Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP!!! Paspoort /identiteitskaart VERWARRING!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DejaVu
Amerika-expert

Re: HELP!!! Paspoort /identiteitskaart VERWARRING!!!

Bericht door DejaVu »

Njit schreef:Tenminste, ik neem aan dat DejaVu niet erop uit is om mensen bewust belachelijk te gaan maken.
Natuurlijk niet :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ondanks het vorige bericht, toch even mijn mening en een goed bedoeld advies.

Ik heb zelf geen moeite met, in mijn ogen onschuldige, grappen. Dat is echter niet relevant. Er moet m.i. wel iets aan gedaan worden, als anderen zich daar wel aan storen. Misschien zou het mod team in een soortgelijk geval in de toekomst ook achter de schermen, via een pb, actie kunnen ondernemen. E.e.a. krijgt dan wellicht een iets minder zware lading.
Groet,

Old Faithful
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik ben van West-Vlaanderen, wij krijgen altijd ondertiteling op TV en men noemt ons boeren. Daar heb ik geen probleem mee, dat is maar onschuldig.
Dat Nederlanders zichzelf graag zuinig noemen geen probleem, ik vind zuinig (of de lelijkere variant gierig) ook nog zo erg niet, als zal je mij dat niet zien schrijven over de Nederlanders.
Maar dat ik als Belg voor dom verweten wordt vind ik niet zo leuk. En dat zegt hij/zij niet letterlijk maar dat bedoelt hij/zij wel. Als is het nog met 20 lachende smiley's het blijft iemand (zelfs het hele volk) verwijten.

En al zie ik dat pas enige berichten later, het staat me vrij om daar over een rapport in te dienen bij de mods. Ik mag dat toch ook, net als jullie?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

het staat me vrij om daar over een rapport in te dienen bij de mods. Ik mag dat toch ook, net als jullie?
daar heeft toch niemand zich aan gestoord dacht ik?
het ging meer over de termen:
- bijzonder grof
- racistisch
- seksistisch
- haatdragend
- grof en onbeschoft
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Stan.Gobien schreef: ....
Maar dat ik als Belg voor dom verweten wordt vind ik niet zo leuk. En dat zegt hij/zij niet letterlijk maar dat bedoelt hij/zij wel. Als is het nog met 20 lachende smiley's het blijft iemand (zelfs het hele volk) verwijten.

En al zie ik dat pas enige berichten later, het staat me vrij om daar over een rapport in te dienen bij de mods. Ik mag dat toch ook, net als jullie?
:?:
Er wordt gewoon een grapje gemaakt.
En de een kan er om lachen, en een ander niet.
Dat jij je het persoonlijk aantrekt en zelfs vindt dat er een heel volk beledigd wordt en er een rapport over indient (en dat staat je natuurlijk vrij !) zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de grappenmaker.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Old Faithful schreef:Misschien zou het mod team in een soortgelijk geval in de toekomst ook achter de schermen, via een pb, actie kunnen ondernemen. E.e.a. krijgt dan wellicht een iets minder zware lading.
Wat zou het toch handig zijn geweest inderdaad als dit achter de schermen gewoon opgelost was. De opmerking was gemaakt en niemand stoorde zich aan of viel het op...
Er werd blijkbaar een rapport opgemaakt, omdat er toch mensen eraan stoorden. Prima. Dit gebeurd achter de schermen, dus iedereen kan gewoon doorgaan met ontopic reageren. Pas toen Stan het rapport had gezien (want anders had hij de opmerking nooit gezien), maakte hij er pas een opmerking van IN het topic. Hij is zelf een (tech)mod. Dus had hij makkelijk gewoon achter de schermen kunnen zeggen dat hij het eens is met het rapport en dat er iets aan gedaan moet worden.

Achter de schermen opgelost en... klaar!

Pas nadat Stan er een opmerking in het topic had gemaakt, ging men erop in. Dat wil zeggen, verdedigend dat het eigenlijk helemaal niet zo'n erge opmerking is. En toen kwam ineens daar de blauwe modletters van Petra over bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend. Dat maakt het topic énorm beladen! Iets wat in mijn ogen helemaal niet nodig was geweest. En vervolgens gaat het ook alleen maar daarover en niet eens meer over het onderwerp in het topic zelf...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Iedereen kent wel bepaalde stereotypen en vooroordelen over bepaalde mensen, of volkeren. Fransen zijn allemaal chauvinistisch, Duitsers drinken allemaal bier, Belgen zijn allemaal dom, Blondjes ook, en Engelsen hebben een ‘stiff upper lip’. Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit werkelijk waar geloven maar die stereotypen zijn er nu eenmaal. Overigens is het andersom net zo..
Belgenmop

Een Belgenmop is een door sommige Nederlanders vertelde mop over Belgen. Belgenmoppen werden populair in de jaren 70, wellicht als wraakneming, want voordien werden er in België al moppen verteld over de Hollanders, die gierig of arrogant zouden zijn.

De meeste Belgenmoppen komen er op neer dat de Belg erg dom is en/of dol is op friet.

Veel Belgenmoppen en Nederlandermoppen hebben de vorm van een raadsel.

Grappen over buurlanden vertellen is overigens niet typisch voor het Nederlandstalige gebied: veel naties vertellen moppen over de bewoners van andere landen, meestal buurlanden, en niet zelden zijn het zelfs dezelfde moppen.

Duitsers maken zich vrolijk over Oost-Friezen die dom zouden zijn, Engelsen doen dat over Ieren, Zwitsers over Oostenrijkers, Spanjaarden over Portugezen, Kroaten over Slovenen, Joegoslaven (toen Joegoslavië nog een land was) over Albanezen, Britten over zuinige Schotten en Welshmen, Denen over Zweden, Amerikanen vertellen op hun beurt vaak moppen over de arrogante Fransen en over Polen. De Belgen liggen min of meer onder kruisvuur, want niet alleen de Nederlanders maar ook de Fransen tappen moppen over hen.

Belgenmoppen (en ook die uit de voorbeelden van de vorige alinea) worden soms gezien als een lichte vorm van discriminatie, maar zijn eerder plagend dan beledigend bedoeld. Ook zelfspot komt voor, dat wil zeggen dat een Belg zelf een Belgenmop vertelt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Elze
Amerika-ontdekker

Bericht door Elze »

US-fanboy schreef:
Er wordt gewoon een grapje gemaakt.
En de een kan er om lachen, en een ander niet.
Dat jij je het persoonlijk aantrekt en zelfs vindt dat er een heel volk beledigd wordt en er een rapport over indient (en dat staat je natuurlijk vrij !) zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de grappenmaker.
Ik ben het hier mee eens. Iedereen heeft het recht en de mogelijkheid een rapport in te dienen indien hij/zij dit nodig acht. Toch ben ik van mening dat een grapje moet kunnen en dat niet alles meteen zo serieus opgevat hoeft te worden. Het feit dat een onschuldig grapje door enkelen opgevat wordt als een belediging zegt meer over deze mensen dan over degene die de grap geeft gemaakt (en de mensen die er wel om kunnen lachen).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

SpaceAce schreef:Pas nadat Stan er een opmerking in het topic had gemaakt, ging men erop in. Dat wil zeggen, verdedigend dat het eigenlijk helemaal niet zo'n erge opmerking is. En toen kwam ineens daar de blauwe modletters van Petra over bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend.
Hm, dat is gewoon de bewoording van die forumregel. Overigens is het al eerder genoemd in dit topic, maar hadden we al meer meldingen gekregen voor die van Stan. We overleggen met het mod team uitgebreid over iedere melding, die over "de toon" in een topic wordt gestuurd. Dan kan het inderdaad weleens gebeuren, dat het topic al een paar bladzijden verder is voor er ingegrepen wordt. Wat Old Faithful schreef ben ik het helemaal mee eens, in dit geval hebben we alleen besloten in het topic te reageren. Andere keren doen we dat achter de schermen. Nu weer graag on topic, want dit verzandt in een welles nietes. Als er bezwaren zijn tegen de tekst van forumregel 8 kunnen die aan Dennis gemeld worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

SpaceAce schreef:(...) En toen kwam ineens daar de blauwe modletters van Petra over bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend. Dat maakt het topic énorm beladen! (...)
Volgens mij heeft ze gewoon het bijbehorende stuk van de forumregels gekopieerd dat van toepassing was (vrij vertaald: graag geen taalgebruik dat verkeerd kan vallen bij mensen, en het grapje viel bij sommige mensen verkeerd). Dat de forumregel op die manier geformuleerd is wil niet zeggen dat al die omschrijvingen hier dan ook van toepassing waren. Tenminste, dat is hoe ik het opvatte :-).

edit: oeps, tegelijk! Het was niet mijn bedoeling om alsnog verder te discussieren over de forumregel.
Laatst gewijzigd door Amikix op 26 okt 2011, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Als ik vanuit mijn vakgebied kijk naar bijv. de definitie van een arbeidsconflict, dan is er sprake van een arbeidsconflict, als één van beide partijen vindt dat dit zo is.

Als ik diezelfde definitie zou loslaten op hetgeen hier geschreven is, is er dus sprake van een misplaatste grap, los van het feit dat misschien 90% van de diegene die gereageerd heeft, vindt dat het best wel kan.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Als je iemand dom moet noemen om grappig te zijn is dat droevig. Je kan toch ook grappig zijn zonder te kwetsen?
Ik zal niet persoonlijk worden zoals sommigen al beginnen te doen, dat hoort namelijk ook niet.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgens mij geld deze opmerking net zo goed voor Mods:
Petra/VS schreef:Nu weer graag on topic, want dit verzandt in een welles nietes. Als er bezwaren zijn tegen de tekst van forumregel 8 kunnen die aan Dennis gemeld worden.
Note: Gierig kan net zo kwetsend zijn voor iemand maar daar heb jij persoonlijk minder moeite mee. Wat is het verschil?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

En als de gebruikers zich er niet aan houden, en mijn persoon aanspreken mag ik niet reageren? Jij doet het ook hoor.
Moet ik anders even mijn mod rechten wegnemen om mezelf te mogen verdedigen?

En ja gierig vind ik minder kwetsend dan dom. En nee ik zou nooit iemand hier verwijten voor gierig. Mocht dat toch gebeuren ben ik zeker dat daar meer negatieve reactie op komt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het verschil is ook, dat dit een opmerking van een Nederlander over een Belg betrof, terwijl de opmerkingen over zuinigheid door Nederlanders werden gemaakt. Om even een gechargeerde vergelijking te maken (en ga nu niet schrijven, dat dat niet hetzelfde is, want natuurlijk is het dat niet helemaal en dan kunnen we wel eindeloos door blijven discussieren), zoals een zwarte hier in Amerika rustig "nigger" tegen een ander zwarte kan zeggen, maar als een blanke dat zou zeggen, dat een grote belediging zou zijn. Dit is het laatste, wat ik hierover schrijf. We hebben reageerd op meldingen, ik door de forumregel tegen kwetsen te quoten, en daarmee uit.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Stan.Gobien schreef:Als je iemand dom moet noemen om grappig te zijn is dat droevig. Je kan toch ook grappig zijn zonder te kwetsen?
Ik zal niet persoonlijk worden zoals sommigen al beginnen te doen, dat hoort namelijk ook niet.
Zo dus u noemt mij een droevig persoon. Mag dat wel volgens de forumregels? Ik haal ze er even bij:
8. Persoonlijke meningen van forumleden die bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend zijn, kunnen worden gemodereerd of verwijderd. We proberen hier een open atmosfeer te bieden waarin iedereen zijn of haar eigen mening kwijt kan, maar als die mening, of de manier waarop ze geuit wordt, anderen kan kwetsen of tot een kwetsende actie kan leiden, zullen we gedwongen zijn actie te ondernemen tegen de betreffende perso(o)n(en).
Ik zou hier bijna een report van willen maken. Maar ik heb niet van die lange tenen :lol:

Dit is ook meteen mijn laatste opmerking over deze discussie.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Stan.Gobien schreef:Als je iemand dom moet noemen om grappig te zijn is dat droevig. Je kan toch ook grappig zijn zonder te kwetsen?
Ik heb de post heel vaak opnieuw gelezen en ben het woord dom er niet in tegengekomen.
Dat heb je er zelf van gemaakt.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zit ineens zo te denken...de TS maakt voor het eerst een topic aan en zit dit later allemaal terug te lezen en denkt "wtf is er hier gebeurd?" :lol:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat de rest van het forum ook niet snapt waarom er zo'n ophef over een kwinkslag gemaakt wordt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tijd om dit topic te sluiten, dus.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer