Ik weet dat het nog een hele tijd is maar volgende zomer plannen we een reis naar Hawaii (14 dagen ter plaatse ), hiervoor had ik gedacht Oahu, Big Island en Maui of Kauai. Kunnen jullie mij helpen om mijn laatste dagen (dag 10 tot dag 13) in te vullen. Dus graag tips over Maui en Kauai, wij zien graag wat natuur maar hiken is niet echt ons ding, we gaan ook graag wat bezoeken indien mogelijk en wat denken jullie van de rest van mijn planning ?
dag 1 : vlucht brussel - Oahu
dag 2 : pearl harbour + hawaii plantation village
dag 3 : Diamond head + summer palace + iolani palace + sea life park + pali lookout + hanauma bay - koko head (?)
dag 4 : byodo inn temple + polynesian cultural center + dole plantation
dag 5 : Oahu - Big Island
dag 6 : Volcano's national park
dag 7 : hilo en omstreken
dag 8 : Kailia en omstreken
dag 9 : helicoptervlucht over vulkanen
dag 10 : Big Island - ??????
dag 11 - 13
dag 14 retourvlucht via Washington Dulles voor enkele dagen Lego Brickfair beurs !!!
Zijn er dingen die niet de moeite zijn om te doen ?
Welke hotels zijn zeker aan te raden op deze eilanden ?
Toevallig zijn wij ook bezig met een Hawaii reis voor 2012. Hoe eerder de voorpret begint hoe leuker, nietwaar?
We zijn in 2008 4 weken geweest op de vier eilanden. Wilden altijd al een keer terug, maar we beperken ons volgend jaar tot Oahu.
Je planning is best heel erg druk... Twee bezoeken op 1 dag vind ik al veel, of jullie moeten hele snelle bezoekers zijn Vooral dag 3 wordt flink doorpezen volgens mij. Wij hebben het lekker rustig aan gedaan, er is zoveel te zien. Het zou jammer zijn als je gehaast het eiland over moet. Waarom niet iets kalmer aan, misschien niet alles kunnen meepikken, maar wel volop kunnen genieten. Of gewoon ter plekke kijken wat haalbaar is, een soort prioriteitenlijstje maken.
Wat je overigens echt niet mag missen op the Big Island is het zwemmen met Manta Rays. Dat is een onvergetelijke ervaring: http://mantaraydiveshawaii.com/
Op Maui zou ik ook zeker gaan snorkelen (of duiken als je dat kunt) bij Molokini, een oude vulkaankrater even buiten de kust. Het water is daar superhelder. http://www.prideofmaui.com/
Ook op Maui zou ik een bezoekje brengen aan het theater in Lahaina. Daar wordt de voorstelling Ulalena gegeven, echt prachtig en erg indrukwekkend. Misschien denk je, theater op Hawaii, hoezo? Maar dit is echt heel mooi, en vertelt de geschiedenis en het ontstaan van Hawaii. Eigenlijk niet te missen http://www.mauitheatre.com/
En op Maui moet je zeer zeker de road to Hana rijden. Vroeg op, rond 7 uur al aan het begin van de weg zijn. (als je later bent is het al druk) Hier moet je echt een hele dag voor uit trekken. Zonder twijfel de mooiste weg ter wereld. Als het even kan in een cabrio! ... re=related
Dan Kauai. Tsja... Waimea Canyon natuurlijk. Wat moet ik daar nog over zeggen... Kijk maar:
En natuurlijk op Kauai: met een zodiac vanaf Port Allen langs de kust naar Napali Coast. Geweldig, je ziet dolfijnen langs de boot zwemmen, en je hebt een weergaloos uitzicht over de kust. http://gohawaii.about.com/cs/kauaiactiv ... c_raft.htm
Veel plezier nog met het plannen van jullie reis!
groet,
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
tja het is waar, het plannen van de reis is bijna even leuk als de werkelijke reis vind ik.
Super bedankt voor de vele tips , vooral die met de manta ray vind ik super tof klinken en deze ga ik zeker inlassen in de trip.
Als je mocht kiezen tussen Kauai of Maui welke heeft dan je voorkeur ??? Ik weet dat dit een moeilijke keuze is maar iemand die op beide eilanden geweest is heeft toch wel een voorkeur denk ik ...
Dat vind ik een hele lastige keuze... En het blijft ook een hele persoonlijke.
Kauai is wat ongerepter, er is feitelijk 1 hoofdweg die bijna rond het eiland loopt. Alleen Napali Coast is niet per auto te bereiken. Verder kom je met de auto niet veel verder. Er is heel veel natuur, je kunt er goed hiken, en Waimea Canyon. (de Grand Canyon in het klein). Ik zou haast zeggen als je rust en natuur zoekt, dat kun je op Kauai prima vinden.
Op Maui heb je ook veel natuur, maar voelt misschien ook weer wat stedelijker. Je hebt er weer andere mogelijkheden. Wat ik al zei, de road to Hana, Lahaina, Haleakala national Park, zonsopgang. Als jullie niet echt hikers zijn, dan is Maui wellicht een goede keus.
Succes!!
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Ik weet niet of jullie Groupon Honolulu in de gaten houden, maar ik zou het zeker doen.
Ook vandaag staan er weer hele leuke aanbiedingen bij (zie linker kolom op de pagina).
Helaas allemaal niet zo ver in het volgend jaar deze keer, maar zou het dus zeker in de gaten houden, al is het maar om leuke ideen op te doen voor excursies (zoals bijv. de onderwaterscooter tocht vandaag)
Ik denk dat het dan Maui zal worden want hiking is niet echt ons ding.
Ook de onderwaterscooters lijken me wel leuk maar eerst onze vluchten bekijken en boeken en dan de detail verder uitwerken.
Wij zijn in 2009 in Hawaii geweest en hebben toen ook vier eilanden bezocht waaronder Kauai en Maui... ik zou het heel moeilijk vinden om te moeten kiezen! Beide eilanden waren geweldig mooi. Ik denk dat ik toch meer onder de indruk was van de natuur op Kauai zeker de Napali kust maar ja.. als je niet zo van wandelen houdt...
Maui is ook heel mooi, de road to Hana viel ons wat tegen, misschien te veel van voorgesteld maar ik moet er wel bij zeggen dat wij op dit eiland iets minder goed weer hadden omdat er een orkaan aankwam. Rij zeker de Haleakala vulkaan op. Het is zo geweldig mooi daarboven en misschien kun je dan toch een klein stukje wandelen in de krater Dat is echt de moeite waard!
Wij hebben een cruise gedaan en zijn naar de verschillende eilanden geweest. De eilanden die bij mij het meest indruk hebben gemaakt zijn maui en kuaui. Kuaui vanwege de mooie natuur en de naapali coast. Wij zijn zelf nog een weekje lang op maui verbleven en hebben daar absoluut geen spijt van gehad. Heerlijk! Een week was niet genoeg en de dagen vlogen voorbij, had gewilde dat we nog langer daar zaten. Wij zijn ook naar big island geweest. Dat vonden wij niet zo leuk. Alleen vulkanen en je zag niet zoveel, alleen wat stoom. Wij vonden dat niet zo, maar wij vinden natuur heel mooi.
Als ik nog een keer naar Hawaii zou gaan, zou ik graag kuai willen bezoeken. We hebben daar gekajakt en door de rainforest gelopen. En daar ook de directors cut gedaan, hier worden ook alle films opgenomen, zoals jurassic parc, blue Hawaii. Indiana Jones, nieuwste piraten of THE carribean. Echte mooie locaties dus.
wij hebben in 2007 Oahu, Big Island en Maui gedaan, maar ben door de vele verhalen hier ervan overtuigd dat Kauai ABSOLUUT ook bezocht moet worden. Ze noemen het niet voor niets 'the Garden Island'. Het is het oudste eiland van alle (voor toeristen toegankelijke) eilanden en de natuur schijnt overweldigend te zijn. Maui vonden wij tegenvallen, maar ja.. smaak is ZEER persoonlijk.
Ook wij hebben deze zomer aan islandhoppen gedaan. Op aanraden van een collega hebben wij Kauai ook bezocht, jammer genoeg waren we daar maar 2 dagen. Net genoeg om maar een kleine glimp van het eiland op te vangen. We zullen dus nog eens moeten terug gaan Het eiland is maar 20% bereikbaar met de auto, zo kan je Waimea Canyon bereiken in het westen en tot aan Hanakapiai beach terugrijden. De Na Pali Coast is niet met de auto bereikbaar, ofwel moet je dus hiken, per boot of met een helikoptervlucht . Hier logeerden we in een prachtige B&B.
Wij waren 4 dagen op Maui, wij vonden de road to Hana wel prachtig maar het mooiste stuk komt evenwel voorbij Hana. Het hangt ook veel af van het weer. Bij onze eerste poging zijn we na 16 mijl terug gekeerd door de regen, toen we de volgende dag hem opnieuw reden was het prachtig en hadden we mooie vergezichten.
Op Big Island vonden wij vooral Pololu Valley lookout en Waikiki Valley lookout prachtig, het desolate van Ka Lae ( South Point) en de Saddle Road bij zonsondergang is werkelijk subliem. Hawaii Volcanoes N.P. hebben we helaas maar een deel kunnen doen omdat het grootste deel van de weg rond de krater afgesloten was door een interruptie de vorige dag.
Elk eiland op zich heeft ons kunnen bekoren en ik hoop van er zeker nog eens terug te kunnen gaan.
Ik moet zeggen dat ik er nooit geweest ben, maar als je de landschapsfoto's van de verschillende eilanden gaat bekijken dan is zeker Kauai echt de uitspringer. De stranden, bergen en ongerepte natuur zijn zo verschrikkelijk mooi dat als ik ooit de kans krijg om naar Hawaii te gaan dit zeker mijn langste stop zal zijn.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.