Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door kastelke »

Niet vergeten: je hebt nog maar een paar dagen de tijd om je aan te melden!
Dus hup hup, fotootjes laten nemen, en invullen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Daniel82 schreef:Klein vraagje over het invullen van de DV-2013 en "level of Education"
Heb een diploma MBO nivo 3 en vroeg me af waar deze opleiding het besten kan onder vallen ?
Ik zit zelf aan "Vocational School" te denken.
Dat lijkt me inderdaad de passende keuze. Higher vocational is meer richting HBO.
Weedwacker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Weedwacker »

Zo heb eindelijk een goede pasfoto, ga deze week alles invullen. :)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

goldenhills schreef:
Daniel82 schreef:Klein vraagje over het invullen van de DV-2013 en "level of Education"
Heb een diploma MBO nivo 3 en vroeg me af waar deze opleiding het besten kan onder vallen ?
Ik zit zelf aan "Vocational School" te denken.
Dat lijkt me inderdaad de passende keuze. Higher vocational is meer richting HBO.
Is vocational school niet meer verglijkbaar met LBO (LTS e.d.)? MBO zou ik meer zien als een Associates en HBO als een Bachelor. Maar ik kan het mis hebben.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou nee, met vocational school moet je beroep in de lijst staan en moet je een x tal jaren al werkzaam zijn in die richting.

"You must have a minimum of a high school diploma reflecting the completion of a full course of study (vocation schools or equivalency degrees are not acceptable) or be a skilled worker in an occupation that requires at least two years of training or experience to qualify (visit http://online.onetcenter.org/ to see if your occupation qualifies) for a Diversity Visa"

Ik zou voor high school kiezen, daar associates niet genoemd wordt.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Ok het word dus highschool,foto's zijn binnen. Vanavond dan mijn imput in de loterij geven :-)
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een dergelijke vraag is al gesteld maar ik kan deze niet meer terugvinden, dus wil ik hem hier stellen.

Stel mijn naam is Josephus Martinus de Wit. Maar mijn roepnaam is Joost.
Wat dien ik dan in te vullen?
Last/Family name: Wit of de Wit?
First name: Joost of Josephus of Josephus Martinus
Middle name: Martinus of de?

Als jullie me kunnen helpen, graag.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik zou voor je volledige naam gaan.

Dus,
Last/Family name: de Wit
First name: Josephus
Middle name: Martinus

Volgens mij gaat het namelijk wat er op je paspoort staat.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dank. Paspoort vermeld als naam: de Wit en als voornamen: Josephus Martinus. Mijn paspoort vermeld dus geen "middle name".
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nee, maar ze zien die "Martinus" wel als je middle name.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zou voor de achternaam uitgaan van "De Wit" (twee woorden, beginnend met hoofdletters).

En mocht je ooit winnen kun je achternaam kiezen: "de Wit", "De Wit", "Dewit" en alle andere combinaties die je maar kunt verzinnen, of een hele andere naam. In het telefoonboek in de US zul je, on de de "D" worden gelist, tenzij je besluit de "De" te laten vervallen, alleen dan kom je onder de "W" te staan. Ik heb bijvoorbeeld een achternaam die met "Van" begint. In Nederland stond ik in het telefoonboek onder de "H" en hier onder de "V". Ik heb geen middle name, en geef die op formulieren dan ook nooit op: gewoon een streepje " - ". Ik ben wel een purist en eis dat mijn achternaam als twee worden wordt geschreven, niet aan elkaar. Ik ben niet de enige.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Hockey schreef:Een dergelijke vraag is al gesteld maar ik kan deze niet meer terugvinden, dus wil ik hem hier stellen.

Stel mijn naam is Josephus Martinus de Wit. Maar mijn roepnaam is Joost.
Wat dien ik dan in te vullen?
Last/Family name: Wit of de Wit?
First name: Joost of Josephus of Josephus Martinus
Middle name: Martinus of de?

Als jullie me kunnen helpen, graag.
Ik heb dat zelfde geintje. Mijn namen zijn fransiscus cornelis johannis.
Heb daar al ruzie over gehad met een hotel omdat ik bij hotels gewoon mijn roepnaam gebruik en op mijn creditcart natuurdlijk mijn doopnaam staat :cry:
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je gaat toch niet al je doopnamen op je credit card zetten? Ik denk dat emigranten nog te weinig gebruik maken van de gelegenheid hun naam te wijzigen (lees: vereenvoudigen) bij emigratie naar de US.
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Loek schreef:Je gaat toch niet al je doopnamen op je credit card zetten? Ik denk dat emigranten nog te weinig gebruik maken van de gelegenheid hun naam te wijzigen (lees: vereenvoudigen) bij emigratie naar de US.
Nee de eerste maar. Maarja leg maar is aan een amerikaan uit wat een doopnaam en een roepnaam is ;-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dank voor de tips.
De Amerikanen kennen dit verschil wel. Deborah wordt vaak Debbie etc.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Loek schreef:Je gaat toch niet al je doopnamen op je credit card zetten? Ik denk dat emigranten nog te weinig gebruik maken van de gelegenheid hun naam te wijzigen (lees: vereenvoudigen) bij emigratie naar de US.
Ik zou graag willen weten hoe ik gebruik kan maken van die gelegenheid? Voor zover ik weet kan je je officiele naam alleen wijzigen bij naturalisatie en dan ben je al enkele jaren hier...
Bij mij ging het meer automatisch: Visum papieren worden vergeleken met NL paspoort, dus officiele NL naam. Green Card krijgt dan de officiele NL Naam. Aanvraag Social Security Card worden vergeleken met Visum papieren / Green card. Dus ook die krijgt de officiele naam. Drivers License werd vergeleken met SS card + visum, dus ook officiele naam.

Kon ook niet een willekeurige andere achternaam kiezen o.i.d. zoals je in een eerdere post noemt. Of is dit iets wat puur voor de DV loterij geldt?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als jij bijvoorbeeld je naam in je thuisland in een non-roman alfabet schrijft, dan zul je de schrijfwijze op je greencard zelf bepalen; wordt het Usama of Osama (of Joe?). Mijn vrouw gebruikte in NL haar meisjesnaam, maar bij het verkrijgen van haar Greencard (via huwelijk) werd gevraagd of ze haar meisjesnaam wilde gebruiken of mijn achternaam. Tussen neus en lippen door werd ook nog gevraagd of ze een andere voornaam wilde gebruiken omdat haar naam in het engels wat moeilijk uit is te spreken. Zij koos er uiteindelijk voor mijn achternaam te gebruiken en haar voornaam te laten voor wat het is; dan doen ze maar wat meer moeite om haar voornaam uit te spreken. Dit gebeurde destijds op het consulaat in Amsterdam, maar dat was ver voor 9/11 en mogelijk zijn de regels op dat gebied sindsdien verandert.

Edit: Op de USCIS site vond ik nog dit:

You May Petition For The Following Family Members:

- Spouse (husband or wife)
- Unmarried children under 21
- Unmarried son or daughter of any age

Application Process

To obtain a green card for your family member, you must:

- File Form I-130, Petition for Alien Relative
- Provide proof of your status to demonstrate that you are a permanent resident.
- Submit evidence of the qualifying relationship such as a birth certificate, marriage certificate, divorce decree, etc. See the form instructions for specific documents required.
- Submit proof of any legal name change for you or your family member (the beneficiary).

Deze regels gelden dus blijkbaar voor GC als gevolg van huwelijk. Ik kan echter niets vinden mbt een GC door de DV lottery.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Daniel, da's heel simple hoor, zo van: you know William Clinton and he's called Bill ?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Uhm, het was toch ooit Billary? Is zijn naam alweer veranderd dan? :wink:
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Loek schreef:Ik denk dat emigranten nog te weinig gebruik maken van de gelegenheid hun naam te wijzigen (lees: vereenvoudigen) bij emigratie naar de US.
Interessante bedenking, Loek. Op welk ogenblik zou je dan die keuze moeten maken? Ter gelegenheid van het interview op de ambassade? Op de formulieren die je invult, moet je toch de naam invullen zoals hij op je geboortecertificaat staat, of niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer