Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lacrosse,iemand bekend mee in België /Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Lacrosse,iemand bekend mee in België /Nederland?

Bericht door Nati »

Hallo forumleden

Onze zoon speelt sinds vorig jaar Lacrosse in het Antwerpse ,een oude indianensport die vooral in Canada en Amerika erg populair is . Voor diegene die het niet zouden kennen: het is een teamsport waarbij elke speler een stick (crosse) heeft met aan het uiteinde daarvan een netje waarmee zij de rubberen bal opnemen en proberen een doelpunt te scoren in de goal van de tegenstander.De sport is een mengeling van basketbal,american football,ijshockey en veldhockey en is redelijk ruw,want er mag met de stick op de stick van tegenstander geslagen worden. Tegen al het grof geweld zijn ze wel goed voorzien want ze dragen een helm en handschoenen en daarbij de nodige bescherming op het lichaam.
In Nederland staat de lacrosse organisatie al veel verder dan in België en hebben daardoor ook meer clubs in diverse grote steden over het hele land. De Belgische federatie daarentegen bestaat nog maar een paar jaar en staat daardoor dan ook nog in zijn kinderschoenen. Zij hebben nog maar een beperkt aantal clubs ,9 in totaal waarvan er dan nog 1 club van net over de Franse grens komt.Zo zijn er clubs uit bijvoorbeeld Antwerpen (Kings Lacrosse) ,Heist (Heist Hunters), Bonheiden (Red Rhinos), Buggenhout(Brewers) ,Gent (Goblins) en enkele in het Brusselse.
Onze zoon zijn vriendin heeft dit weekend ook haar eerste wedstrijd Lacrosse gespeeld ,maar de damesploegen hebben nog minder gelegenheid tot spelen omdat er helemaal weinig tegenstanders zijn.
Om Lacrosse wat meer bekendheid te geven staat er nu trouwens in een Belgisch maandblad een groot artikel over de sport in de hoop meer mensen warm te maken voor een training of wedstrijd.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er andere forumleden de fullcontact sport Lacrosse kennen, aangezien het toch over een Amerikaanse sport gaat en alle forumleden toch wel (een beetje) Amerikagek zijn? :wink:

Heeft er al eens iemand een wedstrijd gaan bekijken ofwel in Amerika of in de Benelux?

Is er iemand (of kennissen) die Lacrosse zelf beoefenen en zo ja ,bij welke club? Zo hebben we misschien al forumleden op een wedstrijd zien spelen of hebben, zoals wij, staan supporteren zonder van elkaar te weten dat we allebei Alles Amerika forum leden zijn. :)
Nati
Amerikakenner

Re: Lacrosse,iemand bekend mee in België /Nederland?

Bericht door Nati »

Dit zijn nog enkele sfeerbeelden van een wedstrijd van de ploeg van mijn zoon :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een Amerikaanse team:

Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb er van gehoord en ook een wedstrijd gespeeld zien worden bij Myra (een hockeyclub) in Amsterdam. Althans een deel van een wedstrijd. Een dameswedstrijd naar ik me herinner.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Veel Amerikaanse universiteiten hebben lacrosse ploegen, er is volgens mij zelfs een officiele landelijke competitie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Onze buurjongens (wel Amerikaans natuurlijk) spelen lacrosse. Het is leuk om te kijken, vind ik.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik kende lacrosse al een beetje vóór onze verhuizing naar de VS, omdat Anna's vader altijd fanatiek lacrosse heeft gespeeld.

Vorig jaar zomer zijn we samen met Anna's ouders hier in Denver naar enkele wedstrijden van de Denver Outlaws geweest, een Major League Lacrosse team. De sfeer is heel goed, de wedstrijden zijn behoorlijk spannend, en zelfs ik die verder niets om sport geeft ging er helemaal in op.

Ook dit jaar zijn we naar enkele wedstrijden geweest. Het is niet duur - kaartjes kosten $10 - maar je krijgt er twee uur entertainment voor terug. De Denver Outlaws spelen in het stadion van de Broncos (Sports Authority Field at Mile High, voorheen Invesco Field at Mile High), dus in een mooi stadion. Het schijnt dat lacrosse in Denver het meest populair is van alle MLL steden, en de hoogste bezoekersaantallen per wedstrijd heeft.

Ik heb vorig jaar juli nog een blog geschreven over lacrosse, met daarin ook een beetje uitleg over de sport, inclusief de achterliggende geschiedenis. Je vindt het stukje hier. Leuk weetje: ook al is het een Major League sport, de meeste pro-lacrosse spelers zijn maar part time spelers, en hebben daarnaast nog een vaste baan (er zijn enkele advocaten, beurshandelaren, bankiers, etc. die in de MLL spelen), en heel veel spelers wonen niet eens in de stad van het team waar ze voor spelen (Denver heeft bijvoorbeeld enkele spelers die aan de oostkust wonen).

Mocht je ooit in de VS de kans hebben om een Major League Lacrosse wedstrijd bij te wonen dan zou ik het zeker doen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Leuke sport, hoor. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord voordat ik naar Canada verhuisde. Mijn man heeft het jaren gespeeld als kind, zo'n 8 jaar lang en heeft hier een deel trofee's in huis staan.
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Dento schreef: Mocht je ooit in de VS de kans hebben om een Major League Lacrosse wedstrijd bij te wonen dan zou ik het zeker doen!
Dat was vorig jaar onze bedoeling toen we naar Florida gingen maar we wisten toen nog niet dat lacrosse niet zo populair is in deze staat. :oops:
Zo hebben we alle sportwinkels platgelopen om materiaal ervoor te kopen. Tot we in een piepklein winkeltje ergens in Kissimmee kwamen die enkele sticks en bescherming verkochten en de eigenaar vertelde toen dat er in de omstreken enkel een beetje lacrosse gespeeld wordt tijdens het schooljaar.

Dennis, weet je soms wanneer het seizoen loopt in de noordelijke staten?

Het is spijtig dat het zo een onbekende sport hier in België is, want alhoewel ik ook zeker geen sportliefhebber ben ga ik als moeder liever mee naar een wedstrijd lacrosse dan naar zoon zijn voetbal ,want dat speelt hij ook nog. Het is ook zoveel spannender omdat er veel meer actie in het spel zit en het aangenaam is om naar te kijken.

We gaan ooit zeker proberen wedstrijden mee te pikken in Amerika,dus als we eens in de buurt van Denver zouden komen kan je ons misschien wel vinden op de tribunes van een wedstrijd van de Outlaws :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het seizoen in deze contreien loopt van half februari tot ongeveer half april.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Nati schreef:
Is er iemand (of kennissen) die Lacrosse zelf beoefenen en zo ja ,bij welke club? Zo hebben we misschien al forumleden op een wedstrijd zien spelen of hebben, zoals wij, staan supporteren zonder van elkaar te weten dat we allebei Alles Amerika forum leden zijn. :)
De zoon van mijn employer speelt Lacrosse voor de University of Southern California in LA.
http://www.usclacrosse.com/
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Lacrosse is een big deal hier. Het high school jongens team was bijna kampioen van NY.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het Major League Lacrosse seizoen (dus nationaal) loopt tot ongeveer mid tot eind augustus.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
IrisArizona
Amerika-ontdekker

Bericht door IrisArizona »

Lacrosse was bij mij op school in de VS echt populair en tijdens mijn introweek dit jaar heb ik in Utrecht een workshop gehad. Ik weet niet precies hoe dat team heet maar ze hebben ook een vrouwenteam en spelen volgens mij best hoog.
Staten bezocht: AZ, CA, UT, ID, HI, NV
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In Maastricht zit ook een lacrosse team, de Lamas (van Maaslax, Maastricht Lacrosse), het eerste lacrosse team in Nederland.

Onze website | Mijn blog
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik reed net langs de high school hier, en zag dat er een groot lacrosse tournament aan de gang is. Ik moest meteen aan dit draadje denken :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer