Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP!!! Paspoort /identiteitskaart VERWARRING!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: HELP!!! Paspoort /identiteitskaart VERWARRING!!!

Bericht door sachasenne »

Stan , ik denk dat het ook de bedoeling was om te zeggen dat in de prov antwerpen iedereen pas zegt tegen ID. De meeste die reageerden komen ook uit die regio.
Mss is het ook in de limburg anders. Of zoals je zegt in W Vl. of in O vl. TS is dan mss van de prov Antwerpen omdat hij die vergissing maakte?

En de opmerking van deja vu : wij hebben toch ook de hollandermoppen? Ik vind het wel grappig die opmerking te lezen.

:lol:
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het kan alleen maar een Belg overkomen omdat in grote delen van Belgie juist 'pas' gezegd wordt tegen een identiteitskaart. Dus op die manier kan de vergissing daar ontstaan.

En zoals al eerder gezegd: in de streek rond Turnhout, Geel, Herentals zegt men 'pas'. Idem in de streek rond Beringen, Tessenderloo, Hasselt. En ook in Antwerpen zelf.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DejaVu schreef:Ik ga het toch zeggen:

Dit kan alleen een Belg overkomen :lol:

In Nederland wordt zo een kaart ook wel eens "pasje" genoemd in de trend van "heb jij jouw pasje bij je?". Maar iedereen weet ook dat een paspoort iets anders is dan een pas/pasje.
Misschien moet je de volgende keer toch nadenken, voor je het "toch" gaat zeggen, want bovenstaande is tegen de forumregels.

8. Persoonlijke meningen van forumleden die bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend zijn, kunnen worden gemodereerd of verwijderd. We proberen hier een open atmosfeer te bieden waarin iedereen zijn of haar eigen mening kwijt kan, maar als die mening, of de manier waarop ze geuit wordt, anderen kan kwetsen of tot een kwetsende actie kan leiden, zullen we gedwongen zijn actie te ondernemen tegen de betreffende perso(o)n(en).

Graag voortaan met respect voor elkaar en onze verschillende levensomstandigheden en verschillende nationaliteiten schrijven.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Nou ja, zeg! :shock:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Why so Serious Petra? Ik denk dat men op dit Nederlands/Belgisch/Amerikaanse forum best wel het verschil ziet tussen een grapje/kwinkslag en een discriminerende opmerking. Komt de sfeer niet echt ten goede als we zo op onze tenen moeten lopen en alles moeten gaan afwegen.

Heb sterk het gevoel dat deze opmerking enkel en alleen is geplaatst omdat Stan er niet blij mee was... Maar 3 dagen nadat de opmerking gemaakt is en 2 pagina's verder deze waarschuwing plaatsen komt een beetje als mosterd na de maaltijd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Note mod (Marjan):
Martijn, dat gevoel van jou is niet juist. Er werd achter de schermen al over gesproken vóórdat Stan er ook maar iets over had losgelaten zowel op het forum als bij het modteam.
Er zijn inderdaad een hoop Belgenmoppen zowel als moppen over Nederlanders. Je kunt erom lachen en het met humor opvatten, maar je kunt je ook aangesproken of beledigd voelen. En dat laatste is gebeurd getuige opmerkingen die het modteam hierover kreeg. Dat was de reden dat wij erover gesproken hebben en wij verzoeken dan ook iedereen rekening te houden met de gevoelens van iemand anders al is het nog zo goed of leuk bedoeld. Dat het even heeft geduurd dat er gereageerd werd staat daar los van.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

sachasenne schreef: En de opmerking van deja vu : wij hebben toch ook de hollandermoppen? Ik vind het wel grappig die opmerking te lezen.
Inderdaad als een Belg in een Nederlands tv programma zit worden er altijd wel plaagstootjes gegeven en vica versa. Twee dagen geleden heb ik in een ander topic nog gezegd dat Nederlanders alleen over de zeeën voeren voor het geld. Dussss.... :wink:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Als Belg kon ik ook wel om die 'ik ga het toch zeggen'-opmerking lachen. No probs.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@Hekkie: maar het klinkt dan wel erg zwaar om het gelijk discriminerend te gaan noemen. Komt op mij over als iemand die lange tenen heeft :)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Persoonlijk bekeek ik het in eerste instantie ook met een knipoog en als kwinkslag en zag geen reden om er iets van te zeggen. Maar als er meldingen binnenkomen en blijkt dat er mensen zijn die dit toch opvatten als een soort belediging en/of het niet vinden "kunnen", dan moeten wij als mods daar ook naar luisteren en er iets mee doen. Het mag niet zo zijn dat mensen zich respectloos voelen bejegend door bepaalde uitlatingen. Het zijn nou eenmaal zaken die gevoelig kunnen liggen maar die je ook op diverse manieren kunt interpreteren.

@Martijn het woord "discriminerend" vind ik overigens alleen terug in jouw bericht. Maar wellicht lees ik er overheen..... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Je zou als mod ook de zeurneuzen kunnen wijzen op hun iets te lange tenen ipv ze nog gelijk te geven ook: over 'n grapje notabene!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat voor de ene een grapje is, is het voor de ander niet. Blijkbaar erg moeilijk om dat te kunnen begrijpen....
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

hekkie schreef:Wat voor de ene een grapje is, is het voor de ander niet. Blijkbaar erg moeilijk om dat te kunnen begrijpen....
Dan moet men maar wat harder worden. En dat gaat niet lukken als de mods ze nog steunen in hun kleinzielige lange tenen gedrag.

Als grensbewoner/reservebelg, zijn grapjes over en weer hier schering en inslag. Leuk juist!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

hekkie schreef:@Martijn het woord "discriminerend" vind ik overigens alleen terug in jouw bericht. Maar wellicht lees ik er overheen..... :wink:
sorry, het woord was 'racistisch'. Da's niet helemaal hetzelfde maar wel ongeveer :)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Njit schreef:Heb sterk het gevoel dat deze opmerking enkel en alleen is geplaatst omdat Stan er niet blij mee was... Maar 3 dagen nadat de opmerking gemaakt is en 2 pagina's verder deze waarschuwing plaatsen komt een beetje als mosterd na de maaltijd.
Ik heb dit pas gelezen nadat er een report over kwam, anders had ik het nooit gezien. En ik vond dat niet door de beugel kunnen. Ik moei mij niet in de mod beslissingen, maar heb wel wederom een report ingediend. Mijn volste recht vind ik. Ik vind het grof en onbeschoft en dat komt de sfeer zeker niet ten goede, ik ga toch ook geen Nederlanders uitmaken voor de typische stereotiepen.
Als je alsnog vragen of problemen omtrent mijzelf hebt, de PB knop staat open.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gelukkig is een Hollander nog nooit op zijn zuinigheid betrapt hier op het forum...

http://forum.allesamerika.com/search.ph ... +hollander

http://forum.allesamerika.com/search.ph ... ers+zuinig

Goh wat ben ik blij dat hier geen Duitsers op het forum zitten die beginnen over fietsen :lol:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik vind het grof en onbeschoft
nou nou nou, dit zijn wel erg grote woorden,
"ongepast" mischien, maar "grof en onbeschoft" is toch wel degelijk iets anders.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@stan: dank je voor je toelichting. Persoonlijk denk ik dat het handiger was om het gewoon te laten rusten als Mods. Nu wordt het erg opgeblazen door te gaan schermen met huisregels etc voor iets wat waarschijnlijk als kwinkslag en met een dikke knipoog bedoeld was. Tenminste, ik neem aan dat DejaVu niet erop uit is om mensen bewust belachelijk te gaan maken.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik zit net te denken .. volgens mij heb ik op deze manier ook Bosschenaren (en wellicht Indo's) beledigd op het forum. Zover ik weet zijn daar nog geen meldingen van geweest, maar waar leg je de grens.. Over Nederlanders wordt er volgens mij ook wel vaker grapjes gemaakt hier.

Ik ben persoonlijk heel makkelijk met grapjes, stereotypen, ook over mijn huidskleur. Misschien omdat wij zelf vaak de draak steken met onze afkomst. Kan er heerlijk om lachen! Of een grapje over stereotiepen beledigend of aanstootgevend is, kun je niet objectief beoordelen.. dat heeft m.i. vooral te maken met je eigen referentiekader en ervaringen en dat is voor iedereen anders.
Sandy
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Om weer on-topic te gaan: zou het alsnog goed gekomen zijn met topicstarter?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer