Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Complete rondreis VS (+/- 2 maanden)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Complete rondreis VS (+/- 2 maanden)

Bericht door Robbielb »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgend jaar, alleen, een rondreis te gaan maken door de VS. Van de oostkust naar de westkust en door het zuiden weer terug. Een "rondje" Amerika dus. Ik heb hier ruim 2 maanden de tijd voor . Ondanks dat ik wel een idee heb waar ik heen wil gaan heb ik niet een echt vast reisschema in gedachten. Het zal een beetje avonturieren worden ;-)
Mijn vraag aan de lezers hier is, heeft iemand een soortgelijke reis gemaakt en wat zijn de ervaringen. Denk aan overnachtingen onderweg, autohuur, binnenlandsevluchten etc... Natuurlijk ook do's and dont's onderweg. Kortom... wat kan je mij aanraden, of afraden, voor een reis als deze!

Greetz,

Rob
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
sifaka
Amerikafan

Re: Complete rondreis VS (+/- 2 maanden)

Bericht door sifaka »

Hoi!

Wij zijn op dit moment 89 dagen aan het rijden door de States (nu net een maandje onderweg) en doen dit per auto (voornamelijk overnachten in motels/hotels maar vooral in de NP's zijn campgrounds vaak beter gelegen en vooral fijner als je van een wandeling houdt!)

Kijk eens op onze blog om ideeën op te doen! (zie signature)!

Een aantal vragen:
- Hoe wil je reizen? Auto? OV (niet aan te raden)? Camper?
- alleen reizen is een stuk duurder dan met zn tweeën... is er niemand die mee wil/kan?
- Heb je een budget, zo ja, denk alles vooraf uit en maak een globale schatting/berekening!
- Waarom wil je een rondje maken? Ik heb hier in eerste instantie ook over nagedacht maar dit was bij nader inzien niet de meest ideale reisroute!
- Wat wil je persé zien? Al enig idee over je route dan?
- Ben je al eerder in Amerika geweest? Heb je al langer lange reizen gemaakt (in je eentje?)

Succes met de planning! Ik zou je willen aanraden om vooral veel reisverslagen te lezen en zo meer te weten te komen over de manier van reizen in Amerika en bestemmingen die je wilt aandoen!

Groet,

Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Forumlid Coyote reist ook vrijwel altijd alleen. Misschien kan hij je tips geven. Je kunt in ieder geval al op zijn website kijken: www.rschotanus.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hé, ik zie mijn naam voorbij komen... :wink:

Ik reis inderdaad vaak alleen door Amerika. Altijd met een huurauto en overnachtingen in redelijk goedkope motels (Days Inn, Super 8, Howard Johnson, Best Western, Motel 6). Mijn langste reis is 5 weken geweest door Amerika.

In de beginjaren maakte ik een vrij strakke planning waarbij ik de meeste overnachtingen al boekte (wel met de mogelijkheid ze kosteloos tot 24 uur van te voren te annuleren). Tegenwoordig maak ik een globale route en zie wel waar de dag mij brengt.

Ik maak wel altijd een overzichtje voor mijzelf wat ik allemaal wil zien op de reis. Soms moet ik daarbij bezienswaardigheden schrappen en ook tijdens de reis zelf maak ik regelmatig wijzigingen in het schema. Niks moet bij mij op de vakantie. Terplekke kan het nl. zomaar gebeuren dat je iets heel anders wilt dan je van te voren uitgedacht had. Als je dat in je achterhoofd houdt, maak je er een fantastische vakantie van.

Om je een indruk te geven van de kosten: Voor een midsize SUV (heerlijk vervoermiddel en slechts een fractie duurder dan een gewone auto) ben ik over het algemeen zo'n € 800 kwijt voor 4 weken. Waarschijnlijk zit jij met drop off kosten en dan moet je daar nog $ 250 (excl. tax en terplekke te betalen) bij rekenen. Motelovernachtingen zijn omgerekend altijd zo'n € 40 tot € 50 per nacht voor mij. Incl. eten, overnachting, brandstof en andere uitgaven ga ik altijd uit van zo'n € 100 per dag. Als je dat voor jezelf aanhoudt kun je van te voren een redelijk kostenplaatje maken. Na 19 reizen naar Amerika heb inmiddels een aardig beeld van de kosten en naderhand komt dat ook altijd overeen.

Indien je je reis met een binnenlandse vlucht wilt combineren dan kun je eerst kijken of dat niet gelijk met het boeken van een ticket kan (kijk hiervoor naar Multi City bij het boeken). Wil je bijv. beginnen en eindigen aan de oostkust maar tussendoor naar de westkust dan kun je misschien beter een losse binnenlandse vlucht boeken. Houd dan wel rekening met het feit dat je op binnenlandse vluchten vaak minder gewicht aan bagage mag meenemen. Ditzelfde probleem heb je wellicht ook als je wel alles ineens boekt maar bijv. pas na 2 weken doorvliegt naar het westen. Wel een punt om rekening mee te houden.

Persoonlijk zou ik met 2 maanden tijd beginnen in het oosten en eindigen in het westen en dus kiezen voor een one way rental bij autohuur. Dat kan bij alle grote verhuurbedrijven maar National is daarin de goedkoopste v.w.b. lange afstanden, nl. $ 250, de anderen rekenen daarvoor $ 500. Autohuur wel alvast regelen in Nederland. Veel forumleden (ikzelf ook) boeken al jaren naar volle tevredenheid bij usareisen.de. Eautohuur is ook geliefd maar daar zie je niet vooraf bij welke verhuurmaatschappij je terecht komt. I.v.m. eventuele drop off kosten wel belangrijk vind ik.

Succes met je plannen, wordt vast een mooie reis! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Allereerst bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal wat aanvullende info geven.

Omdat ik mijn zaak ga verkopen kan ik budgettair wat meer doen dan normaal. En daardoor heb ik ook de tijd om deze reis te gaan ondernemen. Ik wil zelf alleen gaan... Er zijn er genoeg die meewillen maar dit is iets wat ik al heel lang, zelf, wil doen. An 'Amarican' dream comes true zeg maar :wink:

Ik heb in mijn gedachten om eerst een paar dagen naar New York te gaan. Daar de gebruikelijke toeristische dingen te doen om daarna met een huurauto naar washington dc te gaan. Daar ook een paar dagen side seeing doen en dan via het noorden, great lakes Chicago, richting Seattle en de west coast San francisco en LA las Vegas grand canyon e.d. Dit is ruwweg het eerste gedeelte van de reis. Ik wil zoveel mogelijk met een huurauto doen maar een binnenlandse vlucht behoort ook tot de mogelijkheden. Verder wil ik heel graag naar Memphis en New Orléans. Dit vanwege mijn muziekale interesse :D

De droom zou ook een bezoek aan Hawaii zijn... Maar dat moet wel allemaal kunnen natuurlijk.

Binnenkort ga ik proberen te plannen en te kijken wat haalbaar is. Dankzij jullie reacties heb ik al een paar tips die ik zeker zal meenemen in mijn plannen.

Ik hoop nog meer van jullie te horen! De beste informatie komt altijd uit de eerste hand!

Gr.

Rob

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik mis Boston in jouw plannen.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Hockey schreef:Ik mis Boston in jouw plannen.
Boston zit inderdaad niet in mijn voorlopige planning. Maar blijkbaar vind jij dat ik er wel heen moet gaan ;)
Leg uit :thumbup:

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Moeten, nee. Maar het is wel een mooie stad met een hoop historie.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zou tussen New York en Washington de trein nemen en je auto pas ophalen aan het einde van je verblijf in DC. Zo bespaar je mogelijk wat dagen autohuur, maar zeker een paar dagen parkeergeld :)

En Boston is zeker een aanrader, maar je zult wel keuzes moeten maken want er is zoveel moois te zien.

Succes met het plannen van je reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer