Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas -> Grand Canyon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Las Vegas -> Grand Canyon

Bericht door pyca »

In december ben ik samen met een vriendin een paar dagen in Las Vegas. Zelf heb ik de Grand Canyon al eens bezocht maar m'n vriendin nog nooit, dus overwegen om met de auto op een dag op en neer te gaan. Met de bedoeling 's morgens heel vroeg te vertrekken. Iemand dit wel eens gedaan? Is het te doen?
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Las Vegas -> Grand Canyon

Bericht door TerlinguaCreek »

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is of het te doen is of niet. Het is zonder stoppen minimaal 4.5 uur rijden, dus 9 uur in totaal. Zelf heb ik vorig jaar alleen de enkele afstand gereden en via de I40 vond ik het wel een lang en saai stuk.

Ik zou het zelf niet de moeite waard vinden aangezien ik er binnen een jaar drie keer geweest ben, maar wanneer het voor je vriendin de eerste keer is, is het het overwegen zeker waard.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hmm, het is ruim 5 uur rijden, per keer. Dus 10 uur in totaal. En dan rij je voor een groot deel in het donker. Hoeveel overstekende dieren zal je tegenkomen?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als je erg van auto rijden houdt zou ik het durven doen.
Maar het is heel erg vermoeiend en je moet in het donker terug.
Op zich niets, maar wij hebben twee jaar geleden bijna een coyote overreden tussen Kingman en De hooverdam.
Een grote, twee maal twee weg, maar ineens stak hij de weg over , werd verblind door onze lichten en bleef dan ook nog even staan :roll:
Volop de rem en toen was hij weg.

Evengoed hebben wij verschillende andere keren niets gezien.
De kans is er dus wel.
Groetjes,
Carine
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

1 nachtje in Grand Canyon blijven slapen???
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een overnachting is zeker aan te bevelen. Het weer valt niet te voorspellen maar op 7000 ft is er altijd kans op sneeuw in december en dan kan die 5 uur heel wat langer duren.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en een nachtje in of dichtbij Grand Canyon overnachten.
Niet alleen kans op sneeuw op die hoogte, maar op dat het vroeg op de dag donker wordt.
En rijden in het donker is geen pretje in de VS.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Misschien is een heli of vliegtuig rondtrip boven/door GC dan een beter alternatief i.p.v. 9 uur rijden.
Of toch een overnachting (Bright Angel Lodge; aanrader !) zodat je zowel de zon op en onder ziet gaan.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Helicopter of vliegtuig vanuit Las Vegas gaan, volgens mij, alleen tot de West-Rim. Ook heel indrukwekkend, maar toch iets anders dan de South-Rim.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Om spraakverwarring te voorkomen:
Het gedeelte bij de Skywalk heet Grand Canyon West.
De West-Rim is een onderdeel van de South-Rim in het National Park, daar is de South-Rim verdeelt in West-Rim (naar Hermits Rest) en East-Rim (naar Desert View), beide starten in Grand Canyon Village.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Heleen72 schreef:Helicopter of vliegtuig vanuit Las Vegas gaan, volgens mij, alleen tot de West-Rim. Ook heel indrukwekkend, maar toch iets anders dan de South-Rim.
Wij zijn vorig jaar met een tour vanuit LV vetrokken en naar de GC gevlogen en hebben toen een dag in de South Rim doorgebracht. Dit was wel een van de weinige aanbieders, want de meeste gaan inderdaad naar Skywalk.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Rob schreef:Het gedeelte bij de Skywalk heet Grand Canyon West.
De West-Rim is een onderdeel van de South-Rim in het National Park
Heb ik het toch altijd verkeerd begrepen :oops: . Bedankt Rob voor de verduidelijking. :thumbup:
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

En Skywalk is een echte touristtrap zou ik nooit doen.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo Pyca

In maart 2006 heb ik het totaal onvoorbereid gedaan. Van Las Vegas naar de GC. Ik ben toen om 13,30 gaan rijden en was de andere dag tegen 14.40 weer terug! Ik heb de GC gezien toen ( in het donker) Dus niets gezien!
Toen ik terug was in LV ( heelhuids) was ik redelijk kapot en moest een dag bij komen van 1000+ km rijden.
Op de kaart lijkt het zo'n klein stukje.. een paar centimeter maar.. maar ow wat valt dat tegen!

Januari 2011 heb ik het anders gedaan (wel voorbereid deze keer) s'morgens om 05.45 weg vanuit LV , via Kingman naar Peach springs ( de oude route 66) vandaar naar Seligman en door naar Flagstaf. van Flagstaff toch even naar Sedona en weer terug en dus via Cameron via de Oost route naar de GC.

s'avonds tegen een uur of 8 a 9 kwamen we aan en checkten in in Bright Angel Lodge. ( aanrader!) we hebben daar heerlijk gegeten! we waren er op voorbereid dat het erg duur zou zijn maar dat was het helemaal niet! 2 steaks met alles er op en eraan + 2 salade's plus drinken en toetje was iets van 40 $

Ik had tevoren geboekt: 1 Historical cabin plus 1 zonder badkamer...maar de werkelijkheid was anders.. het waren geen 2 cabins maar eentje en de zonder badkamer was een kamer op een gang.. ( geen badkamer, geen TV en een 1persoons bed) Gelukkig was er een overvloed aan accomodatie!!! ( gelukkig maar) dus die ene kamer hebben we omgezet naar 1 extra cabin. De Cabin was 111 $ de kamer zonder wat was 79! het hoefde dus niet veel overleg om te beslissen dat het 2 cabins zouden worden .. en die kregen we gelukkig ook!

we hebben de GC boulevard afgelopen en uitgebreid gekeken in donker in het El Tovar gebouw (Prachtig!)

We zijn daarna gaan slapen en ik had de wekker op 06.45 gezet want ik moest en zou de zonsopgang zien in de GC.
Riiing wekker ging af s'morgens 06.45.. 2 a 3 minuten lopen maar naar de GC Boulevard! P R A C H T I G ! er is zoveel te zien daar!

maar ow man wat was het koud.... -15 a -20 C

Dus wat was ik blij met mijn Cabin met kacheltje en waterkoker en koffiezet apparaat!

S'middags ineens out of the blue trok alles dicht! je kon amper 50 meter ver kijken maar tot mijn verbijstering en verbazing bleven er maar bussen komen voornamelijk vol jappanners , de canyon zat echt dicht! je zag niks! en daarna toen het optrok begon het te sneeuwen...

na een uur hield het sneeuwen op en trok de mist weg en lag de Canyon weer open aan onze voeten.. De arme busladingen jappanners waren allang weer weg.. ( die hebben dus alleen mist en sneeuw gezien!!!)

Om terug te komen op je begin vraag Pyca:
Ik vind het onverantwoord om van Las vegas naar de GC te rijden en dan weer terug in 1 dag.
Ik sluit me helemaal aan bij wat anderen al hebben gezegd hier.

Rij vanuit LV erheen: maar pak minimaal 1 overnachting ( aanrader blijft Bright Angel Lodge) je kan dan aankomen als het daglicht is.. je ziet de zonsondergang , daarna is het al heel snel Pikke donker! en kunnen jullie lekker gaan eten.. ga daarna naar je Cabin, steek open haard aan.. rust uit en wordt s morgens weer wakker zodat je de zonsopgang kan zien! ( prachtig) daarna kan je ook nog besluiten om een dag langer te blijven om alles ten volle te gaan zien bij de GC. Zeker je vriendin die daar voor de eerste keer is toch!

helemaal uitgerust dan en na bekomen te zijn van al dat natuurschoon neem je dan weer de auto en kan je uitgerust terugrijden naar LV, en je kunt dan een andere route nemen overdag zodat je dan onderweg weer van alles nieuws ziet !
bv de 89 via (bovenlangs) bv via kanab, Mesquitte en zion. Dan heb je veel gezien in daglicht. komt redelijk uitgerust weer aan in LV en heb je een superleuke trip gereden.

van LV naar de Grand Canyon en weer terug van GC naar LV in 12 uur daglicht is echt gekkenwerk!

Stel je vertrekt om 07.00 dan ben je echt niet voor 14.00 in GC village.. dan heb je 4 a 5 uur om daar te kijken..tis daar dan stervens koud... dan moet je weer in de auto stappen om in het donker dus weer 600+ km terug te rijden in het donker naar LV.. oververmoeid met alle risico's ook dat je onderweg herten of ander groot wild tegen komt. NIET DOEN! het is echt onverantwoord om het zo te gaan doen.

Nogmaals denk aan jullie eigen veiligheid! denk aan je vriendin die de GC nog nooit heeft gezien!

Boek een cabin bij bright angel lodge en geniet ervan.... Neem je tijd!

PS Nogmaals Resume"

Het is echt gekken werk om in december van LV naar GC te gaan rijden en terug in 12 uur daglicht ! denk ook aan de winter conditions die je onderweg tegenkomt.... sneeuw, ijzel, mist...

Als jullie dan toch van LV naar GC gaan rijden en weer terug van de GC naar LV, dat allemaal op 1 dag in december dan schat ik de kans redelijk groot in dat jullie nooit weer levend terugkomen in NL omdat ergens onderweg jullie in een kist geladen moeten worden.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer