@Oscar en wie dan ook.....weet je mijn vrouw slikt ook een pil en zoals ik al zei,ze voelt zich best aan geproken.LittlePhoenix schreef:
En ja, Amerikanen zijn maf als het om voorbehoedsmiddelen gaat.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen
Re: Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Ik kreeg ook altijd de pil maar voor 1 maand mee. Het kon voor 3 mnd als je al een jaar dezelfde had en nog een paar regels. Ik ben een paar keer gewisseld toen ik uit NL hier kwam tot ik een had die werkte bij mij.
-
- Amerika-expert
Mij werd toen Yasmin voor geschreven, ik keek online en in Nederland werd deze juist door artsen ontraden.
Te veel kans op hart en vaat ziekten.
Nu zijn er in Amerika hele rechtzaken omdat mensen er bloedpropjes en hart aanvallen van kregen.
Ik ben dus blij dat ik bij mijn oude pil ben gebleven.
De Mini-pil (en progestin) wordt aan geraden bij vrouwen die borstvoeding geven, maar heeft ook heel wat bijwerkingen.
Kijk daar anders eens naar voordat je voor een langere termijn deze pil gaat nemen.
Te veel kans op hart en vaat ziekten.
Nu zijn er in Amerika hele rechtzaken omdat mensen er bloedpropjes en hart aanvallen van kregen.
Ik ben dus blij dat ik bij mijn oude pil ben gebleven.
De Mini-pil (en progestin) wordt aan geraden bij vrouwen die borstvoeding geven, maar heeft ook heel wat bijwerkingen.
Kijk daar anders eens naar voordat je voor een langere termijn deze pil gaat nemen.
Mijn vrouw ook zei .......als je zou zeggen dat die maffe Hollanders gebruiken abortion als een voorbehoeds middel dan ik kan je garanteren je hebt niet het laatste woord gehoord en je ben onder de bus.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach neen joh, in Nederland en Belgie gebruiken ze volgens de Amerikanen toch euthanasie om van de oudjes vanaf te geraken? 
(je moet daar allemaal niet zo persoonlijk aan tillen. Het wordt heel erg algemeen gezegd "DE Amerikanen" en "DE Nederlanders". En er zijn maffe Amerikanen, net zoals er maffe Nederlanders zijn. Daarom ben jij dat zelf toch niet?)

(je moet daar allemaal niet zo persoonlijk aan tillen. Het wordt heel erg algemeen gezegd "DE Amerikanen" en "DE Nederlanders". En er zijn maffe Amerikanen, net zoals er maffe Nederlanders zijn. Daarom ben jij dat zelf toch niet?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dirkwood, ik ben ook (al 23 jaar
) met een Amerikaan getrouwd en heb Amerikaanse kinderen en ben zelf al jaren Amerikaans en ik kan me je reactie wel voorstellen. Ik heb die ook herhaaldelijk gevoeld bij generalisaties over "Amerikanen" in topics op dit forum en elders. Mijn ervaringen hier in dit stedelijke, internationale gebied verschillen ook regelmatig met de ervaringen van mensen, die in een klein dorpje in Utah of in de bible belt wonen (om voorbeelden uit dit topic te noemen). Dat is logisch, want zoals je al schreef, er zijn meer dan 300 miljoen Amerikanen. Het is moeilijk om die generalisaties van "de Amerikanen" te lezen en te slikken. Maar iedereen schrijft vanuit zijn of haar referentiekader en ik kan me voorstellen, dat het heel frustrerend is, als je aan een meer open samenleving gewend bent en dan in een heel conservatieve terechtkomt. LittlePhoenix of anderen bedoelen jouw vrouw of mijn man niet, als ze het over "Amerikanen" hebben, maar de verzekeringsmaatschappijen en de doktoren, waar zij mee te maken krijgen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
@Petra ...ja denk dat jij weet waar ik het over heb maar het is toch hard om gewoon aangevallen te worden elke keer omdat je anders bent gaan leven en denken zoals ze in Holland doen.Het echt is frusterend maar vooral het respect naar diegene die van een andere culture zijn hebben echt genoeg van die het alles maar beter weten mentaliteit.
Ben ik helemaal met je eens maar ik ben niet met het woord maf begonnen zoals hier ineens beweerd word.kastelke schreef:. En er zijn maffe Amerikanen, net zoals er maffe Nederlanders zijn. Daarom ben jij dat zelf toch niet?)
@Dirkwood, ik ben het met de dames wel eens. In "onze" ogen gaat de VS zeer maf met sommige dingen om. Dat is geen kritiek op elke Amerikaan afzonderlijk, en dus ook niet op jouw vrouw.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik beweer dat in ieder geval niet.
En in mijn eigen leven tracht ik vooral te relativeren. Stel je voor hoe ik me moet voelen!: ik ben een Belg, en in de grensstreek was het nogal eens van "Die domme Belgen!". Verder heb ik dan ook nog eens in (Belgisch) Limburg gewoond. "Daar waar de wereld met gazettepapier aan elkaar hangt", zeggen ze wel eens. En dan ben ik in Canada komen wonen. En hier kom ik dus terug in een situatie waarbij Amerikanen neerkijken op Canadezen. Net zoals de Nederlanders op me neerkeken als Belg. En de Belgen op me neerkeken omdat ik uit Limburg kwam.
Als ik me dat allemaal aan moet trekken, dan word ik heel erg ongelukkig, en dat gaat erg tegen mijn natuur in. Dus neem ik die dingen niet persoonlijk. Want zo zijn ze meestal niet bedoeld. En dat maakt mijn leven een heel stuk aangenamer en gemakkelijker.
En in mijn eigen leven tracht ik vooral te relativeren. Stel je voor hoe ik me moet voelen!: ik ben een Belg, en in de grensstreek was het nogal eens van "Die domme Belgen!". Verder heb ik dan ook nog eens in (Belgisch) Limburg gewoond. "Daar waar de wereld met gazettepapier aan elkaar hangt", zeggen ze wel eens. En dan ben ik in Canada komen wonen. En hier kom ik dus terug in een situatie waarbij Amerikanen neerkijken op Canadezen. Net zoals de Nederlanders op me neerkeken als Belg. En de Belgen op me neerkeken omdat ik uit Limburg kwam.

Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien is dat in de grensstreken zo, maar ook dat ben ik echt nog niet tegengekomen. Ik leef vast in een soort zeepbel of zokastelke schreef: En hier kom ik dus terug in een situatie waarbij Amerikanen neerkijken op Canadezen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
en wie ben jij dan wel omdat zomaar te constateren? God ? Of een spoke person voor de vrouwen.Met een .....in onze ogen...neem je wel een hele verantwoordelijkheid op je schouders en vraag mij af of iedereen het daar wel mee eens is.Hockey schreef:@Dirkwood, ik ben het met de dames wel eens. In "onze" ogen gaat de VS zeer maf met sommige dingen om. Dat is geen kritiek op elke Amerikaan afzonderlijk, en dus ook niet op jouw vrouw.
Hoeveel kost op dit moment nou een gemiddelde zorgverzekering in de USA? In veel topics zie ik verschillende bedragen, maar vanaf 2012 stijgen de premies in NL met 10% dus ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat het niet zo heel veel meer scheelt tussen NL en de USA. Ik ben vanaf volgend jaar rond de 120 euro(160 dollar) per maand kwijt (basis+tandarts) :/
Laatst gewijzigd door DejaVu op 15 nov 2011, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je goed had gelezen had je gezien dat het woord onze tussen aanhalingstekens staat. Dat was en is een bewuste keuze. Daarmee voorkom ik dat ik specifiek bepaalde personen aanduid, maar een algemenere groep kan meenemen waarbij eenieder zich aangesloten kan voelen of niet.dirkwood schreef:en wie ben jij dan wel omdat zomaar te constateren? God ? Of een spoke person voor de vrouwen.
@dejavu...ik zou het weer op moeten zoeken en heb het al eens vermeld.Geloof het is $700 voor mijn vrouw en haast $500 per maand voor mij zelf en kinderen of tandarts zijn hierbij niet in begrepen.Hiervoor kunnen wij alleen een doctor zien ongeveer 4 keer per jaar voor een $30 en we betalen voor medicijnen $25 per recept en in het begin van het jaar moeten we eerst zelf de eerste $1000 kosten dragen.Mijn vrouw is erg gelukkig dat ze een verzekering heeft want er was er geen een die haar eerst wilde verzekeren endat was allen maar omdat zij weegt te zwaar en is op bloed pressure medication.
Mijn excuses, ik had de zin van LittlePhoenix niet gezien. Je bent niet begonnen met het woordje maf. Wel heb je er naar mijn mening een schepje bovenop gedaan met "achterlijke Amerikanen" en "Popularity Contest"dirkwood schreef:Ben ik helemaal met je eens maar ik ben niet met het woord maf begonnen zoals hier ineens beweerd word.
Generaliseren is nooit goed uiteraard, of het nou over Nederland of Amerika gaat. Ik snap precies wat je vrouw voelt, want zo voel ik het ook als men generaliseert over Amerika op bijvoorbeeld rtlz.nl, waar ik de artikelen dagelijks lees. Met name mijn familie heeft alle generalisaties over Amerika over mij heen gegooid toen ik naar Amerika vertrok. Uiteraard kwam dat puur voort uit het feit dat ze niet wilden dat ik weg ging, maar dat doet er verder niet toe. Ik voel hetzelfde als Bill O'Reilly een item maakt over Nederland/Amsterdam en dan vertelt dat het een grote georganiseerde criminele bende is en dat het alleen over sex en drugs gaat daar.
Aan de andere kant is het echter zo dat wij met zijn allen hier het voorrecht hebben om in verschillende delen van de wereld te hebben gewoond en verschillende culturen te hebben mee gemaakt. En persoonlijk vind ik dat daar geldt: What has been seen...cannot be unseen. Doordat je in verschillende delen van de wereld hebt gewoond worden je ogen geopend voor zaken die in de culturen anders geregeld zijn. Dit geldt voor zowel de eigen als wel de vreemde cultuur. Dus ja, ik zie hier in Amerika dingen die naar mijn mening beter geregeld zouden kunnen worden. Maar als ik in Nederland ben, dan lach ik daar ook over de Nederlandse cultuur. Iets waar ik zelf nog niet zo lang geleden vrolijk aan mee deed, lijkt nu heel "maf". Zo dicht mogelijk op de ander rijden op de snelweg, steeds zo snel mogelijk willen gaan en dan keihard op de rem moeten staan. In de rij staan bij de bakker (of waar dan ook) en dan allemaal zo dicht mogelijk tegen elkaar op ipv elkaar wat de ruimte te geven en zo kan je nog wel een tijd door gaan.
En on topic: Volgens mij hebben we het hier niet over of abortus wel of niet goed is, maar puur over de verkrijgbaarheid van de anticonceptiepil. Daar zijn er nou eenmaal ontzettend veel verschillende van en die hebben allemaal een net wat andere invloed op het lichaam. Vervolgens als je dan de juiste hebt gevonden is het prettig dat je niet om de haverklap weer een recept hoeft aan te vragen en weer naar de pharmacy moet. Als je dit topic door leest dan zie je dat er zelfs behoorlijke verschillen zijn binnen Amerika over hoeveel strips en herhalingsrecepten mensen mee mogen krijgen. Volgens mij is dit meer een praktisch probleem dan dat het gehele anticonceptie / abortus issue aan de kaak wordt gesteld?
@dejavu: Ik betaal nu $540 voor mij en mijn vrouw samen. Dit is zonder tandarts. Wel een eigen risico van $4,000 en een doktersbezoek kost $25 per keer. In Nederland betaalde ik net zoveel als jou, maar ook daar was ik zelfstandig ondernemer. Dan betaal je per jaar een bijdrage ziektekosten verzekering, wat normaal door je werkgever wordt betaald. Dat was ook iets van 1500 euro per jaar. Als je dat om rekent kom ik ook op iets van $250 in de maand uit voor mijzelf wat ik in Nederland betaalde. Nu dus 2 personen voor $540, wel met veel hoger eigen risico enz. Maar de maandelijkse bedragen verschillen elkaar niet zoveel in mijn situatie.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ps.....die bedragen ik heb gegeven zijn wel een prive vrrzekering.Prijzen verschllen van Staat tot Staat en sommige hebben zelfs social care zoals Hawai en Mass.Als een bederijf of een groep je kan verzekeren dan kun je kosten halvrren of zelfs meer.
@dirkwood klopt je had het al een keer eerder gezegd maar volgens mij is het vanwege jullie situatie geen gemiddelde, vandaar de vraag.
@Oscar Ah ok, dus nog 3 jaar wachten en we betalen in NL net zoveel als in de USA. Er waren al plannen om het eigen risico in NL te verhogen naar 600-800 euro(dit was volgens mij een idee van de VVD en CDA) maar de PVV heeft hier tegen geprotesteerd en staat nu weer op 220 uit mijn hoofd. Maar er komen weer extra bezuinigingen aan van 5(?) miljard en de gezondheidszorg zal wel weer gepakt worden.
Mijn mening is dat als ze willen bezuinigen moeten ze eens naar de organisatiestructuur kijken. Ik heb zelf om de 5 maanden bepaalde injecties nodig en die kosten in een "Staats"ziekenhuis 600 euro per stuk. Bij een privekliniek kosten ze 300 per stuk. De verzekering dekt dan ook alleen de privekliniek en niet de behandeling in het ziekenhuis.
@Oscar Ah ok, dus nog 3 jaar wachten en we betalen in NL net zoveel als in de USA. Er waren al plannen om het eigen risico in NL te verhogen naar 600-800 euro(dit was volgens mij een idee van de VVD en CDA) maar de PVV heeft hier tegen geprotesteerd en staat nu weer op 220 uit mijn hoofd. Maar er komen weer extra bezuinigingen aan van 5(?) miljard en de gezondheidszorg zal wel weer gepakt worden.
Mijn mening is dat als ze willen bezuinigen moeten ze eens naar de organisatiestructuur kijken. Ik heb zelf om de 5 maanden bepaalde injecties nodig en die kosten in een "Staats"ziekenhuis 600 euro per stuk. Bij een privekliniek kosten ze 300 per stuk. De verzekering dekt dan ook alleen de privekliniek en niet de behandeling in het ziekenhuis.
@oscar...apology accepted en hiermee hoop ik de discussie is beindigd.Heb het uitgelegd aan mijn vrouw en die vind het ook goed zo.Ze zei wel dat het mag dan allemaal gewoon gevonden worden in Holland zo te discuseren en grappen maken over Belgen en zo maar hier in USA vinden zij name calling rude of een insult.Cultures zijn nu eemaal anders.Mijzelf ik was voor meer dan 30 jaar een fotojournalist en heb dus ook wel wat gezien en gereisd 

@dejavu...ja wij zijn niet de norm..of mischien toch wel.Hoeveel mensen denk je dat er zijn in VS die te zwaar wegen en blood pressure pillen slikken 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1670 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-