Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winter in Grand Canyon, Zion en Bryce Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CherylH1989
Amerika-ontdekker

Winter in Grand Canyon, Zion en Bryce Canyon

Bericht door CherylH1989 »

Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik met mijn reispartner 68 dagen met een RV aan het rondtoeren door Amerika. Het bevalt supergoed en we hebben de kust al gehad en zijn afgelopen dagen in Yosemite en Sequoia geweest. Hier lag overigens al sneeuw! In Yosemite hebben we geen problemen gehad met de RV in de sneeuw maar in Sequoia bleek dat RV's door wegwerkzaamheden en de zuidentree van het park, bij Three Rivers, niet eens in mochten :shock: hier waren we dus niet op voorbereid! Gelukkig konden we nog een dagtour boeken, die ons wel 88 dollar pp heeft gekost maar waardoor we gelukkig Sequoia wel hebben kunnen zien.

Nu willen we dit natuurlijk voorkomen bij de andere nationale parken die we nog gaan bezoeken namelijk Grand Canyon, Zion en Bryce Canyon. Heeft iemand ervaring met het reizen naar deze nationale parken met een RV in de winter? Het is lastig om info te vinden, want vaak is dit gebaseerd op het bezoeken van de nationale parken met een auto. We gaan naar deze parken in de komende twee weken. Dus jullie advies en tips zijn van harte welkom!

En voor geïnteresseerden in onze reis: http://www.ilsecherylusaroadtrip.waarbenjij.nu/
Laatst gewijzigd door markro op 12 nov 2011, 05:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar verslag klikbaar gemaakt.
18 oktober gaat mijn droomreis naar USA van start!! 3 maanden rondreizen in één van de mooiste landen op aarde!
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Winter in Grand Canyon, Zion en Bryce Canyon

Bericht door IvoH »

Het heeft niet te maken met de winter, maar dat er wegwerkzaamheden zijn in Seqouia dat er geen voertuigen langer dan 22 voet langs mogen.
Ik was 3 dagen terug nog in de Grand Canyon daar waren geen wegwerkzaamheden. (ik zou ook zeker de South Kaibab trail lopen naar minstens 'ooh aah point')
Er lag wel wat sneeuw, maar de wegen waren gewoon vrij en beschikbaar voor elke auto.

Andere parken weet ik niet of daar mogelijk problemen zijn.

Let wel op de beesten tijdens het rijden, ik vandaag bijna een hert op mijn motorkap...
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Op de nps sites kijken; bv Grand Canyon; south rim open gehele jaar en north rim gesloten.
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/hours.htm
http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/hours.htm bryce tot half vijf open

En ook Zion is het hele jaar open
CherylH1989
Amerika-ontdekker

Bericht door CherylH1989 »

Bedankt Ivo voor de tip in de Grand Canyon! Was het mooi daar? Heb je ook sneeuwkettingen in je auto liggen?

Mrs. Bean bedankt voor de website, had er zelf ook al op rondgesnuffeld maar zoals ik al zei is dat meer gericht op mensen die met de auto naar nationale parken gaan en staat er weinig op over het bezoeken met een RV.Daarom had ik graag wat ervaringen willen hebben van mensen die ook met een RV in de winter de nationale parken hebben bezocht.
18 oktober gaat mijn droomreis naar USA van start!! 3 maanden rondreizen in één van de mooiste landen op aarde!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De informatie over de wegen geldt niet alleen voor auto's maar net zo goed voor campers. Zoals gezegd heeft de afsluiting in Sequoia niets met de winterse omstandigheden te maken. Je had dit kunnen weten, het staat al ongeveer een jaar hier aangekondigd.
Hou altijd de sites van de NPS in de gaten want de omstandigheden kunnen elke dag veranderen. De parken hebben een Guide die per seizoen verschijnt en waarin je algemene informatie vindt over het park in het betreffende seizoen. Je krijgt de Guide bij de ingang maar je kunt hem ook online bekijken zoals hier de Winter Guide voor de Grand Canyon.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan de genoemde parken gewoon bezoeken. Ik hoop wel dat de RV winterready is want het kan knap koud zijn in Bryce en bij south rim. En als het sneeuwt wacht je toch gewoon even tot de wegen weer sneeuwvrij zijn. Je hebt tijd genoeg. Voor Az http://www.az511.gov/adot/files/traffic/
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Houd er rekening mee dat niet alle viewpoints aan highway 64 (Grand Canyon) open kunnen zijn vanwege de sneeuw en dat je af en toe door de sneeuw moet ploeteren bij viewpoints die wel open zijn. En zoals Yeehaw al zei, het kan er behoorlijk koud zijn...
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Ik heb geen sneeuwkettingen in de auto liggen. (mag geloof ik ook niet om doen).
Had ze vandaag bijna nodig gehad. De weg tussen Durango, Colorado en Silverton was heel erg slecht.
2 wiel aangedreven auto's moesten al verplicht kettingen om.

De Grand Canyon was prachtig. Ik heb 2 trails gelopen daar, de Bright Angel tot Plateau point. (Raad ik niet aan om dat in 1 dag te lopen, ik was helemaal maar dan ook helemaal kapot).
Heb die trouwens sneller gelopen dan er aangegeven stond (vertrok om 11 uur en was 17 uur weer boven).
Terwijl je bij de South Kaibab trail bijna hetzelfde uitzicht heb, maar dan in 1.5 2 uur lopen.
Als je geen zin heb om te lopen kan je ook met een ezel naar beneden. Ben er heel wat tegen gekomen, weet zelf de prijs niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer