Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studentenvoordeel

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Emma1987
Amerika-newbie

Studentenvoordeel

Bericht door Emma1987 »

Heeft iemand ervaring met studentenkorting in New York of in de VS over het algemeen?
Ik heb in LA wel eens mijn collegekaart (Nederlandse) laten zien in musea en attracties e.d. en korting gekregen, maar zijn er meer voordelen? Of moet je dan bij een Amerikaanse uni studeren?

Daarnaast vroeg ik me af of het een fabeltje is of is het echt waar dat de metrokaartjes in de boekhandels goedkoper zijn.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Studentenvoordeel

Bericht door Bennogr »

Was er vroeger niet een internationale studentenkaart? Bestaat die nog steeds?

Ik zou het altijd proberen, collegkaart laten zien en zeggen dat je een (arme) student bent. Wie weet.

Over korting op ondergrondse kaartjes in boekhandels heb ik nooit gehoord. Je hebt in NY in elk ondergrondsestation apparaten staan waar je met een kredietkaart/PINkaart kaartjes kunt kopen. $29 voor onbeperkt een week reizen kan eigenlijk niet goedkoper.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Emma1987
Amerika-newbie

Bericht door Emma1987 »

Alles staat zowel in het Nederlands als het Engels op mijn studentenkaart, dus zal vast wel goed zijn dan?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als er maar ergens heel duidelijk "STUDENT" staat zal het wel goed wezen. Maar zoals gezegd: altijd om korting vragen, ook als het niet aangegeven is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Emma1987
Amerika-newbie

Bericht door Emma1987 »

Dankjewel! Ik zal er zoveel mogelijk mee wapperen ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer