Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE
Ik ben vandaag de dag begonnen met een "schokker"'in mijn FaceBook te zetten:
"Als Holland doorgaat met zijn plannen en goedkeurd om mij mijn geboorte recht en staats burgerschap te ontnemen
dan zet ik daar nooit geen voet meer aan de grond en wordt mijn vlag verbrandt.".
"Als Holland doorgaat met zijn plannen en goedkeurd om mij mijn geboorte recht en staats burgerschap te ontnemen
dan zet ik daar nooit geen voet meer aan de grond en wordt mijn vlag verbrandt.".
Laatst gewijzigd door dirkwood op 13 nov 2011, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.

Ik voel mij echt belazerd met dat gevoel en ook veraden en in de steek gelaten.
Eerst heb ik geweigerd voor 25 jaar om een andere nationaliteit aan te nemen omdat ik zo trots was Hollander te zijn en dan nu omdat ik van plan ben om Amerikaan te worden alleen maar omdat ik graag wil mee beslissen en denken waar mijn belasting geld naar toe ga in het land waar ik woon en werk willen zij mij dat ontzeggen en moet ik effe gestraft worden daarvoor.
Ik vind het om te huilen.
Ik weet dat ik oud ben maar als ik jong zou zijn en Holland ooit mij nodig heeft om hun als land te redden zoals in de tweede weeld oorlog dan zou ik als ik dan zonodig alleen een Amerikaans passpoort mag hebben daar echt geen hand meer voor uit steken.
Sorry dit gaat geen goede dag voor mij worden,
Ik ben voor al deze dingen erg gevoelig helaas.

-
- Amerika-expert
Volgens een diplomate van het Nederlandse consulaat in New York op een vergadering over dit alles: alle mogelijke veranderingen gaan alleen gelden voor wat er na een eventuele aanname van een eventueel wetsontwerp wordt geregeld. Niet met terugwerkende kracht dus. Voor wie nu op een de nu wettelijke manier twee paspoorten heeft (volwassenen, kinderen, enz.), mag die dus houden.
Zo leg ik dat tenminste uit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
@Benno...dat is dan gelukkig en fijn voor die mensen en ben ik blij voor ...maar waar laat mij dit ?
Het kwaad zijn stroomt langzaam een beetje weg uit mijn bloed op deze prachtige ochtend in Texas maar voel en blijf mij nog steeds geraakt totdat dit afgekeurd word.Ik vraag mij wel eens af wat will Holland nu eigenlijk ? Eerst promoten ze emigratie voor Hollanders naar andere landen (en betalen zelfs hun vliegreis ticket) om van hun eigen citizen af te komen ,dan halen ze allemaal buitenlanders erzelf in waarvan ze nu vinden dat die er niet thuis horen en dan nu straffen ze emigranten die eerst naar hun geluisterd hebben maar wel ECHTE Nederlanders zijn bij geboorte recht.
Het kwaad zijn stroomt langzaam een beetje weg uit mijn bloed op deze prachtige ochtend in Texas maar voel en blijf mij nog steeds geraakt totdat dit afgekeurd word.Ik vraag mij wel eens af wat will Holland nu eigenlijk ? Eerst promoten ze emigratie voor Hollanders naar andere landen (en betalen zelfs hun vliegreis ticket) om van hun eigen citizen af te komen ,dan halen ze allemaal buitenlanders erzelf in waarvan ze nu vinden dat die er niet thuis horen en dan nu straffen ze emigranten die eerst naar hun geluisterd hebben maar wel ECHTE Nederlanders zijn bij geboorte recht.
Het is wel een beetje oud maar dit is ook geweldig om te lezen wanneer ze bezig zijn je staatsburgerschap te willen afnemen en eerst je vliegrijs hebben betaald om van je af te komen...hoewel zeker in het daglicht van vandaag heb ik daar dus nooit spijt van gehad.....http://www.rnw.nl/english/article/nethe ... immigrants
De politiek is helaas een onbetrouwbare partner. Vanwege de verschillende kleuren van opeenvolgende kabinetten en het "voortschrijdende inzicht" verandert het helaas nogal.dirkwood schreef:Ik vraag mij wel eens af wat will Holland nu eigenlijk ?
Klopt. Het is helaas niet anders.
Ja maar wat gebeurd er als de kinderen meerderjarig worden?Bennogr schreef:Volgens een diplomate van het Nederlandse consulaat in New York op een vergadering over dit alles: alle mogelijke veranderingen gaan alleen gelden voor wat er na een eventuele aanname van een eventueel wetsontwerp wordt geregeld. Niet met terugwerkende kracht dus. Voor wie nu op een de nu wettelijke manier twee paspoorten heeft (volwassenen, kinderen, enz.), mag die dus houden.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan blijven ze ook Nederlands, onze kinderen althans wel (er zijn er twee volwassen).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik bedoel in het nieuwe voorstel. Als ze meerderjarig worden nadat de eventuele nieuwe wet is aangenomen.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
In het nieuwe voorstel kunnen kinderen met een Nederlandse nationaliteit Nederlands blijven als ze 18 worden, zolang ten minste 1 van de ouders op dat moment ook (nog) Nederlands is. Als beide ouders de NLse nationaliteit kwijt raken voor de 18e verjaardag van het kind, gaat voor het kind ook het Nederlanderschap verloren.
Ik heb helemaal niks gelezen in dit topic.
Maar gaat het over de motie om een uitzonderingsregel op te nemen in de nieuwe paspoortwet? Die motie is zojuist afgewezen.
Nederlanders mogen nu definitief geen dubbel meer paspoort hebben in het buitenland.
Maar gaat het over de motie om een uitzonderingsregel op te nemen in de nieuwe paspoortwet? Die motie is zojuist afgewezen.
Nederlanders mogen nu definitief geen dubbel meer paspoort hebben in het buitenland.
Ho ho ho, er is nog niets definitief. De plannen voor de wet liggen nog bij de Raad van State voor advies. De wet is dus nog niet ingevoerd. De PvdA had alvast een motie ingediend met een verzoek tot wijzigen, maar die motie is nu dus afgekeurd. De wet zelf kan nog alle kanten op. Eerst kijken wat de Raad van State zegt.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik moet ook voortaan de Volkskrant lezen en niet de Telegraaf. Bij de Volkskrant staat inderdaad dat de gehele wet nog langs de kamers moet komen. Nogmaals ik weet hier niks van en zag het artikel voorbij komen dus dacht: ach ik post het hier even
Anyway, waarom dient de PVDA nu al een motie in? Is niet zo slim. Ten tweede als ze nu al tegen(vooral de VVD) stemmen dan zullen ze waarschijnlijk ook later tegen stemmen. VVD heeft de laatste tijd wel een handje van om tegen hun principes te stemmen. (zie weigerambtenaren als je het nieuws hebt gevolgd)

Anyway, waarom dient de PVDA nu al een motie in? Is niet zo slim. Ten tweede als ze nu al tegen(vooral de VVD) stemmen dan zullen ze waarschijnlijk ook later tegen stemmen. VVD heeft de laatste tijd wel een handje van om tegen hun principes te stemmen. (zie weigerambtenaren als je het nieuws hebt gevolgd)
Of je citeert de juiste informatie uit de Telegraaf. Op hun site staat dat de Tweede Kamer geen uitzondering maakt, en dat dit komt omdat PVV, CDA, SGP en VVD tegenstemden.DejaVu schreef:Ik moet ook voortaan de Volkskrant lezen en niet de Telegraaf.
Dat zei ik toch?
Als je doelt op de stemmingen dan is dat zeer logisch:
PVV wilt totaal geen uitzonderingen als het om buitenlanders gaat(ik lees dat 99% van de wet als doel heeft om dubbele nationaliteit tegen te gaan)
VVD, al gezegd oftewel coalitietrouw.
CDA zal wel hun minister willen steunen en coalitietrouw.
SGP, zal wel gezegd hebben dat ze de raad van state afwachten en in de tussentijd tegenstemmen. Maar de SGP is niet van belang want zonder de SGP is er ook een meerderheid, zodra de wet in de eerste kamer komt zal de SGP alsnog niet tegenstemmen daar is deze wet te onbenullig voor.
Maar zodra er nieuwe deals worden gesloten op het binnenhof kan alles weer anders zijn.
Als je doelt op de stemmingen dan is dat zeer logisch:
PVV wilt totaal geen uitzonderingen als het om buitenlanders gaat(ik lees dat 99% van de wet als doel heeft om dubbele nationaliteit tegen te gaan)
VVD, al gezegd oftewel coalitietrouw.
CDA zal wel hun minister willen steunen en coalitietrouw.
SGP, zal wel gezegd hebben dat ze de raad van state afwachten en in de tussentijd tegenstemmen. Maar de SGP is niet van belang want zonder de SGP is er ook een meerderheid, zodra de wet in de eerste kamer komt zal de SGP alsnog niet tegenstemmen daar is deze wet te onbenullig voor.
Maar zodra er nieuwe deals worden gesloten op het binnenhof kan alles weer anders zijn.
Laat ik het anders zeggen. Geef de schuld niet aan de Telegraaf als jij het bericht verkeerd interpreteert. Een wet is pas definitief als ook de Eerste Kamer de wet heeft aangenomen. Het bericht van de Telegraaf klopt dus gewoon.
Op die fiets!
*tring*tring*
*tring*tring*
Ok.....moet ik nu al die vlag gaan verbranden of is het net zoiets als die wet in Holland van die ID die dus niet bestaat.Iemand moet mij echt invullen met wat er echt gaande is.Is het nog steeds waard om een USA pasport te regelen of niet...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1819 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic