Loek schreef:Ik denk dat emigranten nog te weinig gebruik maken van de gelegenheid hun naam te wijzigen (lees: vereenvoudigen) bij emigratie naar de US.
Interessante bedenking, Loek. Op welk ogenblik zou je dan die keuze moeten maken? Ter gelegenheid van het interview op de ambassade? Op de formulieren die je invult, moet je toch de naam invullen zoals hij op je geboortecertificaat staat, of niet?
hier ben ik dus ook nieuwsgierig naar. dan ben ik toeminst af van die ver.... doop namen. vind Daniël gewoon veel beter klinken.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Loek schreef:
You May Petition For The Following Family Members:
- Spouse (husband or wife)
- Unmarried children under 21
- Unmarried son or daughter of any age
Application Process
To obtain a green card for your family member, you must:
- File Form I-130, Petition for Alien Relative
- Provide proof of your status to demonstrate that you are a permanent resident.
- Submit evidence of the qualifying relationship such as a birth certificate, marriage certificate, divorce decree, etc. See the form instructions for specific documents required. - Submit proof of any legal name change for you or your family member (the beneficiary).
Deze regels gelden dus blijkbaar voor GC als gevolg van huwelijk. Ik kan echter niets vinden mbt een GC door de DV lottery.
Dat is bij een Form I-130. Dat is volgens mij na een huwelijk. Dus als je in Nederland bijvoorbeeld bent getrouwd en dan vervolgens samen naar Amerika wilt en dan voor de Nederlandse persoon de greencard wil aanvragen. Die laatste regel over name change gaat er volgens mij dan om dat, in het geval de Nederlandse persoon de naam heeft gewijzigd na het huwelijk, je bewijs moet mee sturen van die naamswijziging. Er staat niet dat je een aanvraag voor een naamswijziging kan mee sturen.
Nu heb ik zelf gebruik gemaakt van de K1-procedure en ik denk dat ik die documenten toch wel 10x goed heb doorgelezen, maar ik heb nergens zien staan dat ik een naamswijziging mocht aanvragen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik kan alleen spreken over wat wij zelf hebben meegemaakt, en dat betrefte een GC via huwelijk. De naamswijziging vond plaats tijdens het "interview" op het consulaat, maar dat ging in die tijd (1993) heel anders en veel minder formeel dan nu. Ik hoor dat mensen tegenwoordig worden geinterviewd vanachter het glas bij de balie; wij werden in een kantoor bij de consul naar binnen gebracht en zaten in comfortable fauteuils. Het was ook meer een gezellig gesprek dan een interview. Maar ja, er is een hoop veranderd in de laatste 20 jaar...
Ik weet dat ik tijdens mijn aanvraag gewoon mijn mans naam op alle papieren heb geschreven (in plaats van de meisjesnaam die in mijn paspoort stond). Omdat een huwelijks certificaat in de VS gezien wordt als een reden tot een "legal name change" was dat geen enkel probleem.Dus als je je naam wil veranderen naar de naam van je echtgenoot, dan is dat geen enkel probleem. Wil je iets anders (tijdens de aanvraag procedure dan), dan zul je een officiele naamswijziging moeten doen.
Daarna kan je je naam inderdaad legaal veranderen via je naturalisatie (of anders gewoon zelf in je lokale county court, zo moeilijk is het hier niet).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Ik ben hier op een L2, en heb geprobeerd op mijn debit card en rijbewijs, mijn getrouwde naam te krijgen, of anders beide. Maar helaas, wat ik ook invulde, overal werd automatisch de naam uit mijn paspoort gebruikt, mijn meisjesnaam dus (ondanks dat de bank wel aangaf dat ik het zelf kon aangeven). Heel onhandig, want die gebruik ik in het dagelijks leven dus nooit (alleen om vliegtickets te boeken).
Zou mooi zijn als het bij een greencard wel kan, dan kun je daarna alles op die greencard laten baseren.
Nou het wachten kan voor ons weer beginnen. We hebben ons ook weer aangemeld! Wel op verschillende dagen, en niet meer in de eerste week. Denk eigenlijk niet dat het iets uit zou maken, maar ach!
Zooo net ingevuld.
Wilde eerst tegendraads op de laatste dag invullen maaar durfde dit niet aan ivm tijdsverschil en misschien het net te druk hebben die dag en het daardoor missen !!
Veel luck iedereen !! en hopen dat het deze iets normaler zal verlopen !
Zo te zien moeten we ook een AA-Rotterdam-chapter gaan oprichten geloof ik. Procentueel veel Rotterdammers nl. !!
Ik heb voor het eerst dit jaar meegedaan.
Ben een jongen van 20, en mijn vriend komt uit Amerika (is hier voor zijn werk).
We zijn al een hele tijd bij elkaar, maar d.m.v trouwen kom ik Amerika ook al niet binnen omdat ze je geen greencard kan krijgen op basis van homo-huwelijk.
Dit is dus een andere manier, de kans is natuurlijk erg klein dat ik het ga winnen.
Maar niet geschoten is altijd mis!
kaap koraal schreef:Zooo net ingevuld.
Wilde eerst tegendraads op de laatste dag invullen maaar durfde dit niet aan ivm tijdsverschil en misschien het net te druk hebben die dag en het daardoor te missen !!
Veel luck iedereen !! en hopen dat het deze keer iets normaler zal verlopen !
Zo te zien moeten we ook een AA-Rotterdam-chapter gaan oprichten geloof ik. Procentueel veel Rotterdammers nl. !!
Sorry maar ik zag nog wat vreemde zinsopbouw in mijn vorige comment en wilde dat veranderen maar drukte op "citeer". Gaat de "wijzig" knop op een gegeven moment weg ?? Ja, dus.
Dan nog maar wat anders "leuks/bijgeloof/toevalligheidje" op de verzamellijst van de deelnemers ben ik 43e ...laat dat nu net mijn leeftijd zijn !!
Leuke datum! Alvast een hele fijne dag gewenst, en hou ons op de hoogte hoe het allemaal verder gaat he
@KK: dit moet dan wel jouw jaar zijn!! Ons nummer.. 39.. hmm even denken... okey wij winnen dan ook gewoon! De 3 staat voor 3 keer meedoen + dat we dus samen al 6 keer hebben meegedaan (3+6) = 9
Ik moet zeggen dat mijn man en ik onze twijfels hadden, maar we hebben ons toch nog even op het laatste moment ingeschreven. Hopelijk is het voor ons "'3x=scheepsrecht". Spannend!!!
Wie van de mensen die afgelopen jaar gewonnen hadden (in mei) doen nu weer mee?
wij hebben vanochtend op de valreep snel nog de foto's klaar zitten maken en ingeschreven, echt erg, het stond al een maand op de agenda maar was er niet van gekomen, laatste keer dat ik dit zo lang laat duren maar gelukkig nog op tijd !
@kaapkoraal Ja mijn toekomstige zal echt moeite moeten doen om onze trouwdatum te vergeten
We hebben gekozen voor Rotterdam omdat ze in onze gemeente geen huwelijken sluiten op 11/11 (dat is in België een feestdag). Aangezien Eelco Nederlander is kunnen we dus ook in Nederland trouwen. En hij is Rotterdammer dus....
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.