Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pasfoto overbelicht

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
mrcepee
Amerika-newbie

Pasfoto overbelicht

Bericht door mrcepee »

Hallo,

Ik ben dit weekend op het laatste nippertje nog pasfotos gaan laten maken en wil deze morgen de DV2013 invullen, maar nu zie ik dat mijn pasfotos overbelicht zijn...
Ik heb mijn fotos bij een 'erkend' fotograaf laten maken, dus afmetingen ed zijn wel in orde maar als je met de instructions foto's vergelijkt zie je duidelijk dat de achtergrond te wit is en dat ik een glans op mijn gezicht heb van overbelichting...
Nu is mijn vraag...kan/mag je fotos zelf bijwerken om donkerder te maken met photoshop? Of moet ik nu nieuwe fotos gaan laten maken/zelf maken?

Bedankt!
Het zal op de valreep ingevuld worden dit jaar...:-)
ready2leave
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Pasfoto overbelicht

Bericht door ready2leave »

Hoe erg is het? Wordt hij echt afgekeurd door de photo validator?

Er staat op de site wel dat je geen retouching mag doen maar de overbelichting corrigeren wordt niets over gezegd. Maar zeker door die glans op je gezicht ga je denk ik al snel op het randje zitten van wat nog 'overbelichting corrigeren' is.

Persoonlijk ging ik even terug naar de fotograaf. Je hebt nog (ruim) 2 dagen. Je wil voorkomen dat ze denken dat je met je foto 'gerommeld' hebt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die Photo Validator doet verder niks met de inhoud van de foto. Enkel of de foto technisch in orde is.
Je zou een foto van Homer Simpson nog door die Validator kunnen krijgen :)

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar volgens mij heeft die al een green card. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mrcepee
Amerika-newbie

Bericht door mrcepee »

de photovalidator gaat uiteraard niets zeggen over belichting...
het is natuurlijk niet heeel erg maar hij is veel lichter dan vorig jaar.
zijn ze echt streng op fotos? ik kan de foto precies niet uploaden hier.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat is het je waard? Wil je zeker zijn dat je *echt* meedoet met de loterij, ga dan terug. Of naar een andere fotograaf. Als het allemaal niet zo belangrijk is, gebruik dan deze foto.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
mrcepee
Amerika-newbie

Bericht door mrcepee »

Hallo Kastelke
het is me redelijk veel waard :-)
5de keer dat we meedoen dus het mag stilaan wel komen.
teruggaan naar de fotograaf gaat helaas niet meer lukken voor de 4de november...:(
ik heb je een email gestuurd, misschien heb je wel raad of die foto te overbelicht is...

alvast bedankt
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik wil ook gerust de foto lichtjes bewerken, heb Lightroom en weet goed hoe ik ermee om moet gaan, dus mocht het nodig zijn kun je me PM-en. Viel het je bij de fotograaf niet op dat de foto's overbelicht waren? Als het er echt niet uitziet zou ik alsnog teruggaan (ook al is het na dit weekend) om je geld terug te vragen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

mrcepee schreef:ik heb je een email gestuurd, misschien heb je wel raad of die foto te overbelicht is...
Als je dat gedaan hebt via dit forum, dan zal ik het niet toekrijgen, heb gezien dat dat nog mijn Belgische adres is, en die provider is er aan deze kant van de oceaan niet. Maar het heeft ook geen zin om het naar mij te sturen hoor, ik heb geen verstand van die zaken. Dus misschien beter iemand anders om hulp vragen!
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer