend heeft onder een waiver (dat je gescheiden bent, maar wel ik goede trouw getrouwd bent), en zo zijn permanente kaart gekregen heeft. Dat gebeurt wel vaker. Zo is een collega van mij twee maanden voor het verlopen van zijn conditionele kaart gescheiden, en heeft alleen een aanvraag (onder de waiver) ingediend voor de "removal of conditions"...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik was getrouwd weer 8 maanden na de scheiding.Niet echt ook maar iets was er verandert.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik moet wel vermelden dat de procedure alsware opnieuw begon en ik dus wel een nieuwe aanvraag moest doen en weer alle fee,s moest betalen en pas van die datum ging de probation period in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer