Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Amerikaanse mentaliteit
Toevallig is bij ons op dit moment een Amerikaanse jongen (21 jaar oud) op bezoek. Hem valt op, dat wij hier in Nederland zo veel tijd voor elkaar hebben en b.v. samen eten.
Volgends hem hebben veel Amerikaanse gezinnen daar geen tijd voor, omdat de ouders veel en langer moeten werken en omdat iedereen op verschillende tijden naar huis toe komt.
In veel gezinnen wordt niet gekookt en iets in de magnetron opgewaarmd.
Volgends hem hebben veel Amerikaanse gezinnen daar geen tijd voor, omdat de ouders veel en langer moeten werken en omdat iedereen op verschillende tijden naar huis toe komt.
In veel gezinnen wordt niet gekookt en iets in de magnetron opgewaarmd.
Bedankt mensen voor de reacties. Ik wilde gewoon eens weten wat jullie over de Amerikanen dachten. Geen onrust zaaien of zo.
Ik weet niet zeker of dit klopt, maar mijn moeder heeft verteld dat sommige Amerikanen soms over enthousiast zijn over bepaalde zaken, dat is haar hier nog niet zo opgevalen. Is subjectief neem ik aan.

Ik weet niet zeker of dit klopt, maar mijn moeder heeft verteld dat sommige Amerikanen soms over enthousiast zijn over bepaalde zaken, dat is haar hier nog niet zo opgevalen. Is subjectief neem ik aan.
I am proud to be an American!
Dat ziet er heel gezellig uit Petra ...Petra/VS schreef: Potluck is, dat iedereen een gerecht (voorgerecht, salade, groente, vlees, dessert) meeneemt. Van tevoren wordt bepaald, wie wat meenemen, zodat je niet bijvoorbeeld alleen maar salades krijgt.
Een blockparty is een feest met de hele straat en inderdaad is dat grote gekleurde ding een enorm springkussen met een glijbaan erin. Erg gezellig, allemaal! Hier een foto van het springkussen:
Sandy
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Mijn eigen ervaringen met Amerikanen zijn eigenlijk best positief. Ik voel me er altijd erg welkom. Wat mijn ervaringen zijn is dat Amerikanen een wat positievere kijk hebben op eigenlijk alles. Beetje moeilijk uitleggen maar zelfs als mensen praten zit er altijd wel een vrolijke noot is. Het klinkt niet zo down of vermoeid als dat mensen in Nederland soms kunnen klinken.
Wat ik wel heel maf vond was dat toen ik studeerde, iedereen op mijn dorm floor hun tanden laan het bleken was (all girls dorm). Echt iedereen zat s avonds met zo'n thuisbleek bitje in. Begrijp me niet verkeerd ik ben voor witte tanden, maar dat was echt een bevestiging van een stereotype beeld wat ik altijd had...iedereen bleekt zijn tanden in de USA
Maar wat vind jij eigenlijk van de verschillen tussen Amerikanen en Nederlanders? Wat is jou opgevallen? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.
Wat ik wel heel maf vond was dat toen ik studeerde, iedereen op mijn dorm floor hun tanden laan het bleken was (all girls dorm). Echt iedereen zat s avonds met zo'n thuisbleek bitje in. Begrijp me niet verkeerd ik ben voor witte tanden, maar dat was echt een bevestiging van een stereotype beeld wat ik altijd had...iedereen bleekt zijn tanden in de USA

Maar wat vind jij eigenlijk van de verschillen tussen Amerikanen en Nederlanders? Wat is jou opgevallen? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.
Wat ik altijd grappig vind, of eigenlijk gewoonweg lomp van veel mensen, is dat ze bij Amerika meteen roepen "oh, die zijn allemaal dik, want ik heb op het nieuws gehoord dat 75% van de Amerikanen overgewicht heeft!"
Dat mag allemaal wel waar zijn, maar in Nederland is dit percentage ongeveer 65%... En daar hoor je dan weer niemand over...
Dat mag allemaal wel waar zijn, maar in Nederland is dit percentage ongeveer 65%... En daar hoor je dan weer niemand over...
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat het BMI van die 'gemiddelde -dikke- Amerikaan' nog een heel pak hoger ligt dan die van de 'gemiddeld -beetje te zware- Nederlander'?Mack schreef:"oh, die zijn allemaal dik, want ik heb op het nieuws gehoord dat 75% van de Amerikanen overgewicht heeft!"
Iemand van 200 kilo valt natuurlijk sneller op dan iemand van 120 kg.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hele dikke mensen vallen inderdaad op, maar in dat percentage zijn ook de -beetje te zware- Amerikanen opgenomen, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mensen, die 10 kilo te zwaar zijn en mensen, die 100 kilo te zwaar zijn, in die statistieken.kastelke schreef:Omdat het BMI van die 'gemiddelde -dikke- Amerikaan' nog een heel pak hoger ligt dan die van de 'gemiddeld -beetje te zware- Nederlander'?Mack schreef:"oh, die zijn allemaal dik, want ik heb op het nieuws gehoord dat 75% van de Amerikanen overgewicht heeft!"
Iemand van 200 kilo valt natuurlijk sneller op dan iemand van 120 kg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ik me niet heel duidelijk uitgedrukt heb. Wat ik dus wou zeggen: wij hebben de indruk dat er véél meer Amerikanen zijn die met overgewicht kampen, dan dat er Nederlanders/Belgen zijn die met overgewicht kampen.Petra/VS schreef: Hele dikke mensen vallen inderdaad op, maar in dat percentage zijn ook de -beetje te zware- Amerikanen opgenomen, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mensen, die 10 kilo te zwaar zijn en mensen, die 100 kilo te zwaar zijn, in die statistieken.
Misschien krijgen wij die indruk wel omdat je makkelijker Amerikanen tegen zal komen die > 150 kg wegen, dan dat je Be/Nl tegen komt die zoveel wegen?
Dus: Amerikanen wegen gemiddeld 50 kg teveeel, terwijl men in BeNe gemiddeld 10 kg teveel weegt? (ik plak er hier zelf maar een cijfers op hé, heb er geen onderzoek naar gedaan)
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Of die cijfers zo zijn weet ik niet, in dit gebied zie ik nauwelijks van die heel erg dikke mensen. Je vergelijkt ook een bevolking van minder dan 20 miljoen mensen met een bevolking van bijna 300 miljoen, dus zullen er ook wel 15 keer zoveel heel dikke mensen hier rondlopen, wat de kans, dat je er een tegenkomt al evenredig vergroot.
-
- Amerikakenner
Ik woon nu bijna 3 jaar in de VS, en het is met niet echt opgevallen of de mensen hier dikker zijn of niet.
Maar ik was toch benieuwd naar de onderzoeken hiernaar (obesity, of in gewoon Nederlands, ernstig overgewicht).
Obesity betekent zowel in Nederland als in de VS een BMI van 30 of meer.
Het blijkt dat obesity in de VS echt een probleem is. Uit een onderzoek gepubliceerd op http://www.cdc.org (Centers for Disease Control and Prevention) blijkt dat 32% van de volwassenen een BMI van 30 of meer heeft. Dit zijn cijfers van 2003/2004. In een onderzoek van 1988/1994 was dit cijfer nog 23%, een behoorlijke groei dus.
Voor meer resultaten van dit onderzoek ga je naar: http://tinyurl.com/pm2rz
Natuurlijk wilde ik ook zien hoe het in Nederland zat. Daar is het cijfer 10% van de volwassenen. Bron: RIVM, http://tinyurl.com/g426z
Hier kun je ook per provincie zien hoe het zit met het overgewicht.
Overigens bleek uit een ander onderzoek dat het ook in Nederland de verkeerde kant op gaat. Ergens las ik dat de verwachting is dat het 20% is in het jaar 2015.
Volgens dezelfde bronnen heeft 66% van de Amerikanen overgewicht (is een BMI van 25 of meer), en in Nederland is dit 45%.
Conclusie is dat meer Amerikanen overgewicht hebben, maar het verschil met Nederlanders is niet zo ontzettend groot.
Kijk je echter naar obesity (ernstig overgewicht) dan is het verschil tussen de VS en Nederland in deze onderzoeken wel behoorlijk groot
Het belangrijkte is denk ik het erkennen (en oplossen) van het probleem.
En je ziet denk ik dat het met het erkennen de goed kan op gaat.
Op de scholen worden gezondere lunches aangeboden dan in het verleden.
De fast food en ‘gewone’ restaurants hebben meer gezondere zaken op het menu, porties schijnen soms kleiner geworden te zijn. Ketens als Subway groeien hard.
Ik ben erg benieuwd hoe de cijfers over een jaar of 10 zijn. Dan blijkt of er al dan niet resultaat geboekt is.
Kansberekening: de kans dat je een obese Amerikaan tegenkomt in de VS is dus 3 keer zo groot dan dat je een obese Nederlander tegenkomt in Nederland.
Je hebt wel 100 keer meer kans dat deze Amerikaan aardiger en behulpzamer is dan de Nederlander.

Maar ik was toch benieuwd naar de onderzoeken hiernaar (obesity, of in gewoon Nederlands, ernstig overgewicht).
Obesity betekent zowel in Nederland als in de VS een BMI van 30 of meer.
Het blijkt dat obesity in de VS echt een probleem is. Uit een onderzoek gepubliceerd op http://www.cdc.org (Centers for Disease Control and Prevention) blijkt dat 32% van de volwassenen een BMI van 30 of meer heeft. Dit zijn cijfers van 2003/2004. In een onderzoek van 1988/1994 was dit cijfer nog 23%, een behoorlijke groei dus.
Voor meer resultaten van dit onderzoek ga je naar: http://tinyurl.com/pm2rz
Natuurlijk wilde ik ook zien hoe het in Nederland zat. Daar is het cijfer 10% van de volwassenen. Bron: RIVM, http://tinyurl.com/g426z
Hier kun je ook per provincie zien hoe het zit met het overgewicht.
Overigens bleek uit een ander onderzoek dat het ook in Nederland de verkeerde kant op gaat. Ergens las ik dat de verwachting is dat het 20% is in het jaar 2015.
Volgens dezelfde bronnen heeft 66% van de Amerikanen overgewicht (is een BMI van 25 of meer), en in Nederland is dit 45%.
Conclusie is dat meer Amerikanen overgewicht hebben, maar het verschil met Nederlanders is niet zo ontzettend groot.
Kijk je echter naar obesity (ernstig overgewicht) dan is het verschil tussen de VS en Nederland in deze onderzoeken wel behoorlijk groot
Het belangrijkte is denk ik het erkennen (en oplossen) van het probleem.
En je ziet denk ik dat het met het erkennen de goed kan op gaat.
Op de scholen worden gezondere lunches aangeboden dan in het verleden.
De fast food en ‘gewone’ restaurants hebben meer gezondere zaken op het menu, porties schijnen soms kleiner geworden te zijn. Ketens als Subway groeien hard.
Ik ben erg benieuwd hoe de cijfers over een jaar of 10 zijn. Dan blijkt of er al dan niet resultaat geboekt is.
Kansberekening: de kans dat je een obese Amerikaan tegenkomt in de VS is dus 3 keer zo groot dan dat je een obese Nederlander tegenkomt in Nederland.
Je hebt wel 100 keer meer kans dat deze Amerikaan aardiger en behulpzamer is dan de Nederlander.

Met veel dingen loopt Nederland ongeveer 10-15 achter bij Amerika, behalve in de mode waar Amerika zo'n jaar of 5 achter loopt. Als je ook naar de gewichts statistieken van 20 jaar geleden kijkt in Amerika, zijn die ongeveer hetzelfde als in Nederland nu. In 1988 had 56% van amerikanen overgewicht en nu in Nederland is dat ongeveer 45%.
Kijk hier maar: http://www.cdc.gov/nchs/data/nhanes/dat ... weight.pdf en dan specifiek op pagina 2 waar het allemaal netjes op een rijtje staat.
Wacht maar, jullie tijd komt dus nog wel......
Het viel me trouwens op zaterdag morgen bij Whole Foods (leuk en duur) wel op dat er bijna geen mensen met overgewicht waren. Ook bij REI (een wel erg leuke, dure, campeer en recreatie winkel) waren ze nogal mager. Hetzelfde gold voor Trader Joe's (een nogal dure supermarkt), waar volgens mij het gemiddelde BMI rond de 26 or 27 lag. Tegen de mollige kant, maar zeker niet dik. Toen ik echter naar Lowe's ging (dat net naast Walmart ligt) zag ik genoeg dikkerds. Er zijn studies gedaan die een verbinding leggen tussen economie en dik zijn. Dik zijn heeft vaak minder met teveel eten te maken dan met de 'verkeerde' dingen eten. Je kunt bv een kilo peentjes eten, wat je maag op zal vullen, of een kopje macaroni, wat je maag waarschijnlijk niet zal opvullen, maar wel net zoveel calorien heeft. Macaroni is goedkoper dan peentjes en makkelijker klaar te maken, dus dat is wat mensen eten.
Margaret
Kijk hier maar: http://www.cdc.gov/nchs/data/nhanes/dat ... weight.pdf en dan specifiek op pagina 2 waar het allemaal netjes op een rijtje staat.
Wacht maar, jullie tijd komt dus nog wel......

Het viel me trouwens op zaterdag morgen bij Whole Foods (leuk en duur) wel op dat er bijna geen mensen met overgewicht waren. Ook bij REI (een wel erg leuke, dure, campeer en recreatie winkel) waren ze nogal mager. Hetzelfde gold voor Trader Joe's (een nogal dure supermarkt), waar volgens mij het gemiddelde BMI rond de 26 or 27 lag. Tegen de mollige kant, maar zeker niet dik. Toen ik echter naar Lowe's ging (dat net naast Walmart ligt) zag ik genoeg dikkerds. Er zijn studies gedaan die een verbinding leggen tussen economie en dik zijn. Dik zijn heeft vaak minder met teveel eten te maken dan met de 'verkeerde' dingen eten. Je kunt bv een kilo peentjes eten, wat je maag op zal vullen, of een kopje macaroni, wat je maag waarschijnlijk niet zal opvullen, maar wel net zoveel calorien heeft. Macaroni is goedkoper dan peentjes en makkelijker klaar te maken, dus dat is wat mensen eten.
Margaret
In St. Louis, MO zal Amerika vast achterlopen met de Mode maar in de steden zoals Los Angeles, New York City, Dallas, San Francisco, Miami en Chicago lopen ze zeker niet achter; mensen uit deze steden (L.A., NYC, SF) bepalen vele trends. Trend setters!!! In de jaren '90 zette Seattle een trend uit die vele jongeren over de hele westerse wereld copieerden (Grunge). Ga naar NYC, in de verschillende buurten zul je zien hoe jongeren de trends zetten die straks over de hele wereld gaan.Marby schreef:Met veel dingen loopt Nederland ongeveer 10-15 achter bij Amerika, behalve in de mode waar Amerika zo'n jaar of 5 achter loopt. Als je ook naar de gewichts statistieken van 20 jaar geleden kijkt in Amerika, zijn die ongeveer hetzelfde als in Nederland nu. In 1988 had 56% van amerikanen overgewicht en nu in Nederland is dat ongeveer 45%.
Wacht maar, jullie tijd komt dus nog wel......![]()
Margaret
Veel design vrienden van mij in NL, die in Europa successvol zijn, zijn dit omdat ze Amerikaanse smaken en styles produceren en proberen hierdoor te breken (wat heel moeilijk is).
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
-
- Amerikakenner
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergeet Washington niet, we hebben hier ongeveer dezelfde winkels als NYC tegenwoordig. Er zijn ook een heel stel Europese ketens, ik heb dit weekend ook o.a. bij Esprit, Mexx en H&M gewinkeld.Xerxes schreef: In St. Louis, MO zal Amerika vast achterlopen met de Mode maar in de steden zoals Los Angeles, New York City, Dallas, San Francisco, Miami en Chicago lopen ze zeker niet achter; mensen uit deze steden (L.A., NYC, SF) bepalen vele trends. Trend setters!!! In de jaren '90 zette Seattle een trend uit die vele jongeren over de hele westerse wereld copieerden (Grunge). Ga naar NYC, in de verschillende buurten zul je zien hoe jongeren de trends zetten die straks over de hele wereld gaan.
Veel design vrienden van mij in NL, die in Europa successvol zijn, zijn dit omdat ze Amerikaanse smaken en styles produceren en proberen hierdoor te breken (wat heel moeilijk is).
Nou, ik vind jullie Nederlanders niet verkeerd. Ja, zoals ik al eerder aangaf wij Amerikanen zijn soms over enthousiast over iets. Ja, tenminste die ervaring heb ik opgedaan.suebrons schreef: Maar wat vind jij eigenlijk van de verschillen tussen Amerikanen en Nederlanders? Wat is jou opgevallen? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.
Nu kun je me haten, maar ik moet wel toegeven jullie zijn af en toe zo stug! Ik vind ons Amerikanen wat warmer en gastvrijer! Dat van dat opgewekter ben ik het ook mee eens.
Die reactie van die dame klopt! Het was misschien niet zo een goed idee deze topic te beginnen, zie ik achteraf. Er zijn inderdaad heel veel verschillende Amerikanen. Ik dacht jullie zijn hier de VS zo hoog de hemel in aan het prijzen (klopt ook), dus ik wilde weten wat zouden die Hollanders van ons vinden!
Nou, ik hoop dat ik alles goed gespeld heb en het beste verder!
Best wishes for the future

I am proud to be an American!
Wat ik me altijd afvraag: gebeuren in Amerika ook dingen zoals het onderstaande? Of is het echt iets "typisch Nederlands"? Is het hier nu echt veel erger of lijkt dat alleen maar zo?
(bron: http://www.nu.nl)Dronken jongeren belagen hulpverleners
Uitgegeven: 13 juni 2006 11:16
Laatst gewijzigd: 13 juni 2006 11:24
AMSTERDAM - Een groep dronken jongeren heeft maandagmiddag in het De Mirandabad in Amsterdam hulpverleners die op weg waren naar een jongen die onwel was geworden, belaagd. Ze bedreigden ambulancepersoneel en een arts en beschadigden een ambulance. Dat maakte de politie dinsdag bekend.
Het incident bij het zwembad in de Rivierenbuurt had tegen 18.00 uur plaats, nadat een jongen uit een groep van zo'n twintig jongeren niet lekker werd. Zowel een toevallig passerende arts als het ambulancepersoneel werden bij aankomst belaagd en bedreigd. De hulpverleners besloten daarop te wachten op de ingeschakelde politie. Toen de ambulance uiteindelijk wilde wegrijden, gooiden de jongeren een fiets voor en een tegen het voertuig.
De opgetrommelde politie kon de rust snel doen weerkeren. Het slachtoffer is ter plaatse behandeld. Hij had teveel gedronken, constateerden de hulpverleners. De ambulancebroeders en de arts hebben inmiddels aangifte gedaan van openlijke geweldpleging. De politie heeft nog niemand aangehouden.
Mack
MW Drawings
MW Drawings