Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoelang van tevoren boeken?
hoelang van tevoren boeken?
Wij willen in juli-aug een rondreis maken met een huurauto en verblijven in hotels uit het kuoni boek,hoever van tevoren moet je iegenlijk boeken want ik lees veel verschillen de ene boekt al in okt de ander in dec en weer een ander in maart bv
Wat is nu volgens jullie een mooie tijd om te boeken,is het zo als je bv in dec boek krijg je dan ook nog korting ofzo
Ervaringen??
Alvast Bedankt
Wat is nu volgens jullie een mooie tijd om te boeken,is het zo als je bv in dec boek krijg je dan ook nog korting ofzo
Ervaringen??
Alvast Bedankt
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
2006 of 2007?
Indien 2006 zou ik de auto nu toch al wel boeken, dan heb je die toch al, hotels maakt niet zoveel uit.
De meeste mensen boeken vroeg omdat ze dan al zeker zijn dat ze er iets voor hen gereserveerd is. Voor een vlucht kan het zeker veel schelen, omdat de goedkoopste plekken snel uitgeput zijn.
Indien 2006 zou ik de auto nu toch al wel boeken, dan heb je die toch al, hotels maakt niet zoveel uit.
De meeste mensen boeken vroeg omdat ze dan al zeker zijn dat ze er iets voor hen gereserveerd is. Voor een vlucht kan het zeker veel schelen, omdat de goedkoopste plekken snel uitgeput zijn.
Ik denk dat de meeste Amerikagangers op de bonnefooi gaan. Dan heb je namelijk alle vrijheid onderweg waar je wilt overnachten. Het is vaak toch moeilijk een inschatting te maken hoe lang je ergens wilt blijven. Heb je je hotels al geboekt, dan MOET je wel die dag in dat hotel aankomen. Terwijl als je niks hebt geboekt, dan kun je ergens wat langer blijven, of juist niet. Het geeft mij wat meer rust op vakantie, omdat ik niet steeds bepaalde doelen hoef te halen. De ervaring leert dat het erg makkelijk is om een kamer te vinden. ALs je een hotel al geboekt hebt moet je tenslotte óók op zoek naar het adres. Let alleen wel even op of er geen conferenties ofzo zijn als je ergens wilt overnachten, want dan kon het wel eens wat lastiger zijn. Maar zoals ons is gebleken, nooit onmogelijk!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken, voor autohuur maakt het niet zoveel uit. Willen jullie dat via een reisbureau doen? En de hotels boeken uit de gids of zelf via internet? Ik weet niet of je nu die Kuoni hotels bij Kuoni kunt vastleggen, omdat de prijzen en hotels voor deze zomer zijn en misschien niet volgend jaar in hun prgramma zitten. Als ik jullie was zou ik voor de hotels op internet kijken wat de prijzen zijn. Meestal kun je ze ruim van te voren reseveren, en vaak is annuleren kosteloos, dus je kunt altijd nog eens schuiven. Kijk ook eens naar andere hotels dan die uit de gids, ze zijn wel goed, maar wellicht kun je voo minder geld wel iets vergelijkbaars vinden. Kijk voor Yosemite bijvoorbeeld eens in het park zelf, als je een cabin of tent neemt in Curry Village (met echte bedden en compleet met beddegoed) zit je voor relatief weinig geld midden in het park.
Ik zou wel van te voren reserveren, zeker omdat jullie met 5 of 6 (of 7, of 8 ... ?
) personen zijn.
Marianne
Ik zou wel van te voren reserveren, zeker omdat jullie met 5 of 6 (of 7, of 8 ... ?

Marianne
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Met kinderen vind ik van tevoren boeken wel belangrijk. Als ik het goed heb, reist Mamma met 3 kinderen en lang niet ieder hotel/motel laat vijf personen in een kamer toe. Ik heb net best moeite gehad kamers te vinden in het Noordwesten aan het einde van deze maand. Bovendien is het ons overkomen, dat we op een of andere hoogtijdag in een gebied waren en er geen kamer te vinden was. Met volwassenen rij je dan nog even door of je slaapt desnoods in de auto (ook ooit gedaan), maar met kinderen is dat toch minder gewenst.Jez schreef:Ik denk dat de meeste Amerikagangers op de bonnefooi gaan. Dan heb je namelijk alle vrijheid onderweg waar je wilt overnachten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor jullie antwoorden,Het is voor 2007 anders zou ik nu toch wat aan de late kant zijn met mijn planning.
Inderdaad rezien we met kinderen,dus willen we sowieso de hotels ook vantevoren boeken....iets minder avontuurlijk misschien maar ik ga graag op safe liever even zoeken met de kids als op zoek moeten naar een slaapplaats met jankende kids die vermoeid zijn,dat avontuur komt nog wel
Zelf hadden we gedacht om zo'n beetje in december alles te boeken via het reisbureau,volgens mij is dat mooi op tijd(misschine wel te vroeg)
Inderdaad rezien we met kinderen,dus willen we sowieso de hotels ook vantevoren boeken....iets minder avontuurlijk misschien maar ik ga graag op safe liever even zoeken met de kids als op zoek moeten naar een slaapplaats met jankende kids die vermoeid zijn,dat avontuur komt nog wel

Zelf hadden we gedacht om zo'n beetje in december alles te boeken via het reisbureau,volgens mij is dat mooi op tijd(misschine wel te vroeg)
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het nadeel van het boeken via het reisbureau is dat je moeilijker kunt annuleren. Wij hadden vorig jaar ook de meeste hotels via het reisbureau geboekt en eigenlijk wilden we er 1 annuleren of wijzigen. Ik heb naar het reisbureau gebeld of dit mogelijk was. Dit wist ze niet dus hebben we het zo maar gelaten maar als je via internet boekt is dat iig veel makkelijker. Ook moet je de hotels vooraf betalen en via internet wordt dit vaak pas achteraf van je creditcard afgeschreven (soms een kleine aanbetaling bij het boeken)mamma schreef:Zelf hadden we gedacht om zo'n beetje in december alles te boeken via het reisbureau,volgens mij is dat mooi op tijd(misschine wel te vroeg)
Wij vonden het ook fijn om alles vooraf te boeken. Je hebt dan toch wat meer zekerheid, zeker met kinderen. Ook kun je dan thuis al zoeken op bijv. de aanwezigheid van een zwembad of internet. Toen wij nog geen kinderen hadden gingen we ook op de bonnefooi maar met kinderen vinden wij dat toch wat minder.
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja inderdaad ,We kunnen nu mooi alle hotels vergelijken en op de plaats van bestemming is dat toch moeilijker,
En voor ons is dit onze eerste amerikareis dus dat is eigenlijk al avontuurlijk genoeg,
Wat ik vindt met het boeken bij een reisbureau is dat je wel een bepaalde garantie hebt,dat je kunt terugvallen op iemand zeg maar als er iets fout loopt,en als je zelf boekt via internet is dat moeilijker denk ik,
En wat betreft betalen Ik denk niet dat het veel uit maakt,betalen moet je toch en nu hebben we het geld liggen en als kunnen we het ook niet meer opmaken als we betaalt hebben,dan kunnen we sparen voor ons zakgeld
Rond welke periode hebben jullie geboekt elly?
December is toch mooi op tijd?
En voor ons is dit onze eerste amerikareis dus dat is eigenlijk al avontuurlijk genoeg,
Wat ik vindt met het boeken bij een reisbureau is dat je wel een bepaalde garantie hebt,dat je kunt terugvallen op iemand zeg maar als er iets fout loopt,en als je zelf boekt via internet is dat moeilijker denk ik,
En wat betreft betalen Ik denk niet dat het veel uit maakt,betalen moet je toch en nu hebben we het geld liggen en als kunnen we het ook niet meer opmaken als we betaalt hebben,dan kunnen we sparen voor ons zakgeld

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hadden eind januari geboekt. De hotels die we via internet boekten hebben we in de paar weken daarna geboekt. Alleen Camp Curry (Yosemite) hadden we later geboekt. We wilden eerst kamperen in Mariposa maar omdat we maar 1 dag in Yosemite hadden wilden we toch graag in het park overnachten. Waarschijnlijk hebben we geluk gehad dat we dit nog konden boeken.mamma schreef:
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Mamma,mamma schreef:Ja inderdaad ,We kunnen nu mooi alle hotels vergelijken en op de plaats van bestemming is dat toch moeilijker,
Wat ik vindt met het boeken bij een reisbureau is dat je wel een bepaalde garantie hebt,dat je kunt terugvallen op iemand zeg maar als er iets fout loopt,en als je zelf boekt via internet is dat moeilijker denk ik,En wat betreft betalen Ik denk niet dat het veel uit maakt,betalen moet je toch en nu hebben we het geld liggen en als kunnen we het ook niet meer opmaken als we betaalt hebben,dan kunnen we sparen voor ons zakgeld![]()
Dat is niet helemaal waar hoor. Vorig jaar hadden we via het reisbureau de eerste overnachting in LA via hun geboekt. Door omstandigheden konden we niet met onze vlucht mee en zijn we een dag later gevlogen. Nadat ik het reisbureau had gebeld met de vraag of ze de overnachting een nacht konden verschuiven, werd mij verteld dat dat niet mogelijk was en ik een extra nacht moest bijbetalen. Daarna heb ik zelf rechtstreeks het hotel gebeld en met hun opgelost.
Wij hadden onze reis gepland op 1 september 2005 en ik had eind oktober 2004 mijn tickets geboekt en betaald. Alle overige hotels (op Grand Canyon na) hebben we daar geboekt en nooit een probleem gehad met volle hotels. Wij reizden met 1 kind van toen 3 jaar.
Volgend jaar willen we op 24 juli vertrekken en ik ben wederom van plan om in oktober mijn tickets te gaan boeken.
Ja, wij hebben ook nog voor december alle boekingen afgerond. Op sommige plaatsen in hoog seizoen moet je toch rekening houden met mindere grote keuze en duurdere overgebleven hotels als je later of zeg maar op het moment zelf wil gaan zoeken. Ik bedoel hier dan wel op plaatsen in of kort bij de NP's.
Voordeel is dat je de dag zelf geen tijd verspilt aan zoeken, je bedje altijd klaar gehouden wordt, een zekerheid zeg maar.
Van het 20-tal hotels dat wij boekten voor deze zomer via internet, hebben we slechts 1 van vooraf moeten betalen en 2 een voorschot. Al de anadere hotels zijn ter plaatse te betalen en verzekerd met onze credit card. Bijkomend kan je deze nog altijd gratis cancelen binnen de 24 u.
Ik ben dan al wel avontuurlijker ingesteld dan moeder de vrouw, maar zeker zijn van je hotel heeft toch ook voordelen.
Voordeel is dat je de dag zelf geen tijd verspilt aan zoeken, je bedje altijd klaar gehouden wordt, een zekerheid zeg maar.
Van het 20-tal hotels dat wij boekten voor deze zomer via internet, hebben we slechts 1 van vooraf moeten betalen en 2 een voorschot. Al de anadere hotels zijn ter plaatse te betalen en verzekerd met onze credit card. Bijkomend kan je deze nog altijd gratis cancelen binnen de 24 u.
Ik ben dan al wel avontuurlijker ingesteld dan moeder de vrouw, maar zeker zijn van je hotel heeft toch ook voordelen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik betaal ook altijd graag vooraf. Omdat zo'n reis toch relatief duur is, spreid ik de kosten graag over x aantal maanden ipv een heel zware maand september te hebben.
Ik weet het, het is puur psychologisch, want uiteindelijk ben je toch hetzelfde kwijt. Maar de reis voelt goedkoper aan op deze manier
. En ik kom niet zo gemakkelijk aan de limiet van mijn visa kaart natuurlijk. Maar die laat ik altijd al verhogen tijdens de vakantie (je kan gemakkelijk aan de bank zeggen dat je voor 1 maand een hogere limiet wil hebben, normaal gezien doen ze daar helemaal niet lastig over).
Ik weet het, het is puur psychologisch, want uiteindelijk ben je toch hetzelfde kwijt. Maar de reis voelt goedkoper aan op deze manier

- fam van os
- Amerika-ontdekker
Hallo Mamma...Wij hebben voor onze reis in September/October al Eind november geboekt voor de Vliegreis,Camper en hotel...We kregen een leuke "vroegboek korting"..en vooor het geld wat je daar mee bepsaard kan je tal van andere leuke dingen doen.Bij de meeste vliegtuig maatschappijen kun je pas 11 maanden van te voren boeken..niet eerder..(wat wij eigenlijk wel wilden,want we wilden zeker zijn voor een plaats in het vliegtuig)Ook kregen we een leuk aanbod van de camper verhuurder, omdat we zo vroeg hadden geboekt.mamma schreef:Bedankt voor jullie antwoorden,Het is voor 2007 anders zou ik nu toch wat aan de late kant zijn met mijn planning.
Inderdaad rezien we met kinderen,dus willen we sowieso de hotels ook vantevoren boeken....iets minder avontuurlijk misschien maar ik ga graag op safe liever even zoeken met de kids als op zoek moeten naar een slaapplaats met jankende kids die vermoeid zijn,dat avontuur komt nog wel![]()
Succes met het boeken

Karin

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht