Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe (on)veilig is New York? (m.n. Brooklyn)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Nieky81
Amerika-ontdekker

Hoe (on)veilig is New York? (m.n. Brooklyn)

Bericht door Nieky81 »

Hoi, wij gaan in de herfstvakantie voor 't eerst naar New York. Ik las ergens dat New York een veilige stad is..
Maar in verschillende recensies van ons hotel in Brooklyn (vlakbij metrostation Flushing Av.) stonden termen als 'ghetto neighborhood'.. en dat de receptie achter 'bullet proof glass' zit..
daar schrok ik wel een beetje van. :? Ook werd afgeraden om 's avonds alleen over straat te lopen (dacht dat dit meer in The Bronx of Harlem was?)

Nu maak ik me een beetje zorgen om bv. de avond dat we naar de musical Lion King gaan en pas rond middernacht in ons hotel komen.
We willen dit gewoon met de metro doen, maar zou het nodig zijn om met de taxi te gaan? (is een stuk duurder, lijkt me)
Ik ben wel samen met m'n vriend.. weet niet of dat scheelt.. en of je op straat echt moet opletten voor een overval o.i.d.??
Zijn er signalen waar je rekening mee kunt houden?

Misschien maak ik mezelf nu bang en is het wat overdreven, daarom hoor ik graag jullie ervaringen in deze Big City.. thanx!
(Is het bv. vergelijkbaar met steden als San Francisco of Los Angeles, zijn we in de zomer geweest.)

Groetjes Monique
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hoe (on)veilig is New York? (m.n. Brooklyn)

Bericht door meyem »

Over het algemeen is NY een veilige stad en Brooklyn een veilige buurt...
Het belangrijkste is dat je dicht bij een metrohalte zit. sommige delen van Brooklyn vond ik er wel shabby uit zien,,,daar zou ik zelf niet snel een hotel kiezen.
Maar een overval zit er heus niet zo gauw in...op zijn hoogst zakkenrollers in de subway, maar die zijn niet beperkt tot 1 buurt... :lol:
Welk hotel is het geworden? En is het opzegbaar als je zou willen veranderen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat is het adres van het hotel? Flushing Avenue klinkt me overigens als Queens in de oren, is het niet Flatbush? Dat is wel in Brooklyn.

Meer specifieke gegevens zijn nodig omdat buurten (zelfs aan 1 lange straat) nogal kunnen verschillen.

De ondergrondse is overigens de afgelopen jaren veel veiliger en schoner geworden. Als je niet tever van een metrostation zit en bovendien in een straat waar veel winkeltjes zijn en op alle uren van de dag volk rondloopt gaat het meestal wel (en vooral de kleinere winkels zijn lang, soms 24 uur per dag open en worden dag en nacht bezocht).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Richard vd Berg
Amerika-ontdekker

Bericht door Richard vd Berg »

Hi, ben zelf afgelopen winter in New York geweest en ook nog zo bijdehand geweest om Harlem en Brooklyn te bezoeken en heb daar geen onveilig gevoel aan overgehouden. Aangeraden is me wel om in de avonduren op de hoofdwegen te blijven. Als ik dit artikel van wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/New_York_City mag geloven behoort New York de laatste jaren tot de veiligste steden van Amerika. Het is overigens een interessante gedeelte in New York wat helaas een nare reputatie heeft opgebouwd maar waar wel nog een hoop historie terug te zien is.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gewoon deze jeans dragen en je hebt nergens last van:

Afbeelding

Echte Chuck Norris jeans!
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Wij hebben een wedstrijd bezocht van de Yankees en zijn er met de metro naar toe gegaan. Goed, the Bronx is prima te doen met de metro hoor, je dient alleen op de passen voor zakkenrollers, meer ook niet.
Geen moment ons onveilig gevoeld, het is best gaaf om met zoveel Yankee fans in de metro te staan/zitten!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Richard vd Berg
Amerika-ontdekker

Bericht door Richard vd Berg »

DejaVu schreef:Gewoon deze jeans dragen en je hebt nergens last van:

Echte Chuck Norris jeans!
:lol: kun je deze ook in New York kopen?
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Hoi, dank voor jullie reacties, dat stelt me wel gerust. Het ligt er dus ook aan welk deel van de buurt.. :|

Het precieze adres van het Sumner hotel is: 22 Sumner Place, NY 11206 Brooklyn
Het hotel is zelfs nieuw dit jaar geopend. We hebben via Booking.com gereserveerd en het is volgens mij niet meer te annuleren.
De recensies waren gemiddeld wel positief met een 7,5 als cijfer.
Zie: http://www.booking.com/hotel/us/summer. ... 76772251e6

Op Google maps heb ik het adres ook ingetikt en daar is de buurt met Street view te zien.
Het is echt op korte loopafstand van het metrostation (Flushing Av.) en er zitten allerlei winkeltjes aan 'n drukke straat (ook een Deli die 24 uur open is).
Het metrostation ziet er niet uit met zo'n lelijke brug over de weg..(Broadway ligt daar ook). Het ziet er dus niet heel afgelegen uit.
Alleen naast het hotel zit een pand waar de ramen gesloten zijn en lijkt alsof het gesloopt wordt.
Oja, het hotel zit trouwens dichtbij een ziekenhuis (Woodhull Medical Center) en een grote Wallgreens. Zegt dat wat?

Is het in NY gebruikelijk dat de receptie in een hotel achter kogelvrij glas zit? dat kennen we niet van onze rondreis in het zuidwesten, waar we vele hotels hebben gezien.

(haha, een jeans die een veilig gevoel geeft.. ;))
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Richard vd Berg schreef: :lol: kun je deze ook in New York kopen?
Helaas, alleen te bestellen dmv het orderformulier die je moet uitknippen. Zie advertentie. :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ziekenhuis op de hoek is goed: heeft een eigen veiligheidsdienst, er rijden dag en nacht ambulances en politiewagens rond en er lopen altijd mensen over straat. I

k zou ook eens (een behoorlijk stuk) doorlopen naar de rivier, Kent en Bedford Avenue. Park met mooi uitzicht op Manhattan en in het weekeinde een vlooienmarkt en Bedford heeft een hele rij leuke winkeltjes en eet- en drinkplaatsen. Wel een eind lopen. Koop voor $29 een weekkaart voor de ondergrondse, de L trein stopt in Bedford en vandaar is het een klein stukje naar de rivier en de rest. Weer eens een heel andere kijk op New York.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Maarten86
Amerika-ontdekker

Bericht door Maarten86 »

Er is geen direct gevaar als een overval, waar mensen wel vaker last van hebben is indirect gevaar als in onschuldige gokspelletjes op straat.

Gewoon doen alsof je daar thuishoort en niet te ver van de hoofdstraten afwijken.
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Oke thanks! we doen graag 'alsof' we daar thuishoren.. :wink:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Dat op streetview de ramen van het gebouw dichtgetimmerd zijn, zegt niets...die beelden kunnen een paar jaar oud zijn..
En mijn ervaring met booking.com is toch wel dat duidelijk vermeld staat of je hotel wel of niet opzegbaar is...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer