Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ben ik niets vergeten ???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ben ik niets vergeten ???

Bericht door Dommel »

Goed geregeld, veel plezier!
Els
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

dirkwood schreef:Dat lijkt mij logish Andre...het is moeilijk om met een vertaling te bewijzen dat je een echt rijbewijs hebt :wink:
Een internationaal rijbewijs heeft geen enkele rechtelijke waarde.

ik kan toch echt iemand die dat toch geprobeert heeft had dus alleen het internationaal rijbewijs mee genomen.
Ik waarschuwde alleen dat ik dus weet dat het niet voor iedereen logisch is.

Andre
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Een internationaal rijbewijs is een vertaling op een vodje papier en heeft geen enkele waarde zonder het echte rijbewijs er bij. De vertaling is maar een jaar geldig is en js dus niet gelijk wordt gesteld aan de duur van het origineel.

Wij hebben er nooit een bij gehad. Verhuurmaatschappijen hebben er nooit naar gevraagd en die ene keer dat we door de Canadese politie staande zijn gehouden omdat we op dat bepaalde tijdstip niet af mochten slaan, deed de politie wel moeilijk omdat hij het roze en licht versleten papiertje niet serieus nam als rijbewijs, maar uiteindelijk na inzage van beide rijbewijzen, onze paspoorten en autohuurovereenkomst, kwamen we er met een waarschuwing van af voor het verkeerd afslaan.
chrisenandre74
Amerika-newbie

Bericht door chrisenandre74 »

Blijkbaar was dat rijbewijs dus niet echt nodig... nu ja we nemen beide mee het kan nooit kwaad er eentje teveel bij te hebben :)
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Hi,

Ik zit momenteel in de vs. Wagen gehuurd en geen internationaal rijbewijs nodig. Dit is bullshit en gewoon geldklopperij.

Even offtopic :oops:
PS; ik zie dat mijn topic werd gesloten na een blijkbaar lange discussie over taal en zo :wink:
Ik heb geen problemem meer ondervonden alles is gelukkig net op tijd klaar geraakt, maar heb mijn lesje wel geleerd. :thumbup:

groetjes wallstreet
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooi dat het allemaal goed gekomen is en je nu in Amerika zit! :D :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik heb vorige zomer een wagen gehuurd, zonder rijbewijs. :D
Ik was het blijkbaar vergeten. Het heeft me 3 dagen en nachten gekost maar heb toch een wagen meegekregen. Ik zou het wel niemand aanraden. Ik denk dat het maar 1keer op de 10 zou lukken.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

pelsmaker schreef:Ik heb vorige zomer een wagen gehuurd, zonder rijbewijs. :D
Ik zou het wel niemand aanraden. Ik denk dat het maar 1keer op de 10 zou lukken.
Ik denk dat je een ERG GROOT RISIKO hebt genomen.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Idd, maar de bedoeling was niet om het te vergeten. Ik was er dan toch, kon ik evengoed proberen. Ik was er van overtuigd dat het niet ging lukken. Ik had gezegd dat het bij m'n overstap gestolen of verloren was. Heb dan een kopie laten mailen die ik zogezegd ervoor heb ingescand. Dan moesten ze nog papieren hebben van de gemeente, wat ook niet makkelijk is in het weekend met 9 uur tijdverschil.
Een vlaamse gemeente mag dan ook nog geen documenten maken in een andere taal dan in het nederlands.

Gelukkig ken ik de burgemeester bij ons heel goed. Heeft hij paar documenten ingescand en een engelse brief gemaild met stempel op. Na 3 dagen en nachten veel bellen en weinig slaap en veel taxiritten naar het autoverhuurcomplex in Las Vegas was het dan in orde.

Het raarste vond ik dat mijn vriendin die geen papieren had laten zien ook met de wagen mocht rijden. Het is wel de billen toeknijpen als je de politie ziet rijden. :?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat we deze truuc maar niet moeten promoten hier... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik zou er niet aan moeten denken als je in een ongeluk was terecht gekomen.. :cry:
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer