Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
diaan
Amerika-newbie

Overstap in USA

Bericht door diaan »

Hoi hoi,

Ik zit met het volgende:
Een overstap maken in de USA om vervolgens door te reizen naar Mexico(langer dan 90 dagen)heb je dan een visum nodig of het je genoeg aan je ESTA omdat je alleen een overstap maakt.Bij World ticket center en de visumdienst in DH zeggen ze het laatste.Maar ben toch verder gaan zoeken omdat ik een topic ergens had gelezen dat een meisje die voor 5 maanden stage ging lopen in Mexico niet verder kwam in de USA.Ik las op de site van www.visumdienst.com het volgende.

Er is een extra beperking: mensen die voor langer dan 90 dagen naar Canada of Mexico of een Caribisch eiland vertrekken met op de heenreis een tussenstop in de Verenigde Staten moeten wel een visum hebben. Het Visa Waiver Program geeft recht op een visumvrije periode van 90 dagen in heel Noord-Amerika (dus Verenigde Staten, Canada, Mexico en de Caribische eilanden). Dit is een vreemde regel van de Amerikanen, maar helaas maar al te waar.

Dus snap hier echt geen bal meer van!Zoveel verschillende verhalen..

En dan is er evt nog een optie die we hebben.Eerst een weekje verblijven in de USA en dan verder reizen naar Mexico(langer dan 90 dgn)terugreis naar Nederland ook weer reizen via de USA.Maakt dat nog uit als je alleen een Esta hebt?

Gr Diaan
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overstap in USA

Bericht door DVDGuy »

Ik denk dat alleen Esta voldoende is; je verlaat immers het vliegveld niet.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bij mijn weten heb je een visum nodig. Jouw 90+ dagen in Mexico tellen niet mee en je bent op die manier langer dan 90 dagen in de VS. Als je via de VS wil vliegen zou ik dit voor de zekerheid aan het consulaat vragen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier is laatst nog een draadje over geweest: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ta#p622265
Terug in Texas!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je hebt het al op een aantal verschillende plekken gevraagd met verschillende antwoorden en nu ga je het hier vragen en krijg je nog meer verschillende antwoorden.

Misschien een rare vraag : Waarom neem je niet gewoon even contact op met het Amerikaanse consulaat zodat je het enige echte officiele Amerikaanse standpunt in deze kwestie verneemt :blink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer