Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis miru: route van Phoenix naar LA.
Reis miru: route van Phoenix naar LA.
Hoi allemaal
Ik ben samen met mijn vriendin een Rondreis door Amerika aan het plannen.
Dit moet ergens plaats vinden volgend jaar eind mei/juni/begin juli.....
Het is lastig keuze's te maken waarheen en hoe lang ergens te blijven..........
Na uren op het Amerika forum gespendeerd te hebben ben ik tot de volgende route gekomen:
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Kingman
Dag 4: Grand Canyon (Hotel in Tusayan?)
Dag 5: Grand Canyon (Hotel in Tusayan?)
Dag 6: Page ----(Antelope Canyon)
Dag 7: Monument valley
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Capitol Reef
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Zion
Dag 14: Death Valley
Dag 15: Bischop
Dag 16: Yosimite Park (in het park?)
Dag 17: Yosimite Park (in het park?)
Dag 18: San Fransico---(Golden gate Brige)
Dag 19: San Fransico---(pier 39,Fischerman's Warf)
Dag 20: San Fransico---(China Town, Lombard Street)
Dag 21: Pismo Beach
Dag 22: LA (Anaheim)---(Hollywood)
Dag 23: LA (Anaheim)---(Disney)
Dag 24: naar huis...........
Omdat dit onze eerste reis naar Amerika is zou ik graag vragen of jullie hierbij bedenkingen hebben.
en eingelijk moeten we de reis nog wat zien in te korten.....helaas maar hoe en waar?
En wat is het beste op de bonnefooi of juist alle hotels van te voren al te boeken.......
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Ik ben samen met mijn vriendin een Rondreis door Amerika aan het plannen.
Dit moet ergens plaats vinden volgend jaar eind mei/juni/begin juli.....
Het is lastig keuze's te maken waarheen en hoe lang ergens te blijven..........
Na uren op het Amerika forum gespendeerd te hebben ben ik tot de volgende route gekomen:
Dag 3: Kingman
Dag 4: Grand Canyon (Hotel in Tusayan?)
Dag 6: Page ----(Antelope Canyon)
Dag 7: Monument valley
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Capitol Reef
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Zion
Dag 14: Death Valley
Dag 15: Bischop
Dag 16: Yosimite Park (in het park?)
Dag 17: Yosimite Park (in het park?)
Dag 18: San Fransico---(Golden gate Brige)
Dag 19: San Fransico---(pier 39,Fischerman's Warf)
Dag 20: San Fransico---(China Town, Lombard Street)
Dag 21: Pismo Beach
Dag 22: LA (Anaheim)---(Hollywood)
Dag 23: LA (Anaheim)---(Disney)
Dag 24: naar huis...........
Omdat dit onze eerste reis naar Amerika is zou ik graag vragen of jullie hierbij bedenkingen hebben.
en eingelijk moeten we de reis nog wat zien in te korten.....helaas maar hoe en waar?
En wat is het beste op de bonnefooi of juist alle hotels van te voren al te boeken.......
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Laatst gewijzigd door miru op 17 okt 2011, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Route van LV naar LA
Hallo Miru, wees welkom. Je vergeet te vermelden in welke periode je naar de VS gaat. Dit is van belang aangaande hotels van te voren boeken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis miru: route van LV naar LA
Inkorten naar hoeveel dagen is mss ook wel handig om te weten?
Je zou zowieso op dag 3 al vanaf Vegas direct naar de GC kunnen rijden (bright angel lodge evt), dan heb je nog een aantal uren die dag daar te besteden en dan één dag erna ipv twee, dan win je al 2 dagen! Of je moet lange trails willen lopen?
Je zou zowieso op dag 3 al vanaf Vegas direct naar de GC kunnen rijden (bright angel lodge evt), dan heb je nog een aantal uren die dag daar te besteden en dan één dag erna ipv twee, dan win je al 2 dagen! Of je moet lange trails willen lopen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@ Hockey: De periode staat wel vermeld: eind mei/juni/begin juli
Als je in de parken wilt slapen, dan zou ik zeker vantevoren de hotels boeken.
Je hebt inderdaad veel tijd voor Grand en Bryce Canyon ingepland. Als je van (lange) wandelingen houdt, is dat prima, maar zo niet, dan kan je aan één overnachting wel genoeg hebben.
Als je in de parken wilt slapen, dan zou ik zeker vantevoren de hotels boeken.
Je hebt inderdaad veel tijd voor Grand en Bryce Canyon ingepland. Als je van (lange) wandelingen houdt, is dat prima, maar zo niet, dan kan je aan één overnachting wel genoeg hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Miru,
Ik ben net 4 weken terug maar ik zou Las Vegas een dag langer doen en de Grand Canyon een dag korter.
Je heb bij de Canyon wel genoeg aan een dag.
Bij Vegas kan je nog effe heen en terug kunnen rijden om de Hooverdam te bezichtigen,dat heb ik gedaan.
Gr
Ik ben net 4 weken terug maar ik zou Las Vegas een dag langer doen en de Grand Canyon een dag korter.
Je heb bij de Canyon wel genoeg aan een dag.
Bij Vegas kan je nog effe heen en terug kunnen rijden om de Hooverdam te bezichtigen,dat heb ik gedaan.

Gr
Ik weet dat veel mensen hier 1 nacht Bryce Canyon en 1 nacht Grand Canyon voldoende vinden, maar als je niet al te snel door wilt zou ik die 2 nachten Bryce en 2 nachten Grand Canyon er zeker in houden. Zelf had ik 3 nachten in Tusayan en 2 nachten bij Bryce en die tijd kregen we prima gevuld, paar wandelingen in rustig tempo, alle uitzichtspunten bekijken, en in Grand Canyon moet je voor een deel ook de shuttle gebruiken.
Tevoren boeken of ter plekke is denk ik vooral wat je zelf prettig vind. Als je in de parken wilt overnachten moet je zeker tevoren boeken. Wij hebben (sept 2009) alles tevoren geboekt en vonden dat wel zo relaxt reizen. Een keer om 19 uur ergens aankomen bijv. geen enkele probleem, kamer of cabin wachten wel op je.
Tevoren boeken of ter plekke is denk ik vooral wat je zelf prettig vind. Als je in de parken wilt overnachten moet je zeker tevoren boeken. Wij hebben (sept 2009) alles tevoren geboekt en vonden dat wel zo relaxt reizen. Een keer om 19 uur ergens aankomen bijv. geen enkele probleem, kamer of cabin wachten wel op je.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo miru, je hebt al een prima voorzet gemaakt.
Om beter te zien hoevele tijd je overal hebt kun je het beste je route schrijven in de vorm: van a naar b. Dan zie je wat de reisdfdagen zijn en wanneer je een volle dag ergens te besteden hebt.
Dus:
Dag 3: Las Vegas -Kingman
Dag 4: Kingman - Grand Canyon (Hotel in Tusayan?)
Als je de reistijden met bijvoorbeeld googlemaps er bij zoekt, zul je voor bovenstaande stukje zien dat je ook wel in 1 dag van Las Vegas naar de GC kunt rijden. Een nog betere optie vind ik om in Phoenix te beginnen; dan kun je Las Vegas tussen Zion en Death Valley bezoeken want dan rij je er toch langs.
Als je veel op het forum hebt gekeken zul je ook zien dat er meestal 2 nachten bij Zion wordt aangeraden, en een nacht Bryce. Bryce is namelijk vrij klein, en met een middag en ochtend kun je daar al aardig veel wandelen. Bij Zion ben je meer tijd kwijt om de canyon in te gaan en om te wandelen. Overal 2 nachten is natuurlijk nog mooier, maar je moet inderdaad keuzes maken.
Voor Yosemite zou ik meer tijd uittrekken; het is een groot park met heel veel verschillende bezienswaardigheden. Probeer in het park te overnachten, dat scheelt veel in heen en weer rijden. En overnacht niet in Bishop maar iets verder naar Yosemite toe, zoals Mammoth Lakes of Lee Vining.
Voor de GC wordt inderdaad vaak gezegd dat 1 nacht voldoende is, maar je kunt echt gemakkelijk en volle dag (dus 2 nachten) daar blijven en toch nog veel te weinig tijd hebben.
Hoeveel dagen heb je in totaal? Als je moet inkorten is het het beste om Moab weg te laten, dan kun je de rest in grote lijnen zo laten.
Marianne
Om beter te zien hoevele tijd je overal hebt kun je het beste je route schrijven in de vorm: van a naar b. Dan zie je wat de reisdfdagen zijn en wanneer je een volle dag ergens te besteden hebt.
Dus:
Dag 3: Las Vegas -Kingman
Dag 4: Kingman - Grand Canyon (Hotel in Tusayan?)
Als je de reistijden met bijvoorbeeld googlemaps er bij zoekt, zul je voor bovenstaande stukje zien dat je ook wel in 1 dag van Las Vegas naar de GC kunt rijden. Een nog betere optie vind ik om in Phoenix te beginnen; dan kun je Las Vegas tussen Zion en Death Valley bezoeken want dan rij je er toch langs.
Als je veel op het forum hebt gekeken zul je ook zien dat er meestal 2 nachten bij Zion wordt aangeraden, en een nacht Bryce. Bryce is namelijk vrij klein, en met een middag en ochtend kun je daar al aardig veel wandelen. Bij Zion ben je meer tijd kwijt om de canyon in te gaan en om te wandelen. Overal 2 nachten is natuurlijk nog mooier, maar je moet inderdaad keuzes maken.
Voor Yosemite zou ik meer tijd uittrekken; het is een groot park met heel veel verschillende bezienswaardigheden. Probeer in het park te overnachten, dat scheelt veel in heen en weer rijden. En overnacht niet in Bishop maar iets verder naar Yosemite toe, zoals Mammoth Lakes of Lee Vining.
Voor de GC wordt inderdaad vaak gezegd dat 1 nacht voldoende is, maar je kunt echt gemakkelijk en volle dag (dus 2 nachten) daar blijven en toch nog veel te weinig tijd hebben.
Hoeveel dagen heb je in totaal? Als je moet inkorten is het het beste om Moab weg te laten, dan kun je de rest in grote lijnen zo laten.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Hallo,
Mijn vrouw en ik zijn in september geweest voor een rondrit van 21d en ik was ook een jaar op voorhand begonnen met de voorbereiding.
Vluchten en auto had ik via een reisbureau geboekt. De hotels via internet.
Wij vlogen rechtstreeks : Parijs-LA en terug SF-Amsterdam.
Vooral parken bezocht. Best dat je 2 nachten blijft zodat je een ganse dag hebt om een park te bezoeken (wandelingen).
Wil je avontuur : bezoek dan Supai, een indianendorp in de buurt vd grand canyon.
De afstand tussen 2 plaatsen was bij ons tussen 350 en 450 km. Dit is goed te doen. We waren steeds vroeger dan verwacht ter plaatse.
Mijn vrouw en ik zijn in september geweest voor een rondrit van 21d en ik was ook een jaar op voorhand begonnen met de voorbereiding.
Vluchten en auto had ik via een reisbureau geboekt. De hotels via internet.
Wij vlogen rechtstreeks : Parijs-LA en terug SF-Amsterdam.
Vooral parken bezocht. Best dat je 2 nachten blijft zodat je een ganse dag hebt om een park te bezoeken (wandelingen).
Wil je avontuur : bezoek dan Supai, een indianendorp in de buurt vd grand canyon.
De afstand tussen 2 plaatsen was bij ons tussen 350 en 450 km. Dit is goed te doen. We waren steeds vroeger dan verwacht ter plaatse.
Re: Reis miru: route van phoenix naar LA
nieuwe route bedacht
Hoi allemaal
Ik ben samen met mijn vriendin een Rondreis (de eerste) door Amerika aan het plannen.
Met alle adviezen die er zo gegeven worden komen we nu eigenlijk tot een nieuwe route.
We willen begin Juni vertrekken:
Dag 1 Amsterdam -- Phoenix
Dag 2 Phoenix -- Grand Canyon (344km)
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand canyon -- Page (245km)
Dag 5 Page
Dag 6 Page -- Monument Valley (203km)
Dag 7 Monument Valley -- Capitol Reef (391km)
Dag 8 Capitol Reef -- Bryce Canyon (195km)
Dag 9 Bryce Canyon -- Zion (143km)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion -- Las Vegas (270km)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas -- Death Valley (208km)
Dag 14 Death Valley -- Mono Lake (400km)
Dag 15 Mono Lake -- Yosemite (130km)
Dag 16 Yosimite
Dag 17 Yosimite -- San Fransisco (346km)
Dag 18 San Fransico
Dag 19 San Fransico -- Pismo Beach (357km)
Dag 20 Pismo Beach -- Anaheim (389km)
Dag 21 Anaheim
Dag 22 Anaheim
Dag 23 Anaheim -- Amsterdam
Adviezen wat en hoe te bezoeken in de regio's zijn meer dan welkom
Hoi allemaal
Ik ben samen met mijn vriendin een Rondreis (de eerste) door Amerika aan het plannen.
Met alle adviezen die er zo gegeven worden komen we nu eigenlijk tot een nieuwe route.
We willen begin Juni vertrekken:
Dag 1 Amsterdam -- Phoenix
Dag 2 Phoenix -- Grand Canyon (344km)
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand canyon -- Page (245km)
Dag 5 Page
Dag 6 Page -- Monument Valley (203km)
Dag 7 Monument Valley -- Capitol Reef (391km)
Dag 8 Capitol Reef -- Bryce Canyon (195km)
Dag 9 Bryce Canyon -- Zion (143km)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion -- Las Vegas (270km)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas -- Death Valley (208km)
Dag 14 Death Valley -- Mono Lake (400km)
Dag 15 Mono Lake -- Yosemite (130km)
Dag 16 Yosimite
Dag 17 Yosimite -- San Fransisco (346km)
Dag 18 San Fransico
Dag 19 San Fransico -- Pismo Beach (357km)
Dag 20 Pismo Beach -- Anaheim (389km)
Dag 21 Anaheim
Dag 22 Anaheim
Dag 23 Anaheim -- Amsterdam
Adviezen wat en hoe te bezoeken in de regio's zijn meer dan welkom
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Route van Phoenix naar LA
Hi Miru,
Grappig, wij vertrekken op 2 juni ook richting Phoenix, en doen ongeveer dezelfde route maar in een iets kortere versie. Het advies wat ik kreeg (omdat we ook de mooie kust route willen rijden) is om 2 stops in te plannen tussen SF en LA. We hebben nu een overnachting in Monterey en Morro Bay gepland, zodat we niet in een keer overal langs hoeven te rijden, maar ook daar nog even overal de tijd kunnen nemen.
Na zelf wat research te hebben gedaan kom ik er inderdaad ook achter dat er in die hoek ook veel te zien en te doen is (whale watch, monterey bay aquarium en andere leuke plekjes aan de kust).
Zorg dat je je overnachtingen in Yosemite (als je in het park wilt slapen tenminste) op tijd hebt geboekt, want er zit al aardig wat vol.
gaan jullie trouwens met de auto of met een camper reizen?
Grappig, wij vertrekken op 2 juni ook richting Phoenix, en doen ongeveer dezelfde route maar in een iets kortere versie. Het advies wat ik kreeg (omdat we ook de mooie kust route willen rijden) is om 2 stops in te plannen tussen SF en LA. We hebben nu een overnachting in Monterey en Morro Bay gepland, zodat we niet in een keer overal langs hoeven te rijden, maar ook daar nog even overal de tijd kunnen nemen.
Na zelf wat research te hebben gedaan kom ik er inderdaad ook achter dat er in die hoek ook veel te zien en te doen is (whale watch, monterey bay aquarium en andere leuke plekjes aan de kust).
Zorg dat je je overnachtingen in Yosemite (als je in het park wilt slapen tenminste) op tijd hebt geboekt, want er zit al aardig wat vol.
gaan jullie trouwens met de auto of met een camper reizen?
Re: Route van Phoenix naar LA
Voor het mooie zou je 1 nacht van Anaheim/L.A. af kunnen halen om de kustroute in 2 overnachtingen te doen ipv 1. Maar dat hoeft niet, het is maar net waar je voor kiest. Verder prima route,
Hou er rekening mee dat begin/half juni de Tioga pass nog dicht kan zijn en dat je dus om moet rijden vanuit Mono Lake via de Sonora Pass (ook mooi, deze is vaak eerder open) of nog verder om via South Lake Tahoe. Hou de berichten in de gaten en vraag eventueel ter plaatse advies.

Hou er rekening mee dat begin/half juni de Tioga pass nog dicht kan zijn en dat je dus om moet rijden vanuit Mono Lake via de Sonora Pass (ook mooi, deze is vaak eerder open) of nog verder om via South Lake Tahoe. Hou de berichten in de gaten en vraag eventueel ter plaatse advies.
Ik heb al geantwoord in je andere topic. Het is niet netjes om in 2 topics dezelfde vraag te stellen. Mijns inziens kan het of worden samengevoegd of een worden gesloten.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
*Note mod, twee topics over dezelfde reis samengevoegd
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht