Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis riivin: Yellowstone + Glacier zomer 2012
Reis riivin: Yellowstone + Glacier zomer 2012
Hallo iedereen,
Ben momenteel bezig met de voorbereiding voor een reis in het noordwesten. Hoofddoel is zowel Yellowstone als Glacier/Waterton te doen. Een voorlopig reisschema ziet eruit als volgt
1 Brussel - Denver
2 Denver - Estes -> Rocky Mountain NP
3 Estes - Estes -> Rocky Mountain NP
4 Estes - Dinosaur -> Dinosaur National Monument
5 Dinosaur - Moran -> Grand Teton NP
6 Moran - Moran -> Grand Teton NP
7 Moran - West-Yellowstone -> Yellowstone
8 West-Yellowstone - Mammoth Hot Springs -> Yellowstone
9 Mammoth Hot Springs - Mammoth Hot Springs -> Yellowstone
10 Mammoth Hot Springs - Browning
11 Browning - Glacier -> Glacier NP
12 Glacier- Apgar -> Glacier NP
13 Glacier - Babb -> Glacier NP
14 Babb - Waterton -> Waterton
15 Waterton - Waterton -> Waterton
16 Waterton - Calgary
Twee dingen zitten mij dwars. De verplaatsing tussen Dinosaur en Moran is erg lang alsook deze tussen Mammoth Hot Springs en Browning. Zijn hier eventuele interessante tussenstops mogelijk? Of toch maar doorbijten en twee maal bijna 600 kilometer rijden?
Ik ben zelfs nog aan het twijfelen aan een vertrek vanuit Denver. Misschien ineens doorvliegen naar Jackson Hole en Rocky Mountain NP en Dinosaur laten vallen ten voordele van meer tijd in Yellowstone? Of om meer tijd te hebben voor beide hogervermelde lange ritten?
Tips meer dan welkom!
Ben momenteel bezig met de voorbereiding voor een reis in het noordwesten. Hoofddoel is zowel Yellowstone als Glacier/Waterton te doen. Een voorlopig reisschema ziet eruit als volgt
1 Brussel - Denver
2 Denver - Estes -> Rocky Mountain NP
3 Estes - Estes -> Rocky Mountain NP
4 Estes - Dinosaur -> Dinosaur National Monument
5 Dinosaur - Moran -> Grand Teton NP
6 Moran - Moran -> Grand Teton NP
7 Moran - West-Yellowstone -> Yellowstone
8 West-Yellowstone - Mammoth Hot Springs -> Yellowstone
9 Mammoth Hot Springs - Mammoth Hot Springs -> Yellowstone
10 Mammoth Hot Springs - Browning
11 Browning - Glacier -> Glacier NP
12 Glacier- Apgar -> Glacier NP
13 Glacier - Babb -> Glacier NP
14 Babb - Waterton -> Waterton
15 Waterton - Waterton -> Waterton
16 Waterton - Calgary
Twee dingen zitten mij dwars. De verplaatsing tussen Dinosaur en Moran is erg lang alsook deze tussen Mammoth Hot Springs en Browning. Zijn hier eventuele interessante tussenstops mogelijk? Of toch maar doorbijten en twee maal bijna 600 kilometer rijden?
Ik ben zelfs nog aan het twijfelen aan een vertrek vanuit Denver. Misschien ineens doorvliegen naar Jackson Hole en Rocky Mountain NP en Dinosaur laten vallen ten voordele van meer tijd in Yellowstone? Of om meer tijd te hebben voor beide hogervermelde lange ritten?
Tips meer dan welkom!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Yellowstone + Glacier zomer 2012
Hou er wel rekening me dat je een auto of camper niet in Amerika kunt huren en dan in Canada terugbrengen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Heb je al gekeken of je wel een auto kan huren in Denver en inleveren in Calcary dat is bij de meeste verhuurders namelijk niet mogelijk
Start en eind dienen beide in Amerika (of Canada) te zijn
Start en eind dienen beide in Amerika (of Canada) te zijn
Hoi,
Wij plannen een soortgelijke (auto)reis zoals jullie, Riivin, maar ons plan is om te beginnen in Glacier en dus hadden wij gedacht om op Kalispell te vliegen. Onze laatste bestemming van die reis zou Vegas zijn. Wij gaan na Yellowstone en Grand Teton met het vliegtuig naar Vegas.
Snel boeken voor logies in de parken, wil je nog een betaalbare kamer hebben.
Lilo
Wij plannen een soortgelijke (auto)reis zoals jullie, Riivin, maar ons plan is om te beginnen in Glacier en dus hadden wij gedacht om op Kalispell te vliegen. Onze laatste bestemming van die reis zou Vegas zijn. Wij gaan na Yellowstone en Grand Teton met het vliegtuig naar Vegas.
Snel boeken voor logies in de parken, wil je nog een betaalbare kamer hebben.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb een soortgelijke vraag gesteld voorafgaande aan onze reis van afgelopen zomer. Wij gingen van West Yellowstone naar Denver. Er is mij toen verteld dat er weinig bezienswaardigheden daartussen waren. Wij zijn dus vanuit West Yellowstone gaan rijden en we zouden wel zien hoever we zouden komen. Uiteindelijk hebben we die dag bijna 1100 km gereden en zijn bij Laramie uitgekomen. We moesten nl. ook nog omrijden via Idaho Falls om onze auto om te ruilen (krak in de voorruit). Ik weet niet of je met een camper reist of met de auto? We hadden een auto en we rijden allebei, dus dat scheelt wel een hoop. De volgende dag hoefden we toen nog maar zo'n 200 km tot Denver.riivin schreef:Twee dingen zitten mij dwars. De verplaatsing tussen Dinosaur en Moran is erg lang alsook deze tussen Mammoth Hot Springs en Browning. Zijn hier eventuele interessante tussenstops mogelijk? Of toch maar doorbijten en twee maal bijna 600 kilometer rijden?
Je hebt het overigens over het stuk tussen Dinosaur en Moran, maar van Estes naar Dinosaur is bijna net zoveel kilometer. Je hebt dus 2 lange rijdagen achter elkaar.
Re: Reis riivin: Yellowstone + Glacier zomer 2012
Hallo iedereen
Dank voor de feedback. De focus zou echt Glacier/Waterton en Yellowstone moeten zijn. Ik heb mijn schema eigenlijk heel drastisch aangepast n.a.v. jullie opmerkingen.
Vooral die huurauto blijkt ondoenbaar te zijn, heb diverse auto leasing maatschappijen geprobeerd maar geen eentje laat een transfer toe tussen USA en Canada op hun website, hoewel bij een aantal reisagentschappen dit toch als optie tegen een (waarschijnlijk heel grote) meerprijs wordt aangeboden.
Heb Calgary als start genomen omdat dit met een minimum aan tussenstops kan (geen enkele eigenlijk, wat mij toch een voordeel lijkt tov landen in de USA met 3 tussenstops).
Schema komt nu samengevat neer op, de lange reis tussen Glacier/Waterton en Yellowstone zal ik erbij moeten pakken vrees ik, hoewel ik flexibel ben, de 15 dagen zijn een minimum maar kan nog een paar dagen extra pakken, wou eventueel een city trip in Calagary in het begin of aan het einde erbij pakken en eventueel één van de beide lange autoreizen toch in 2 splitsen met een stop in Helena ofzo.
1 Brussel - Calgary
2 Calgary - Banff-> Banff NP
3 Banff- Invermere -> Yoho NP
4 Invermere- Lake McDonald -> Glacier NP
5 Lake McDonald - St. Mary -> Glacier NP
6 St. Mary - Kalispell -> Glacier NP
7 Kalispell - West-Yellowstone
8 West-Yellowstone - Grant Village -> Yellowstone
9 Grant Village - Canyon Village -> Yellowstone
10 Canyon Village - Mammoth Hot Springs -> Yellowstone
11 Mammoth Hot Springs - Babb
12 Babb - Waterton Lakes -> Waterton Lakes NP
13 Waterton Lakes -> Waterton Lakes NP
14 Waterton Lakes -> Waterton Lakes NP
15 Waterton - Calgary
Ik lees nogal vaak in de diverse replies "hotels vroeg boeken". Ik ben eigenlijk aan het wachten op de vluchtpromoties van Connections, deze lopen in januari 2012. Kan ik nog zo lang wachten voor het verblijf of toch nu al boeken?
Ik ben overigens ook erg aan het twijfelen geslagen over de periode. Onze focus zou lange trektochten maken zijn en volop genieten van de rust en de natuur, zonder ons aanpassingsvermogen aan de meest extreme klimaten op de proef te willen stellen
. Wou eigenlijk begin juli gaan omdat ik er van uitga dat in de vroege zomer alles nog groen is en daarom ook de meeste dieren actief zullen zijn, doch heb ook al geruchten opgevangen dat het zelfs nog kan sneeuwen in juli. Daartegenover staat dat augustus warmer en droger is, maar wel met een reëel risico op bosbranden. Is eventueel september een gulden tussenweg, relatief warm gecombineerd met mooie herfstkleuren.
Alvast dank voor jullie nuttige tips
Dank voor de feedback. De focus zou echt Glacier/Waterton en Yellowstone moeten zijn. Ik heb mijn schema eigenlijk heel drastisch aangepast n.a.v. jullie opmerkingen.
Vooral die huurauto blijkt ondoenbaar te zijn, heb diverse auto leasing maatschappijen geprobeerd maar geen eentje laat een transfer toe tussen USA en Canada op hun website, hoewel bij een aantal reisagentschappen dit toch als optie tegen een (waarschijnlijk heel grote) meerprijs wordt aangeboden.
Heb Calgary als start genomen omdat dit met een minimum aan tussenstops kan (geen enkele eigenlijk, wat mij toch een voordeel lijkt tov landen in de USA met 3 tussenstops).
Schema komt nu samengevat neer op, de lange reis tussen Glacier/Waterton en Yellowstone zal ik erbij moeten pakken vrees ik, hoewel ik flexibel ben, de 15 dagen zijn een minimum maar kan nog een paar dagen extra pakken, wou eventueel een city trip in Calagary in het begin of aan het einde erbij pakken en eventueel één van de beide lange autoreizen toch in 2 splitsen met een stop in Helena ofzo.
1 Brussel - Calgary
2 Calgary - Banff-> Banff NP
3 Banff- Invermere -> Yoho NP
4 Invermere- Lake McDonald -> Glacier NP
5 Lake McDonald - St. Mary -> Glacier NP
6 St. Mary - Kalispell -> Glacier NP
7 Kalispell - West-Yellowstone
8 West-Yellowstone - Grant Village -> Yellowstone
9 Grant Village - Canyon Village -> Yellowstone
10 Canyon Village - Mammoth Hot Springs -> Yellowstone
11 Mammoth Hot Springs - Babb
12 Babb - Waterton Lakes -> Waterton Lakes NP
13 Waterton Lakes -> Waterton Lakes NP
14 Waterton Lakes -> Waterton Lakes NP
15 Waterton - Calgary
Ik lees nogal vaak in de diverse replies "hotels vroeg boeken". Ik ben eigenlijk aan het wachten op de vluchtpromoties van Connections, deze lopen in januari 2012. Kan ik nog zo lang wachten voor het verblijf of toch nu al boeken?
Ik ben overigens ook erg aan het twijfelen geslagen over de periode. Onze focus zou lange trektochten maken zijn en volop genieten van de rust en de natuur, zonder ons aanpassingsvermogen aan de meest extreme klimaten op de proef te willen stellen

Alvast dank voor jullie nuttige tips
Hallo,
Ik ben ook geen voorstander van eerst logies te boeken en nadien pas het vliegticket. Maar in het geval van Yellowstone en Glacier is dit toch raadzaam, denk ik. Wij gaan volgend jaar in september en hebben de lodge van Yellowstone en Glacier en Grand Teton al bijna 2 maand geleden geboekt. De vliegtickets hebben wij pas vorige week geboekt. Iets wat we normaal nooit doen, maar wij wilden per sé telkens in de lodge slapen en vreesden dat die dan misschien al volzet waren. Zeker voor de maanden juli/aug. is tijdig boeken nodig, want dan zal het veel drukker in de parken zijn dan in sept. Annuleren kan altijd later nog.
Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo
Ik ben ook geen voorstander van eerst logies te boeken en nadien pas het vliegticket. Maar in het geval van Yellowstone en Glacier is dit toch raadzaam, denk ik. Wij gaan volgend jaar in september en hebben de lodge van Yellowstone en Glacier en Grand Teton al bijna 2 maand geleden geboekt. De vliegtickets hebben wij pas vorige week geboekt. Iets wat we normaal nooit doen, maar wij wilden per sé telkens in de lodge slapen en vreesden dat die dan misschien al volzet waren. Zeker voor de maanden juli/aug. is tijdig boeken nodig, want dan zal het veel drukker in de parken zijn dan in sept. Annuleren kan altijd later nog.
Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikafan
Ik zie dat je Grant Village als overnachtingsplaats hebt gekozen in Yellowstone.
Wij vonden dat een vreselijke plek waar werkelijk totaal geen sfeer is.
Er zijn veel leukere plekken om te overnachten!
Wilma.
Wij vonden dat een vreselijke plek waar werkelijk totaal geen sfeer is.
Er zijn veel leukere plekken om te overnachten!
Wilma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik raad Grant Village ook altijd af, erg ongezellig inderdaad. Probeer 2 nachten in Canyon. Of een nacht bij Lake Hotel (hebben mooie cabins). En waaom niet alvast boeken, eventueel voor meerdere nachten? Je kunt kosteloos annuleren, dus zodra je de definitieve datum weet kun je de rest annuleren.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De accommodaties in het park lopen voor het hoogseizoen inderdaad heel snel vol en het is dan ook aan te raden om vroeg te boeken. Voordeel van de park lodges is wel, dat je ze inderdaad ook gratis weer kunt annuleren. Het is dus niet zo erg, als je plannen nog veranderen. Persoonlijk zal ik dan ook zo snel mogelijk gaan boeken.
Wij zijn dit jaar in september in Yellowstone geweest en dat is ons prima bevallen. Veel jonge dieren heb je er dan natuurlijk niet meer. Hiervoor moet je echt in het voorjaar gaan. Maar groen was het nog wel en ook dieren hebben we genoeg gezien: bizons, elks, moose, pronghorns, veel vogels, een beer en zelfs wolven. De temperaturen waren 's nachts en in de vroege ochtend vrij fris (zelfs wat vorst), maar overdag nog stees aangenaam warm. Wees gewoon op alles voorbereid, want zelf in juli en augustus kan het in Yellowstone sneeuwen.
Veel plezier met de verdere planning! Groetjes,
Franziska
Wij zijn dit jaar in september in Yellowstone geweest en dat is ons prima bevallen. Veel jonge dieren heb je er dan natuurlijk niet meer. Hiervoor moet je echt in het voorjaar gaan. Maar groen was het nog wel en ook dieren hebben we genoeg gezien: bizons, elks, moose, pronghorns, veel vogels, een beer en zelfs wolven. De temperaturen waren 's nachts en in de vroege ochtend vrij fris (zelfs wat vorst), maar overdag nog stees aangenaam warm. Wees gewoon op alles voorbereid, want zelf in juli en augustus kan het in Yellowstone sneeuwen.
Veel plezier met de verdere planning! Groetjes,
Franziska
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Begin juli is voor de Canadese Rockies ook nog redelijk vroeg, zeker als je ook nog in de bergen wilt wandelen.
Nog wat tips:
Wij hebben zowel eind juni, juli als augustus in Canada en USA onze wandelvakanties gehouden (zie website). Juni is nog te vroeg, begin juli kan net, maar met een slecht voorjaar is dat ook krap. Hoog de bergen in met wandelingen kan dan nog niet. Sowieso goed om in het voorjaar al te volgen hoe de wandelpaden erbij liggen, dan sta je straks niet voor verrassingen. Sommige wandelingen zijn tot eind juni niet begaanbaar vanwege sneeuw/ijs of beren. Denk dat eind juli - augustus - begin september ideaal is. De zomer in de Rockies is kort, dus zelfs half augustus is het op hoge wandelpaden nog maar net zomer. Dan pas zie je bloeiende bergweiden, zo mooi. In onze vakanties hebben we in juli en augustus zowel een hittegolf gehad als sneeuwbuien, alles is dus mogelijk en bereid je daarop voor.
Als je in de middag in Calgary arriveert, is het mogelijk om direct naar Banff of Canmore (ook erg leuk plaatsje, rustiger dan Banff) te rijden. Als je bijv. om 15:30 landt, kun je om 17:00 in je huurauto zitten en om 18:30 inchecken in je lodge in Canmore. Banff is een kwartiertje verder. Met nog even wat boodschappen doen en eten, sta je de volgende ochtend fris en fruitig op met de Canadese Rockies binnen handbereik.
Field is een leuk plaatsje en ligt middenin Yoho NP. Voordeel als je hier overnacht, is dat je langer kunt genieten van de bergen. Nadeel natuurlijk dat je de volgende dag verder moet reizen. In Glacier NP is Many Glacier erg aangenaam: prachtige uitzichten en startpunt van de mooiste wandelingen, mooier dan Babb. Het Many Glacier Hotel is zeer aangenaam, iets verderop is ook een motel. De GTTS-road is dan ook niet ver.
http://home.planet.nl/~marqu042/
Groet en succes,
Ferry
Nog wat tips:
Wij hebben zowel eind juni, juli als augustus in Canada en USA onze wandelvakanties gehouden (zie website). Juni is nog te vroeg, begin juli kan net, maar met een slecht voorjaar is dat ook krap. Hoog de bergen in met wandelingen kan dan nog niet. Sowieso goed om in het voorjaar al te volgen hoe de wandelpaden erbij liggen, dan sta je straks niet voor verrassingen. Sommige wandelingen zijn tot eind juni niet begaanbaar vanwege sneeuw/ijs of beren. Denk dat eind juli - augustus - begin september ideaal is. De zomer in de Rockies is kort, dus zelfs half augustus is het op hoge wandelpaden nog maar net zomer. Dan pas zie je bloeiende bergweiden, zo mooi. In onze vakanties hebben we in juli en augustus zowel een hittegolf gehad als sneeuwbuien, alles is dus mogelijk en bereid je daarop voor.
Als je in de middag in Calgary arriveert, is het mogelijk om direct naar Banff of Canmore (ook erg leuk plaatsje, rustiger dan Banff) te rijden. Als je bijv. om 15:30 landt, kun je om 17:00 in je huurauto zitten en om 18:30 inchecken in je lodge in Canmore. Banff is een kwartiertje verder. Met nog even wat boodschappen doen en eten, sta je de volgende ochtend fris en fruitig op met de Canadese Rockies binnen handbereik.
Field is een leuk plaatsje en ligt middenin Yoho NP. Voordeel als je hier overnacht, is dat je langer kunt genieten van de bergen. Nadeel natuurlijk dat je de volgende dag verder moet reizen. In Glacier NP is Many Glacier erg aangenaam: prachtige uitzichten en startpunt van de mooiste wandelingen, mooier dan Babb. Het Many Glacier Hotel is zeer aangenaam, iets verderop is ook een motel. De GTTS-road is dan ook niet ver.
http://home.planet.nl/~marqu042/
Groet en succes,
Ferry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1717 Weergaves
-