Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bijna definitieve route
Bijna definitieve route
Wij hebben voor ons zelf deze route opgesteld :
http://www.demongolen.com/weyns/westkust.html
Graag tips en/of opmerkingen.
Dag 19 leveren we onze huurauto in op de luchthaven van Las Vegas, we verblijven dan nog 2 nachten in Vegas.
http://www.demongolen.com/weyns/westkust.html
Graag tips en/of opmerkingen.
Dag 19 leveren we onze huurauto in op de luchthaven van Las Vegas, we verblijven dan nog 2 nachten in Vegas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route is mooi, maar ik vind het een beetje moeilijk te beoordelen zo omdat je goed moet kijken om te zien hoe lang je ergens blijft. Kun je niet even hier een schema plaatsen?
Ik snap de stop bij Cedar City niet. En gaan jullie niet naar Bryce?
Bij Yosemite zie ik de 140 staan. Houd er rekening mee dat die is afgesloten (zie ook hier, laatste berichten: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4118).
Zonder te weten wat jullie leuk vinden is het moeilijk om verdere tips te geven. Als je wilt wandelen (en dat is voor veel parken de beste manier om ze te bekijken) vind ik de tijd in de parken veel te kort. Het zijn ook erg veel kilometers voor nog geen 3 weken.
Marianne
Ik snap de stop bij Cedar City niet. En gaan jullie niet naar Bryce?
Bij Yosemite zie ik de 140 staan. Houd er rekening mee dat die is afgesloten (zie ook hier, laatste berichten: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4118).
Zonder te weten wat jullie leuk vinden is het moeilijk om verdere tips te geven. Als je wilt wandelen (en dat is voor veel parken de beste manier om ze te bekijken) vind ik de tijd in de parken veel te kort. Het zijn ook erg veel kilometers voor nog geen 3 weken.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind het een veel te volle en te uitgebreide route voor 19 dagen.
Jullie rijden 5000 km in ongeveer 12 echte reisdagen.
dag 2 van Cedar City via Escalante naar Cortez.
Sla je Bryce Canyon over?)
Je reist ruim 9 uur (stops om te eten niet meegerekend. Wil je ook nog iets zien onderweg, daar heb je echt geen tijd voor)
Dag 3 ga je al direct weer naar de Grand Canyon. Waarom reis je dan helemaal naar Cortez als je daar verder geen tijd doorbrengt?
Je komt dan 's avonds in de Grand Canyon aan en gaat direct de volgende dag door. Zo zie je toch niets van de Grand Canyon?
Dag 4 van Grand Canyon naar Blythe. Je kunt beter de Grand Canyon via de zuidkant verlaten (via Williams -Flagstaff). Dit is verder een hele lange dag waarop je alleen maar de saaie snelweg via Phoenix rijdt. De mooie route via Sedona en Prescott mis je volledig.
Dag 5 wederom een hele lange reisdag.
Samengevat: Het eerste gedeelte (tot San Diego) is moordend.
Je zit alleen maar in de auto en ziet niets van de schitterende omgeving en parken. Je rijdt de eerste 5 dagen al 2500 km!!!!
Ik zou Escalante en Cortez uit de route halen en eventueel San Diego ook. Dan houd je tijd over om Bryce Canyon , Zion, Grand Canyon rustig te bekijken.
Marjon
Jullie rijden 5000 km in ongeveer 12 echte reisdagen.
dag 2 van Cedar City via Escalante naar Cortez.
Sla je Bryce Canyon over?)
Je reist ruim 9 uur (stops om te eten niet meegerekend. Wil je ook nog iets zien onderweg, daar heb je echt geen tijd voor)
Dag 3 ga je al direct weer naar de Grand Canyon. Waarom reis je dan helemaal naar Cortez als je daar verder geen tijd doorbrengt?
Je komt dan 's avonds in de Grand Canyon aan en gaat direct de volgende dag door. Zo zie je toch niets van de Grand Canyon?
Dag 4 van Grand Canyon naar Blythe. Je kunt beter de Grand Canyon via de zuidkant verlaten (via Williams -Flagstaff). Dit is verder een hele lange dag waarop je alleen maar de saaie snelweg via Phoenix rijdt. De mooie route via Sedona en Prescott mis je volledig.
Dag 5 wederom een hele lange reisdag.
Samengevat: Het eerste gedeelte (tot San Diego) is moordend.
Je zit alleen maar in de auto en ziet niets van de schitterende omgeving en parken. Je rijdt de eerste 5 dagen al 2500 km!!!!
Ik zou Escalante en Cortez uit de route halen en eventueel San Diego ook. Dan houd je tijd over om Bryce Canyon , Zion, Grand Canyon rustig te bekijken.
Marjon
Ok, alvast bedankt voor de opmerkingen. Hier onder onze planning :
8 juli Las Vegas - Cedar City (via Zion Parc)
9 juli Cedar City - Cortez (door Bryce Parc)
10 juli Cortez - Grand Canyon (voormiddag Mesa Verde)
11 juli Grand Canyon - Blythe
12 juli Blythe - Palm Springs (via Pinto basion Road) - San Diego
13 juli San Diego (Seaworld)
14 juli San Diego (San Diego Zoo) - Los Angeles
15 juli LA
16 juli LA (Universal Studio's)
17 juli LA - Malibu - Santa Barbara - Morro Bay
18 juli Morro Bay - Big Sur - Carmel Beach - 17 mile drive - Monterey
19 juli Monterey - Santa Cruz - San Francisco
20 juli SF
21 juli SF
22 juli SF - Yosemite Parc (Curry Village)
23 juli Yosemite Parc
24 juli Yosemite Parc - Three Rivers (via Giant Forest)
25 juli Three Rivers - Lone Pine
26 juli Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
8 juli Las Vegas - Cedar City (via Zion Parc)
9 juli Cedar City - Cortez (door Bryce Parc)
10 juli Cortez - Grand Canyon (voormiddag Mesa Verde)
11 juli Grand Canyon - Blythe
12 juli Blythe - Palm Springs (via Pinto basion Road) - San Diego
13 juli San Diego (Seaworld)
14 juli San Diego (San Diego Zoo) - Los Angeles
15 juli LA
16 juli LA (Universal Studio's)
17 juli LA - Malibu - Santa Barbara - Morro Bay
18 juli Morro Bay - Big Sur - Carmel Beach - 17 mile drive - Monterey
19 juli Monterey - Santa Cruz - San Francisco
20 juli SF
21 juli SF
22 juli SF - Yosemite Parc (Curry Village)
23 juli Yosemite Parc
24 juli Yosemite Parc - Three Rivers (via Giant Forest)
25 juli Three Rivers - Lone Pine
26 juli Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Een voormiddag voor Mesa Verde is echt aan de korte kant. Als je bijv Cliff Palace of Balcony house wilt bezichtigen moet je een kaartje kopen bij het visitor center. Je gaat dan obv een ranger deze tour doen. Wij zijn afgelopen zomer ook hier geweest en toen we 's ochtends een kaartje wilden kopen was de eerste tour waar plaats was pas om 12.30 uur. Als je geen tour wilt doen dan is het zonde om zo'n eind te rijden en je ziet de mooiste stukken van het park niet eens. Dan zou ik Mesa Verde overslaan.Posse schreef: 10 juli Cortez - Grand Canyon (voormiddag Mesa Verde)
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
ik zou de raad van pete volgen. bijvoorbeeld van cedar city naar cortez via bryce canyon en van cortez via mesa verde naar grand canyon zijn van het ,,goede" te veel.tenzij je bv bryce canyon even binnenrijdt en van op een parking kijkt. idem mesa verde : een park dat je niet kan zien op een halfuurtje. je rijdt bovendien eerst van cortez naar mesa verde nog weg van de grand canyon.Ik zou er echt over denken om een dag SF en een dag LA (15 en 20 juli) te schrappen en wat meer tijd te nemen voor onderweg,dit is echt wel heel veel in te weinig tijd.
jacques
Echt bedankt voor jullie tips, het wordt onze eerste rondreis in de USA. Dus we zijn nog wat onbehulpzaam
Cedar City : We hebben dit als stop genomen om onderweg Zion Parc te kunnen bezoeken en van hieruit door Bryce Parc naar Cortez te rijden. Wij hebben ons gebaseerd op volgend kaartje : http://www.nps.gov/brca/regional.html
Waar kunnen we het beste stoppen om Bryce Canyon te bezoeken?
Los Angeles : Als we 15 juli laten vallen, hebben we nog maar één dag in LA, welke we dan besteden aan het bezoeken van de Universal Studio's. Is er dan nog wel genoeg tijd over om Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica en Venice beach te bezoeken?
Alvast bedankt!

Cedar City : We hebben dit als stop genomen om onderweg Zion Parc te kunnen bezoeken en van hieruit door Bryce Parc naar Cortez te rijden. Wij hebben ons gebaseerd op volgend kaartje : http://www.nps.gov/brca/regional.html
Los Angeles : Als we 15 juli laten vallen, hebben we nog maar één dag in LA, welke we dan besteden aan het bezoeken van de Universal Studio's. Is er dan nog wel genoeg tijd over om Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica en Venice beach te bezoeken?
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
allo,
voor bryce zijn er verschillende mogelijkheden : ofwel net aan de ingang van het park heb je een paar motels ( o.m. ruby's inn ) en op enkele kilometer van het park heb je het dorpje Tropic met motels. zie http://www.brycevalley-tropic.com/
eventueel : las vegas , vroege start, ben je nog voor de middag in zion, namiddagje zion en in de late namiddag doorrijden naar bryce. de volgende dag kun je dan bryce bezoeken.
van bryce naar cortez is wel heel veel kilometers voor een blitzbezoek aan mesa verde. persoonlijk zou ik in dit schema mesa verde laten vallen, ofwel er een extra dag voor uittrekken. kan je van brycenaar grand canyon rijden.
in los angeles : voor universal heb je ongeveer een hele dag nodig, veel tijd om de rest van L A te zien blijft er niet over.
jacques
voor bryce zijn er verschillende mogelijkheden : ofwel net aan de ingang van het park heb je een paar motels ( o.m. ruby's inn ) en op enkele kilometer van het park heb je het dorpje Tropic met motels. zie http://www.brycevalley-tropic.com/
eventueel : las vegas , vroege start, ben je nog voor de middag in zion, namiddagje zion en in de late namiddag doorrijden naar bryce. de volgende dag kun je dan bryce bezoeken.
van bryce naar cortez is wel heel veel kilometers voor een blitzbezoek aan mesa verde. persoonlijk zou ik in dit schema mesa verde laten vallen, ofwel er een extra dag voor uittrekken. kan je van brycenaar grand canyon rijden.
in los angeles : voor universal heb je ongeveer een hele dag nodig, veel tijd om de rest van L A te zien blijft er niet over.
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
MariannePosse schreef:Echt bedankt voor jullie tips, het wordt onze eerste rondreis in de USA. Dus we zijn nog wat onbehulpzaam![]()
Zie antwoord Jaques, Ruby's Inn ligt erg gunstig. Je kunt het beste via de 9 en 89 rijden, zie kaartje. In paats van een overnachting in Cedar City zou ik voor Springdale kiezen, ligt tegen Zion aan.
Je zult keuzes moeten maken. Eventueel korter in San Diego blijven, misschien de Zoo een dag eerder, of overslaan.
Alvast bedankt!
Jullie opmerkingen in acht genomen, heb ik de eerste vijf dagen verandert als volgt :
dag 1 : Las Vegas - Zion - Bryce Canyon
dag 2 : Bryce Canyon
dag 3 : Bryce Canyon - Grand Canyon
dag 4 : Grand Canyon - Blythe
dag 5 : Blythe - Joshua Tree Parc - San Diego
Route : http://www.demongolen.com/weyns/5days.htm
Grand Canyon : Volstaan een namiddag en voormiddag?
San Diego : Er is ons wijsgemaakt dat je voor Sea World best een volledige dag uittrekt en voor San Diego Zoo zou een halve dag volstaan.
dag 1 : Las Vegas - Zion - Bryce Canyon
dag 2 : Bryce Canyon
Route : http://www.demongolen.com/weyns/5days.htm
Grand Canyon : Volstaan een namiddag en voormiddag?
San Diego : Er is ons wijsgemaakt dat je voor Sea World best een volledige dag uittrekt en voor San Diego Zoo zou een halve dag volstaan.
Om het nog moeilijker te maken: Zion is tekort om zomaar even tussendoor te doen.
Ik had als ik jou was Las Vegas-Springdale gedaan twee nachten daar en dan naar Bryce. Tenzij je gaat wandelen in Bryce kan je daar met een middag volstaan. Zelfs als je gaat wandelen dan kan dat nog.
Ik zou die San Diego Zoo overslaan, je gaat al naar Seaworld wat wel wat anders is maar dierentuinen heb je ook in Europa zat.
Grand Canyon kan je in een middag doen als je niet gaat wandelen daar.
En Joshua Tree zou ik ook laten vallen, is prachtig maar niet iets voor tussendoor. Je loopt de kans om alleen maar in de auto te zitten.
Kan je beter wat meer tijd in de Utah parken verblijven.
Ik had als ik jou was Las Vegas-Springdale gedaan twee nachten daar en dan naar Bryce. Tenzij je gaat wandelen in Bryce kan je daar met een middag volstaan. Zelfs als je gaat wandelen dan kan dat nog.
Ik zou die San Diego Zoo overslaan, je gaat al naar Seaworld wat wel wat anders is maar dierentuinen heb je ook in Europa zat.
En Joshua Tree zou ik ook laten vallen, is prachtig maar niet iets voor tussendoor. Je loopt de kans om alleen maar in de auto te zitten.
-
- Amerika-expert
allo,
sea world: zie http://www.buschgardens.com/seaworld/ca/
een park met 6 shows, verschillende rides, + andere attracties als aquariums. wat ons betreft: een park voor een hele dag, samen met universal studios en disney onze top 3 van de parken.
san diego zoo: is een grote zoo ( o.m. met busrit), wij deden het in een halve dag.
grand canyon : als je van bryce komt rijdt je het park binnen langs de oostingang. zie je de east rim tot aan grand canyon village en krijg je er de zonsondergang bovenop. de volgende voormiddag: eventueel zonsopgang en de west rim (hermits rest) of eventjes halfuur/ driekwartier afdalen ????
heb je wel nog de lange trip naar blythe voor de boeg. hoe zit het met het logies aan de canyon ? geboekt ? ( hoogseizoen)
jacques
sea world: zie http://www.buschgardens.com/seaworld/ca/
een park met 6 shows, verschillende rides, + andere attracties als aquariums. wat ons betreft: een park voor een hele dag, samen met universal studios en disney onze top 3 van de parken.
san diego zoo: is een grote zoo ( o.m. met busrit), wij deden het in een halve dag.
grand canyon : als je van bryce komt rijdt je het park binnen langs de oostingang. zie je de east rim tot aan grand canyon village en krijg je er de zonsondergang bovenop. de volgende voormiddag: eventueel zonsopgang en de west rim (hermits rest) of eventjes halfuur/ driekwartier afdalen ????
heb je wel nog de lange trip naar blythe voor de boeg. hoe zit het met het logies aan de canyon ? geboekt ? ( hoogseizoen)
jacques
Yavapai Lodge is geboekt voor 10 juli (3de dag).jta schreef: hoe zit het met het logies aan de canyon ? geboekt ? ( hoogseizoen)
http://www.grandcanyoninformation.com/yavapai.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het helemaal eens met Bart, neem meer tijd voor Zion.Bart40 schreef:Om het nog moeilijker te maken: Zion is tekort om zomaar even tussendoor te doen.
Als je in Bryce overnacht kun je ook nog van de zondsondergang genieten (of misschien een zonsopgang

Voor de Grand Canyon is ook een namiddag en ochtend prima. Neem 's middags de shuttle richting Hermits Rest en stap uit bij verschillende stops. 's Avonds op tijd een plaatsje zoeken aan de rim om de zonsondergang te bekijken en dan 's ochtends een stukje afdalen, dan ervaar je het park weer heel anders.
San Diego: Seaworld is ook 's avonds open, dus een middag en avond daar is ook een optie.
Marianne
Ok, is volgende aanpassing haalbaar :
dag 1 : Las Vegas - Springdale
dag 2 : Springdale - Bryce Canyon
Route : http://www.demongolen.com/weyns/5days2.htm
Dag 5 blijft dan wel een serieuze tocht, maar voor een dag kan dat geen kwaad denk ik. Het is niet zozeer dat we Joshua Tree Parc willen bezoeken. Ik denk dat als we via de Pinto Basin Road het park doorkruisen, we genoeg Joshua trees zien.
dag 1 : Las Vegas - Springdale
dag 2 : Springdale - Bryce Canyon
Route : http://www.demongolen.com/weyns/5days2.htm
Dag 5 blijft dan wel een serieuze tocht, maar voor een dag kan dat geen kwaad denk ik. Het is niet zozeer dat we Joshua Tree Parc willen bezoeken. Ik denk dat als we via de Pinto Basin Road het park doorkruisen, we genoeg Joshua trees zien.
-
- Amerika-expert
laat het ons nog wat moeilijker maken. Zion verdient inderdaad enkele mooie wandelingen ( opgepast: de mooiste zijn de zwaarste) maar ook bryce is op zijn mooist tijdens wandelingen onder de rim en in de ochtend en na 16u00 u. alles doen is echter onmogelijk.... als je van bryce naar de canyon rijdt passeer je de slotcanyons van kanab, van de canyon naar blythe ga je langs flagstaff en sedona en die zijn ook goed voor minstens 2 dagen....Om het nog moeilijker te maken: Zion is tekort om zomaar even tussendoor te doen.
alles in overweging nemend en vooral om de lange rit canyon - blythe te vermijden zou ik het volgende doen :
las vegas - bryce
bryce
bryce - canyon
canyon - las vegas ( aankomst 's avonds, 1 avondje extra las vegas als afwisseling)
las vegas - los angeles ( 425 km, aankomst kort na de middag, kun je nog naar hollywood en beverly hills)
de eerste 2 dagen kun je ook in springdale (zion np) logeren zoals bart zegt, vanuit los angeles kun je 1 of 2dagen naar san diego
maar dit is slechts één van de vele mogelijkheden.
jacques
Kijk, dit is een kwestie van persoonlijke smaak.
Wij zijn 2 keer in beide parken geweest.
Zion is een leuk park, maar Bryce vonden wij een van de mooiste die we gezien hebben.
Joshua Tree vonden wij iets om doorheen te rijden, maar echt een wandeling maken is niet noodzakelijk.
Over Seaworld kan ik nog niets zeggen, maar het merendeel van de mensen vind een halve dag genoeg, ze zeggen dat het niet zo groot is als in Orlando.
Maar ook in dit is wat je zelf wilt, wij hebben Seaworld dit jaar ook op de planning staan, maar zeker geen hele dag.
Veel succes met het maken van je keuzes
Wij zijn 2 keer in beide parken geweest.
Zion is een leuk park, maar Bryce vonden wij een van de mooiste die we gezien hebben.
Joshua Tree vonden wij iets om doorheen te rijden, maar echt een wandeling maken is niet noodzakelijk.
Over Seaworld kan ik nog niets zeggen, maar het merendeel van de mensen vind een halve dag genoeg, ze zeggen dat het niet zo groot is als in Orlando.
Maar ook in dit is wat je zelf wilt, wij hebben Seaworld dit jaar ook op de planning staan, maar zeker geen hele dag.
Veel succes met het maken van je keuzes

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht