Als tiener leek de US mij altijd al geweldig. Ik ben dan ook zeer gelukkig dat ik via mijn vaders werk een studiebeurs heb weten te bemachtigen om een jaar naar high school in de US. Ik heb in 2001-2002 een jaar in Enfield, Connecticut gewoond. Dit was natuurlijk het echte Amerikaanse leven; een Amerikaans gezin, naar high school met alle dingen die daar bij hoorden; school sports, prom, class day, graduation... Helaas ook 9/11 toen ik er nog maar een maand was, maar dit bracht ook weer het echte 'patriotism' in de Amerikanen naar boven.kastelke schreef:Welkom bij Alles Amerika!
Ik heb je opgenomen in de overzichtslijst van deelnemers.
Zou je je aub even willen voorstelen op het forum? Dat kan je hier doen: viewforum.php?f=17 We zijn natuurlijk altijd nieuwsgierig naar die mensen die graag naar de US willen verhuizen: waar komt je liefde voor de US vandaan, waarom wil je verhuizen, al enig idee waar je wilt gaan wonen, ben je er al op reis geweest,...
Groetjes,
Elke
(Moderator Emigratie)
Onderwerp: DV-2013: instructies en deelnemers
mvaalsum schreef:1 Deelnemer: Mariska van Aalsum
2. Heb je ook een partner die meedoet? Ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Eerste keer
4. Heb je zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf
Ik heb een geweldig jaar gehad en heb altijd contact gehouden met mijn gastmoeder die inmiddels hertrouwd is en met haar nieuwe man een kindje heeft gekregen met down syndrome.
Dit jaar ben ik voor het eerst samen met mijn partner weer terug geweest. Alsnog NYC bezocht (door 9/11 mochten we er toen als uitwisselingsstudenten niet naar toe omdat het niet veilig was), mijn gastgezin bezocht en we hebben een rondreis van dik twee weken langs de westkust gedaan.
En wat voelde ik mij daar in California thuis! Dit gevoel was mij helemaal nieuw en ben er ook enigszins van geschrokken. Ik heb altijd al gezegd dat ik nog wel eens zou willen emigreren, en dit super sterke gevoel van thuiskomen, maakt dat ik nu actie onderneem om deze droom te gaan verwezenlijken.
Mijn partner staat hier gelukkig erg open voor en we zijn dan nu ook serieus bezig om binnen aanzienlijke tijd hopelijk naar de US te verhuizen. We doen mee met de DV-lottery 2013, maar verder ben ik ook bezig met de eerste stappen om mijn registration als verpleegkundige in de US rond te krijgen. Dit zodat ik kan solliciteren en hopelijk een werkgever mij zou willen sponseren bij het aanvragen van de greencard.
Dit is kort mijn verhaal, en hoop nog velen van jullie te leren kennen op het forum!
Groetjes, Mariska