Natuurlijk nietNjit schreef:Tenminste, ik neem aan dat DejaVu niet erop uit is om mensen bewust belachelijk te gaan maken.

Natuurlijk nietNjit schreef:Tenminste, ik neem aan dat DejaVu niet erop uit is om mensen bewust belachelijk te gaan maken.
daar heeft toch niemand zich aan gestoord dacht ik?het staat me vrij om daar over een rapport in te dienen bij de mods. Ik mag dat toch ook, net als jullie?
Stan.Gobien schreef: ....
Maar dat ik als Belg voor dom verweten wordt vind ik niet zo leuk. En dat zegt hij/zij niet letterlijk maar dat bedoelt hij/zij wel. Als is het nog met 20 lachende smiley's het blijft iemand (zelfs het hele volk) verwijten.
En al zie ik dat pas enige berichten later, het staat me vrij om daar over een rapport in te dienen bij de mods. Ik mag dat toch ook, net als jullie?
Wat zou het toch handig zijn geweest inderdaad als dit achter de schermen gewoon opgelost was. De opmerking was gemaakt en niemand stoorde zich aan of viel het op...Old Faithful schreef:Misschien zou het mod team in een soortgelijk geval in de toekomst ook achter de schermen, via een pb, actie kunnen ondernemen. E.e.a. krijgt dan wellicht een iets minder zware lading.
Belgenmop
Een Belgenmop is een door sommige Nederlanders vertelde mop over Belgen. Belgenmoppen werden populair in de jaren 70, wellicht als wraakneming, want voordien werden er in België al moppen verteld over de Hollanders, die gierig of arrogant zouden zijn.
De meeste Belgenmoppen komen er op neer dat de Belg erg dom is en/of dol is op friet.
Veel Belgenmoppen en Nederlandermoppen hebben de vorm van een raadsel.
Grappen over buurlanden vertellen is overigens niet typisch voor het Nederlandstalige gebied: veel naties vertellen moppen over de bewoners van andere landen, meestal buurlanden, en niet zelden zijn het zelfs dezelfde moppen.
Duitsers maken zich vrolijk over Oost-Friezen die dom zouden zijn, Engelsen doen dat over Ieren, Zwitsers over Oostenrijkers, Spanjaarden over Portugezen, Kroaten over Slovenen, Joegoslaven (toen Joegoslavië nog een land was) over Albanezen, Britten over zuinige Schotten en Welshmen, Denen over Zweden, Amerikanen vertellen op hun beurt vaak moppen over de arrogante Fransen en over Polen. De Belgen liggen min of meer onder kruisvuur, want niet alleen de Nederlanders maar ook de Fransen tappen moppen over hen.
Belgenmoppen (en ook die uit de voorbeelden van de vorige alinea) worden soms gezien als een lichte vorm van discriminatie, maar zijn eerder plagend dan beledigend bedoeld. Ook zelfspot komt voor, dat wil zeggen dat een Belg zelf een Belgenmop vertelt.
Ik ben het hier mee eens. Iedereen heeft het recht en de mogelijkheid een rapport in te dienen indien hij/zij dit nodig acht. Toch ben ik van mening dat een grapje moet kunnen en dat niet alles meteen zo serieus opgevat hoeft te worden. Het feit dat een onschuldig grapje door enkelen opgevat wordt als een belediging zegt meer over deze mensen dan over degene die de grap geeft gemaakt (en de mensen die er wel om kunnen lachen).US-fanboy schreef:
Er wordt gewoon een grapje gemaakt.
En de een kan er om lachen, en een ander niet.
Dat jij je het persoonlijk aantrekt en zelfs vindt dat er een heel volk beledigd wordt en er een rapport over indient (en dat staat je natuurlijk vrij !) zegt waarschijnlijk meer over jou dan over de grappenmaker.
Hm, dat is gewoon de bewoording van die forumregel. Overigens is het al eerder genoemd in dit topic, maar hadden we al meer meldingen gekregen voor die van Stan. We overleggen met het mod team uitgebreid over iedere melding, die over "de toon" in een topic wordt gestuurd. Dan kan het inderdaad weleens gebeuren, dat het topic al een paar bladzijden verder is voor er ingegrepen wordt. Wat Old Faithful schreef ben ik het helemaal mee eens, in dit geval hebben we alleen besloten in het topic te reageren. Andere keren doen we dat achter de schermen. Nu weer graag on topic, want dit verzandt in een welles nietes. Als er bezwaren zijn tegen de tekst van forumregel 8 kunnen die aan Dennis gemeld worden.SpaceAce schreef:Pas nadat Stan er een opmerking in het topic had gemaakt, ging men erop in. Dat wil zeggen, verdedigend dat het eigenlijk helemaal niet zo'n erge opmerking is. En toen kwam ineens daar de blauwe modletters van Petra over bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend.
Volgens mij heeft ze gewoon het bijbehorende stuk van de forumregels gekopieerd dat van toepassing was (vrij vertaald: graag geen taalgebruik dat verkeerd kan vallen bij mensen, en het grapje viel bij sommige mensen verkeerd). Dat de forumregel op die manier geformuleerd is wil niet zeggen dat al die omschrijvingen hier dan ook van toepassing waren. Tenminste, dat is hoe ik het opvatteSpaceAce schreef:(...) En toen kwam ineens daar de blauwe modletters van Petra over bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend. Dat maakt het topic énorm beladen! (...)
Note: Gierig kan net zo kwetsend zijn voor iemand maar daar heb jij persoonlijk minder moeite mee. Wat is het verschil?Petra/VS schreef:Nu weer graag on topic, want dit verzandt in een welles nietes. Als er bezwaren zijn tegen de tekst van forumregel 8 kunnen die aan Dennis gemeld worden.
Zo dus u noemt mij een droevig persoon. Mag dat wel volgens de forumregels? Ik haal ze er even bij:Stan.Gobien schreef:Als je iemand dom moet noemen om grappig te zijn is dat droevig. Je kan toch ook grappig zijn zonder te kwetsen?
Ik zal niet persoonlijk worden zoals sommigen al beginnen te doen, dat hoort namelijk ook niet.
Ik zou hier bijna een report van willen maken. Maar ik heb niet van die lange tenen8. Persoonlijke meningen van forumleden die bijzonder grof, racistisch, seksistisch, of haatdragend zijn, kunnen worden gemodereerd of verwijderd. We proberen hier een open atmosfeer te bieden waarin iedereen zijn of haar eigen mening kwijt kan, maar als die mening, of de manier waarop ze geuit wordt, anderen kan kwetsen of tot een kwetsende actie kan leiden, zullen we gedwongen zijn actie te ondernemen tegen de betreffende perso(o)n(en).
Ik heb de post heel vaak opnieuw gelezen en ben het woord dom er niet in tegengekomen.Stan.Gobien schreef:Als je iemand dom moet noemen om grappig te zijn is dat droevig. Je kan toch ook grappig zijn zonder te kwetsen?
Ik zal niet persoonlijk worden zoals sommigen al beginnen te doen, dat hoort namelijk ook niet.