Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken in de Vs.
-
- Amerika-ontdekker
Werken in de Vs.
Mag ik met een green card tijdelijk gaan werken in de Vs, wat heb ik dan nog nodig ?
Ik woon in Canada !
Ik woon in Canada !
Re: Werken in de Vs.
Volgens mij mag je met een groene kaard volledig werken.
je moet wel een social security nummer ook hebben.
je moet wel een social security nummer ook hebben.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
- goldenhills
- Amerika-expert
Je mag met een Amerikaanse Green Card uiteraard permanent in de VS werken... Een permanent resident van Canada mag niet zomaar in de VS werken.
Een korte speurtocht via Google levert het antwoord:
http://www.canadavisa.com/canadian-immi ... iving.html
Je hebt dus een Amerikaans werkvisum of Green Card nodig, net als alle andere buitenlanders.
Een korte speurtocht via Google levert het antwoord:
http://www.canadavisa.com/canadian-immi ... iving.html
Je hebt dus een Amerikaans werkvisum of Green Card nodig, net als alle andere buitenlanders.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 12 nov 2011, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ook dit......http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
-
- Amerika-ontdekker
Nog even een vraag, ik kan dus op een lokaal kantoor mijn ssn nummer aanvragen, waarschijnlijk moet ik dan een adres hebben in de Vs waar ik woon. Wat ik dan in mijn geval ga huren!
Betekent dit ook dat ik meteen belastingplichtig ben voor de VS qua inkomstenbelasting of mag ik daar ook werken als Canadees met een green card. En dan mijn belastingaangifte doen in Canada.
Zit ik dan ook mijn leven lang vast aan belasting aan geven in de VS.
Betekent dit ook dat ik meteen belastingplichtig ben voor de VS qua inkomstenbelasting of mag ik daar ook werken als Canadees met een green card. En dan mijn belastingaangifte doen in Canada.
Zit ik dan ook mijn leven lang vast aan belasting aan geven in de VS.
Heb je nu dan een werk vergunning?Zonder dat is het zelfs moeilijk om te huren.
- goldenhills
- Amerika-expert
Heb je nu een Canadese 'Green Card' (wordt alleen in de volksmond zo genoemd) of een echte Amerikaanse Green Card? En van welk land ben je staatsburger?
Ik heb even gezocht en vond dit: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 27#p538927. Hij heeft blijkbaar de DV lottery gewonnen.
Maar inderdaad, zo vaag als de vragen tot nu toe gesteld zijn door TS is het lastig antwoord te geven.
Maar inderdaad, zo vaag als de vragen tot nu toe gesteld zijn door TS is het lastig antwoord te geven.
- goldenhills
- Amerika-expert
Thanks, Hockey. Dan is het antwoord simpel, denk ik: je mag met een US Green Card in de USA werken, maar je raakt'em kwijt als je voor langere tijd buiten de VS bent. Het niet opgeven van belastingen in de VS wordt als bewijs gezien dat je geen resident meer wilt zijn. Het wel opgeven van belastingen is echter niet voldoende om je GC te behouden als je niet vaak genoeg en lang genoeg in de VS bent.
Is er een tijds bestek na hoelang je verliest je GC?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe de details juist zijn, maar ik weet wel dat er momenteel ontzettend veel te doen is hier rond FATCA en zo, dus als je zowel in Canada/Amerika woont/werkt/citizen bent: lees je dan goed in, zodat je weet waar je aan begint.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik weet van New Zealand dat je daar wel 5 jaar kan weg blijven voordat je verblijfs vergunning verloopt.
- goldenhills
- Amerika-expert
Bron:dirkwood schreef:Is er een tijds bestek na hoelang je verliest je GC?
Als je dus van de VS naar een ander land verhuist, bijvoorbeeld naar NL, en je daar als inwoner inschrijft, ben je officieel per direct je GC kwijt. In een ander land resident blijven en af en toe naar de VS komen om daar te werken mag dus ook niet.Maintaining Permanent Residence
You may lose your permanent resident status (green card) if you commit an act that makes you removable from the United States under the law, as described in Section 237 or 212 of the Immigration and Nationality Act (INA) (see the “INA” link to the right). If you commit such an act, you may be brought before an immigration court to determine your right to remain a permanent resident.
Abandoning Permanent Resident Status
You may be found to have abandoned your permanent resident status if you:
- Move to another country intending to live there permanently
- Remain outside of the United States for more than 1 year without obtaining a reentry permit or returning resident visa. However, in determining whether your status has been abandoned, any length of absence from the United States may be considered, even if less than 1 year
- Remain outside of the United States for more than 2 years after issuance of a reentry permit without obtaining a returning resident visa. However, in determining whether your status has been abandoned any length of absence from the United States may be considered, even if less than 1 year
- Fail to file income tax returns while living outside of the United States for any period
- Declare yourself a “nonimmigrant” on your tax returns
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vind ik niet.
Een greencard is om te wonen en te werken in de USA. Wil je onder die regels uit dan moet je amerikaan worden. Dan mag je het land uit zolang je wilt.
Echter als ik bijv als greencard houder voor mijn denkbeeldige werkgever naar ned zou moeten voor 2 jaar dan kan dat maar dan moet je wel speciale toestemming hebben om daarna weer terug te komen.
Een greencard is om te wonen en te werken in de USA. Wil je onder die regels uit dan moet je amerikaan worden. Dan mag je het land uit zolang je wilt.
Echter als ik bijv als greencard houder voor mijn denkbeeldige werkgever naar ned zou moeten voor 2 jaar dan kan dat maar dan moet je wel speciale toestemming hebben om daarna weer terug te komen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben een NL staatsburger, met een PR card voor Canada. (van de 5 jaar moet ik 2 jaar in Canada wonen om dat te behouden)
Voor de VS heb ik een tijdje geleden mijn green card geactiveerd en wil ik daar een kamer huren en gaan werken om te kijken of me dat land bevalt.
Waar zouden jullie voor kiezen, Canada of de VS ??
Voor de VS heb ik een tijdje geleden mijn green card geactiveerd en wil ik daar een kamer huren en gaan werken om te kijken of me dat land bevalt.
Waar zouden jullie voor kiezen, Canada of de VS ??
ned in MO schreef:Vind ik niet.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een moeilijke vraag, en hangt heel erg af van wat je zelf zoekt.eagle has landed schreef: Waar zouden jullie voor kiezen, Canada of de VS ??
Waarin de VS? Waar in Canada? Wat voor soort werk doe je? Waar heb je daar de meeste kansen? Wat is het loon dat je kan verdienen? Van welk klimaat hou je?
Hoe lang woon je al in Canada? Ben je gehuwd met een Canadees? Waar in Canada woon je? Waar in de VS zou je willen wonen?
Waarom ben je ooit naar Canada vertrokken? Welke dingen motiveerden je om met de diversity lotterij mee te doen?
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, allemaal goede vragen, Elke! Dirkwood, Nieuw Zeeland is nu niet bepaald te vergelijken met de VS, de bevolking daar gaat omlaag en het is zaak voor dat land om aan te trekken. Dat geldt voor de VS helemaal niet. De VS dringt trouwens ook niemand op een bepaalde nationaliteit aan te nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nou dat ben ik tog niet helemaal met je eens hoor Petra wel met het feit dat ze weinig met elkaar te vergelijken zijn en het is maar net wat je zoekt net zoals met de vragen die nu gesteld nu worden over een keuze van Canada of de VS .Dit wordt natuurlijk gewoon een persoonlijke beslissing die voor iedereen anders kan en zal liggen.
Of de bevolking in NZ omlaag gaat weet ik niet maar zelfs als dat zou zijn dan nog is dat en goed teken mijns inziens daar in elk welvarend land men geen behoefte heeft aan overbevolking.Dat zij mensen aantrekken is waar maar door een ander system te gebruiken is het haast net zo moeilijk daar om binnen te komen dan in de VS in iedergeval dus ook beslist niet makkelijk.
New Zealand staat hoger op de lijst samen met Australia als gezien een van de beste landen om in te leven en zelfs genoteerd als in de top 5 terwijl Amerika geloof ik nog geen eens in de top 10 voorkomt en waar nu 46 % van zijn population in poverty leeft terwiijl in NZ meer dan 90 % van hun bevolking een eigen huis bezit met een heel goede medishe verzorging en een education system met een international reputatie gelijk aan die van Engeland en Holland en het mogelijk is voor iedereen om die te verkrijgen.
Nu als we het over de VS hebben dan wat ik zie in de verschillen van de drie landen waar ik langdurig officieel in heb gewoond een groot geschreeuw over die zogenaamde freedom van de VS waar ze het altijd maar over hebben. Mijn ervaring is dat ik me nergens zo minder vrij heb gevoeld dan in de US en dat brengt ons dan op de vraag van het niet dwingen.Ja natturlijk wordt het niet verplicht of afgedwongen maar je komt er haast echt niet werkelijk onderuit als je wat mee wilt denken of leven hier.Kijk nu eens naar wat Ned in Mo schreef….hij zegt gewoon dus Amerikaan worden dan heb je all die problemen niet meer.Dit spreekt dus al bij hetzelf wat je moet doen.Als niet dan moet je hier dus met een hoop belemmeringen genoegen nemen zoals reizen,niet mogen stemmen en noem maar op.Met alles daar boven op leef je met all die zogenaamde freedom in een cultuur dat als je een scheet laat je voor de rechtbank wordt gedaagd omdat ie stinkt en met een beetje slechte advokaat ga je dan nog de bak in ook.Amerika is een land waar alles en alleen maar in court wordt beslist en zelfs even wanneer het om regerings zaken gaat.
Freedom???echt waar ?? wel die lap ik aan mijn laars dat is een fabel die Amerikanen zich zelf wijs maken en zo hoog nodig het noodzakelijk vinden om dat te moeten verdedigen.
De enige freedom die werkt hier is een hoop geld en daar kan je praktish haast hier alles mee kopen .
Het is niet helemaal op topic maar wilde toch effe antwoorden ,sorry voordat.
Ps: Ik heb dit even opgezocht van de bevolkings groei maar toen ik daar weg ging 10 jaar geleden was die net iets rond de 3.5 millioen en dit is het nu:
People
Nationality: Noun--New Zealander(s). Adjective--New Zealand.
Population: 4.36 million.
Annual population growth rate (during year ending June 2010): 1.3%.
Ethnic groups: European 76.8%; Maori 14.9%; Asian 9.7%; other Polynesian Pacific peoples 7.2%; Middle Eastern, Latin American, and African 0.9%. (Note: People can choose to identify with more than one ethnic group.)
Religions: Christian 55.6%, no religion 34.7%, Hindu 1.5%, Buddhist 1.3%, Islam/Muslim 0.8%, Jewish 0.2%, Spiritualism/New Age 0.5%, other 0.6%.
Languages: English, Maori, New Zealand Sign Language.
Education: Years compulsory--ages 6-16. Attendance--100%. Literacy--99%.
Health: Infant mortality rate (December 2006)--5.1/1,000. Life expectancy (December 2006)--males 78.4 yrs., females 82.4 yrs.
Work force: As of March 2010, total labor force was 2.23 million and labor force participation rate was 68.1%. Services and government--59%; manufacturing and construction--32%; agriculture, forestry, fisheries, and mining--8.9%.
Of de bevolking in NZ omlaag gaat weet ik niet maar zelfs als dat zou zijn dan nog is dat en goed teken mijns inziens daar in elk welvarend land men geen behoefte heeft aan overbevolking.Dat zij mensen aantrekken is waar maar door een ander system te gebruiken is het haast net zo moeilijk daar om binnen te komen dan in de VS in iedergeval dus ook beslist niet makkelijk.
New Zealand staat hoger op de lijst samen met Australia als gezien een van de beste landen om in te leven en zelfs genoteerd als in de top 5 terwijl Amerika geloof ik nog geen eens in de top 10 voorkomt en waar nu 46 % van zijn population in poverty leeft terwiijl in NZ meer dan 90 % van hun bevolking een eigen huis bezit met een heel goede medishe verzorging en een education system met een international reputatie gelijk aan die van Engeland en Holland en het mogelijk is voor iedereen om die te verkrijgen.
Nu als we het over de VS hebben dan wat ik zie in de verschillen van de drie landen waar ik langdurig officieel in heb gewoond een groot geschreeuw over die zogenaamde freedom van de VS waar ze het altijd maar over hebben. Mijn ervaring is dat ik me nergens zo minder vrij heb gevoeld dan in de US en dat brengt ons dan op de vraag van het niet dwingen.Ja natturlijk wordt het niet verplicht of afgedwongen maar je komt er haast echt niet werkelijk onderuit als je wat mee wilt denken of leven hier.Kijk nu eens naar wat Ned in Mo schreef….hij zegt gewoon dus Amerikaan worden dan heb je all die problemen niet meer.Dit spreekt dus al bij hetzelf wat je moet doen.Als niet dan moet je hier dus met een hoop belemmeringen genoegen nemen zoals reizen,niet mogen stemmen en noem maar op.Met alles daar boven op leef je met all die zogenaamde freedom in een cultuur dat als je een scheet laat je voor de rechtbank wordt gedaagd omdat ie stinkt en met een beetje slechte advokaat ga je dan nog de bak in ook.Amerika is een land waar alles en alleen maar in court wordt beslist en zelfs even wanneer het om regerings zaken gaat.
Freedom???echt waar ?? wel die lap ik aan mijn laars dat is een fabel die Amerikanen zich zelf wijs maken en zo hoog nodig het noodzakelijk vinden om dat te moeten verdedigen.
De enige freedom die werkt hier is een hoop geld en daar kan je praktish haast hier alles mee kopen .
Het is niet helemaal op topic maar wilde toch effe antwoorden ,sorry voordat.
Ps: Ik heb dit even opgezocht van de bevolkings groei maar toen ik daar weg ging 10 jaar geleden was die net iets rond de 3.5 millioen en dit is het nu:
People
Nationality: Noun--New Zealander(s). Adjective--New Zealand.
Population: 4.36 million.
Annual population growth rate (during year ending June 2010): 1.3%.
Ethnic groups: European 76.8%; Maori 14.9%; Asian 9.7%; other Polynesian Pacific peoples 7.2%; Middle Eastern, Latin American, and African 0.9%. (Note: People can choose to identify with more than one ethnic group.)
Religions: Christian 55.6%, no religion 34.7%, Hindu 1.5%, Buddhist 1.3%, Islam/Muslim 0.8%, Jewish 0.2%, Spiritualism/New Age 0.5%, other 0.6%.
Languages: English, Maori, New Zealand Sign Language.
Education: Years compulsory--ages 6-16. Attendance--100%. Literacy--99%.
Health: Infant mortality rate (December 2006)--5.1/1,000. Life expectancy (December 2006)--males 78.4 yrs., females 82.4 yrs.
Work force: As of March 2010, total labor force was 2.23 million and labor force participation rate was 68.1%. Services and government--59%; manufacturing and construction--32%; agriculture, forestry, fisheries, and mining--8.9%.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6614 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-