Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP!!! Paspoort /identiteitskaart VERWARRING!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: HELP!!! Paspoort /identiteitskaart VERWARRING!!!

Bericht door Rob »

Bij ons wordt met "je pas/pasje" je pinpas/bankkaart bedoeld :)
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Mja, ik moet toegeven dat ik alles slecht gepland heb. 't Is niet zomaar een plezier reis en eigenlijk is alles een beetje in een stroomversnelling gekomen de laatste maand. 2 maanden geleden had ik nooit gedacht dat ik in november al voet aan grond zou zetten in de Vs.

't Is meer zakelijk en privé, zeker niet om zomaar Florida te verkennen. Voorbereiding raakte ook wat in het slop doordat ik gemiddeld 12u per dag werk en nog met andere zaken bezig ben. Vandaar... Mocht dit een plezier reis zijn geweest dan was alles maanden op vooraf gepland dus tja... Lesje geleerd dan maar.
Dan weet ik nu voor de volgende keer. Dit is slechts de eerste maal dat ik europa verlaat dus... Foutjes zijn snel gemaakt. Morgen weet ik meer...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hopelijk gaat alles nog lukken.
Elze
Amerika-ontdekker

Bericht door Elze »

Succes! Ik hoop voor je dat je alles nog op tijd netjes geregeld kunt krijgen!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

PSVwally schreef:
Sorry, maar ik heb dus nog nooit iemand naar 'mn pasje' horen vragen! Alleen naar legitimatie of identiteitsbewijs. In Nederland zal er ook zelden specifiek naar je paspoort gevraagd worden.

Ik schaar dit maar onder slechte voorbereiding.....
Haha ligt een beetje aan de bestemming, ga je naar de bank dan is het een bankpasje, ga je naar een examen is het een studentenpas, vlieg je naar londen is het je ID. In die trend zeg maar.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

meyem schreef:oh...en ik heb hier in NL nog nooit iemand zijn paspoort 'pas' horen noemen...een pas is naar mijn idee een toegangsbewijs...kan voor van alles zijn...maar je paspoort is je paspoort..... :!:
(dacht ik, hoor, maar ja, ook hier hebben we verschillende dialecten, natuurlijk...)
In het Brabantse/Limburgse hoor je het ook wel; pas voor een paspoort. De ID-kaart wordt hier gewoon ID genoemd. Maar op de ID-kaart staat toch waar hij geldig is, staat dat niet op de Belgische?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wallstreet schreef:Mja, ik moet toegeven dat ik alles slecht gepland heb. 't Is niet zomaar een plezier reis en eigenlijk is alles een beetje in een stroomversnelling gekomen de laatste maand. 2 maanden geleden had ik nooit gedacht dat ik in november al voet aan grond zou zetten in de Vs.

't Is meer zakelijk en privé, zeker niet om zomaar Florida te verkennen.
Ik hoop dat je dan wat het zakelijke betreft wel beter voorbereid bent over de verschillen tussen Belgie en Amerika, en over de wetgeving (dus vooral aan de grens niet zeggen dat je voor zaken komt, want dan mag je onmiddellijk rechtsomkeer maken).
Als je denkt dat we je op dat gebied nog wat kunnen helpen met onze kennis en ervaring: laat maar weten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En vooral geen dingen meenemen die erop wijzen dat je voor zaken komt.............
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ehm, is het niet een beetje overdreven om te liegen over het feit dat je voor zaken komt? Het is niet toegestaan om te werken in de VS maar zakelijke bezoekers zijn gewoon welkom. Als ik met een vlucht paarden mee vlieg dan wordt dat ook gezien als zakelijk door immigration maar dat is natuurlijk geen reden om je niet het land in te laten.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Waarom mag je niet zeggen dat je voor zaken komt? Dat begrijp ik niet. Er zullen toch wel meer mensen voor zaken overvliegen naar de VS?
Wallstreet
Amerikakenner

Alles komt in orde. Dat werd me beloofd, nu maar hopen dat alles daadwerkelijk goed komt.
Woensdag zou ik al in het bezit zijn van de nodige nummers voor ESTA en ik krijg mijn REISPAS netjes op tijd voor afvliegen.
Blijkbaar kan je de pas ook afhalen op de luchthaven, maar dit is voor mij dan weer niet van toepassing aangezien ik vertrek vanuit Schiphol.
Hoe dan ook, lesje geleerd en als de politie me voortaan staande zal houden en me om mijn pas vraagt, dan krijgen ze vanaf nu mijn reispas te zien. :wink:
Blijkbaar zijn er zeer veel onenigheden hier in België omtrent Pas en ID. Mij zal het iig niet meer overkomen.

Bedankt voor jullie hulp en dit fantastische forum.
Wallstreet
Amerikakenner

mtl schreef:En vooral geen dingen meenemen die erop wijzen dat je voor zaken komt.............
Mja, ik kom sowieso netjes gekleed in het bezit van smartphone en kleine aktetas, maar denk niet dat ze daar moeilijk over zullen doen. :D
Denk dat ze moeilijker doen bij personen waarvan ze vermoeden dat die in Amerika goedkoop hightech komen kopen dan bij iemand die eenmalig op bezoek komt.
Nu ja, met de lage dollarkoers en de release van de iphone 4s zullen ze wel beter op hun goede zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vana schreef:Waarom mag je niet zeggen dat je voor zaken komt? Dat begrijp ik niet. Er zullen toch wel meer mensen voor zaken overvliegen naar de VS?
Ja. En in principe heb je daar een visum voor nodig, een B-1. Wat helemaal niet moeilijk te krijgen is. Maar je moet het wel een tijdje vooraf aanvragen, dus daarvoor is het nu te laat. (en Amerikanen zeggen altijd wel dat alles in orde is, maar de meesten kennen niets van die visa)
Al doen het er veel zonder visum, maar dan heeft de immigratie ambtenaar het recht om je niet toe te laten. Dus zou ik vooral geen slapende honden wakker maken door bij die man/vrouw te komen vertellen dat je zaken komt doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wallstreet
Amerikakenner

Schitterende tip!!!
Laatst gewijzigd door Rob op 24 okt 2011, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wallstreet schreef:Blijkbaar zijn er zeer veel onenigheden hier in België omtrent Pas en ID. Mij zal het iig niet meer overkomen.
Dat komt omdat je de Belgische taal niet volledig meester bent ;).
identiteitskaart = pas
paspoort = reispas

In ieder geval mag je blij zijn dat je hier niet achter kwam in Schiphol en is het nu nog netjes opgelost :).
Overigens mag je volgens de regels van het VWP gewoon zeggen dat je voor zaken komt. Zie hier voor meer info.

Edit:
Misschien wat snel geweest. Op die site zie ik wel dat je op zakenreis mag gaan met het VWP, maar niet werken. Hmmmm...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zakenreis is meestal beurzen bezoeken, conferenties bezoeken en gesprekken met zakenpartners of collega's. Maar een consultancy opdracht van 30 dagen is bijvoorbeeld een van de zaken die niet mag.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Denk dat ze moeilijker doen bij personen waarvan ze vermoeden dat die in Amerika goedkoop hightech komen kopen dan bij iemand die eenmalig op bezoek komt.
Nu ja, met de lage dollarkoers en de release van de iphone 4s zullen ze wel beter op hun goede zijn.
De Amerikaanse douane zal hier niet wakker van liggen, hoe meer je koopt (en hoe meer geld je achterlaat in de US) des te beter.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

en.....de Iphone4 heeft een simlock die er niet af wil, dus dan zou je ook een abonnement erbij moeten nemen en die krijgen wij daar niet. :|
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Tipsy_1 schreef:Er is niemand die dit een paspoort noemt. .
Dag landgenoot, wij west-vlamingen zijn blijkbaar niemand.
Hier in West-Vlaanderen noemt iedereen zijn identiteitskaart een "passport". En we spreken het uit zoals ik het hier schrijf. Ik denk zelfs in Oost-Vlaanderen ook.
Een "Pas" is denk ik meer in gebruik in Vlaams-Brabant en Antwerpen. Maar dat moeten mensen van die provincie maar bevestigen of ontkennen.
DejaVu schreef:Ik ga het toch zeggen:
Dit kan alleen een Belg overkomen :lol:
Dit vind ik echt niet kunnen ...
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

:lol:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer