Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fullsize of midsize suv

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: fullsize of midsize suv

Bericht door ina »

Dank je Johan, dat wilde ik graag weten. Hier bij bijv. expedia noemen ze het de midsize, standard size en full size SUV. De standard is dus vergelijkbaar met de midsize bij jouw, met bijv. de Jeep Grand Cherokee.
Wij rijden zelf Toyota Corolla Verso, hiervoor KIA Carnival. In Amerika hebben we tot nu toe altijd een minivan gehuurd, meestal Toyota Sienna met heel veel ruimte!

Volgens mij hoort de KIA Sorento bij de Standard Suv, de KIA sportage is de kleinere versie.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik denk dat jouw lijstje voor vele misleidend gaat zijn !
Compacte suv wordt niet gezegd bij de autoverhuurbedrijven .Hetgeen jij daaronder heb staan van wagen ,horen in feite al bij de mid size suv's .
Jouw mid size suv's vallen dan weer bij de autoverhuurbedrijven onder de standard Suv's en ga zo maar door ...

Kia Sorento valt onder Standard ,ook zo die Hyundai .

Gr,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb tot tweemaal toe een Hyundai Santa Fe meegekregen als Mid size, vandaar mijn vraag. De Kia stond toen ook bij mid size.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat je meekrijgt/uitzoekt wil nog niet altijd zeggen dat die auto in de huurklasse valt die jij vooraf gekozen hebt. Er kunnen allerlei redenen zijn jou een grotere auto mee te geven. Ik had afgelopen zomer een Ford Edge 2011 die duidelijk niet onder de midsize suv klasse viel, terwijl de midsize suv auto's wel in het rijtje stonden maar die vond ik maar niks. Ben brutaal geweest en de Ford Edge gevraagd en gekregen. :D

Alles hangt af van het aanbod op het moment dat jij de auto komt ophalen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Knabbeltje
Amerikakenner

Ja, dat kan .Hangt er zo'n beetje af van de plaatselijke verhuurkantoor .Soms zetten ze die mid sizes en Standards zelfs bijeen op de zelfde rij .
Soms krijg je een grotere wagen aangeboden .
Leuk maar je kan evengoed een standard huren en een midsize meekrijgen . Doordat ze bv. geen andere suv's hebben staan .
Onze laatste twee reserveringen waren ook midsizes en kregen steeds een upgrade tot standard . Blijkbaar hadden zij geen midsize in hun vloot beschikbaar .Nu de derde keer pakt het niet en moeten we zo al een standard boeken dus hopelijk krijgen we die dan ook mee.

Gr,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Coyote, klopt. Maar als het in 2 verschillende periodes gebeurt, dan is het niet altijd duidelijk onder welke klasse men de auto's schaart.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Lijkt me echt balen als je standard huurt en je krijgt een midsize, juist doordat het zo verwarrend is kunnen ze gewoon zeggen dat het een standard is terwijl het in onze ogen een midsize is, ik krijg liever een grotere dan een kleinere mee.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dat is het vervelende, er is geen lijst van auto's die in een bepaalde klasse valt. Waarmee je zou kunnen eisen dat als ze je iets aanbieden uit de lijst van kleinere auto's je of geld terug, of toch die grotere auto die wel in de lijst staat meekrijgt.
Ik heb afgelopen zomer gezocht naar een huurauto via verschillende websites. En wat dan opvalt is dat de ene keer een Toyota Corolla als mid size wordt aangeprijsd (gelijkwaardig aan een Ford Focus) en de andere keer een Hyundai Sonata. Terwijl dat toch echt een veel grotere auto is.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Een fullsize Suv is weer 400 euro duurder! maar ook dan kunnen ze je dus een standard meegeven, je moet gewoon geluk hebben met wat je mee krijgt. Als het niet bevalt ter plekke een upgrade nemen, ik heb op het forum gelezen dat dat goedkoper is dan hier een duurdere klasse te nemen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mijn eerste keer alleen in Californië had ik een Ford Focus of gelijkwaardig gehuurd en wilde men mij een upgrade geven. Elke keer geweigerd en steeds ging er iets van de prijs af en heb uiteindelijk ja gezegd. Het zou dus goedkoper kunnen zijn, daar een upgrade nemen. Kijk dan wel eerst even op de parkeerplaats wat er allemaal een auto's staat, wellicht staan er al grotere auto's bij de klasse die jij geboekt hebt. Afgelopen zomer stonden er bij Dollar (LAX) zowel bij mid size als bij full size Ford Crown Victoria's. Als je je dan een upgrade laat aansmeren voel je je bekocht.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat kan inderdaad een stuk goedkoper zijn. Zelf al enkele keren profijt van gehad door terplekke een mooie upgrade te nemen.

Ik huur overigens altijd een auto in de klasse die ik minimaal zou willen rijden. Dus niet bewust een auto uit een lagere klasse in de hoop dat ik een klasse hoger uitkom. Wel moet ik erbij vermelden dat ik tot nu toe altijd veel geluk heb gehad met de auto's die ik kreeg. Op de één of andere manier slaag ik daar altijd goed in. :mrgreen:

Ben benieuwd wat er in januari voor me klaar staat in Denver. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dat ligt misschien ook wel aan de tijd, hoog- of laagseizoen, hoewel wij in het hoogseizoen ook altijd de auto hebben gehad die we hebben geboekt, maar minivans staan er altijd heel veel van! Ik zag net bij usareisen.de een full size suv voor 1050 euro voor 23 dagen hoogseizoen, goede prijs?, ik weet niet of het in de loop van het jaar goedkoper gaat worden?
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Hockey schreef:@Johan67, waar vallen een Kia Sorento en Hyundai Santa Fe dan in? Deze zijn bij Alamo op LAX behoorlijk veel voorkomend.
Zoals al eerder gezegd noemen verhuurbedrijven hun auto's vaak een klasse groter dan wat gewoon gebruikelijk is in Amerika. De termen zijn ook niet officieel vastgelegd dus als iemand er een andere invulling aan geeft is daar niets tegen te doen.

Weet niet hoe Alamo de Kia SOrento noemt, noemt maar in het ''gewone'' dagelijkse gebruik noemen de Amerikanen dit een Compact SUV. Deze is zeer zeker kleiner dan een Chevy Traverse, Trailblazer of een Ford Explorer.
Laatst gewijzigd door johan67 op 06 nov 2011, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

1 Mio.US-$ Zusatz-Haftpflichtversicherung (SLI) direkt vom Vermieter!

Dit stond bij USAreisen.de, het betekend dus dat je ter plekke een extra verzekering moet nemen om geen eigen risico te hebben.

Die 1050 euro zag ik trouwens niet bij USAreisen.de maar bij billiger-mietwagen.de/usa, kent iemand dit bedrijf?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ina, welke optie betrof dit? Bij USA Reisen.de hebben ze namelijk vier "pakketten" die je af kan sluiten.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

ina schreef:1 Mio.US-$ Zusatz-Haftpflichtversicherung (SLI) direkt vom Vermieter!

Dit stond bij USAreisen.de, het betekend dus dat je ter plekke een extra verzekering moet nemen om geen eigen risico te hebben.
Hoe kom je hier nou bij?, het betekent dat de verzekering erbij zit, niet dat je hem nog af moet sluiten!!!!!
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@hockey, ik zie maar 2 pakketten, de super spar plus en de super-inklusief-plus, als je verder leest zit het er al bij beide pakketten inbegrepen, waarom zo moeilijk!?!

SLI/EP (Zusatzhaftpflichtversicherung, erhöht Deckungssumme auf 1 Mio. US-$): SLI/EP ca. US-$ 12,95/Tag (bereits in den PLUS-Paketen enthalten)

Dus als je maar een bestuurder hebt en geen eerste tankvulling volstaat het super spar plus.

@ Harry, moet mijn Duits ook maar eens gaan bijspijkeren, en misschien niet te veel lezen ga alleen maar spoken zien :oops:
Knabbeltje
Amerikakenner

Je mag wel aannemen dat met het super inclusive packet je goed verzekerd bent .Komt overeen met het gold pakket van alamo .

Gr,
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Qua verzekering is volgens mij extra de inzittende en gepackversicherung.
Heb je deze verzekering wel echt nodig als je een reisverzekering(werelddekking) en je zorgverzekering hebt.

Het extra zit hem meer in de gevulde tank en dat alle inzittenden boven de 25 ook mogen rijden.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Ik heb zelf dit jaar een Midsize gehuurd, via Alamo (underage) bij LAX.
Aangekomen op LAX stonden de midsize SUV's me niet aan.

Ik geloof 4 Patriots 1 Hyundai Santa Fe en 1 Volkswagen Tiguan(vond ik wel erg klein). Bij de Standaard SUV stonden 2 autos die me heel erg aan spraken.
De Ford Edge en de Jeep Grand Cherokee. Ik heb heel brutaal gevraagd aan de persoon die de baas was/speelde over het parkeerterrein of ik niet die Ford Edge mee kon krijgen.
Voor de grap zei hij dat hij voor 5 dollar wel wat kon regelen, daarna zijn we samen naar de Edge gelopen, gepraat en ik heb die wagen mee gekregen van hem.
Als dank heb ik hem 20 dollar gegeven. Hij blij ik blij. Hij was zo blij dat hij die hele auto nog heeft uitgelegd aan me.

Er valt dus meer te regelen dan je denkt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer