Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huwelijksreis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Sel
Amerikafan

Re: Huwelijksreis Florida

Bericht door Sel »

Dank je wel :)

Trouwens nog andere goede tips voor onze reis in Florida?
Dit is onze route:
20 mei zondag Dag 1 Amsterdam – Miami
21 mei maandag Dag 2 Miami – Cruise @ Bahamas
22 mei dinsdag Dag 3 Cruise @ Bahamas
23 mei woensdag Dag 4 Cruise @ Bahamas
24 mei donderdag Dag 5 Cruise @ Bahamas
25 mei vrijdag Dag 6 Cruise – Miami – Fort Lauderdale
26 mei zaterdag Dag 7 Fort Lauderdale – Cape Canaveral – Orlando
27 mei zondag Dag 8 Orlando – Universal Studio (Harry Potter)
28 mei maandag Dag 9 Orlando – Outlet shopping / relaxen
29 mei dinsdag Dag 10 Orlando – Disney Animal Kingdom
30 mei woensdag Dag 11 Orlando – Disney Magic Kingdom / Studios
31 mei donderdag Dag 12 Orlando – Disney Epcot
1 juni vrijdag Dag 13 Orlando – Tampa (outletshopping)
2 juni zaterdag Dag 14 Tampa – Bush Gardens
3 juni zondag Dag 15 Tampa – Sarasota
4 juni maandag Dag 16 Sarasota – Naples
5 juni dinsdag Dag 17 Naples – Everglades (tour) – Florida City
6 juni woensdag Dag 18 Florida City - Islamorada (dolfijnen) - Key West
7 juni donderdag Dag 19 Key West
8 juni vrijdag Dag 20 Key West – Miami
9 juni zaterdag Dag 21 Miami
10 juni zondag Dag 22 Miami
11 juni maandag Dag 23 Miami – Amsterdam
12 juni dinsdag Dag 24 Amsterdam
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wat een mooie huwelijksreis zal dit worden.
Persoonlijk vinden wij de golfkust mooier dan de oostkust. Kun je nog veranderen van planning of heb je al hotels geboekt?
Misschien is het leuker om één nacht langer in Naples (of Marco Island) te verblijven en één nacht meer op Key West i.p.v. Miami.
Als je het leuk vindt zou je onze reisverslagen kunnen lezen misschien haal je er nog wat tips uit http://meeramerikareizen.blogspot.com/
Heel veel plezier met de voorpret.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Sel schreef:27 mei zondag Dag 8 Orlando – Universal Studio (Harry Potter)
Als je naar Harry Potter wilt, moet je niet naar Universal Studios... Maar dan moet je bij Islands of Adventure zijn...

Overigens is de rest van je schema erg mooi geworden! Al ben ik het wel met Anita eens dat er best een dagje Miami afgesnoept kan worden... Weet niet hoe laat je terug bent van de cruise, want daar staat nu ook een dagje Miami ingepland. Snoep je op het laatst een dagje Miami af, heb je nog twee dagen Miami over en dat is genoeg.

In Key West zelf is het wellicht leuk om fietsen te huren (althans, dat vonden wij echt geweldig... een goed twee weken geleden alweer :( ) En houd je van katten? Dan absoluut het Hemingway House op Key West niet overslaan :D Wellicht haal je ook nog wel tips uit onze recente reis: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/

Alvast veel plezier in ieder geval!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- Ik zou tussen tampa en sarasota zeker even een uurtje rond gaan wandelen rond st Pete's beach in st Petersburg. Schitterende omgeving met de megabrug op de achtergrond. Al een paar x aangemerkt als het mooiste strand van the USA! Net voor de skyway eraf, 50ct toll. Daarna over de brug ( 1dollar toll) naar Braderton en dan via de kust naar Sarasota

- Eerlijk gezegd zou ik bush gardens overslaan als je in Animal Kingdom bent geweest en vooral als je niet van rollercoasters houd. Het park draait voornamelijk op de megacoasters en de safari in BG kan namelijk niet tippen aan de safari in Animal Kingdom (die absoluut als 1e doen als je binnen mag, want dan liggen veel dieren nog op de weg). Het is wel eerst helemaal naar de andere kant van het park.
Animal Kingdom vind ik een mooi park, maar hier heb je zeker niet de gehele dag voor nodig(of het moet enorm druk zijn), dus zorg bij disney voor een hopper kaart!!

- Aanrader voor alligator kijken, homestead alligator farm.
Vanuit hier kun je ook goed naar Florida City of Key Largo (en dus richting key west)
Ik weet even het adres niet precies, maar het is een alligator farm, maar vanuit hier kun je ook een airboat tour doen.

- Opzich is de afstand Naples, everglade tour en dan naar Key West ook best in 1 dag te doen, maar dan kom je in het midden van de middag in Key West aan zonder tussendoor op de keys dingen te hebben bekeken. Florida city breekt de afstand wel, maar ik vond er echt geen drol aan eigenlijk, niets te doen.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Huwelijksreis Florida (tips tampa?)

Bericht door Marjolein1972 »

Sel schreef:heeft er iemand nog leuke tips voor in en rondom Tampa?
We zijn daar 2 nachten. Eerste dag willen we naar een outlet in de buurt. Maar de 2e dag, hadden we eigenlijk bush gardens gepland. We twijfelen nog of we dat wel willen zien na disney's animal kingdom. Dus heeft iemand nog andere ideeën?

Bezoek de mall International Plaza en bay street, ligt naast Tampa airport. Hele leuke sfeer en alle bekende merken en in Bay Street heerlijk eten bij de Cheesecake Factory.
Tampa zelf vonden wij helemaal niks. St. Pete's daarentegen wel ! Heel fijne, relaxte sfeer.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Wow!! bedankt allemaal voor de tips!!!

De dag na de cruise vertrekken we meteen naar Fort Lauderdale.
In principe hebben we in Miami twee hele dagen. De eerste dag komen eind vd middag aan, en laatste dag vliegen we weer terug.

Ik zit er sterk over te denken om maar 1 nacht naar Tampa (of dan st pete's?) te gaan, en ergens anders nog iets extra's te zetten zoals bijvoorbeeld een nachtje extra keys.
Ik heb de hotels al wel geboekt, maar mag gratis annuleren dus kan nog alle kanten op.

Ik dacht dus echt dat islands of adventure bij universal studios hoorde :oops: Is dat dus een heel ander park? Ahum...
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Island of Adventure is wel van Universal, maar het zijn twee aparte parken. Je hebt Universal Studio's als park en Island of Adventure als apart park. Wij zijn in september in Isalnd of Adventure geweest en vondel vooral de Wizarding World of Harry Potter zeer de moeite waard!!!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ohh dan had ik het toch wel goed begrepen inderdaad.
Ik ga speciaal voor Wizarding World of Harry Potter, dus dat komt goed uit :D
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Islands of Adventure is inderdaad van Universal, maar je had staan 'Universal Studios' en dat is het park ernaast. Dus ter verificatie dat je wel naar het juiste park gaat... Vandaar :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

We hebben dus onze reis gewijzigd, dus niet naar tampa, maar direct door naar ST Pete's, en dan de rest van de reis, maar daardoor hebben we een extra nacht/dag in Key West :D
Ben er helemaal blij mee!

dus (weer) bedankt voor de tips :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Goede Keuze, want Tampa vond ik zelf ook niet een bepaald boeiende stad. Clearwater, st Pete's, Sarasota, Venice en Naples (en ik vond het gebied rond cape coral ook ontzettend mooi), het hele gebied aan de golf van Mexico was echt schitterend. Als ik nog een keer terug ga naar Florida zou ik daar die keer langer blijven hangen dan aan de kant van de Atlantische Oceaan. De Keys kan ik door dat noodweer toen ik er was gewoon niet goed beoordelen, maar mijn oordeel is dat daar weinig te doen is als het regent en dat de infrastructuur daar dan ook niet voor gemaakt is ;)
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Haha, nou laten we dan maar hopen dat het dus niet regent he ;)
Gelieve de hele vakantie niet 8)
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Goede keuze om naar St. Pete's te gaan! De hele Gulf Coast is prachtig :D
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ik ben heel erg benieuwd!
Ben zo blij dat ik me voor de vorige reis hier heb aangemeld, iedereen denkt altijd zo met je mee!
Kijk hartstikke uit naar de reis.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Mag ik nog 1 tipje geven? Ik zou in plaats van 1 dag voor je cruise daar nog 1 dagje aan toevoegen, dit is puur omdat je dan nog 1 dag extra speling hebt mocht het vliegtuig niet op tijd vertrekken hoor...Het cruise schip wacht echt niet op je!

Bij wie heb je trouwens de cruise geboekt?
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Thanks voor de tip :) Maar dat gaat helaas niet, de dag voor ons vertrek trouwen we ;)
Maar ik ga er vanuit dat dat wel goed moet komen, we hebben niet de laatste vlucht van die dag.

We hebben de cruise bij ncl zelf geboekt :)
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

We hebben gisteren voor de discovery cove geboekt. Ik ben helemaal blij dat ik mijn vriend over heb kunnen halen!
Ik vroeg me alleen af of iemand mij kan vertellen, hoe het zit met het dolfijnen zwemmen.
IS het handig als je zo vroeg mogelijk bij de cove aankomt zodat je op tijd aan de beurt bent? (dus gaat het op volgorde van binnenkomst?)
Of werkt het heel anders?
alvast bedankt :)
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Dat is toevallig, wij hebben zaterdag discovery cove geboekt! Dus ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord! Volgens mij kan je, als ik het goed gelezen heb op de site en in alle reisverslagen, al vanaf 8u inchecken en krijg je dan een tijd!?
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Het zwemmen met dolfijnen gaat inderdaad op volgorde van binnenkomst.
Je krijgt dan een tijd door waarop je ingedeeld bent.
Voor de rest van de dag kun je van alle faciliteiten gebruik maken. Ze laten per dag maar een maximum aantal mensen toe.
Wij zijn vorig jaar februari voor het eerst naar Discovery Cove geweest en ik vond zelf het snorkelen tussen de roggen zowat een nog mooiere ervaring dan de dolfijnen, zie ons verslag
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Alvast heel veel plezier, het wordt vast een onvergetelijke dag.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Dank je voor je antwoord!
Dan is het wel een slim idee een beetje vroeg aanwezig te zijn dus.
Je verslag zag er leuk uit!

Wat leuk dat je ook gaat miro! Wanneer is het voor jullie zover?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer