@Petra: er zijn wel verschillen tussen de verschillende zorgverzekeraars, maar die zijn niet echt enorm. Voor mij loont het niet om
van zorgverzekeraar te wisselen ik ben nu bij het CZ verzekerd en heb de TOP aanvullende verzekering die €15 per maand kost en
het uitgebreide tandarts pakket wat €25 per maand kost. Ik in mijn situatie nu kan wel van zorgerzekeraar wisselen om een paar
euro's op het basispakket te besparen, maar de aanvullende verzekeringen die ik nu heb daar zal een andere verzekeraar mij zeker
weigeren te verzekeren. Ik heb het uitgebreide tandarts pakket ook alleen maar omdat mijn tand echt 100% in orde moeten zijn.
Zijn ze dat niet loop ik het risico van de wachtlijst afgehaald te worden en dat mag niet gebeuren.
Het eigen risico voor 2012 gaat inderdaad van €170 naar €220 omhoog maar dat is gewoon wettelijk zo.
Voor mij is het dan nu een keer mijn hele rij aan medicamenten halen en ik ben er al weer dik overheen. Dus een goedkopere basisverzekering
en dan een hoger eigen risico heeft voor mij geen enkel nut. Ik zou dan ook alleen maar een dief van mijn eigen portemonnee zijn. Want binnen
no-time ben ik daar dan ook overheen. Ik moet dan ook nog €93 eigen risico voor ziekenvervoer betalen, maar ook daar heb ik geen probleem
mee, dat is nu eenmaal zo.
@ANY: ik krijg ook altijd recepten mee voor 90 dagen langer mag niet en dat is een heel rij aan verschillende medicamenten.
Van een aantal laat ik de apotheek dan alleen maar voor 3 dagen meegeven omdat deze nog wel eens willen wisselen qua dosering maar
ook dat het ene door een ander vervangen wordt en dan zou ik met de rest van dat medicament zitten.
Ik weet ondertussen al niet meer waar ik die enorme berg aan medicamenten moet laten iedere keer. Ik heb al in een kast 2 planken alleen
met die spullen en er komen steeds weer nieuw bij. Zou ik nu bv. 4 weken op vakantie gaan dan moest ik al een behoorlijk koffer alleen met
medicamenten meenemen.
Of het allemaal goed is voor het lichaam ik betwijfel het heel erg, maar ja ik heb geen keuze.