Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AnoukM: rondreis West-Amerika juli 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis AnoukM: rondreis West-Amerika juli 2012

Bericht door Hockey »

Een tip is om sowieso je geplande route voor elk stuk in Google maps te zetten en dan te kijken wat zij als reistijd geven. Als jouw vriend de enige is die rijdt zou ik me beperken tot maximaal 7 uur rijden. Want je dient ook nog stops in te plannen, en dan ben met 7 uur pure rijtijd eigenlijk een hele dag onderweg.
En tweede tip zou zijn om eventueel te gaan schrappen. Minder dingen doen en zien, en de dingen die je wel bekijkt meer tijd voor uittrekken. Realiseer je hoe groot de VS is, het stuk wat jullie gaan berijden is al zo'n beetje West Europa qua oppervlakte. Greater LA, het stuk wat jij op de kaart zou aanwijzen als LA, is 2x zo groot als Nederland. Hoe graag je ook alles wil zien, dit is zo goed als onmogelijk. Maak keuzes en kom desnoods later een keer terug.

Ik heb het rondje van Dude in Google maps gezet. Dat rondje levert je een rijtijd op van 50 uur, over een afstand van 4.098 kilometer.
Klik hier voor de routekaart.
Dan heb je een beetje een idee wat je allemaal gaat zien.
Laatst gewijzigd door markro op 01 nov 2011, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar routekaart verkleind.
Barry
Amerika-newbie

Bericht door Barry »

Hey iedereen!

Ik ben Bart, de vriend van Anouk. We zijn er duidelijk nog niet helemaal uit, welke route we gaan doen.
De route die ik in gedachte had is iets anders:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco bezichtigen
Dag 3: Via Cabrillo Highway langs de kust naar Santa Cruz en van daaruit richting naar Yosemite
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Van Yosemite NP naar Sequoia NP
Dag 7: Sequoia NP
Dag 8:Death Valley
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Capitol Reef NP
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab (Arches NP)
Dag 16: Moab (Canyonlands NP)
Dag 17: Monument Valley
Dag 18: Grand Canyon NP
Dag 19: Flagstaff
Dag 20:Phoenix
Dag 21: Naar huis ?

Over dat laatste ben nog niet zo zeker.
Dit lijkt me redelijk haalbaar?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het lijkt mij haalbaar, maar schrijf ook eens uit op welke dagen je wil gaan rijden? Zo zie ik op dag 7 Sequioa, op dag 8 Death Valley, op dag 9 LV. Wanneer wil je precies gaan rijden op die dagen?
Barry
Amerika-newbie

Bericht door Barry »

Inderdaad, Death Valley in 1 dag doen is waarschijnlijk wat teveel.
Maar ik zal dus nog moeten overeenkomen met mijn vriendin over de uiteindelijk route, want zoals je merkt zijn er wel grote verschillen :wink:
AnoukM
Amerika-ontdekker

Bericht door AnoukM »

1. Aankomst San Francisco
2. San Francisco - Yosemite National Park
3. Yosemite National Park
4. Yosemite National Park
5. Yosemite National Park - Sequoia- Death Valley
6. Death Valley - Las Vegas
7. Las Vegas - Zion
8. Zion NP
9. Zion NP
10. Zion NP-Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Capitol Reef
12. Capitol Reef - Moab
13. Moab
14. Moab
15. Moab - Monument Valley
16. Monument Valley - Grand Canyon
17. Grand Canyon National Park
18. Grand Canyon - Palm Springs
19. Palm Springs - Los Angeles
20. Los Angeles
21. Vertrek naar huis

Lijkt dit er al wat meer op? Of moeten er nog ergens dagen bij?

Groetjes
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Plak er nog een dag aan voor San Francisco. Die stad is wel de moeite waard en biedt een goed contrast met Los Angeles.
Wat opvalt in vergelijking met je vorige schema is dat nu bijna alle steden eruit vallen.
AnoukM
Amerika-ontdekker

Bericht door AnoukM »

Als het aan mij ligt, gaan we een hele maand. Maar dat gaat natuurlijk niet, dus moeten we wel ergens snoeien in het schema...tot grote spijt. Misschien ook nog een extra dag Los Angeles, zodat we alsnog de kust wat kunnen verkennen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die dag van Yosemite via Sequoia naar DV kan echt niet. Het is niet alleen te ver rijden, maar je hebt ook absoluut geen tijd om iets van Sequoia te zien op die manier. Waarom rijden jullie niet via de Tioga Pass? En dan nog is het ver om in een keer van Yosemite naar DV te rijden.
Ik vind Zion prachtig,maar 2 volle dagen op een drukke reis lijkt me te veel.
En ik zou ook minimaal een volle dag voor SF uittrekken. Nu heb je er heelmaal geen tijd want de eerste dag zul je er niets meer doen denk ik.
Overweeg ook eens om Moab voor een andere keer (bijvoorbeeld in combinatie met Yellowstone) te doen.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zoals Marianne al zegt, die dag van Yosemite naar Death Valley is ondoenbaar. Om dat op te delen moet je zowiezo al ergens een dag opofferen.
Daarstraks sprak je ook van 23 dagen, nu zijn het er plots weer 21? Ik zou daar eerst even een beslissing in nemen en dan pas een route gaan bouwen. Als je echt 23 dagen kan gaan zou ik dat doen.
Als je het op 21 dagen gaat houden zou ik toch echt overwegen Moab eruit laten, ondanks dat het een prachtige regio is. Maar er zijn zoveel mooie regio's in die euh ... regio :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het stoort mij nu toch ook wat. Nu ineens Yosemite - Sequioa - Death Valley. Heb je dat in Google maps ingevoerd en gekeken of het rijdbaar is? Ik voer deze route in in Google maps en krijg een rijtijd van 10 uur en 18 minuten. Niet haalbaar.

Het is prima als je routes bedenkt, maar alsjeblieft, voer ze eerst in in Google maps voordat je ze hier plaatst en vraagt of ze haalbaar zijn. Beslis ook hoe lang je op een dag maximaal kan en wil rijden. Wij kunnen je helpen met tips en adviezen en doen dat graag. Maar jij kan eerst jezelf helpen door elke route in Google maps uit te stippelen, dat maakt al heel veel duidelijk.
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

AnoukM schreef:Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken hier op het forum. Het is moeilijk om een route samen te stellen als je er nog nooit bent geweest. Zeker qua tijd en afstand is dit vaak moeilijk in te schatten. Zelfs als we hier veel op het forum rondkijken komen we er nog niet echt uit...
natuurlijk kom je er niet echt snel uit! het is zo'n groot land en er is zo veel moois te zien!
Je kan je gaan afvragen : wat willen we nou echt zien? zijn het steden, is het natuurschoon .. willen we veel of heel veel gaan rijden..:)

Zet gewoon op een rijtje van alles wat je op internet vind wat je ECHT wilt zien en absoluut niet wilt missen..

Probeer nav dat lijstje dan een route te zoeken.

Heel veel plezier met de voorbereiding van jullie reis.

PS 1 dingetje.. je kunt maanden en maanden aan het voorbereiden gaan en alles uitzoeken... maar op het moment dat je er bent is het toch anders:) (meest veel leuker en mooier!) Dan ben je er echt.. en geniet je van elke dag!
Ik heb ooit maanden gezocht op een hotel zo goedkoop mogelijk.. uiteindelijk via internet vond ik het Helemaal OK... 35 $.. Ik was zo blij ik had het 35 Dollar! in dat gebied.. en nog een leuk hotel ook!

Affiijn we komen aan en man wat een vies hotel.. alles was slecht.. ( Leve internet) maanden gezocht en wat ik zei zo blij! goed hotel gevonden via Inet.

we checkten in en gelijk weer uit . wat vies... 3 straten verder een hotel gevonden wat toen niet was te vinden via Internet.. super!!! schoon , grote led TV , mooi uitzicht voor 41 $ per nacht.
maanden energie dus gespendeerd voor noppes. Blij met niks geweest.. en uiteindelijk gebleken dat er accomodatie overal is in de Usa.
Ik doel met het gore hotel op Riviera Las Vegas (zie foto's)

1e hotel booking was dus zonde van al mijn tijd.
nog een Voorbeeld: Page Debbies hideaway geboekt voor 59 $ vier maand van te voren: Aaankomst geen kamers beschikbaar... daar Travellodge gevonden 35 $ per nacht.. op Internet 98!

en ik kan het niet vaak genoeg zeggen.... en vele met mij denk ik ook...

de info hier MOET je gewoon bekijken!
(de site van Henriette)---- > http://www.ontdek-amerika.nl/

Take Care
Laatst gewijzigd door Emphy op 02 nov 2011, 09:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
AnoukM
Amerika-ontdekker

Bericht door AnoukM »

Ik zal gewoon heel blij zijn als we EINDELIJK een goede route hebben. :)
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

AnoukM schreef:Ik zal gewoon heel blij zijn als we EINDELIJK een goede route hebben. :)
Nou ik heb wel een route voor je hoor!

New York-> San Diego maar dat kost wel enige dagen om die te gaan rijden.. Je ziet dan wel veel moois van Amerika onderweg :)

Maar Joh ik begrijp volledig je enthousiasme!
en idd soms lijkt het op de kaart maar 3 cm en vergeet je even dat die 3 cm 1000 km rijden is.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
AnoukM
Amerika-ontdekker

Bericht door AnoukM »

Dat zal ook wel leuk zijn! :) Had een offerte laten maken bij het reisbureau, maar die ging van San Francisco - alle parken - Salt Lake City- Yellowstone - Phoenix- Los Angeles- San Francisco, en dit allemaal in 24 dagen! Dat gaan we niet doen hoor...
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

nee joh zeker niet doen! dat kost je handen vol geld.... Mag ik raden ??? 4000 a 5000 per persoon voor die rondreis?

nee gewoon tickets boeken ( bij bv klm) Hotel boeken met hulp van de mensen op dit forum, een auto huren .. en gaan! ....
Laatst gewijzigd door Rob op 02 nov 2011, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
AnoukM
Amerika-ontdekker

Bericht door AnoukM »

Nee, rond de 2600 euro per persoon (excl. toeslag huurauto -25 jaar). Maar de route is gewoon veel te lang. Ik dacht dat dit echt wel te doen was, tot dat ik op dit forum terecht kwam...Daarom dat ik zo slecht kan inschatten, haha :)
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Zo leuk mensen zoals AnoukM Zo enthousiast en vol vuur!

Beste Marriane en Martin: jullie geven echt geweldige tips! maar vergeet hopelijk niet dat ook jullie ooit voor de allereerste keer naar de USA vlogen toch.. en ook jullie zullen je ooit vergist hebben in afstanden, hotels etc etc..

het aller leukste van dit Forum vind ik dan ook de newbies :) met al hun vragen over reizen naar Amerika!
geweldige vragen ook vaak!

:)
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

AnoukM schreef:Nee, rond de 2600 euro per persoon (excl. toeslag huurauto -25 jaar). Maar de route is gewoon veel te lang. Ik dacht dat dit echt wel te doen was, tot dat ik op dit forum terecht kwam...Daarom dat ik zo slecht kan inschatten, haha :)
dat is dus 5200 euro samen.. + Huurautokosten.... Men daar kan je een topvakantie van hebben in een 5* hotel

Zet eerst eens op een rijtje:

wat willen jullie zien? Steden of parken, bergen , woestijnen, wat willen jullie gaan zien ?
Laatst gewijzigd door Emphy op 02 nov 2011, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Dag 5 is, zoals al door velen hier gezegd, gewoon te lang. Ik zou Sequoia er uit laten en langs de Tioga pass rijden. In juli zou die toch zeker moeten open zijn.
Wil je graag in Death Valley overnachten, maar er dan (1) Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes + (2) Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley van. Hiervoor zal je ergens anders een dag moeten schrappen. Of je kan het ook zo doen (1) Yosemite - Lone Pine + (2) Lone Pine - Las Vegas. Hiervoor heb je dan geen extra dag nodig.

Wil je niets in SF bezoeken? Het is echt wel een leuke stad hoor. :-)
In het algemeen doe je de steden heel kort aan. Maar misschien is dat bewust? Eén nacht in Las Vegas is echt wel kort hoor. Oké het is een stad waar je moet van houden, maar je wilt toch wel wat hotels langs de strip bekijken, niet? Daar ben je al zeker een dag zoet mee! :lol:

En ja, hoeveel dagen kan je gaan? In de route die je nu neerschrijft zou 23 dagen zeker niet te veel zijn. Met 21 dagen zou ik precies Moab laten vallen en die dagen verdelen over de steden. ;-)
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Barry schreef: Maar ik zal dus nog moeten overeenkomen met mijn vriendin , want zoals je merkt zijn er wel grote verschillen :wink:
en zo hoort het!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer