Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Toerist
Amerika-ontdekker

Vragen over bezoek aan het gebied White Pocket.

Bericht door Toerist »

Graag zouden wij volgend jaar in juli dit gebied bezichtigen.

Op het forum zal men vaak verwijzen naar Terry uit Kanab. Maar heeft er iemand ervaring met de Paria Outpost outfitters? We zouden namelijk vanuit Page vertrekken en dan lijkt me deze firma iets handiger. Of toch Terry?

Deze outfitters voorzien halve en hele dagen. Wat lijkt jullie het beste? We gaan dus in juli, is het dan 's middags te warm of is dit nog ok (om "gewoon" foto's te maken)? Moeten we overwegen om er een hele dag van te maken en er dan bv. de South Coyote Buttes bij te nemen of is dit te veel van het goeie?

Bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 18 feb 2018, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: White Pocket

Bericht door hekkie »

Het maakt niet uit of je vanuit Kanab of vanuit Page komt. De afstand naar House Rock Valley road is nagenoeg gelijk. Je kunt met Terry afspreken op de parking bij HRVR, dat hebben wel meer forumleden gedaan. Volgens mij is Terry aanmerkelijk goedkoper dan een andere aanbieder die de tour naar White Pocket organiseert. Bovendien is het toch een leuke ervaring zo'n ludiek figuur als Terry Alderman als gids te hebben.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Met Terry ben je de hele dag onderweg. De rit er naar toe en bij White Pocket krijg je 3 uur de tijd om op jezelf het gebied te verkennen, en er rustig van te genieten.
Toen wij er een week of 2 geleden waren, liep er ook een andere gids, deze leidt je rond door het gebied, en binnen het uur ben je er weer vertrokken. Ik weet natuurlijk niet of dat de andere aanbieder was die jij bedoelt. Persoonlijk vonden wij het erg leuk om daar zo lang de tijd te hebben, je lunch rustig op te kunnen eten in een prachtig gebied en op eigen gelegenheid daar in alle rust rond te kunnen lopen en te kunnen fotograveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb heel toevallig Terry ontmoet in Kanab, ruim 2 weken geleden. We hadden een kabeltje nodig voor het toestel van mijn zus, en pas toen we buiten stonden zag ik de naam Alderman staan, dus toen zijn we terug naar binnen gelopen om te vragen of hij dé Terry Alderman was, en dat was zo. We hebben toen nog even gepraat - over al die Nederlanders die met hem naar White Pocket gaan. Lijkt mij een aanrader!

Het lijkt me in juli behoorlijk warm, wij vonden het nu bij de Wave tegen de middag ook al behoorlijk warm, en dat was op 20 september.

Marianne
Toerist
Amerika-ontdekker

Bericht door Toerist »

Bedankt alvast voor deze reacties.

Ik denk dat de tours met Terry inderdaad de moeite zijn maar hij vertrekt "pas" rond 8uur in Kanab, dacht ik. Je komt dan rond 11uur toe. Is dit in de zomer dan niet veel te laat (en dus te warm) voor die tocht? Met Paria Outpost kan men blijkbaar kiezen hoe laat men vertrekt. Probleem is echter dat ik bijna geen informatie kan vinden (meestal geen goed teken) over dat bedrijf, terwijl er over Terry Alderman niets dan lof op het forum staat...

Qua prijs zijn beide trouwens vergelijkbaar.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Op tripadvisor staat een erg slechte review over paria outpost, mensen die wilden reserveren en na het 1e contact gewoon totaal geen antwoord meer kregen en ook de telefoon die niet werd opgenomen. Ze zijn toen uitgeweken naar een ander aanbieder, en toen ze daar aankwamen bleek de trip gecancelled. Ze hebben dus hun uitstapje van die dag niet kunnen maken!
Bij Terry ben je zeker dat het doorgaat, en je beleefd echt een geweldige dag. Ik heb niet echt het idee dat het een commercieel gebeuren is voor hem, hij heeft ook absoluut geen haast en kan geweldig vertellen.
Ik zou gewoon voor Terry gaan, en misschien wil hij wel eerder vertrekken? Gewoon even mailen en je hebt je antwoord....

Succes, Lyan
dromer
Amerika-ontdekker

Bericht door dromer »

Maar moet je ook echt een fografeer-freak zijn om met Terry op pad te gaan? Wij zijn in april 2012 in Kanab, en het lijkt ons erg leuk om naar White Pocket te gaan. Natuurlijk willen we daar foto's van maken, maar we hebben een simpele, volautomatische camera. Zo'n tour zou voor ons dus ook gewoon een kwestie zijn van gewoonweg genieten van de natuur, en niet per se de hele tijd in de camera-zoeker kijken :wink:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wat let je.
Terry laat je met rust hoor, die gaat ergens lekker zelf zitten of fotograferen als hij daar zin in heeft.
Gewoon doen dus.
dromer
Amerika-ontdekker

Bericht door dromer »

@ Thuul: haha! En ik kan Terry natuurlijk ook even mailen om te vragen of het het een bezwaar vindt om met twee foto-nono's op pad te gaan. 8)
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

Ik zou zeker de trip met Terry doen. Ook wij zijn met hem deze zomer op pad geweest (begin augustus zelfs). Tuurlijk het is warm, maar ik vond het
niet te, er stond bij ons een prettig briesje waardoor het zeker te doen is. Met Terry krijg je ruim de tijd om het gebied op je eigen houtje te verkennen.
Als je vragen hebt vertelt Terry je vanalles, net wat je wilt. Wij zijn om 08.00u vertrokken Kanab-tijd (uur verschil tussen Page en Kanab) en dat was prima.
De rit ernaar toe (in terry zijn 4x4) is heavy, ben echt blij dat we dat niet zelf met de auto hebben gedaan, duurt best lang. Zeker een dikke 1,5 uur heen (
of was het zelfs 2 uur??) en terug, maar het is wel de moeite waard.

Je hoeft ook niet de hele tijd foto's te maken, dat ligt helemaal aan jezelf. Terry kan je wel tips geven hoe je de mooiste foto's maakt (hij is nog old school),
ook wij digitale spiegelreflex, maar dat maakt hem niet uit.

succes met beslissen

Groetjes Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

lyan schreef:Bij Terry ben je zeker dat het doorgaat, en je beleefd echt een geweldige dag.
Dit zou ik niet te hard roepen. Hij was onze afspraak vergeten :P. We hebben een uur voor zijn winkel staan draaien en konden hem telefonisch niet bereiken (hij nam niet op). Uiteindelijk kwam hij wel (om zijn winkel te openen), maar omdat hij het vergeten was, had hij de verkeerde jeep bij. Dus moest hij terug naar huis. Al bij al een anderhalf uur vertraging.

Desondanks hebben we een fantastische dag gehad om nooit te vergeten.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@dromer, ik lees dat jullie van plan zijn om in april White Pocket te gaan bezoeken met Terry Alderman. Ook wij zijn daar in april en hebben ook geen fortuinen-kostende camera's... :-)
Heb je ondertussen al een afspraak gemaakt met Terry? Mag ik vragen welke dag(en) jullie daar zijn? Wie weet zitten we niet samen in de jeep met Terry...

kalaman
dromer
Amerika-ontdekker

Bericht door dromer »

Intussen al wat ge-pb'd met kalaman :thumbup: , maar ook voor de overige forummers even :wink: : we hadden gewacht met het contacteren van Terry, aangezien we ons ook hadden aangemeld voor de lottery van The Wave. Helaas buiten de boot gevallen (behalve als iemand z'n permit niet op tijd betaalt, dan hebben we nog een kans aldus de mail die we ontvingen), dus nu op naar plan B: naar White Pocket met Terry. Binnenkort maar eens contact zoeken!
damauro
Amerika-ontdekker

Bericht door damauro »

Vorig jaar juni met Terry naar White Pocket geweest en wij vonden het echt geweldig!! O ja, en ook ik heb geen spiegelreflex camera. Boeit Terry helemaal niet. Echt waar voor je geld!
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Wij zijn 2 jaar geleden ook met Terry gegaan, omdat we van de Paria Outfitters geen reactie kregen. Nu heeft het bij Terry ook wel een paar mails geduurd voor we een reactie kregen, maar we kregen tenminste antwoord. Zijn met hem in september ook om 8 uur vertrokken, een leuke rit beleefd (met nog stops onderweg) en we hadden 2 uur de tijd om White Pocket te bezichtigen. Hij is ondertussen zijn eigen ding gaan doen. Wij zijn niemand tegengekomen, wat ook leuk is. We waren overigens ook meer dan een half uur te laat terug (omdat we zo een beetje verkeerd waren gelopen). Hij heeft er geen punt van gemaakt.
Toen we de volgende dag juist gingen vertrekken om een wandeling te doen in de Coyote Buttes South, zijn we de Paria Outfitters tegengekomen. Zij waren met 4 mensen onderweg naar WP. De gids was wel heel vriendelijk. Zij deden de Coyote Buttes South en de White Pocket op een dag.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

