Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Arlington National Cemetery
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Arlington National Cemetery
De afgelopen zomer heb ik me tijdens rondleidingen erover verbaasd hoe weinig bekend de bezienswaardigheden in Washington en omgeving zijn voor de Nederlandse en Belgische toerist. De meesten hadden net genoeg tijd om de Mall en de monumenten te zien. Zo af en toe zal ik hier dus eens een deel van het moois in deze omgeving "promoten". Gisteren ben ik naar Arlington National Cemetery gegaan om de herfstkleuren daar te fotograferen. Al heb ik de wisseling van de wacht al vele keren gezien, ik ben er toch snel heen gelopen, want maak die serieuze plechtigheid graag mee. De graven van de Kennedy's zijn mooi in hun soberheid en vanaf het Arlington House (helaas op het moment zonder meubelen vanwege renovatie en gedeeltelijk gesloten door schade van de aardbeving) is er een schitterend uitzicht over de stad. Een bezoek hoeft niet lang te duren, ik was er gisteren anderhalf uur en heb de hoogtepunten gezien. Het is ook een prachtig park om doorheen te lopen en de eindeloze rijen witte graven indrukwekkend. Er vinden iedere dag nog meer dan 27 begrafenissen plaats en af en toe hoor je daarvan de 21 schoten. Foto's van gisteren staan hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Arlington National Cemetery
Dag Petra,
Begin december zijn wij in Washington en Arlington Cemetry staat zeker op ons lijstje!
De wisseling van de wacht, dat is toch elk uur - op het uur hé? Klopt dat? En waar is dat precies? Want ook dat willen we niet missen!
Ik kijk uit naar je volgende tips
Anneke
Begin december zijn wij in Washington en Arlington Cemetry staat zeker op ons lijstje!
De wisseling van de wacht, dat is toch elk uur - op het uur hé? Klopt dat? En waar is dat precies? Want ook dat willen we niet missen!
Ik kijk uit naar je volgende tips

Anneke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, in het laagseizoen is de wisseling van de wacht ieder uur op het hele uur. Als je de begraafplaats oploopt staat er met bordjes aangegeven, waar het graf van de onbekende soldaat is. Het is zeker tien minuten lopen van de ingang, als je goed de pas erin zet, dus houd daar rekening mee.
Ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt. In de afgelopen 4 jaar zijn wij 3x naar de VS geweest, waarbij we o.a. 3x in NY zijn geweest en in al die reizen slechts 1 dag in DC hebben besteed, een dagtrip vanuit NY. We waren er vroeg en ging laat weer weg en hebben dus best een indruk van de stad kunnen krijgen, we hebben de Mall bewandeld en de meeste monumenten bekeken, we zijn in het Air & Space Museum geweest, langs het Witte Huis gelopen, het Washington Monument op geweest en 's avonds Georgetown bezocht. Maar hebben natuurlijk nog lang niet alles gezien!Petra/VS schreef:De afgelopen zomer heb ik me tijdens rondleidingen erover verbaasd hoe weinig bekend de bezienswaardigheden in Washington en omgeving zijn voor de Nederlandse en Belgische toerist. De meesten hadden net genoeg tijd om de Mall en de monumenten te zien.
Ik zou graag een keer Washington uitgebreid bezoeken, maar mijn vriend vond 1 dag wel voldoende eigenlijk. Verder hebben NY en Chicago een enorme aantrekkingskracht op ons, dus zo moeilijk ben ik ook weer niet over te halen. Misschien hebben andere dat ook, hoe zonde dat ook is.......
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In 2009 zijn we 3 nachten in Washington DC geweest. Dit was voor ons veel te kort.
Wij zijn afgelopen September 6 nachten in Washington DC geweest als onderdeel van de rondreis.
We hebben toen veel gezien van Washington DC maar ook van de directe omgeving (Great Falls, Leesburg).
In 2009 hebben wij kennis gemaakt met Petra/VS en zijn we naar Old Town Alexandria.
In 2011 zijn we met Petra o.a. naar Leesburg geweest.
Wij vinden het super dat Petra heel veel kan vertellen over Washington DC en de mooie omgeving!
We zijn nog steeds niet uitgekeken op Washington DC.
Als we weer de kans krijgen om naar Washington DC te gaan gaan we de mall en weer een paar musea (gratis) bezoeken.
Het verbaast ons ook dat Washington DC bij de reisburo's niet echt gepromoot wordt om te gaan bezoeken.
Wij zijn afgelopen September 6 nachten in Washington DC geweest als onderdeel van de rondreis.
We hebben toen veel gezien van Washington DC maar ook van de directe omgeving (Great Falls, Leesburg).
In 2009 hebben wij kennis gemaakt met Petra/VS en zijn we naar Old Town Alexandria.
In 2011 zijn we met Petra o.a. naar Leesburg geweest.
Wij vinden het super dat Petra heel veel kan vertellen over Washington DC en de mooie omgeving!
We zijn nog steeds niet uitgekeken op Washington DC.
Als we weer de kans krijgen om naar Washington DC te gaan gaan we de mall en weer een paar musea (gratis) bezoeken.
Het verbaast ons ook dat Washington DC bij de reisburo's niet echt gepromoot wordt om te gaan bezoeken.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt Petra! We houden rekening met de wandelafstand.
-
- Amerika-expert
En het is uphillPetra/VS schreef:Ja, in het laagseizoen is de wisseling van de wacht ieder uur op het hele uur. Als je de begraafplaats oploopt staat er met bordjes aangegeven, waar het graf van de onbekende soldaat is. Het is zeker tien minuten lopen van de ingang, als je goed de pas erin zet, dus houd daar rekening mee.

Ook bij het graf van de Kennedy's bijv. Ik vond het bedrag daar voor zeker waard.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helaas gaat die trolley niet meer
. De Tourmobile is er op 1 november mee opgehouden en nu zoekt de National Park Service naar een alternatief. Op het moment kun je de begraafplaats dus alleen bewandelen.

-
- Amerika-expert
Oh echt! Nou dat is ook wat!
Dat zal ze veel bezoekers schelen denk ik zo. Ik was er met mijn moeder en die had dat echt niet gered.
Dat zal ze veel bezoekers schelen denk ik zo. Ik was er met mijn moeder en die had dat echt niet gered.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, zeker, want er komen veel bejaarde mensen. Het was ook best een schok, dat Tourmobile ermee ophield, ook langs de Mall. Kennelijk redden ze het niet met alle concurrentie.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De begraafplaats is absoluut de moeite waard - bijzonder indrukwekkend, en inderdaad een prachtige omgeving. Ik ben er in 2000 de eerste keer geweest, toen mijn zwager en zijn vrouw nog in DC woonden; zij hebben me toen de volledige tour van de stad gegeven, en Arlington National Cemetery hoorde daar nu eenmaal bij. Echt een aanrader.
Prachtige foto's, trouwens, Petra!
Prachtige foto's, trouwens, Petra!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Prachtige foto's, Petra 

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
wij vonden de begraafplaats ook heel indrukwekkend. Wat een verschil in kleuren tijdens ons bezoek van de zomer

Tijdens ons bezoek was er een begrafenis aan de gang, wat erg veel indruk heeft gemaakt

Ook hier was het dik 40 graden en vielen die heuvels lopen niet mee. We hebben dan ook alleen de highlights gezien.
Tijdens ons bezoek was er een begrafenis aan de gang, wat erg veel indruk heeft gemaakt
Ook hier was het dik 40 graden en vielen die heuvels lopen niet mee. We hebben dan ook alleen de highlights gezien.
Wij waren eind september in DC, als onderdeel van een trip van Niagara Falls naar Memphis.
Vanwege het tijdsbestek anderhalve dag in Washington, en, zoals al vaker vermeld op het forum, veel te kort, en daarom niet op Arlington Cemetary geweest.
Een langer bezoek aan DC staat op mijn verlanglijstje, het is een mooie stad (zelfs zonder water in de Reflecting Pool
).
Vanwege het tijdsbestek anderhalve dag in Washington, en, zoals al vaker vermeld op het forum, veel te kort, en daarom niet op Arlington Cemetary geweest.
Een langer bezoek aan DC staat op mijn verlanglijstje, het is een mooie stad (zelfs zonder water in de Reflecting Pool

- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben in 2012 minimaal 4 dagen Washington DC op het programma staan en gaan zeker Arlington bezoeken; verder laten wij ons letterlijk en figuurlijk door Petra langs de bezienswaardigheden van Washington DC leiden 

-
- Amerika-ontdekker
afgelopen juni per fiets vanaf hotel naar arlington gereden (fietsen in washington is sowieso een aanrader). Fiets ergens neergezet, kaarten gekocht voor de nu gesloten tourmobile en 2 uur lang rond gereden en gewandeld. Geweldige ervaring om daar te zijn met alle historische graven en andere zaken. Net naast de begraafplaats staan nog 2 bekende monumenten te weten het hollandse carillon en het iwo jima monument. Vanaf dat punt heb je overigens ook een geweldig overzicht over downtown Washington!
Wat een enorm mooie foto's Petra! Mijn vriend en ik zijn momenteel een USA reis in elkaar aan het zetten en de prachtige herfstkleuren maken het vor ons wel erg aantrekkelijk om eind oktober/begin november naar Washington DC te gaan!
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Deze plek staat ook hoog op mijn lijstje om te gaan bezoeken! Als ex-militair is dat ook een MUST.
Ik ben zo onder de indruk van hoe de Amerikanen omgaan met hun militairen en gevallenen. Daar kunnen we hier een puntje aan zuigen. Zelfs dodenherdenking is voor velen al te veel....
Ik ben ook in Normandië geweest en zelfs daar hebben de yanks het goed voor elkaar. Echt heel veel respect voor!
Ik geloof wel dat de sociale zekerheid voor ex-militairen (zonder werk of psychische klachten) in de US wel iets minder is. Daar doen ze geloof ik weinig aan als je de verhalen moet geloven.......
Ik ben zo onder de indruk van hoe de Amerikanen omgaan met hun militairen en gevallenen. Daar kunnen we hier een puntje aan zuigen. Zelfs dodenherdenking is voor velen al te veel....
Ik ben ook in Normandië geweest en zelfs daar hebben de yanks het goed voor elkaar. Echt heel veel respect voor!
Ik geloof wel dat de sociale zekerheid voor ex-militairen (zonder werk of psychische klachten) in de US wel iets minder is. Daar doen ze geloof ik weinig aan als je de verhalen moet geloven.......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3286 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 8 Reacties