Nu ben ik vorige week naar een dokter geweest en hebben we samen bekeken wat de opties waren omdat mijn merk in Amerika niet verkocht wordt. Sterker nog, het hormoon wat erin zit is niet te krijgen in Amerika. Balen dus omdat ik al jaren datzelfde merk gebruik en nooit ergens last van gehad heb. Nu heb ik wel een ander type gekregen maar echt blij ben ik er niet mee. Ik ben vooral bang voor de bijwerkingen die mogelijk komen omdat ik andere hormonen ga gebruiken. Bovendien krijg ik meer pillen (een week neppillen) en alhoewel ik die kan overslaan vind ik het maar niks haha. Ik kreeg ook een hele preek omdat ik rook en alhoewel ik snap dat deze combo erg slecht is voel ik er weinig voor dat elke zoveel maanden aan te horen

Nu is mijn vraag, weet iemand of het mogelijk is om, als je woont in Amerika, een recept van een Nederlandse dokter te krijgen voor anticonceptie terwijl je dus niet meer verzekerd bent in Nederland? Ik snap dat ik veel moet betalen maar dat vind ik niet zo heel erg, ik blijf liever op dit merk zitten als dat mogelijk is.
Misschien heeft iemand anders soortgelijke ervaring met medicijnen die alleen in Nederland (of Europa) te krijgen zijn?
Ik hoop dat jullie tips hebben.