vorige week Terry gecontacteerd voor een bezoek aan White Pocket op 2 of 3 april (afhankelijk of we al dan niet Little Finland kunnen rijden (toestand van de "wegen" zo vroeg op het seizoen)) en 's anderendaags kreeg ik al een heel vriendelijk antwoord. Ik moet hem gewoon enkele dagen op voorhand laten weten wanneer we precies naar White Pocket willen rijden. De prijs is nu blijkbaar 129$/persoon. Hopelijk kan onze euro wat herstellen tot april....
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

vandaag een schitterende tocht gemaakt met Terry naar White Pockets. Onvoorstelbaar mooi gebied. Ter info : we hebben voor 2 personen 274 dollar betaald (incl tax).
We zijn om 8u30 vertrokken. Terry rijdt niet meer langs de House Rock Valley omdat de weg volgens hem veel te slecht geworden is. Hij rijdt nu via de 89A. Vermits we 's avonds (nu dus :wink: ) in Page slapen reden we met hem mee tot aan het punt waar de dirt road begint. Daar lieten we onze wagen achter. Het voordeel van langs deze route te rijden is dat je door een schitterend bergachtig gebied rijdt (vandaag nog sneeuw) eerst tot aan het begin van de dirtroad, en daarna richting Page door de prachtige Marble Canyon. De route zelf naar White Pockets zou ik zeker niet zelf rijden. Je hebt absoluut een high clearance nodig en liefst ook een 4x4. Maar dit is niet het enige probleem, er zijn ook oneindig veel zijwegen. De wegen zijn bijzonder zanderig met diepe sporen zodat zelfs de onderkant van Terry's wagen regelmatig sleepte. Wij (ook Terry) vielen echter bijna om van verbazing toen we op een paar km van White Pockets ineens een gewone personenwagen tegenkwamen. Het is voor iedereen een raadsel hoe die dat klaargespeeld heeft. White Pockets dan : onbeschrijflijk mooi en zowel volgens Terry als nog een andere fotograaf die daar aanwezig was, minstens zo mooi als The Wave, maar met het grote voordeel van geen permit nodig en een veel groter gebied, waar het ene hoekje al mooier is dan het andere. Vandaag zowat 600 foto's genomen...misschien zegt dit voldoende :thumbup: . Na zowat 3u genieten (Terry laat je de ganse tijd gerust, maar geeft wel tips als je het hem vraagt) terug bijna 2u zandwegen tot aan de 89A. En daarna verder genieten door Marble Canyon richting Page...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor je verslagje!!! Ik zou deze trip graag maken volgend jaar eind april :-) Hopelijk biedt Terry ze dan nog steeds aan maar dat zal wel zeker...
Ga je je aan de trip naar Little finland wagen?
Toerist
Amerika-ontdekker

Bericht door Toerist »

Bedankt voor je verslag.

Je zei dat Terry de House Rock valley road niet meer neemt omdat die er zo slecht bij ligt. Hoe zit het dan om tot de parkeerplaats voor Buckskin gulch te gaan? Is dat dan ook onmogelijk/heel moeilijk geworden?

Wat Little Finland betreft. Hoe zit het met die weg? Zijn er soms mensen/organisaties die tochten naar deze plaats organiseren?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik heb hem niet gevraagd hoe de House Rock valley road er bij ligt tot aan Buckskin gulch, ik kan je dan ook spijtig genoeg geen antwoord geven.
Wat Little Finland betreft : volgens de laatste info (van de eigenaar van het hotel North Shore Inn in Overton) zou die weg ook bijzonder zanderig liggen. Het is dus eigenlijk niet dat hij er zo slecht bij ligt, maar hij raadde ons toch af om die alleen te doen omwille van het vastrijden in het zand (zelfs met 4x4).
Mochten we met 2 auto's geweest zijn dan had ik het wel gedaan. Ik heb geen weet van georganiseerde trips naar Little Finland.
We hebben dan ook Little Finland laten vallen, maar heel heel heel veel meer tijd doorgebracht in The Valley of Fire : wat een prachtig park :thumbup: ! Kleine tip : als je naar The Wave (niet dé Wave), maar The Wave in Little Finland gaat, neem dan niet de aangeduide weg, maar ga vanaf de parkeerplaats nog iets verder de weg af naar beneden tot de eerste Dip en ga dan direct links af. Dan ga je via de Pink Canyon, wat enig mooi is. Op die manier kom je aan de voet van The Wave.

Nog een andere tip die ik graag meegeef uit onze ervaring van deze week : als je vanaf St-George naar Zion gaat, probeer dan naar Zion te rijden via de Smithsonian Butte Road (wel absoluut high clearance nodig voor een paar honderd meter midden in de route, 4x4 niet noodzakelijk). Wat een formidabele uitzichten hadden we op die manier (in de late namiddag) op de door het zonlicht verlichte bergen van Zion.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer