Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Tipsy_1 »

500 eur pp vind ik een mooie prijs hoor voor mei! ben benieuwd of je goedkoper vindt ;-)
Heb je al op connections.be gekeken? (die hun "solden" komen wel pas in januari denk ik voor de mei periode...)
Freya*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Freya* »

Coyote schreef:
gert & peggy schreef:Maakt voor ons niet uit of we vliegen op Tampa, Miami of Orlando, maar 500 euro p.p. vind ik teveel....
Tja, persoonlijk vind ik € 500 voor een ticket helemaal geen gekke prijs voor mei, zelfs naar Florida. Misschien lukt het je nog om net onder de € 500 te komen maar volgens mij is het een reële prijs.

Roland
Wij hebben net geen 500pp betaald, 14 tem 31mei, nl. 480. via cheaptickets. maar da tis ondertss al een maand geleden geboekt.
Bij connections zeiden ze me toen dat er in november usa-deals gingen zijn...
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Bericht door gert & peggy »

Ik mag mss niet vergelijken, maar de laatste keer dat we gingen (oktober 2009) hebben we 327, 48 euro per persoon betaald... ik schrik gewoon van de prijzen, maar nu ik er rustiger over nadenk, een stijging van 170 euro op 2 1/2j is mss niet overdreven.
We zijn zoekverslaafd : dagelijks speuren we alle bekende sites af op zoek naar tickets. Ik kijk alvast uit naar de usa-deals van connections in november, het moest maar eens meevallen.

Heeft iemand eigenlijk een verklaring waarom Florida bijna even duur/goedkoop is als vliegen naar de Westkust ?
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Je mag dat idd niet vergelijken. In 2009 waren de tickets gewoon erg goedkoop. Toen gingen wij in september voor 390 euro naar het westen; nu gaan we weer in mei-juni 2012 en betalen we 570 euro.
Over het (gebrek aan) prijsverschil tussen Florida en het westen heb ik geen idee.
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Ik ben niet de enige die schrikt van de prijzen lees ik....

In 2009 voor € 800 pp naar Los Angeles gevlogen middenin het hoogseizoen.
In 2010 voor € 350 pp naar New York gevlogen in de meivakantie.

Of we hadden heel veel geluk of de prijzen zijn enorm gestegen.

We twijfelen dit keer tussen Florida met een combinatie New York of het westen en dan de dingen zien en doen waar we in 2009 geen tijd voor hadden. Wederom in het hoogseizoen, mijn vriendin is lerares en we zitten vast aan de schoolvakantie van midden Nederland. De laatste vakantieweek moet ze alweer op school zijn dus we kunnen tussen 7 juli en 13 augustus weg en willen 3 weken.

Ik zoek op kayak.com, cheaptickets.com en .nl, klm.nl, ebookers.nl, worldticketcenter.nl, pfffff. Florida met NY heb ik gevonden voor € 900 pp op wtc. Los Angeles en Las Vegas vind ik voor € 1000. De euro is wel aardig gedaald tov 2009 dus dat verklaard het verschil van € 200 wel...maar goedkoper is erg welkom!

Ik zoek door in ieder geval en wacht eventueel tot januari, dan kan ik mijn verlof ook pas indienen overigens.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Wij willen in juni 2012 weer de oceaan oversteken. Beginnen in Boston en eindigen in Orlando. Nu heb ik een aanbieding gevonden op cheaptickets.nl voor € 591 en die gaat via Londen. Van Amsterdam naar Londen zouden we dan met BA vliegen en van Londen naar Boston met Virgin Atlantic (terug vanaf Orlando precies hetzelfde). Volgens mij zijn Virgin en British Airways geen partners (star-alliance?). Stel dat de vlucht van Amsterdam naar Londen bijv. geannuleerd wordt, zijn ze dan verplicht om ons over te boeken op een andere vlucht naar Boston?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb vorig jaar met BA/Virgin via Londen gereist. Heen naar San Francisco en terug van Los Angeles Ging prima. Ze schijnen op papier partners te zijn alhoewel Virgin-eigenaar Richard Branson vaak onaardige dingen zegt over BA. Dus over een overstap zou ik me geen zorgen maken!
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Bedankt! Het is ook wel een supergoeie prijs, mijns inziens. Ik zag verder alleen maar prijzen vanaf € 750,--. MTL, hoe was je ervaring met Virgin?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit weekend zie ik ineens allerlei low-cost flights vanaf dusseldorf. Scheelt 150/250 euro met vliegen vanaf amsterdam of brussel, voornamelijk met iberia
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Waar zag je die low-cost fligths vanaf Düsseldorf? Ik kan ze niet vinden....Wij zoeken tickets voor 15 juli - 27 augustus, Denver - Los Angeles (maar andere luchthavens kunnen ook, we willen in elk geval Colorado verkennen).
De laagste prijs die ik kan vinden is rond de €900, met Icelandair. Maar dat is dan heen en terug naar en vanaf Denver, dus dan moeten we een rondrit maken. Bovendien vind ik het nog aardig aan de prijs.
Het is wat, als je Amerika-verslaafd bent geraakt :wink:

Iemand suggesties??

Saskia
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In een ander topic was het mss duidelijk, maar ik doelde op vluchten in april/mei (volgens mij heb ik ook bij iemand een andere datum in juni ingegeven). En verder waren/zijn het vliegticketprijzen voor LA-LA. Ga er iig maar vanuit dat Tickets in het hoogseizoen waarin jij gaat niet echt low-cost zijn.

Ik vind de tickets met stopovers of terugvlucht vanaf een andere plek zowieso duur uitvallen tot nu toe. Maar als je heen wilt naar Denver en terug vanaf LA, ga er dan ook even vanuit dat je nog flinke kosten voor de onewayfee van je huurauto gaat betalen
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:Maar als je heen wilt naar Denver en terug vanaf LA, ga er dan ook even vanuit dat je nog flinke kosten voor de onewayfee van je huurauto gaat betalen
Die kosten zijn precies € 0,00 als je bij Alamo via usareisen.de huurt...

Dus dat valt wel mee. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

We zijn voorzichtigjes wat dingen aan het verkennen voor een rondreis West USA in zomer 2013. Ja, ja, nog ver weg maar als ik de prijzen zie voor tickets voor komende zomer dan is dat maar goed ook. Wat een geld ..... Moet ik daar idd maar op rekenen dat tickets in de periode midden juli tot midden augustus rond de € 1150,-- p.p. doen ??
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

José schreef:Ik zoek nog twee tickets naar Las Vegas (of Los Angeles of Phoenix) voor rond 27 augustus (dagje eerder mag ook) tot en met 7 of 8 september. Vertrek vanaf A'dam, over de grens in Duitsland of Brussel is allemaal mogelijk.

Ik kan nog niet echt een koopje vinden. Het gaat om onze huwelijksreis (een korte, Florida willen we in het voorjaar van 2013 doen) dus het is al een duur jaar voor ons :) haha!

Kom echt alleen maar op prijzen van boven 800 euro... Dacht meer aan 500 euro ofzo.. Is dat onrealistisch?
Ik heb zojuist 2 tickets geboekt rechtstreeks per KLM AMS<->LA voor EUR 1.320,--
Vertrek 15-5-12 en terug 6-7-12. Ik zag dat de prijzen in augustus sky high waren. Een prijs in augustus lag op EUR 2.000 voor 2 personen en dat was zelfs een "tijdelijk verlaagde" prijs. Ik denk, dat 500 euro wel erg optimistisch is. Mijn advies: geregeld de prijzen scannen. Nog maar 3 weken geleden had ik AMS<->LA via Detroit met Delta kunnen boeken voor nog een EUR 1.100. Vorige week waren die prijzen ineens verhoogd naar EUR 1.800!!! Conclusie: het is net een tombola.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Marjolein1972 schreef:We zijn voorzichtigjes wat dingen aan het verkennen voor een rondreis West USA in zomer 2013. Ja, ja, nog ver weg maar als ik de prijzen zie voor tickets voor komende zomer dan is dat maar goed ook. Wat een geld ..... Moet ik daar idd maar op rekenen dat tickets in de periode midden juli tot midden augustus rond de € 1150,-- p.p. doen ??
Zou heel goed kunnen, is tenslotte hoogseizoen.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

@mtl, de periode dat wij willen gaan is idd hoogseizoen. Gaat niet anders voor ons helaas, de kinderen zijn dan 9 en 6 dus schoolplichtig. Nou goed, het is nog zo ver weg, we zien wel wat het over pak en beet een jaar doet met de tickets en ondertussen lekker sparen en routes plannen :wink:
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Wij willen in januari 2012 een paar dagen naar New York en daarna door naar Orlando. Vanaf Orlando vliegen we terug naar Amsterdam.
Nu heb ik tickets gevonden voor 500 euro all in. Dat betekent dat daar ook in zit de binnenlandse vlucht naar Orlando. Enige is dat we op de bij alle vluchten een tussenstop hebben.

Is dit een goede prijs?

Bedankt.

Rachel
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lijkt mij een goede prijs, Ladybug! Wacht niet te lang met boeken.
moonlight91
Amerika-ontdekker

Bericht door moonlight91 »

gert & peggy schreef:Ik krijg er ook helemaal de boebbelen van, van die prijzen.
willen in mei 2012 naar Florida, maar de tickets die richting uit zijn bijna even duur als naar het westen vliegen....
Maakt voor ons niet uit of we vliegen op Tampa, Miami of Orlando, maar 500 euro p.p. vind ik teveel....
daar zou ik het direct voor doen
wij zelf hebben voor mei 2012 tickets liggen voor amsterdam/orlando via memphis
693 euro pp
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

In september 2012 willen we richting Phoenix Arizona.
Via Connections.be kan ik voor een prima prijs vliegen, € 631 p.p. (met slechts één tussenstop).

We vliegen liever via Washington dan via Chicago en ik kan de volgende 2 opties kiezen

Optie 1)
12.10 – 14.23 Brussel – Washington
17.00 - 18.55 Washington – Phoenix

11.58 – 17.20 Phoenix – Chicago
18.00 - 9.20 Chicago – Brussel

Een prima heenvlucht! De vertrektijd van de terugvlucht is prima. Een overstap van slechts 40 minuten lijkt me voor Chicago aan de krappe kant. Ik weet wel dat we geen koffers hoeven op te halen maar weet niet of we in dezelfde terminal blijven.
Wat vinden jullie van deze korte overstap tijd in Chicago??

Optie 2)
12.10 – 14.23 Brussel – Washington
17.00 – 18.55 Washington – Phoenix

07.50 – 15.05 Phoenix – Washington
17.59 – 07.30 Washington- Brussel

Een prima heenvlucht! De vertrektijd van de terugvlucht is erg vroeg. De overstap in Washington is meer dan ruim voldoende en we vliegen 2x via Washington.

Wat zouden jullie doen??

Bedankt voor de input.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer