Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwjurk kopen in de US, do's & don't ?
- ovide
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Trouwjurk kopen in de US, do's & don't ?
wij gaan juni 2012 trouwen en zijn nu aan het kijken voor een trouwjurk.
kerst en oud-en-nieuw gaan we naar de US om het bij familie te vieren (in Grand Rapids Michigan)
Nu willen we ook gaan kijken voor een leuke en vooral mooie jurk, en niet te vergeten het prijsverschil.
Maar dan bij aankomst op Schiphol lijkt het me heel verstandig dit aan te geven.
Ik las over een bijzonder tarief als je het van te voren aan gaat geven van 2,5% invoerrechten en daarover 19% BTW.
Wie heeft hier ervaring mee, zowel met het kopen van een jurk, vervoeren, als het invoeren en van te voren aangeven?
alvast bedankt!
kerst en oud-en-nieuw gaan we naar de US om het bij familie te vieren (in Grand Rapids Michigan)
Nu willen we ook gaan kijken voor een leuke en vooral mooie jurk, en niet te vergeten het prijsverschil.
Maar dan bij aankomst op Schiphol lijkt het me heel verstandig dit aan te geven.
Ik las over een bijzonder tarief als je het van te voren aan gaat geven van 2,5% invoerrechten en daarover 19% BTW.
Wie heeft hier ervaring mee, zowel met het kopen van een jurk, vervoeren, als het invoeren en van te voren aangeven?
alvast bedankt!
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Re: Trouwjurk kopen in de US, do's & don't ?
Volgens mij heeft de vrouw dat van Robert-Jan gedaan, toen zij in Orlando zijn getrouwd... Maar die hebben de jurk daar gekocht, zijn daar getrouwd, en daarna misschien meegenomen naar NL...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Mijn vrouw heeft hem bij David's Bridal gekocht, die zie je overal. Ik vond het een prachtige jurk (natuurlijk, wat kan ik anders zeggen
) en ik vond de prijs erg acceptabel. Maar er gaat wel tijd overheen, ik denk niet dat jij hem in een week of twee weken geleverd kan krijgen ? Wij zijn in april/mei gegaan, toen heeft ze hem gekocht en in juli heeft ze hem opgehaald, moest nog wat vermaakt worden, etc. En toen paar dagen later zijn we in Orlando ook getrouwd. Jurk is dus in de koffer mee teruggegaan naar Nederland, niet eens over invoerrechten nagedacht ...
Mijn vrouw was erg happy over David's Bridal, mooie zaken, veel aandacht, veel keuze en heel acceptabele prijzen. Maar bij ons was het voor een intiem clubje mensen, en belang van de jurk was daardoor misschien iets minder dan in andere gevallen

Mijn vrouw was erg happy over David's Bridal, mooie zaken, veel aandacht, veel keuze en heel acceptabele prijzen. Maar bij ons was het voor een intiem clubje mensen, en belang van de jurk was daardoor misschien iets minder dan in andere gevallen

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn winkels waar je de showmodellen voor weinig geld kan kopen. Zo heb ik in zo'n winkel ooit eens 2 lange jurken gekocht voor ik denk $50/jurk.
Maar dan moet je dus in je thuisland iemand hebben om het helemaal op maat te maken, en je moet ze nog langs de droogkuis brengen.
Ik maak me meer zorgen over het vervoer. Ofwel betaal je bij voor een extra koffer, ofwel moet je het echt gaan proppen, en als je niet zo'n helel strakke jurk hebt genomen maar iets met meer versiering, dan kan dat misschien nefast zijn voor je jurk?

Ik maak me meer zorgen over het vervoer. Ofwel betaal je bij voor een extra koffer, ofwel moet je het echt gaan proppen, en als je niet zo'n helel strakke jurk hebt genomen maar iets met meer versiering, dan kan dat misschien nefast zijn voor je jurk?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra koffer kopen en die alleen voor de jurk gebruiken, Stijfgeperst in een koffer lijkt me geen goed idee.
De koffer vervoeren kost $50 extra en een koffer os zo gevonden
De koffer vervoeren kost $50 extra en een koffer os zo gevonden
De kosten voor een extra koffer zijn gestegen naar $75. Tenzij ze het in de afgelopen 2 maanden weer hebben veranderd, maar ik vond het schokkend duur! Ik heb daarom zelf maar 1 koffer meegenomen vanuit Nederland (75 euro voor een 2e koffer vind ik wel errug veel!)ned in MO schreef:De koffer vervoeren kost $50 extra en een koffer os zo gevonden
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je premier bent bij United mag je gratis een tweede koffer meenemen. Gewoon wat meer vliegen totdat je die status krijg.
Wij hebben nog tot het eind van dit jaar de premier status bij United. In November vliegen we weer naar NL en nemen een extra koffer mee met kadootjes, die op de terugweg vol wordt gestopt met drop, pepernoten, chocoladeletters en andere lekkernijen.

Wij hebben nog tot het eind van dit jaar de premier status bij United. In November vliegen we weer naar NL en nemen een extra koffer mee met kadootjes, die op de terugweg vol wordt gestopt met drop, pepernoten, chocoladeletters en andere lekkernijen.
ned in Mo is gewent dat de huizen prijzen alsmaar naar beneden gaan dus begrijp dat hij moeite heeft met iets wat omhoog gaat.ned in MO schreef:De koffer vervoeren kost $50 extra en een koffer os zo gevonden

Sorry kon dit niet nalaten

Oranje hagelslag...en ZZ tops.
kom je ook in Dallas langs ?Loek schreef: die op de terugweg vol wordt gestopt met drop, pepernoten, chocoladeletters en andere lekkernijen.

Had ik moeten weten, ik was er zondag op het vliegveld (als transfervliegveld) ik had er wel een paar voor je kunnen meenemen 
Kruidnoten zijn lekker!
On topic: Ik zag afgelopen weekend een dame met een trouwjurk en die droeg ze gewoon als handbagage in een zak. Dat lijkt me zelf de meest veilige en minst kreukende methode. Weet niet of je daar apart voor moet betalen, kwestie van bellen met je luchtvaartmaatschappij.

Kruidnoten zijn lekker!
On topic: Ik zag afgelopen weekend een dame met een trouwjurk en die droeg ze gewoon als handbagage in een zak. Dat lijkt me zelf de meest veilige en minst kreukende methode. Weet niet of je daar apart voor moet betalen, kwestie van bellen met je luchtvaartmaatschappij.
Ohhhh darnnnnn....ik mis altijd uit op de goed stufff... 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probleem met die jurk als handbagage, is dat je soms pech kan hebben. In principe steken ze dat in de kastjes van de stewardessen, maar soms zitten die al zo propvol, dat ze je jurk er dan werkelijk maar in moeten proppen. Niks beters dus dan dat je het zoals wel vaker ook gewoon in het overhead compartiment moet proppen. 
Geen idee of je vooraf speciale toestemming kan vragen om een gereserveerd plekje te krijgen voor die dingen... Ik hoorde trouwens onlangs van een muzikant ook dat het ellende is om zijn contrabas mee aan boord te krijgen van vliegtuigen, aangezien hij dat ook als handbagage doet. En soms weigen ze dat!

Geen idee of je vooraf speciale toestemming kan vragen om een gereserveerd plekje te krijgen voor die dingen... Ik hoorde trouwens onlangs van een muzikant ook dat het ellende is om zijn contrabas mee aan boord te krijgen van vliegtuigen, aangezien hij dat ook als handbagage doet. En soms weigen ze dat!
Elke
- ovide
- Amerikafan
Extra koffer kopen vind ik geen probleem.
We waren sowieso van plan om hem iets te ruim te kopen, mijn moeder kan hem makkelijk aanpassen, dus daar zitten we niet over in.
Enigszins kreuken enzo is ook geen ramp, hij kan hier natuurlijk weer langs een expert om hem netjes te maken.
Wat ik me echt afvroeg is het prijsverschil. En of het slim is hem aan te geven...
Thanks
We waren sowieso van plan om hem iets te ruim te kopen, mijn moeder kan hem makkelijk aanpassen, dus daar zitten we niet over in.
Enigszins kreuken enzo is ook geen ramp, hij kan hier natuurlijk weer langs een expert om hem netjes te maken.
Wat ik me echt afvroeg is het prijsverschil. En of het slim is hem aan te geven...
Thanks
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar ok. Het is wel mijn taak om huizen te verkrijgen voor zo min mogelijk gelddirkwood schreef:ned in Mo is gewent dat de huizen prijzen alsmaar naar beneden gaan dus begrijp dat hij moeite heeft met iets wat omhoog gaat.ned in MO schreef:De koffer vervoeren kost $50 extra en een koffer os zo gevonden![]()
Sorry kon dit niet nalaten
Omdat je zo aardig bentdirkwood schreef:Ohhhh darnnnnn....ik mis altijd uit op de goed stufff...

he he...dank je wel :lol:Ik heb trouwens hier in Dallas een Hollands winkeltje om de hoek zitten,vervelende is alleen dat de eigenaar een Ajax fan is en ikke niet 

Ik vond de jurken hier echt goedkoop! Ik had veel duurder verwacht. Bovendien is het aanbod echt enorm groot. Van over-the-top Sissi jurken tot elegante jurken, alles is er wel. Ik vond zelf wel dat veel jurken teveel tierelantijnen hadden, daar hou ik zelf niet echt van, maar alles is ook mogelijk qua opties.
Ik heb geen ervaring met Nederlandse bruidsjurken winkels maar ik vermoed dat de jurken in Nederland (net zoals de meeste dingen) wel duurder zullen zijn.
Mijn advies, kijk eens op internet op websites van winkels als bijvoorbeeld Davids Bridal, House of Brides en bekijk of je er wat leuks tussen zit en vergelijk dan de prijs met een soortgelijke jurk op een Nederlandse website. Dat lijkt me de beste manier om erachter te komen of het echt voordeliger is.
Ik heb geen ervaring met Nederlandse bruidsjurken winkels maar ik vermoed dat de jurken in Nederland (net zoals de meeste dingen) wel duurder zullen zijn.
Mijn advies, kijk eens op internet op websites van winkels als bijvoorbeeld Davids Bridal, House of Brides en bekijk of je er wat leuks tussen zit en vergelijk dan de prijs met een soortgelijke jurk op een Nederlandse website. Dat lijkt me de beste manier om erachter te komen of het echt voordeliger is.
- ovide
- Amerikafan
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd, maar we zijn tijdens onze laatste trip naar familie in Grand Rapids MI, super goed geslaagd.
De verkoopster was heel aardig en gaf een 'fake' bon mee van een lager bedrag zodat we bij invoer geen problemen zouden krijgen.
Maar al met al zijn we voor $600 geslaagd incl. schoenen, oorbellen, halsketting, diadeem, kouseband, sluier en een kroontje!
Echt ongelooflijk, daarvoor waren we in NL gewoon 2000,- kwijt geweest, dus met het verschil zijn de tickets weer terugverdiend!
1 juni is het zover!
De verkoopster was heel aardig en gaf een 'fake' bon mee van een lager bedrag zodat we bij invoer geen problemen zouden krijgen.
Maar al met al zijn we voor $600 geslaagd incl. schoenen, oorbellen, halsketting, diadeem, kouseband, sluier en een kroontje!
Echt ongelooflijk, daarvoor waren we in NL gewoon 2000,- kwijt geweest, dus met het verschil zijn de tickets weer terugverdiend!
1 juni is het zover!
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zullen het je vergeven als je hier na je gelukkige dag een fotootje plaatst naar je Amerikaanse aanwinst. 

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16287 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-